Wat verdien jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:26

karrij schreef:
Maar hoe lang ben je met zo'n shoot incl bewerking mee bezig dan?


Laten we als voorbeeld nemen dat ik ingeboekt word voor een klant voor 2 uur, die 2 uur is dan nog maar de 'start' van de effectieve uren die ik aan het werk ben. Voordat ik op locatie aan de slag kan check ik de locatie (indien mogelijk) vaak vooraf even, reken hier een uurtje voor. Uurtje voorbereiding qua moodboards, informatie, shoot planning, eventueel draaiboek en shotlist, vervoer naar de locatie toe zit je alweer op een uurtje, anderhalf verder. Het fotograferen is dan 2 uur, waarbij je vervolgens ook weer vervoer naar huis hebt (gemiddelde locatie vanuit de randstad is dit drie kwartier met afbouwen niet meegerekend).

Editen is echt geheel afhankelijk van de wensen van de klant, ik werk op dit moment als freelance retoucher voor een groot commercieel project waar ondertussen al 2 volle dagen in zitten (en hier heb ik de beelden gewoon voor aangeleverd gekregen). Als we de shoot van hierboven als voorbeeld nemen is het stukje inladen en toesturen (wanneer dit de vraag is) ook met een basis selectie al snel een uurtje werk en de edit zelf kan zo een hele dag in beslag nemen. En dit zijn geen vsco filters die je even over een foto heengooit, dit is echt high-end retouching werk.

Als je dan gaat kijken ben je 'maar' 2 uur aan het fotograferen, maar de daadwerkelijke uren die erin gaan zitten (en dan heb ik het nog niet eens over alle aanvullende kosten die van de factuur af gaan zoals hierboven benoemt) is het echt geen gek tarief.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:55

Ik heb een vast inkomen als tandartsassistente 25 uur in de week. Daar kan ik alle vaste lasten van betalen zou ik alleen komen te staan. Daarnaast geef ik als zzper veel les en daar betaal ik mijn paarden van en zet ik een deel opzij voor extra’s. Mijn partner verdiend heel veel meer dan ik en grapt vaak dat ik wel kan stoppen met werken maar dat wil ik absoluut niet.

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:19

Ik vind dit een interessant topic en goed dat er over gepraat wordt.
Een paar jaar geleden heb ik hier ook al gereageerd, toen had ik alleen nog een bijbaan. Inmiddels werk ik bijna 4 jaar bij een gemeente en verdien Ongeveer €3.050 bruto voor 32 uur. Daarbovenop krijg ik nog 17,05% keuze budget. Wat ik eigenlijk standaard op maak aan het bij kopen van vakantiedagen.
Toen ik bezig was met het zoeken naar een baan heb ik wel aan mijn oud klasgenoten gevraagd wat zij verdienen, en ik heb zelf ook vaker de vraag gekregen. Vond ik heel fijn om het daar met mensen uit het vakgebied, maar ook laagdrempelig over te hebben! Zo had ik een keer een aanbieding, maar met een belachelijk laag salaris. Vond het fijn dat het niet raar voelde om de aanbieding af te wijzen.
Binnen de gemeente weet ik in welke schaal mijn collega's zitten, deze zitten namelijk 1 of 2 schalen hoger dan ik. Dat vind ik raar, want we doen hetzelfde werk. We hebben pas een interne reorganisatie gehad, waarbij er mensen verplaatst werden in schalen, toen hebben we het er ook met elkaar over gehad, omdat er dingen krom liepen.
Dus ja, ik ben heel open over wat ik verdien, vraag gerust aan vrienden en collega's die dicht bij mij staan wat ze verdienen en vind het zeker goed om het daar over te hebben.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:46

Ik werk sinda kort in een winkel 24 uur per week voor 11 euro per uur. Geen vetpot, iets meer dan minimumloon. Binnenkort wel omhoog en meer verantwoordelijkheden.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:17

ik zit op een net geen 4000€ als IT consultant ovb van 40 uur in de week. Daarnaast mobiliteitsbudget van ruim €1000 waarvan mijn leaseauto betaald word en waar ik ook prive in rij, Vaste onkostenvergoeding van 130€ per maand en variabele vergoeding voor elke dag dat ik thuiswerk, 8% vakantiegeld, 28 vakantiedagen en een bonus afhankelijk van de Ebit en eigen functioneren(doe je gewoon netjes wat er van je verwacht word krijg je bonus van minimaal 1 maandsalaris oplopend tot 3, hoe hoog precies is dan afhankelijk van de Ebit. Maak je er een chaos van dan heb je pech, maar dan moet je het wel heeeel bont maken) Afgelopen jaren zat je op ongeveer 2 maandsalarissen bonus.

