Bijzondere baan, ik werk als Overledenenverzorger

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Themba
Berichten: 1444
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:41

Werk in de zorg en al aantal opvallende dingen meegemaakt.

1ste was een cliënt die standaard gebogen knieeen had. Was zo vergroeid. Die had ook een kist met een verhoging erin en breder zodat ze zo konden blijven staan.

Cliënt 2. Ook die vergroeiingen was opgebaard maar zo onnatuurlijk. Benen recht (dat moeten ze echt gebroken hebben hoor want na 35 jaar krom is dat helemaal vergroeid.) hoofd recht (keek normaal wat schuin weg) canule gat in de keel onwijs lelijk bedekt. Was totaal niet de cliënt meer.

En mijn meest recente overlijden vond ik juist weer erg mooi. Moslimse jongen spierziekte lag al jaren aan de 24uurs beademing allemaal toeters en bellen. Familie was erbij en ik kwam er half uur kijken of hij al overleden was. Uiteindelijk voelde ik geen hartslag meer. Dat gedeeld met de familie die het niet wouden geloven want hij ademde nog (deed het apparaat die mag pas uit na vaststellen overlijden door een arts)

Toen de arts was geweest apparaat samen met de familie uitgezet en omdat hij moslim was mag je dan eigenlijk niet meer aan het lichaam zitten. Helemaal als vrouw niet. Toch vroeg de familie of ik wou zorgen dat alle toeters en bellen van zijn lijf gingen. Dit samen met zijn moeder gedaan en dat was zo mooi en eervol om te doen. Zal ook de dankbaarheid van de familie nooit vergeten.

You make my world perfect

Dancyy
Berichten: 2696
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Bijzondere baan, ik werk als Overledenenverzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:59

Andere houding in de kist mag inderdaad maar moet wel gedocumenteerd worden. Stel ze graven je op en je ligt op je zij moeten ze wel weten dat je niet per ongeluk levend de kist in bent gegaan en zelf bent omgedraaid.

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Bijzondere baan, ik werk als Overledenenverzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:09

@Dancyy: ja, de uitdrukking "je omdraaien in je graf" moet je niet al te letterlijk kunnen nemen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Nietsmar
Berichten: 854
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Bijzondere baan, ik werk als Overledenenverzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:58

Ooit heb ik ergens gelezen dat bij opgraven een kwart vd mensen anders in de kist ligt. Is dat echt waar?

Popstra
Berichten: 13609
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:24

Onali schreef:
De kaak wordt genaaid, niet de lippen. Die houden zoals TS het al zegt het gewicht van de onderkaak niet.

Hier een uitleg;

[ Video ]


Die needle injector weet ik niet of dat ooit ook in Nederland (Europa) .


Bedankt voor het delen van deze uitleg. Ik had mijn berichtje inmiddels veranderd.

Zij heeft wel meer interessante filmpjes zie ik!

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Onali
Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Bijzondere baan, ik werk als Overledenenverzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:01

Ze brengt het heel humoristisch en open.

Black is the colour of my true love's hair


Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:23

Onali schreef:
Ze brengt het heel humoristisch en open.



Ja? Ik heb dus nog niet durven kijken..

The sky is the limit

Onali
Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Bijzondere baan, ik werk als Overledenenverzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:58

Ze doet dingen na, nergens zie je iets wat je niet zou willen zien.

Besef goed dat YouTube over het algemeen niet zomaar lijken laten zien zonder 100.000 waarschuwingen vooraf.

Black is the colour of my true love's hair

silvericathy
Berichten: 1913
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:58

silvericathy schreef:
Ik vraag me af, worden mensen standaard op hun rug in een kist gelegd, of zijn er ook andere mogelijkheden? Stel dat je als persoon andere wensen hebt voor als je dood gaat. Bijvoorbeeld op je buik of zijkant?


Ik doelde hiermee niet zozeer op begraven worden, maar op crematie.
Kun je dit bijvoorbeeld ergens aangeven en zijn die gegevens dan ook op tijd bekend bij de persoon die jou in een kist legt?

