Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-14 10:36

Hoi allemaal,

Lange tijd twijfelde ik of ik een topic zou maken, maar na enig wikken en wegen heb ik besloten het wel te doen.

Begin maart besloot ik, nadat in in 2010/2011 al in Engeland woonde, om opnieuw de stap te wagen. Vorige keer werkte ik als au pair en was er dus niks 'definitief', dit keer wilde ik proberen om er een baan te vinden en (indien het bevalt) er ook te blijven.

Al snel besloot ik een website te maken om mijn ervaring bij te houden; te vinden op http://www.emigrerennaarengeland.nl

Binnen een maand nadat ik begon had ik met 5/6 bedrijven gesproken en was stap 1, het hebben van een baan, geregeld.

Vanaf 2 juni ga ik bij Tradedoubler (affiliate marketing) aan de slag als advertiser response executive. Het schijnt een pittige baan te zijn met een vrij lange proeftijd, en ze hebben me al gewaarschuwd dat het wel 6-9 maanden duurt voor je er helemaal inzit, dus ik ben me mentaal aan het voorbereiden :') Maar ik heb enorm veel zin in deze nieuwe uitdaging. Natuurlijk is het afwachten of het klikt met mijn nieuwe collega's en of de baan me echt past. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn, dan wil ik gewoon verder zoeken naar een andere baan, maar hopelijk is dat niet nodig.

26 mei ga ik naar Engeland. Tot die tijd valt hier nog een hoop te regelen... :-)
Laatst bijgewerkt door Annash op 06-05-14 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt


Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-14 10:54

dems75 schreef:
Erg gaaf! dappere stap waar weer veeeeel levenservaring uit te halen valt. Ik zou ook zo in engeland willen wonen. Waar ga je precies heen? en de paarden? Heb zelf zes jaar in Italie gewoond, al was ik laaaaang niet zo voorbereid als jij nu! Veel succes, ik volg


Dylano staat te koop... allebei gaat helaas niet lukken dus ik heb een keus moeten maken. Niet makkelijk, hopelijk wel de juiste.

Het bedrijf is gevestigd in Telford, ten noordwesten van Birmingham, en daar wil ik ook gaan wonen. Zeker omdat ik in het begin geen auto heb wil ik dichtbij het bedrijf wonen, omdat ik moet lopen/fietsen of met de bus moet gaan. Op het moment ben ik dus op zoek naar een kamer.

Molfre schreef:
Wat leuk dat je ook deze kant op komt :D


Haha, je woont in Ramsgate. Daar was ik vorig weekend nog! Nouja, Broadstairs dan...

Sizzle schreef:
Niet zeuren, maar doen...Daar ben jij duidelijk een goed voorbeeld van +:)+


Dankje, maar is behoorlijk wat aan vooraf gegaan hoor :o Je laat hier toch een hoop achter.


Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-14 10:59

Gewoon, aan het strand :P

Of ik in Telford blijf hangt af van of het daar leuk is en hoe het bevalt. Ik ken de omgeving daar helemaal niet, dus eerst maar afwachten en eens zien.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-14 15:40

ThreeFingers schreef:
Mijn dochter gaat waarschijnlijk ook naar Engeland emigreren. Werk heeft ze al ;)


Lijkt me als moeder zijnde ook heel spannend! Hoe oud is ze en wat gaat ze doen (waar)?

Lonan schreef:
Het eerste wat ik dacht is "en haar paard dan ?" Maar ik lees dat je hem te koop hebt staan, wat moeilijk zal dat zijn.
Zie je niet de kans om zodra je daar woont een plekje te gaan zoeken ?

Het lijkt me een heerlijk land om te wonen. Ik wens je heel veel plezier en succes.
Het scheelt dat je wat bekend bent met het land ondertussen, je hebt er al even gewoont.
En de baan klinkt als een ontzettende leuke uitdaging.


