Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:16

Qua lijstjes gebruik(te) ik Trello :) is eigenlijk bedoeld voor groepsopdrachten maar ik had gewoon een kolom "te doen", "bezig" en "klaar". Heel fijn om dan die eerste korter en die laatste steeds langer te zien worden :) En ook heel fijn dat ie synchroniseert tussen de app op je telefoon en op m'n laptop waardoor ik makkelijk extra regels kon toevoegen of verslepen.

Wat ontzettend vervelend zeg dat bij sommigen van jullie de feedback etc zo lang op zich laat wachten waardoor soms zelfs het afstuderen verzet moet worden! Is er niet een examencommissie ofzo waar je naartoe kunt stappen?

En vergeet ook niet te ontspannen tussendoor :) ik ben/was er zelf ook heel slecht in maar te lang door gaan is vaak ook niet goed voor je concentratie etc :)

Hier vanmiddag mijn laatste opdracht terug gehad :D moet alleen nog een verslag inleveren voor mijn eindgesprek. Daar krijg ik morgen óf feedback op terug, óf als een beoordeling vanuit de praktijk. Gesprek staat gepland voor 9 juni maar ik ben nog in overleg om die naar eind mei te krijgen *\o/*

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:31

Trello ga ik even onthouden, ik ben dol op het maken van lijstjes :D Alleen moet ik ze ook uitvoeren :')

Ik ben zo blij zeg dat ik heel veel motivatie heb al 3 dagen lang. Ik heb dit maanden niet zo gehad als deze afgelopen dagen. Er is echt een knop omgegaan dat ik denk: kom op Felien, even hard werken en dan ben je klaar.

Dit is voor mij de voorlopige planning:
- Uiterlijk Dinsdag 18 mei scriptie inleveren voor conceptversie
Dan wordt die nagekeken en kan ik met de feedback daarvan aan de slag
- 31 mei inleveren (officiële versie)
- 14 juni hoor ik of ik op gesprek mag komen (dus dan heeft je scriptie een voldoende)
- 21 tot 25 juni mag ik op gesprek komen en dan ben ik geslaagd :D (of niet :') )

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:55

Yesss ik heb vanochtend te horen gekregen dat ik mijn colloquia mag in plannen!
De datum is vooralsnog 17 juni. 28 mei wil ik mijn eerste versie inleveren. Dus we gaan gelijk op Felien! We kunnen het *\o/*

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:37

Blacky: dat schiet mooi op zeg!

Felien: jij gaat ook als een speer. Eindsprintje! *\o/*

Imke: jeej! Einde is dus ook in zicht. Lekker!

Had drie deadlines staan, twee gisteren afgerond en de derde deadline is donderdag. Inmiddels 5656 woorden van de 6000. Nu even gaar. Morgen de ontbrekende alinea's vullen, nalezen en inleveren.
Na morgen zijn er dan alleen nog:
- Laatste vak: feedback geven
- Laatste vak: feedback verwerken + inleveren
- Thesis: nog steeds afwachten op beoordeling
- Stage: volgende week donderdag eindevaluatie, mogelijk stageverslag nog wat aanpassen
- Registratie diagnostiek: casus drie schrijven
Als ik dat allemaal haal, dan ga ik echt een hele taart en een fles wijn opeten/opdrinken. 75EC waaronder 60 van de master + 15EC voor registratie diagnostiek, in één jaar, met 24-30 uur werk, met twee kleine kinderen Y)(^) Is een feestje waard.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:39

Lekker bezig allemaal zeg!
Ik ben helaas door mijn gezondheid nog steeds aardig gestrand, zou vandaag de enquete eruit hebben maar dat is helaas niet gelukt. Nu wordt het maandag pas want de docenten zijn de komende dagen vrij. En ik wil de mail pas sturen als ik zeker weet dat ze de mail ook fatsoenlijk lezen. Dat maakt mijn tijdsschema een stuk krapper maar geeft me wel de tijd om de enquete nog te perfectioneren.

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:27

Goed bezig allemaal!!

Ik loop ook een beetje vertraging op in mijn eigen planning, de planning van de uni moet ik gewoon aanhouden. Eigenlijk zou ik minder gaan werken, maar doordat mijn baas op de IC ligt met corona werk ik nu 3x zo veel en 5x zo intensief. Vanochtend nog wel heel positief feedback teruggekregen van mijn begeleider voor mijn rechten scriptie, dus dat gaat wel goed gelukkig

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:54

Heftig zeg! Soms is het ook niet anders. Wat is de planning van de uni?

