Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:11

Ik werk gewoon met writer(word) van open office en calculator (excell).


Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:12

Hey Holly, thanks. Heb je recent gekeken of... Heb recent aanpassingen gedaan.

Ik heb ook mijn eigen excel en kan daar ook alles uithalen. Super fijn. Mis ik wat dan voeg ik het toe.

Tablet net voor het eerst gebruikt en ik ben er helemaal happy mee.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:54

Roskur, juist niet. Ik heb met vaste pakketten een poosje gewerkt. Er is altijd bij iedereen een ja maar dat dingetje wil ik niet en ik wil liever dat.
Zo ook met studio. Eerst kreeg men voor 50 euro shoot en afdrukken van een bepaald formaat, "ja maar ik wil juist dat formaat".

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:36

Ik ben heel benieuwd wat ik dan per uur voor studioshoots zou kunnen gaan vragen volgens jou.

Qua prijzen voor de trouwreportages. Dit werkt voor mij zo goed. Ik heb gewerkt met een pakket van uren en album of pakket met uren, album en foto's digitaal. Mensen willen altijd iets anders dan wat in het pakket zit. Meer of minder uren, groter of kleiner album etc etc. Nu kunnen ze helemaal zelf hun keuze maken.

Yucca en nu wil ik graag 4 uur fotografie en alles digitaal kan dat? Als iemand die mogelijkheid niet ziet op je site gaan ze al snel naar een ander die dat wel aanbiedt.
Op die manier ben ik bijna iemand kwijt geraakt. Dat bruidspaar wilde 4 uur fotografie en alle foto's digitaal. Ze had mijn site gezien wilde mij graag maar kon niet heel duidelijk vinden dat ik ook foto's digitaal leverde. Gelukkig voor mij haakte hun eerste keuze fotograaf af en door bokt kwam ze erachter dat wat zij wilde wel kon bij mij waardoor ik door de ontstane situatie wel hun fotograaf ben geworden. Inclusief het album wat ze in het begin absoluut niet wilden.
Laatst bijgewerkt door Hilda79 op 17-10-12 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:40

Als ik 75 euro vraag per uur kan ik mijn studio bij het grofvuil gaan zetten.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:49

Zooist, dan zitten al mijn collega's hier in de regio onder de marktprijs.
Er zijn er hier bijvoorbeeld sowieso een stuk of 3 heel dicht bij mij die voor 300 euro een trouwreportage maken en dan heb je voor dat bedrag ook al je trouwfoto's.
Idem voor studioshoots, 25 euro inclusief afdrukken is eerder normaal dan uitzondering.



Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:58

Klopt ik denk ook in de vorm van jak maar het is wel de tendens. Men hecht niet meer zoveel waarde aan het boek. Ze willen gewoon wat goeie foto's, grote kans dat zelfs niet verder komen dan de computer.
Ik moet wel zeggen dat de meeste die de afspraak maken met opmerking we willen digitaal weggaan en verliefd zijn op een album en wel voor een album kiezen.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:15

Dat zie je dan toch heel anders. Mijn studio staat standaard klaar. Camera ligt daar. Dus is het een kwestie van flitsers aanzetten en ik kan aan de slag. Opruimen; als je wat je gebruikt gelijk tijdens de shoot weer opruimt komt dat er niet als extra tijd overheen. Foto's inladen is pc aan het werk zetten. Idem voor het online zetten. Daarnaast de afdrukverkoopprijzen zijn nooit je inkoopprijzen dus daar verdien je ook weer op.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:41

Je tijd dan dus effectief besteden.
Ik kan wel het dubbele gaan vragen maar als ik dat dan niet krijg omdat de klant dan liever kiest voor mijn buurman/vrouw heb ik geen inkomen. Dan staat dat tarief leuk om mijn website te staan maar kost dat getal mij in wezen geld.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:30

Hmm door jou post kwam ik op dit idee.
Stel je besluit ik wil 1000 euro per jaar verdienen. Als er dan 1 klant is die dat besteed kan de rest het dus gratis krijgen? Immers je hebt je inkomstengoal veilig gesteld.
Zou mooi zijn als dat zo zou werken.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:35

En daar zeg je het al Zooist "dat is hier echt een reguliere prijs".
Ondanks dat NL een klein land is zie je echt grote tarief verschillen in dit soort producten. Overigens durf ik te wedden dat als je gaat rondkijken je ook bij jou in de regio duurdere en goedkopere zult kunnen vinden.