❤️Paco❤️Mila❤️Novi❤️

Onali
Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:03

silvericathy schreef:
silvericathy schreef:
Ik vraag me af, worden mensen standaard op hun rug in een kist gelegd, of zijn er ook andere mogelijkheden? Stel dat je als persoon andere wensen hebt voor als je dood gaat. Bijvoorbeeld op je buik of zijkant?


Ik doelde hiermee niet zozeer op begraven worden, maar op crematie.
Kun je dit bijvoorbeeld ergens aangeven en zijn die gegevens dan ook op tijd bekend bij de persoon die jou in een kist legt?


Als jij nu dingen vastlegd en dit duidelijk communiceert met jouw nabestaanden dan ja, liefst ergens op papier hebben staan.
Als jij, bijv bij een ziekbed, alles uitstelt en denkt dat doen mijn nabestaanden wel. Dan nee.


Je kan nu al alles opschrijven wat je wenst, gedurende je leven kan je dit natuurlijk aanpassen.
Maar zorg er ten alle tijde voor dat je nabestaanden op de hoogte zijn van jouw wensen en waar je dit op papier heb staan zodat dit terug te vinden is.

Black is the colour of my true love's hair

AmyII
Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bijzondere baan, ik werk als Overledenenverzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:20

Heel interessant topic dit TS, dank voor het openen!

Ik heb het altijd al een super interessante baan gevonden alleen weet ik echt niet of ik het werk aan zou kunnen. Ik weet wel dat ik de mensen die dit werk wel aankunnen en met veel liefde en passie hun werk doen, eeuwig dankbaar ben.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-22 17:51

MarChak schreef:
Interessant topic.
Ik werk zelf nog een stap later na een overlijden, ik doe namelijk een begraafplaatsadministratie.
De dood en alles daarna is voor veel mensen nog steeds een ver van hun bed gebeuren. Terwijl we er toch allemaal mee te maken krijgen.

Jij houdt dan bij waar en hoelang iemand er al ligt en wat de grafrechten zijn, denk ik?


Popstra schreef:
Mijn vader zn lippen werden inderdaad gehecht.

Mijn moeder haar patient scheurde door het laken toen ze haar optilden. Puur pech dus. Dat was 50 jaar terug ofzo.

Er zal vast vaker wat onbedoeld mis gaan in die wereld.

Aha ok, ik schrok al. Wij proberen namelijk zoveel mogelijk de overledene op handen te dragen van het bed naar de kist maar een laken wat scheurt kun je natuurlijk niks aan doen. Dat heb ik, gelukkig, nog niet gehad.


silvericathy schreef:
Ik vraag me af, worden mensen standaard op hun rug in een kist gelegd, of zijn er ook andere mogelijkheden? Stel dat je als persoon andere wensen hebt voor als je dood gaat. Bijvoorbeeld op je buik of zijkant?

Ja, dat kan. Ik heb nog niet zolang geleden een persoon gehad die op de buik wilde liggen alsof deze sliep. En zo was het ook toen we klaar waren, als je niet beter zou weten leek het daadwerkelijk alsof de persoon sliep.
Als je het zelf wilt en al weet zou ik je willen aanbevelen om dat soort dingen te beschrijven, het scheelt je nabestaanden namelijk een hoop denkwerk en dat is op zo'n moment toch al moeilijk genoeg.

@Dagahra
Dat komt inderdaad vaker voor dat het hoofd of de heupen of benen een bepaalde kant op zakken, we noemen dat een voorkeurshouding. Hoeveel je ook probeert te corrigeren, ze zakken toch altijd weer terug. Dit beschrijven we dan ook en laten het zo voor zover het mogelijk is

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:31

Ik ben wel benieuwd naar een verhaal vanuit je werk. Is er een 'verhaal' of 'case' (of hoe je zoiets ook noemt eigenlijk) bijgebleven en kun je daar wat meer over vertellen?