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:23

Volgende week dinsdag lever je het "derde" en tevens laatste gedeelte in van de rechterscriptie voor feedback en dan moet ik het complete verhaal 30 mei inleveren. Gelukkig ben ik daar al lekker mee opgeschoten, dus ik hoop dat dit weekend praktisch af te ronden. En dan moet ik nog beginnen aan mijn eco scriptie, first draft staat op 9 juni (maar wel gelijk alles) en dan 2 weken erna final draft... Dus het is even aanpoten maar hopelijk te doen.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:28

Nou ik heb gisteren eindelijk reactie gehad dat ze het nu zsm gaan nakijken. Wordt vervolgd :')

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:47

@theadora99 mocht ook wel een keertje, maar zou zeggen: eerst zien dan geloven...
Hopelijk is het echt zo snel mogelijk.

Ik heb vandaag en gisteren weer mindere dagen gehad. Ben gelukkig wel nog heel positief ondanks dat ik de afgelopen twee dagen niet helemaal lekker ben opgeschoten. Kreeg heel veel kritiek op een hoofdstuk en dat is best een heel pittig hoofdstuk dus ben daar veel langer in blijven hangen dan de planning was. Morgen even werken bij mijn bijbaan 's ochtends (om 6 op en om 13.15 thuis), dan gauw naar stal om even de stal te doen en dan knallen. Ik hou er gewoon even rekening mee dat het wat minder uurtjes slapen wordt tot en met dinsdag en dan ga ik dan wel bijslapen :D Al is slaap in deze periode natuurlijk ook gewoon belangrijk om fatsoenlijk te kunnen schrijven. Ben vooral heel erg blij dat ik zo positief kan blijven ook al moet ik echt nog wel even gaan knallen. Bij de pakken neer gaan zitten heeft ook geen zin heb ik me maar bedacht.

Verder gelukkig op wat vaste diensten bij de paarden (werken met een rooster) na geen afspraken dit weekend. Stalgenootje/bijrijder rijd mijn paard morgen dus die krijgt ook mooi beweging. Mocht ik morgen ineens heel erg opschieten en de boel afkrijgen dan ga ik zondag naar een bbq maar heb al aangegeven niks te kunnen beloven.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:23

Woehoe de conceptversie van mijn scriptie is vanochtend ingeleverd :D Was een weekje flink strijden en extra uren eraan werken maar is me toch maar mooi gelukt!

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:41

Felien_Kyra schreef:
Woehoe de conceptversie van mijn scriptie is vanochtend ingeleverd :D Was een weekje flink strijden en extra uren eraan werken maar is me toch maar mooi gelukt!



*\o/* *\o/* *\o/*

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:41

Ik ben vorige week gestart met mijn master thesis. Heb er nu nog zin in, maar het gaat mij enorm traag :')

Ik moest in 500 woorden omschrijven wat het onderwerp is, dan zou ik een begeleider toegewezen krijgen. We zijn nu bijna 1,5 week veder. Had vrijdag gemaild en ontving zojuist een mail terug met dat ze ermee bezig is.

Ik ga onderzoeken hoe CEO karakteristieken (denk aan leeftijd, genoten opleiding, ervaring, etc.) invloed hebben op de financiële resultaten van private MKB-bedrijven. Ik vind het lastig mijn onderzoek af te kaderen en weet nog niet precies welke informatie wel en niet beschikbaar is in de database (Orbis). Dus zou graag eens met mijn - toekomstige - begeleider bespreken of ik mij focus op bijv. alleen Nederland, of bijv. de US. En hoe ik te werk ga binnen de database. Als straks blijkt dat de data er niet is, schiet dat natuurlijk niet op. :+

Zo, ik moest dit even van mij af typen. := Iemand toevallig ervaring met de database van Orbis?

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:46

Succes! Ik heb helaas geen ervaring met de database van Orbis! :(

Hier druk bezig met de discussie te schrijven. 10 juni moet ik mijn eerste versie inleveren; maar wil eigenlijk volgende week het al af hebben, zodat ik iets meer tijd nog heb voor de laatste puntjes op de i. 15 juni presentatie intern & 24 juni colloquium op de WUR met aaneensluitend mijn verdediging.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:52

Imke95 schreef:
Succes! Ik heb helaas geen ervaring met de database van Orbis! :(

Hier druk bezig met de discussie te schrijven. 10 juni moet ik mijn eerste versie inleveren; maar wil eigenlijk volgende week het al af hebben, zodat ik iets meer tijd nog heb voor de laatste puntjes op de i. 15 juni presentatie intern & 24 juni colloquium op de WUR met aaneensluitend mijn verdediging.