Maar Mariska wat nou dan als je die 20 niet haalt?

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:51

Eefje en nu wil een klant geen 20x30 afdruk want ja die foto is niet zo mooi en die wil hij/zij niet aan de muur hangen zo groot?

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:10

Wijze woorden Remy.
Helaas zijn er nog steeds mensen die denken dat tante Truus met haar spiegelreflex prima kan wat wij trouwfotografen ook kunnen. Als dan nadien blijkt dat tante Truus buiten wel leuke kiekjes heeft kunnen maken maar in de trouwzaal alles onscherp is geworden dan gaan ze niet nog eens trouwen voor de foto's. Daarbij zijn er ook mensen die dat helemaal niet zien.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:03

Waar ik mij dan over verbaas bij de mensen die zeggen geen budget te hebben is dan de dingen er omheen. Dure jurk, locatie en feest. Dan is het niet.het budget wat er niet is maar de verdeling er van.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:52

Ik geef ook altijd aan dat het verstandig is om familie te vragen zoveel mogelijk camera's thuis te laten. Leuk al die mensen op de foto met een camera voor hun gezicht of in de hand tijdens de groepsfoto's.
Degene die ik mee vraag, krijgt bij mij amper gelegenheid om te fotograferen en ik geef ook daarbij vaak aan laat hem thuis je hebt het druk genoeg met van alles. Hebben ze niet geluisterd naar het bruidspaar of het bruidspaar vergeten het te zeggen heb ik altijd wel sjouw dingen die zij dan mogen dragen zodat ik m'n handen vrij heb voor de foto's.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:08

Ha ha nee hoor, voor buiten voor bruidspaar kleed om op te zitten of ter bescherming etc. Reflectiescherm om licht te richten of juist te blokkeren. Als het twijfel weer is qua droog/regen de paraplu. Knap familielid die dan nog mee kan fotograferen.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:24

Hoe werken jullie trouwens?
Ik maak per week, per dag een to do lijstje.
Deed eerst 1 grote maar dat zorgde voor frustratie als je dan maar 1 of 2 dingen afkreeg. Nu zet ik 1 grote klus en verschillende kleintjes per dag op de lijst en dat geeft aan het eind van de dag voldoening als ik dan een krul door dat lijstje kan zetten.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:05

Nice Mariska! Vooral die laatste foto in je portfolio.

Verzendkosten is een drama, helemaal omdat de post niet betrouwbaar meer is.

Joyce gefeliciteerd met je verjaardag!


Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:03

Behalve het risico dat het misgaat omdat het je eerste keer is en dat je in de kennissenkring dan met de nek aan gekeken kunt worden zou ik naar www.profotonet.nl gaan. Zij bieden 2 soorten albums. Een hardcover met foto voorop zoals Heme e.d. ook bieden of hetzelfde album maar dan met een compleet leren omslag. Daarnaast bieden ze de professionals een echt boek.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:14

Dan zou ik wel proberen om indien het om een externe flitser gaat voor op je camera om deze VOOR de trouwerij al te hebben en te weten hoe je er mee om moet gaan. Zonder flitser kun je probleem krijgen bij de trouwceremonie.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:31

Canvascompanypro.nl of profotonet Karen.
Fijn dat je het zo druk hebt.

Dat vd KVK is erg fijn.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: s1993 en 49 bezoekers