Al met al niet slecht maar ook geen wereld salaris in de IT, goede technische jongens(netwerk/codering/security etc etc) lopen bij ons per maand de deur uit met 6000 bruto

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:55

Het valt mij op in mijn kenniskring dat ongeschoold en MBO niveau (3/4) qua loon heel dicht bij elkaar zit en dat zelfs ongeschoold nog beter betaald. Ik schrik daar best van.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:26

Maar is dat dan ook een "eerlijk" vergelijk?
Mijn collega's die in de ploegendienst werken hebben een heel o.k. inkomen voor lager-/ongeschoolde arbeid, maar dat komt voor een groot deel door de onregelmatigheidstoeslagen (zondagen, nachtdiensten). Maar het basisloon, het deel waar ook het pensioen over wordt opgebouwd, is duidelijk veel minder.

En er zijn beroepen waarvan bekend is dat het chronisch slecht betaald wordt, ook als je daar keurig met je MBO diploma zit.

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:32

Ik kreeg met mijn MBO-4 diploma ook maar €10 toen ik begon als grafisch vormgever :=
Na een jaar ben ik daar gestopt, en heb ik nog een tijdje gewerkt als thuishulp, waar ik meer dan €11 kreeg :=
Uiteindelijk was die MBO opleiding niet voor niks gelukkig, want ik heb daar wel alles geleerd over een eigen bedrijf beginnen.

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:03

Ik ben toevallig sinds 1 januari van baan veranderd.
Het salaris wat ik in mijn functie als vervangend filiaalleider kreeg (1 stapje onder de filiaalleider)
Was minder dan wat ik nu krijg in de functie van magazijnmedewerker.
inderdaad met ploegen toeslag (zonder nachtdienst)

en met alle kosten die zo stijgen moest ik wel een keuze maken.
de verhoging die ik nu heb konden ze mij bij mijn andere baan ook niet bieden.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:16

Ik werk in een supermarkt, 24u per week

Heb rond de €1450,- netto.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:58

ClaudiaHS schreef:
Ik werk in een supermarkt, 24u per week

Heb rond de €1450,- netto.


Wat zou je verdienen als je een fulltime functie had?

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:13

Vraagje aan jullie:

Ik werk 40 uur per week en verdien 2600. Ik ben 25. Ik werk regelmatig nauw samen met iemand van 33, die op basis van een 40 urige week 3300 zou verdienen. Nu zijn er een paar opvallende dingen:

Hij heeft eerst ander werk gedaan. Is op zijn 31ste dit werk ingerold via via, en na twee stages van een half jaar te hebben gedaan is dit zijn eerste officiële baan in dit vakgebied.

Ik heb er echter 4 jaar voor gestudeerd, en heb me daarnaast tijdens mijn studie het snot voor ogen gewerkt om zoveel mogelijk ervaring op te doen: ik ben afgelopen juli afgestudeerd en had er toen al een stage van een half jaar, een fulltime baan van een half jaar (tussenjaar genomen voor meer ervaring) en een parttime baan van een half jaar opzitten. Daarbij heb ik een volledige organisatie binnen dit vakgebied opgezet, waardoor ik een enorm netwerk heb opgebouwd en ver voorloop op mijn net afgestudeerde medestudenten.

Ja, hij is ouder, maar dat vind ik in dit geval eigenlijk een beetje een drogreden. Ik heb uiteindelijk gewoon meer ervaring. Wanneer wij samenwerken merk ik dat ik mijn werk (minstens) even goed doe. Daarnaast zitten we in dezelfde levensfase wanneer je kijkt naar alle persoonlijke aspecten.