Wow, loop jij dan zo voor of ik zo achter? Ik moet m 14 juni concept inleveren maar ik moet nog mijn resultaten van mijn onderzoek afwachten, analyseren en dan nog de conclusie + discussie schrijven :')
Ik krijg meteen stress als ik jouw reactie lees :')

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:05

Haha, ik loop op mijn planning zelfs achter :') In principe zou ik eind mei klaar zijn, alleen heb mijn eerste thesis pas in maart afgerond ipv december & hebben een extra analyse gedaan.

Niet stressen hoor! Denk dat ik wel wat voor loop. Ik vind het gewoon heel prettig om terwijl ik met mijn resultaten bezig ben ook al het een en ander op papier te zetten. Moet nog een onderdeel van mijn resultaten afwerken trouwens, de standard errors van mijn erfelijkheidsgraden toevoegen.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:06

Imke95 schreef:
Haha, ik loop op mijn planning zelfs achter :') In principe zou ik eind mei klaar zijn, alleen heb mijn eerste thesis pas in maart afgerond ipv december & hebben een extra analyse gedaan.

Niet stressen hoor! Denk dat ik wel wat voor loop. Ik vind het gewoon heel prettig om terwijl ik met mijn resultaten bezig ben ook al het een en ander op papier te zetten. Moet nog een onderdeel van mijn resultaten afwerken trouwens, de standard errors van mijn erfelijkheidsgraden toevoegen.


Haha ok ok. Nja ik zou het eerst ook vandaag hebben moeten inleveren, maar dat is dus ook niet gelukt :') En toen was het een paar weken later en toen kreeg ik gevoelsmatig zoveel tijd dat ik nu weer krap zit _O- Dus dat is niet zo handig :')

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:24

xRivaldo schreef:
Ik ben vorige week gestart met mijn master thesis. Heb er nu nog zin in, maar het gaat mij enorm traag :')

Ik moest in 500 woorden omschrijven wat het onderwerp is, dan zou ik een begeleider toegewezen krijgen. We zijn nu bijna 1,5 week veder. Had vrijdag gemaild en ontving zojuist een mail terug met dat ze ermee bezig is.

Ik ga onderzoeken hoe CEO karakteristieken (denk aan leeftijd, genoten opleiding, ervaring, etc.) invloed hebben op de financiële resultaten van private MKB-bedrijven. Ik vind het lastig mijn onderzoek af te kaderen en weet nog niet precies welke informatie wel en niet beschikbaar is in de database (Orbis). Dus zou graag eens met mijn - toekomstige - begeleider bespreken of ik mij focus op bijv. alleen Nederland, of bijv. de US. En hoe ik te werk ga binnen de database. Als straks blijkt dat de data er niet is, schiet dat natuurlijk niet op. :+

Zo, ik moest dit even van mij af typen. := Iemand toevallig ervaring met de database van Orbis?


Ik heb ervaring met Orbis, alleen geen goede :+
Nee gekkigheid, de data die ik zocht was niet beschikbaar. Maar ik kan je er wel mee helpen en weet eventueel ook alternatieven als je de data daar niet kan vinden

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:53

Goed bezig allemaal! En succes met de start xRivaldi *\o/* Ik heb helaas geen ervaring met Orbis.

Ik heb zojuist mijn concept onderzoeksrapport ingeleverd bij mijn begeleider. Nog niet helemaal tevreden mee; de aanbevelingen zijn nogal prut en een bijlage moet ik nog updaten met wijzigingen. Maar ik ben ontzettend blij dat het onderzoeksrapport in principe op papier staat, want de afgelopen weken kon ik me gewoon niet tot het schrijven zetten. Zo frustrerend :( Slapeloze nachten en dikke stress en overdag gewoon niets opschieten. Het cijfer kan me ook gestolen worden, ik wil nu alleen nog maar een voldoende en mijn diploma :')

Ik krijg donderdag feedback en moet volgende week dinsdag mijn definitieve onderzoeksrapport inleveren. Op 15 juni is mijn zitting :D Alleen even duimen dat mijn definitieve onderzoeksrapport wordt goedgekeurd volgende week, want dat betekent bij ons eigenlijk al dat je een voldoende hebt.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:03

Hier ook geen ervaring met Orbis.