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-22 18:44

Mindim schreef:
Mijn vader lag er ook vreemd bij gelijk na zijn sterven. Hij had een hartstilstand en is voorovergeklapt op het nachtkastje. Dus allemaal bloed in zijn gezicht.
Gezicht was ook heel erg slap gelijk, daar ben ik van geschrokken. Dat trok volgens de uitvaartman bij naarmate de tijd vorderde en dat was ook zo.
Hij lag er prachtig bij, enkel de nagels en vingers begonnen wat te verkleuren.

De uitvaartondernemer drong heel erg aan op sluiten van de kist. Niet omdat mijn vader er niet goed uitzag, dat deed hij wel, maar omdat eventuele bezoekers van de crematie het niet konden waarderen, dat vond ik erg vervelend, hij drong zo erg aan.
Mijn moeder wilde zo lang mogelijk open kist, zij vond het sluiten van de kist heel erg. We hebben open kist gehouden en dat in de kaart genoemd.

Wat erg zeg! Heel onprofessioneel van die uitvaartverzorger.

Morrie schreef:
mijn vader is in een instelling voor Alzheimerpatienten overleden. Ik moest hem identificeren, samen met de curator. Hij lag er vreselijk bij, hoofd achterover, mond open, ik herkende hem amper.
Volgens de begrafenisondernemer hadden ze mij dit nooit zo mogen laten zien. Ik heb het beeld, nu tientallen jaren later, nog haarscherp voor ogen.
Het was een zeer besloten crematie, maar we hebben de kist dicht gelaten. Dit hoefde zijn zuster echt niet te zien

Ook al zo'n kwalijk iets. Ik snap dat ze de mond niet gehecht hebben maar op z'n minst kon er een handdoek rolletje onder zijn kin gelegd worden zodat de mond zoveel mogelijk gesloten was en even fatsoenlijk met het hoofd op een kussen. Het enige wat ik me kan bedenken waarom dit niet gedaan was omdat ze niet wisten wie het was, voor evt onderzoek. Dan mag je namelijk niks met het lichaam doen maar dan nog hadden ze je moeten waarschuwen voor de aanblik en je verzekeren dat hij er op een later tijdstip wel netjes verzorgd bij zou komen te liggen zodat iedereen waardig afscheid kon nemen.

@meganvr
Gelukkig en ergens ook wel begrijpelijk natuurlijk.

@Hatsikidee89
In Nederland hechten we alleen, geen injectors waarmee je pinnen met draad in de kaak plaatst.
Je kunt op 2 manieren hechten, een binnenmondse hechting en een kinhechting. De kinhechting wordt ook in het filmpje besproken. Met die hechting kun je een kunstgebit mooi op de plaats houden, je zet namelijk het ondergebit met een lusje vast aan de onderkaak zodat deze niet naar achteren kan zakken. Vaak is het namelijk zo dat mensen het gebit al langere tijd niet meer droegen en dan past het niet zo goed meer, het is dan vaak te ruim geworden voor de onderkaak en floept er zo vanaf. De kinhechting begint zogezegd onder de kin. Daar pruik je de naald in en brengt hem achter de onderkaak, voor de tong, weer naar buiten. Vervolgens pak je het andere uiteinde van de draad en die steek je precies in hetzelfde gaatje maar deze komt voor de onderkaak en achter de lippen eruit. Zo kun je het ondergebit vastknopen met een draad aan iedere kant. Vervolgens pak je de draad aan de binnenkant van de onderkaak weer op een steek je via de aan de andere kant zittende hoektand de naald naar het corresponderende neusgat. Dat komt de draad weer eruit. Dan ga je via hetzelfde gaatje, en dit is erg belangrijk want anders trek je de neus scheef, via het tussenschotje naar het andere neusgat, daar komt de draad weer ook weer uit. Ook daar weer via hetzelfde gaatje steken maar dan richting de hoektand aan dezelfde kant. De draad komt er dan onder de lip en voor de hoektand weer uit. Nu kun je gaan sluiten dmv een dubbele lus en vervolgens een strik. Het uiteinde stop je weg in de wang. Op deze manier blijft alles netjes op z'n plaats en ziet het er heel natuurlijk uit.

