Diergeneeskunde, waar nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Diergeneeskunde, waar nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 12:55

Je hebt diergeneeskunde in Utrecht, Antwerpen en Gent. Maar is er ook de mogelijkheid om dit bijvoorbeeld in Zweden, Engeland of heel ergens anders te gaan studeren?
Heeft iemand enig idee? Zo ja, moet je daar bepaalde taalvaardigheden voor hebben (erkende diploma's?). Ik heb wat rondgegoogled, maar werd er niet veel wijzer van.

Hopelijk kan iemand me hier helpen. :)

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Diergeneeskunde, waar nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:57

Je kan in elk land diergeneeskunde studeren lijkt me, ze zijn overal nodig. Niet alle universiteiten zijn even goed alleen.. De minimale eisen lijken me de taal die ze in dat land spreken en engels. Ik zou als je ongeveer weet waar je heen wilt daar specifiek op googlen, en eventueel de betreffende universiteit aanschrijven.

NathalieBerg

Berichten: 389
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:01

Ik ga a.s. schooljaar (begin 31 augustus) Naar Barneveld om daar Dierenarts asistente/ paravertinair internationaal te gaan studeren. Wij moeten in 2 jaar de opleiding ook gedeeltelijk in Engeland gaan volgen. Op het Warwickshire College, dit is in Engeland 1 van de beste opleidingen op het gebied van Veterinary nursing. Ligt ten noord-westen van London. Misschien hier eens op googlen? --> http://www.warkscol.ac.uk/courses/full- ... /index.htm

Ik hoop dat je misschien hier iets mee kan?

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:04

Dankjewel!

Ik heb een lijst gevonden van álle universities ( http://netvet.wustl.edu/vschool.htm ). Maar nog geen top 10 lijst of iets dergelijks.. ik weet wel dat Utrecht als één van de beteren staat aangeschreven.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Diergeneeskunde, waar nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:09

De top 10 van Amerika:

"Scoring 4.5 out of a possible 5.0, Cornell University's College of Veterinary Medicine ranked first in the nation in U.S. News and World Report's 2008 edition of "America's Best Graduate Schools."

The rankings, compiled every four years, are determined through surveys sent to deans, administrators and faculty members at schools accredited by the American Veterinary Medical Association (AVMA).

The veterinary schools at Colorado State University and the University of California-Davis were close behind the leader, tying for No. 2 in the 2008 rankings with scores of 4.3 each.

The University of Pennsylvania's veterinary program took the fourth spot, and four schools tied for the No. 5 position - North Carolina State University, The Ohio State University, Texas A&M University-College Station and the University of Wisconsin-Madison.

Rounding out the list were Michigan State University at No. 9 and the University of Minnesota at No. 10. "

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Diergeneeskunde, waar nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:11

Die had ik inderdaad ook gevonden! Maar Amerika trekt me niet zo. :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:32

Amerika is ook verschrikkelijk duur qua studeren.

Kan je je niet inschrijven in Utrecht? Evt. in Gent of Antwerpen (sinds wanneer kan je ook diergeneeskunde in Antwerpen studeren :? ) als je niet ingeloot wordt. En dan in je 2de of 3de bachelor een semester of heel academiejaar met Erasmus een uitwisseling doen naar een ander land?

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Diergeneeskunde, waar nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:36

Natuurlijk kan dat, dat is ook de bedoeling! Maar ik wil wel weten wat mijn andere opties zijn.
Mocht ik niet ingeloot worden in Utrecht, dan trekt Scandinavië/Engeland mij meer dan België. ;)

mcsjelle

Berichten: 891
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: Tuddern, Duitsland

Re: Diergeneeskunde, waar nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:41

@Mientjeuh: In Antwerpen kun je de eerste drie jaar (bachelor) diergeneeskunde volgen en daarna moet je naar Gent. Maar ik heb van veel mensen gehoord dat de professors die je in Antwerpen krijgt voor de grote vakken minder leuk/slechter zijn dan in Gent. Ook is het zo dat het vakkenpakket per jaar anders is dan in Gent, dus je moet die drie jaar afmaken in Antwerpen, anders loop je studievertraging op.

Nederland en Belgie staan heel goed aangeschreven. Engeland is volgens mij echt een van de beste en Amerika is blijkbaar helemaal niet zo goed op het vlak van diergeneeskunde. Verdere landen weet ik eigenlijk niet.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:12

University of Bristol, weet niet of je de serie "Vets in Practice" kent, die is daar opgenomen, en Steve nogiets ( weet even zo snel zn achternaam niet) heeft op Discovery channel een programma, hij heeft daar ook gestudeert., op de site kan je ook voor buitenlandse studenten aanklikken en tref je een hoop info aan.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Re: Diergeneeskunde, waar nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:35

LZP -> STW

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:44

Hoe is je Zweeds? En je andere talen?
Engels op academisch niveau is een stuk moeilijker dan Engels op de middelbare school of op vakantie! Studeren in een ander land (uitgezonderd Belgie dan ;) ) houdt ook in dat je vloeiend moet kunnen spreken, lezen en schrijven in die taal, op academisch niveau.
Bovendien verschilt het per land wat de eisen zijn op de uni. In Zweden doen ze niet zo heel erg moeilijk (een vriendin van mij heeft daar een half jaar gestudeerd) terwijl je in Engeland bijvoorbeeld bijna alleen maar essays moet schrijven (saaaaaai!)
Waarom wil je zo graag naar het buitenland? Mijn ervaring is dat je een stuk verder komt door bijv een master in het buitenland te doen. Je bent dan al bekend met de werkwijze op uni's, wetenschappelijke artikelen en vnl Engels op hoog niveau. Voor een master in het buitenland krijg je stufi en zijn er een heleboel fondsen om aanspraak op te maken.
Ook leuk: Je BA of MA onderzoek aan een buitenlandse Uni doen!

Nog even een edit: Voor studeren in het buitenland moet je snel zijn, wil je in sept 2010 beginnen, begin dan in december al met het aanvragen van Erasmusbeurs, inschrijven aan BL uni (hier zit meestal nog een soort selectieronde aan verbonden) etc!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:03

Kan me voorstellen dat je het een uitdaging vindt, maar ik zou het niet doen. diergeneeskunde is van zichzelf al zwaar genoeg en ik denk dat je het jezelf alleen maar nog moeilijker maakt als je het in een andere taal gaat studeren.
Verder (ik heb me er ook in verdiept ooit in een ver verleden) is het onwijs duur om in de USA en engeland te studeren.
In Spanje en Italië schijnt de opleiding echt een stuk minder goed te zijn.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:43

Canada (Calgary)een optie?
Een collega van me werkt daar de grootste tijd van het jaar. Is net nieuw opgezet en ze hebben nog niet veel studenten dus ontzettend veel aandacht per student. Heb haar er vandaag over horen praten, klonk heel leuk. Pb me maar voor meer info.

Als je echt de allerbeste faculteit ter wereld wil moet je naar Cornell. Moet je wel tegen een beetje gezonde competitie kunnen :+

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:09

Hee,
Wat is het uiteindelijk voor jou geworden? :)