Alles kan, maar het moet ook financieel haalbaar zijn...
Ach het wonen in Engeland zegt niks. Vorige keer woonde ik natuurlijk in een heel ander gedeelte en bij een gezin in. :-)


Het is inderdaad een erg grote stap en ik ga nu absoluut een droom achterna. Door vorige ervaringen (niet alleen vorige keer Engeland, maar laten we het gewoon levenservaring noemen) ben ik wel een stuk behoudender geworden. Eerst zien, dan geloven, en iets minder stuiterig dan voorheen. :-)

Verder heb ik de boot net geboekt. Ik zal vandaag/morgen nog even een blogje schrijven op mijn site.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-14 16:22

Dat was precies mijn gedachte, hoewel ik er uiteindelijk wel drie jaar over heb gedaan om de knoop door te hakken. Toen ik destijds wegging bij de familie in Engeland heb ik er nog wel over gedacht om direct in Engeland werk te zoeken, maar uiteindelijk niet gedaan. Ik was er toen misschien ook nog niet helemaal aan toe, ondanks dat ik het wel wilde. :-)

De reis is vandaag in ieder geval geboekt. Hoe en wat: http://www.emigrerennaarengeland.nl/1/p ... boekt.html

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-14 16:28

Dat kan ik me voorstellen! En ook nog wel 'jong', maar wel een leeftijd waarop je toch vaak je vleugels gaat uitslaan. Het komt vast goed, meestal loop je niet in 7 sloten tegelijk. Gelukkig is het 'maar' Engeland. Met de auto/boot/vliegtuig/trein zit je er zo... :-)

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-14 17:11

Voorheen zat ik nabij Maidstone in Kent. Die omgeving is me dus erg bekend. :)

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-14 16:29

Cemlys schreef:
Gaaf shanna en spannend. Engeland heeft me ook altijd aangesproken en dan vooral wales, maar uiteindelijk naar nederland geemigreerd. Alles achterlaten is heel wat, zeker in het begin en als je daar in je uppie alleen zit, maar na een tijd bouw je toch een nieuw leven op. Vraagt men vaak of ik 'mijn land' niet mis, tja als ik dan mijn oude vrienden na lange tijd weer eens aie dan kriebelt het wel en ik mis soms de omgeving wel. Maar ik heb hier mijn vriend, noeiuwe vrienden, week, paarden,... als ik daar een paar dagen ben ben ik ook altijd blij dat ik weer naar huis kan.


Wat leuk om het ook eens van de andere kant te horen zeg :-) Hoe kwam jij zo hier terecht?

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-14 17:45

Inderdaad dus het omgekeerde van wat ik ga doen. Leuk zeg :D Hopelijk bevalt het mij straks ook in Engeland.

Voor woensdag 28 mei heb ik een aantal kamers die ik ga bezichtigen. Moeilijk hoor... zit via Google Maps de locaties ook al te bekijken etc. :')
Laatst bijgewerkt door Annash op 07-05-14 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-14 18:22

Het Lake District is inderdaad prachtig <3 daar ben ik ook al eens geweest, hebben vrienden in de buurt van Manchester wonen dus dan is het niet meer zo ver.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-14 10:41


Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-14 10:49

Een proeftijd op 't werk heb ik natuurlijk wel. :-) Ik ga er vanuit dat het bevalt, zo niet, moet ik een andere baan zoeken en wil ik dan wel graag in Engeland doen. Kortom; redelijk voor 't echie ja. :-)

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-14 10:52

Hahaha ja ik heb mijn bachelor in bedrijfscommunicatie :-)

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-14 13:43

Cemlys schreef:
Wat ik mij nog afvroeg stop je ook je webshop? Of zet je die in engeland voort


Zoals het er nu uitziet gaat de shop stop, maar kijk ik wel of ik voor LotusRomeo nog een en ander kan blijven doen.

Cayenne schreef:
Die kamertjes zien er nog best knus uit! Maar er valt vaak al snel wat van te maken als je je een beetje uitslooft.
Wat gaat je baan precies inhouden? Ik ken het absoluut niet :+ Doe je nog iets met journalistiek eigenlijk? Of is dit een totaal andere kant uit?

Mijn opvatting ( :') ) is dat ik een eerste contactpersoon wordt voor de adverteerders. Daar doe ik niks meer met journalistiek, maar dit is natuurlijk wel een bedrijf in de marketing, dus sluit in dat opzicht weer mooi aan bij mijn opleiding (HBO bedrijfscommunicatie, dus communicatie, journalistiek, marketing).

RoosG: leuk dat je ook naar Engeland wil! Hopelijk heb je wat aan mijn site. Als je vragen hebt, stuur gerust een pb. Succes vast!

[quote="MarlindeRooz"\ Gaaf zeg, ik volg ook!
Neem je nou wel 1 paard mee of laat je alles echt achter je?


Ik heb maar 1 paard en die staat te koop :-)

Net nog rustig eens alle 5 huizen bekeken en lijstjes gemaakt. Eén valt voor mij af vanwege de afstand.

Haig House heeft mijn voorkeur, zo van de foto. Ongeveer 15 minuten fietsen naar het bedrijf.