Bij de binnenmondse hechting gaat het naar boven toe hetzelfde met als verschil dat je aan de binnenkant, ook ter hoogte van de hoektand, van de onderlip begint, langs de kaak af onder het toompje door een dan bij de andere hoektand weer eruit en omhoog gaat.

@Themba
Inderdaad, als het niet anders is moet er een verhoogde deksel komen of verbrede kist.
Ik moet zeggen dat wij het meestal toch wel voor elkaar krijgen om een overledene netjes in de kist te leggen. Vaak lukt het door de benen te kruisen, dwz, de voeten over elkaar leggen, dan kun je nog heel veel winst behalen maar ik weet de situatie van jouw cliënt natuurlijk niet. Jammer dat ze niet eerst overlegd hebben om te vragen of de opbaring naar wens was, dat doen wij namelijk wel altijd. Jullie kenden de cliënt en hoe deze bij leven was, wij niet dus dan is het naar mijn idee wijs om eerst advies in te winnen omtrent de situatie en naderhand te checken of het goed is.

Dat geloof ik direct, is toch een speciaal voorrecht wat je krijgt. Wat er bij moslims nog wel gebeurt is een rituele wassing. Wij hoeven voor mensen van dit geloof ik alleen de overledene over te brengen naar de locatie waar de wassing zal plaatsvinden, verder niks en daar bedanken ze ook uitvoerig voor. Dat vind ik ook heel waardevol.


Amy223 schreef:
Ooit heb ik ergens gelezen dat bij opgraven een kwart vd mensen anders in de kist ligt. Is dat echt waar?

Dat weet ik niet maar ik geloof het gelijk! Als je ziet hoe een overledene "beweegt" tijdens het ontbindingsproces denk ik dat het best weleens zou kunnen gebeuren.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Kimbers
Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:45

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het loon en je werkuren.

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-22 09:46

Ania schreef:
Ik lees al vanaf het begin mee en vind het super interessant, ook als andere mensen hun baan uitleggen. De dood is altijd een beladen onderwerp en wordt vaak weggezet als iets engs. Dit soort topics maken het toegankelijker en laten je nadenken over je eigen dood en de wensen daaromheen.
Ik heb alles vastgelegd in mijn overlijdensverzekering bij Dela (super handig, je kunt echt per stap invullen wat je wil) maar heb veel aangegeven dat mijn nabestaanden mogen kiezen, ik maak het dan toch niet meer mee en zij zijn degenen die het voor zichzelf dragelijk moeten maken.

TS: ik las dat veel dode mensen een glimlach hebben, is dat echt zo? Ik heb het zelf nog niet gezien, of trekt die glimlach weer na een tijd weg door het wegvallen van de spierspanning?

Klopt,
In veel gevallen zie je nadat de mond netjes is gesloten een soort van glimlach. Ik denk dat het komt door de positie van het hoofd en dat de mondhoeken/wangen dan richting de oren zakken. Dat geeft het beeld van een glimlach.
Gisteren ook weer iemand die dat zei. Was wel heel fijn want de partner was heel onverwacht overleden. Die zei in de ochtend na een heftige hoestbui volgens mij ga ik dood, ik ga dood en 5 minuten later was de persoon er niet meer.
Dat lijkt me echt bizar om mee te maken, hoe onwerkelijk %)


silvericathy schreef:
silvericathy schreef:
Ik vraag me af, worden mensen standaard op hun rug in een kist gelegd, of zijn er ook andere mogelijkheden? Stel dat je als persoon andere wensen hebt voor als je dood gaat. Bijvoorbeeld op je buik of zijkant?