Ik had gisteren mijn laatste stagedag! Morgen nog even laptop en telefoon inleveren en dan is dat gedeelte echt achter de rug. Hoop dat ik deze week mijn thesis retour krijg en dan nog 2 opdrachten te gaan :))

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:09

LienC schreef:
Hier ook geen ervaring met Orbis.

Ik had gisteren mijn laatste stagedag! Morgen nog even laptop en telefoon inleveren en dan is dat gedeelte echt achter de rug. Hoop dat ik deze week mijn thesis retour krijg en dan nog 2 opdrachten te gaan :))


Wat een gekke einddatum, of ligt dat aan mij? :P Ik moet nog gewoon tot eind van dit schooljaar. Maar inmiddels is het ook deels mijn baan, dus waarschijnlijk ben ik hier in het nieuwe schooljaar ook weer :D *\o/* Ik ga ook iedere keer met zoveel plezier naar mijn werk toe, echt te leuk :D

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9320
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:18

Zijn er hier ook mensen die echt gewoon 21 research proposals op moeten sturen of zo voor het eindelijk eens een keer goedgekeurd wordt. Krijg ook elke keer weer nieuwe dingen en zaken die eerst de opmerking "Very Good" kregen, zijn nu in een keer toch niet goed genoeg.......... Echt volgens mij studeer ik nooit af en ik ben er zoooooooooooo klaar mee.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:36

Wyb_ster schreef:
xRivaldo schreef:
Ik ben vorige week gestart met mijn master thesis. Heb er nu nog zin in, maar het gaat mij enorm traag :')

Ik moest in 500 woorden omschrijven wat het onderwerp is, dan zou ik een begeleider toegewezen krijgen. We zijn nu bijna 1,5 week veder. Had vrijdag gemaild en ontving zojuist een mail terug met dat ze ermee bezig is.

Ik ga onderzoeken hoe CEO karakteristieken (denk aan leeftijd, genoten opleiding, ervaring, etc.) invloed hebben op de financiële resultaten van private MKB-bedrijven. Ik vind het lastig mijn onderzoek af te kaderen en weet nog niet precies welke informatie wel en niet beschikbaar is in de database (Orbis). Dus zou graag eens met mijn - toekomstige - begeleider bespreken of ik mij focus op bijv. alleen Nederland, of bijv. de US. En hoe ik te werk ga binnen de database. Als straks blijkt dat de data er niet is, schiet dat natuurlijk niet op. :+

Zo, ik moest dit even van mij af typen. := Iemand toevallig ervaring met de database van Orbis?


Ik heb ervaring met Orbis, alleen geen goede :+
Nee gekkigheid, de data die ik zocht was niet beschikbaar. Maar ik kan je er wel mee helpen en weet eventueel ook alternatieven als je de data daar niet kan vinden


Oh oh :')

Ik heb je Bokt-naam even opgeschreven voor als ik ergens niet uit kom. Super lief van je!

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:14

Earth schreef:
LienC schreef:
Hier ook geen ervaring met Orbis.

Ik had gisteren mijn laatste stagedag! Morgen nog even laptop en telefoon inleveren en dan is dat gedeelte echt achter de rug. Hoop dat ik deze week mijn thesis retour krijg en dan nog 2 opdrachten te gaan :))


Wat een gekke einddatum, of ligt dat aan mij? :P Ik moet nog gewoon tot eind van dit schooljaar. Maar inmiddels is het ook deels mijn baan, dus waarschijnlijk ben ik hier in het nieuwe schooljaar ook weer :D *\o/* Ik ga ook iedere keer met zoveel plezier naar mijn werk toe, echt te leuk :D


Klopt hoor! Normaal lopen stages bij ons van oktober tm juni. Maar ik heb gekozen voor september tm mei :))

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:03

kyrkelover schreef:
Zijn er hier ook mensen die echt gewoon 21 research proposals op moeten sturen of zo voor het eindelijk eens een keer goedgekeurd wordt. Krijg ook elke keer weer nieuwe dingen en zaken die eerst de opmerking "Very Good" kregen, zijn nu in een keer toch niet goed genoeg.......... Echt volgens mij studeer ik nooit af en ik ben er zoooooooooooo klaar mee.


Haha herkenbaar, dat had ik voor mijn eco scriptie ook. Gelukkig had ik mijn rechtenscriptie en werk als afleiding :')