Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
fleurtjeuh schreef:Goede tips al! Heel fijn :)
Ik heb dus best wel veel moeite met mn werk achterlaten als ik naar huis ga. En dat is helaas niet geholpen door t feit dat ik nog maar een paar maanden in een baan zit met best veel verantwoordelijkheid en ik geen vooropleiding voor heb gedaan :')
Daar zit dus best wel veel onzekerheid. Maar ik ben in gesprek over een opleiding volgen dus daar wordt aan gewerkt :p
MarliesV schreef:fleurtjeuh schreef:Goede tips al! Heel fijn :)
Ik heb dus best wel veel moeite met mn werk achterlaten als ik naar huis ga. En dat is helaas niet geholpen door t feit dat ik nog maar een paar maanden in een baan zit met best veel verantwoordelijkheid en ik geen vooropleiding voor heb gedaan :')
Daar zit dus best wel veel onzekerheid. Maar ik ben in gesprek over een opleiding volgen dus daar wordt aan gewerkt :p
Wat is je grootste valkuil? Dat je er in je hoofd mee bezig blijft en niet los kan laten, of ga je ook thuis nog weer met werk bezig?
Dat laatste kan je deels opvangen door de belangrijkste punten voor de volgende dag, op een korte to do lijst te zetten. Dan sluit je het meer af dan dat je het moet onthouden.
Komt er een gouden inval over iets werk gerelateerds, mail het naar jezelf en laat het daarmee los. Doe ik soms zelfs midden in de nacht, dan schrik ik wakker over iets van werk, stuur ik gelijk mezelf een mailtje en kan ik daarna verder slapen.
xPabloBokt schreef:"Had ik maar" is per definitie een vraag waar je niets mee kan.
Je moet (je moet niks natuurlijk, maar hè) het eigenlijk positiever benaderen.
Van de ene onzekere perfectionist en over-achiever naar de andere: probeer het te zien als een leermoment.
Je bent mens. Je bent aangenomen op deze functie omdat ze denken dat jij het kan. Je zit hier niet voor niets.
Het feit dat je er al zo bewust mee bezig bent, maakt jou per definitie een goede medewerker.
Blijf vooral voor jezelf opbouwende feedback op halen, leer daarvan en pak het de volgende keer anders aan.
Leuk metafoortje wat ik laatst heb geleerd:
Zie jezelf als een spier. Als je gaat sporten krijg je spierscheurtjes. Dan krijg je spierpijn, door die scheurtjes. Maar die scheurtjes vullen zich op met nieuwe spier, en daardoor groeien je spieren.
Die scheurtjes zijn niet slecht!! Het gaat erom wat je ermee doet. Blijf je sporten, scheurtjes krijgen die je weer vult, waardoor je spieren groeien? Of kap je ermee en bouw je dus niks op?
Dus had ik maar, kon ik niet beter etc. moet je proberen niet toe te laten in je hoofd. Gewoon afblokken en letterlijk zeggen "nee fleurtjeuh, je hebt goed gehandeld met de kennis die je op dat moment had. De kennis die je door je "fout" hebt opgedaan, kun je gebruiken om het de volgende keer goed/beter (of nog beter: anders!) te doen. Meer dan je best kun je niet doen"
Ik herken dit enorm!! Maar (helaas) is het echt een mindset dingetje wat je jezelf moet aanleren.
fleurtjeuh schreef:MarliesV schreef:
Wat is je grootste valkuil? Dat je er in je hoofd mee bezig blijft en niet los kan laten, of ga je ook thuis nog weer met werk bezig?
Dat laatste kan je deels opvangen door de belangrijkste punten voor de volgende dag, op een korte to do lijst te zetten. Dan sluit je het meer af dan dat je het moet onthouden.
Komt er een gouden inval over iets werk gerelateerds, mail het naar jezelf en laat het daarmee los. Doe ik soms zelfs midden in de nacht, dan schrik ik wakker over iets van werk, stuur ik gelijk mezelf een mailtje en kan ik daarna verder slapen.
Mijn grootste valkuil is vooral dat het door mn hoofd blijft malen
'had ik maar'
'kon ik niet beter'
'had ik dit moeten vragen'
'had ik daar nog achteraan gemoeten'
Allemaal niet echt dingen waar ik uetsmee kan helaas
gerlienke schreef:M'n man en ik rijden samen naar werk(hij werkt 2 straten verder, dus ik zet hem af op zijn werk)
In de auto praat ik altijd de dag van mij af en kan dan sparren of ik iets de volgende keer anders kan aanpakken of niet. Geeft mij veel rust en dan thuis lekker ontspannen. :)
Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 19 bezoekers