Ik doelde hiermee niet zozeer op begraven worden, maar op crematie.
Kun je dit bijvoorbeeld ergens aangeven en zijn die gegevens dan ook op tijd bekend bij de persoon die jou in een kist legt?

Ja, dat kan, bij allebei. Je moet er alleen wel voor zorgen dat zulke dingen beschreven staan, gedocumenteerd zijn want anders kan het nog weleens een probleem opleveren omdat het niet gebruikelijk is. Alles rondom jouw uitvaart wordt gedocumenteerd en daar is ook op terug te vinden dat jij op een andere manier in de kist ligt. Ik werk niet in een crematorium maar ik neem aan dat die er ook van op de hoogte gebracht worden.


idylle schreef:
Ik ben wel benieuwd naar een verhaal vanuit je werk. Is er een 'verhaal' of 'case' (of hoe je zoiets ook noemt eigenlijk) bijgebleven en kun je daar wat meer over vertellen?

De opdrachten die bijblijven zijn eigenlijk altijd wel de vindingen, waar iemand al langere tijd dood in huis heeft gelegen. In een eerdere post heb ik daar ook over verteld, dacht ik. Je komt ter plaatse en weet niet wat je gaat aantreffen. Er is vaak wel een indicatie maar zoals laatst wist de uitvaartleider, die bellen de melding door, ook niet dat het om een vinding ging van een persoon die er al een aantal dagen had gelegen.
Je komt dan binnen om de situatie op te nemen en een plan van aanpak te bedenken en daarbij is creatief denken vaak wel een vereiste.
Wat mij bij deze vinding het meeste is bijgebleven is dat het om een vrij jong persoon ging, ergens in de 30.

Afgelopen week kwam er ook eentje binnen die had 4 weken in huis gelegen, daar was echt niks meer van te maken. We proberen eigenlijk altijd om in ieder geval iets herkenbaars nog te kunnen laten zien zodat de nabestaanden afscheid kunnen nemen maar dat ging bij deze echt niet meer. Het gezicht was helemaal zwart en totaal onherkenbaar. Lichaam groen/zwart met allerlei uitstulpingen op de buik, handen en voeten zwart en verschrompelt en er kwam me toch een lucht af :oo :r
De persoon zat al in een bodybag maar we hebben er nog een bodyseal omheen gedaan en direct in de kist met een dicht gekitte deksel zodat de lucht zich niet meer zo kon verspreiden. Gisteren was ik weer even op die vestiging en ik rook het nog. De kist stond er nog, uitvaart zal vandaag of morgen zijn denk ik, en zelfs na al deze maatregelen ruikt het nog...

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Rocamor
Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Bijzondere baan, ik werk als Overledenenverzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:08

En waarom open ik dit topic als ik
1) aan het eten ben
2) een levendige fantasie heb?

TS, zijn er ook momenten bij dat je zelf even om moet draaien om niet te hoeven kokhalsen?

Rockes <3

ista
Berichten: 1126
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:38

ista schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd welke hulpmiddelen jij allemaal gebruikt bij een normale verzorging?


Ik denk dat je mijn eerdere vraag gemist hebt, maar ben nog wel benieuwd naar het antwoord :+

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:52

Wat een ontzettend interessant topic. Heel interessant om jouw ervaringen te lezen, en te lezen hoe alles in zijn werk gaat.
Op een een of andere manier heeft dit werk mij altijd aangetrokken. Toen mijn oma was overleden heb ik ook meegeholpen met het aankleden/ opmaken. Ik had er totaal geen moeite mee en vond het vooral heel interessant om te doen. Voor mij lag daar ook mijn oma niet meer, de persoon die in het lichaam zat was weg en het lichaam is over.
Ik verbaas mij wel over hoe snel zo'n lichaam ontbindt. Met 4 weken al zo onherkenbaar!