Ik heb nu geopperd op mijn werk dat ik graag zou zien dat dit gelijk getrokken wordt. Wat zouden jullie in mijn plek hebben gedaan? Het is overigens niets tegen de collega; wij kunnen heel goed met elkaar overweg en ik gun hem dat salaris van harte. Maar gezien de omstandigheden en de feiten, gun ik mezelf dat ook. :+

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:20

Als je kunt onderbouwen waarom jullie evenveel zouden moeten verdienen, vind ik dat je in je gelijk staat. Wat was de reactie toen je dit opperde? Het feit dat hij meer werkervaring heeft, ook als dat in een ander vakgebied is, zou eventueel wel een reden kunnen zijn om hem meer te betalen, maar goed.

Leeftijd is in elk geval geen reden om meer te verdienen :+

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:26

Eulogy schreef:
Als je kunt onderbouwen waarom jullie evenveel zouden moeten verdienen, vind ik dat je in je gelijk staat. Wat was de reactie toen je dit opperde? Het feit dat hij meer werkervaring heeft, ook als dat in een ander vakgebied is, zou eventueel wel een reden kunnen zijn om hem meer te betalen, maar goed.

Leeftijd is in elk geval geen reden om meer te verdienen :+


De reactie was op zich goed; in eerste instantie begonnen ze over dat hij meer ervaring had in ons vakgebied en dat dat de logische reden was, maar toen bleek dat ze daar een vertekend beeld van hadden. Ze hadden zijn stages aangezien voor banen, en mijn banen voor stages.

Uiteindelijk was het antwoord van mijn begeleider dat 3000 waarschijnlijk wel moet lukken, maar dat een stap van in één keer 700 euro wel erg veel gaat zijn (wat ik begrijp) maar dat hij het iig gaat proberen. Ook dat ik voor mijn niveau al aan de hoge kant zit, maar dat was logisch gezien de ervaring. Fijne reactie dus, en ik had ook niet anders verwacht aangezien het een werkplek is die over het algemeen erg goed met z'n werknemers omgaat. Maar het is allemaal nog niet rond en ik ga er binnenkort pas van terughoren.

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:26

Werkt hij zelf ook 40 uur, en hebben jullie gelijke diensten? Kan het hogere inkomen nog ergens anders aan liggen? Moet hij bijvoorbeeld ver reizen waar hij nog aardig wat kilometervergoeding voor krijgt die erbij geteld wordt? En zijn jullie allebei via het bedrijf in dienst en niet via een uitzendbureau/detachering bv? Als dat allemaal gelijk is, dan zou het salaris ook wat dichter bij elkaar horen te liggen vind ik. Een beetje verschil mag er wel zijn ivm de leeftijd, maar 25% is behoorlijk veel.

Edit, net je reactie gelezen, en in ieder geval goed dat ze er serieus naar gaan kijken. Wel een slechte fout zeg, om stages en banen met elkaar te verwisselen :=

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:28

8nnemiek schreef:
Werkt hij zelf ook 40 uur, en hebben jullie gelijke diensten? Kan het hogere inkomen nog ergens anders aan liggen? Moet hij bijvoorbeeld ver reizen waar hij nog aardig wat kilometervergoeding voor krijgt die erbij geteld wordt? En zijn jullie allebei via het bedrijf in dienst en niet via een uitzendbureau/detachering bv? Als dat allemaal gelijk is, dan zou het salaris ook wat dichter bij elkaar horen te liggen vind ik. Een beetje verschil mag er wel zijn ivm de leeftijd, maar 25% is behoorlijk veel.


Hij werkt 3 dagen (volgt ondertussen nog een opleiding in zijn "vorige" vakgebied), ik 5. Die 3300 van hem zou op basis van 5 dagen zijn. Ik reis op zich "verder" (30 minuten fietsen ipv 20). We zijn allebei gewoon via het bedrijf in dienst; ik ben gevraagd om er te komen werken, hij heeft moeten solliciteren.
Laatst bijgewerkt door Soepblik op 16-01-23 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:29

Precies, verschillen heb je altijd maar dit vind ik erg veel. Zijn jullie ook allebei op hetzelfde niveau opgeleid (als in, allebei een HBO of zo ook als het niet dezelfde opleiding is)?

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:30

Eulogy schreef:
Precies, verschillen heb je altijd maar dit vind ik erg veel. Zijn jullie ook allebei op hetzelfde niveau opgeleid (als in, allebei een HBO of zo ook als het niet dezelfde opleiding is)?