Duke House is wat verder fietsen, denk goed 20 minuten. Ben wel helemaal weg van de slaapkamers <3

Brunswick House is ook zo'n 15 minuutjes fietsen en spreekt me ook aan. Mooie lichte slaapkamer en veel opbergruimte, denk ik.

En Aqueduct House is ook nog een optie, kleine 20 minuutjes fietsen. Huis ziet er leuk uit, kamers zijn denk ik wel erg klein.

Zo, kijkt voor jullie ook wat handiger. :D

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-14 20:19

Ik heb veel rondgekeken en met veel mensen contact gehad, maar dit sprak me het meest aan :-) Ik heb nog wel adresjes achter de hand in Telford voor als dit niks wordt, maar hebben al een boel besproken dus ik denk dat we er wel uitkomen.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-14 17:26

Ik vind de prijzen van de kamers zelf meevallen, vooral als je ziet wat voor huis je ervoor terugkrijgt, het is echt niet klein. Daarnaast zit inderdaad gas water licht inbegrepen, evenals TV en internet, een schoonmaker, een tuinman en een gedeelte van de boodschappen aangezien ze ook zorgen voor schoonmaakspullen, toiletrollen etc. De council tax zit er eveneens bij in. Kortom; het enige wat er nog écht bij komt is je eten. :-)

Ik kan er dezelfde dag nog in.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-14 16:30

Nou de kamers vlogen eruit dus ik heb er één gereserveerd. Dat wil niet zeggen dat het definitief is maar ik ben in ieder geval zeker van een kamer als ik daar ben, mocht het er verder goed uitzien etc. Hier meer: http://www.emigrerennaarengeland.nl/1/p ... sorry.html

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-14 10:25

benangelique schreef:
Ziet er super uit zeg! Heel modern voor Engelse begrippen volgens mij?


Dat ligt er maar net aan hoeveel geld mensen hebben vind ik... :')
Maar ze houden dit inderdaad goed bij / richten het opnieuw in.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-14 10:39

Ik ga ten noordwesten van Birmingham wonen :-) In Telford. Ongeveer 40 minuutjes met de trein, dus goed te doen! Ik ken Coventry van naam wel maar ga even de kaart erbij halen zodat ik precies weet waar het ligt. Zal wel aan de andere kant zijn. :') Edit: inderdaad aan de andere kant.

Hoe bevalt het je tot nu toe?

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-14 19:18


Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-14 19:46

Hmf ik heb net mijn auto maar eens aangevallen met de stofzuiger... :') Een rotwerkje wat ik altijd weer uitstel (lees: niet doe). Wat een vracht zand lag erin :oo Maar hij is weer helemaal mooi!

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-14 19:56

Ik ga er inderdaad met de auto heen. 1,5/2 weken later komen mijn ouders mijn fiets brengen en dan gaat mijn auto naar Nederland. Ik hou 'm de eerste 3 maanden sowieso nog aan, mocht het niet bevallen (3 maanden proeftijd) en ik zou wél teruggaan naar Nederland, heb ik mijn auto nog. Die heb ik 2 jaar geleden nl. helemaal nieuw gekocht. :-) Als het allemaal wel bevalt dan wordt de auto na de proeftijd wel verkocht. Afhankelijk van hoe het in Engeland verkoopt kan ik dan daar weer wat terugkopen (of nog wat later pas).

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-14 20:03

Oh Canterbury <3 Ik ben er vorige maand nog weer geweest. Hoe lang heb je er gewoond?
Ik heb in 2010/2011 een half jaar in Kent gewoond dus toen ben ik ook al meerdere keren in Canterbury geweest. Geweldige stad en een heel goed Mexicaans restaurant!

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-14 21:11

Ik zit een kwartiertje van kantoor af straks als ik inderdaad voor de gereserveerde kamer kies. Tevens 10/15 min van het centrum met een mega shopping centre en daar is ook het bus- en treinstation. :-)

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-14 17:36

Nadat Dylano vorige week al werd gekeurd op de kliniek kan ik het nu zeggen. Ik heb hem straks zelf op de vrachtwagen gezet, hij is verkocht naar Engeland voor de sport. Toeval bestaat niet. :') Ik vertrek zelf over een week en ga op weg naar mijn nieuwe woonplaats via een omweg eerst bij zijn nieuwe eigenaren langs!

Ik zag van de week al een keer een vraag over Dylano maar heb er toen bewust niks op gezegd - wilde eerst alles rond hebben. :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 8 bezoekers