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-22 11:23

@rocamor
_O- Lekker hè :')
Als antwoord op je vraag: Ja!
Bij de laatste vinding van die jonge persoon. We moesten het lichaam draaien en daarbij kwam er wat lucht naar buiten via de mond. Ik stond daar dus precies boven met mijn gezicht... Toen ben ik wel even naar buiten gelopen om een terug frisse lucht te halen.

ista schreef:
ista schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd welke hulpmiddelen jij allemaal gebruikt bij een normale verzorging?


Ik denk dat je mijn eerdere vraag gemist hebt, maar ben nog wel benieuwd naar het antwoord :+

Owwwww sorry, ik dacht dat ik alles gehad had inderdaad :o
Hulpmiddelen bij een normale verzorging zijn eigenlijk vrij alledaagse dingen zoals een kam of borstel, nagelschaartje, vijl, nagellak remover, scheermesje en scheerschuim, droog shampoo. Verder nog baby doekjes en washandjes want wassen met water en zeep is niet goed voor de huid, dat droogt teveel uit en een handdoek.
De meer specialistische dingen zijn: oogkapjes, mondvormers, hechtnaalden en draad, scalpel, lange en korte pincetten, verbandschaar, gaasjes, watten, fluffstroken, keeltampons, incontinentie luiers, celstofmatjes, secondelijm. Dat zit allemaal in 1 verzorgingskoffer.
Als ik er aan denk vandaag zal ik een foto maken van de koffer.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Popstra
Berichten: 13609
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:08

Eileen_ schreef:
Wat een ontzettend interessant topic. Heel interessant om jouw ervaringen te lezen, en te lezen hoe alles in zijn werk gaat.
Op een een of andere manier heeft dit werk mij altijd aangetrokken. Toen mijn oma was overleden heb ik ook meegeholpen met het aankleden/ opmaken. Ik had er totaal geen moeite mee en vond het vooral heel interessant om te doen. Voor mij lag daar ook mijn oma niet meer, de persoon die in het lichaam zat was weg en het lichaam is over.
Ik verbaas mij wel over hoe snel zo'n lichaam ontbindt. Met 4 weken al zo onherkenbaar!

Zal dat niet ook met de temperatuur te maken hebben? Wellicht het lekker warm bleef in huis met de kachel die is blijven branden.
Ik zeg maar wat...

Ik l*l niet met de wind mee nee...

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:33

Noisy schreef:
@rocamor

Owwwww sorry, ik dacht dat ik alles gehad had inderdaad :o
Hulpmiddelen bij een normale verzorging zijn eigenlijk vrij alledaagse dingen zoals een kam of borstel, nagelschaartje, vijl, nagellak remover, scheermesje en scheerschuim, droog shampoo. Verder nog baby doekjes en washandjes want wassen met water en zeep is niet goed voor de huid, dat droogt teveel uit en een handdoek.
De meer specialistische dingen zijn: oogkapjes, mondvormers, hechtnaalden en draad, scalpel, lange en korte pincetten, verbandschaar, gaasjes, watten, fluffstroken, keeltampons, incontinentie luiers, celstofmatjes, secondelijm. Dat zit allemaal in 1 verzorgingskoffer.
Als ik er aan denk vandaag zal ik een foto maken van de koffer.


ik ben dan eigenlijk wel benieuwd waar de specialistische dingen voor gebruikt worden

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

Rocamor
Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:50

Noisy schreef:
@rocamor
_O- Lekker hè :')


Och, mijn standaard antwoord is normaliter: zolang het niet op mijn bord spettert... :+

Wel heel verdrietig, dat soort vindingen, omdat niemand de persoon dus zolang echt gemist heeft.

Te lui om op / terug te zoeken: maar welke opleiding / vooropleiding heb je hiervoor nodig? of is het vnl learning on the job?

Rockes <3

Marisje76
Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:42

Even off topic..weet iemand waar je the bodyfarm kan kijken?
Verder volg ik nog steeds...

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bijzondere baan, ik werk als Overledenenverzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:02

Staat op YouTube :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 10 bezoekers