Jup, allebei HBO. Hij wel ook in een creatief beroep maar niet dit beroep, ik dus in dit beroep met honours degree.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:35

Zou jij zelf blij zijn met 3000? Dat is voor jou natuurlijk ook best een flinke stap, maar dan heb je nog steeds wel een verschil. Hoewel ik het verschil dan wel beter te verdedigen vind.

Maar klinkt alsof ze zich er ook helemaal niet zo bewust van waren en er nu in elk geval mee aan de slag gaan, dat is top!

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:38

Eulogy schreef:
Zou jij zelf blij zijn met 3000? Dat is voor jou natuurlijk ook best een flinke stap, maar dan heb je nog steeds wel een verschil. Hoewel ik het verschil dan wel beter te verdedigen vind.

Maar klinkt alsof ze zich er ook helemaal niet zo bewust van waren en er nu in elk geval mee aan de slag gaan, dat is top!



Ik zou natuurlijk veel blijer zijn met 3300. Maar wat jij zegt; het is een "logischer" verschil, en zou het beter te verhalen vinden dan het verschil van 700 wat het nu is.

Ik denk ook zeker niet dat ze dit met opzet hebben gedaan. Zo'n plek is het absoluut niet.

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:42

Er kan wellicht nog wel verschil zitten tussen parttime en fulltime. Als je met het nettoloon rekent dan zijn daar al belasting en premies op ingehouden, dus dat kan wellicht ook een deel van het verschil verklaren. Maar dat zou ook geen enorm verschil moeten zijn.
Verder las ik laatst dat in het bedrijfsleven het salaris van vrouwen gemiddeld zo'n 19% lager ligt dan van mannen. Het zou natuurlijk heel slecht zijn, maar zou me ook niks verbazen als dat bij jouw baan ook deels meespeelt. Misschien wel onbewust..

Celebi
Berichten: 3635
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:07

Sinds de laatste keer dat ik hier gepost heb ben ik van werkgever veranderd. Ik ging van een toxische werkomgeving met ongeveer 0 secundaire arbeidsvoorwaarden naar een bedrijf die alles netjes regelt voor het personeel inclusief eventueel een auto en laptop van de zaak.

Op basis van mijn stamsalaris ben ik bijna 19% omhoog gegaan, waarbij ik ook nog een toeslag krijg voor de auto die ik niet neem en ook niet onbelangrijk: ik bouw nu eindelijk gewoon pensioen op waar mijn werkgever netjes bij ingelegd.
Laatst bijgewerkt door Celebi op 16-01-23 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:07

Nature93 schreef:
ClaudiaHS schreef:
Ik werk in een supermarkt, 24u per week

Heb rond de €1450,- netto.


Wat zou je verdienen als je een fulltime functie had?


Geen flauw idee.
Ik heb niet de intentie fulltime te gaan werken :')

Edit: als ik bruto netto check doe geeft hij ong €2200 aan p.m

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:11

Celebi schreef:
Sinds de laatste keer dat ik hier gepost heb ben ik van werkgever veranderd. Ik ging van een toxische werkomgeving met ongeveer 0 secundaire arbeidsvoorwaarden naar een bedrijf die alles netjes regelt voor het personeel inclusief eventueel een auto en laptop van de zaak.

Op basis van mijn stamsalaris ben ik bijna 19% omhoog gegaan, waarbij ik ook nog een toeslag krijg voor de auto die ik niet neem en ook niet onbelangrijk: ik bouw nu eindelijk gewoon pensioen op waar mijn werkgever netjes bij ingelegd.

Dat is fijn zeg!

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:08

Nature93 schreef:
ClaudiaHS schreef:
Ik werk in een supermarkt, 24u per week

Heb rond de €1450,- netto.


Wat zou je verdienen als je een fulltime functie had?


Geen flauw idee.
Ik heb niet de intentie fulltime te gaan werken :')

Edit: als ik bruto netto check doe geeft hij ong €2200 aan p.m[/quote]

2200 fulltime in een supermarkt? Ik vind dat echt veel moet ik eerlijk zijn. Van harte gegund hoor, daar niet van. In de zorg verdien je dat ongeveer ook.