Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:32

_KellyAV schreef:
Wat hebben jullie gedaan om het medisch rekenen echt onder de knie te krijgen?
Ik heb 6 maart de toets, en wil hem als het even kan in 1x halen :')


Stuur me even een PB :) dan zal ik je straks even uitgebreid antwoord geven!

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8


Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-20 19:41

_KellyAV schreef:
Wat hebben jullie gedaan om het medisch rekenen echt onder de knie te krijgen?
Ik heb 6 maart de toets, en wil hem als het even kan in 1x halen :')


wij kregen het elke 10 weken op de toets, en wat ik vaak deed was een week lang dagelijks oefen toetsen maken. daarnaast had ik een hulp lijstje gemaakt met formules bij elke soort som die ik daardoor makkelijk kon onthouden. zal je hem wel even doorsturen, je moet hem wel controleren aangezien ik op de papieren versie toen wat veranderd heb en die natuurlijk nu weg gedaan heb..

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:43

_KellyAV schreef:
Wat hebben jullie gedaan om het medisch rekenen echt onder de knie te krijgen?
Ik heb 6 maart de toets, en wil hem als het even kan in 1x halen :')


Heel veel oefenopdrachten en proeftoetsen maken. Dan zie he vanzelf het licht. :D

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:04

Dankjulliewel allemaal!
Ik doe deeltijd, dus ik heb eind 2019 2x 3kwartier les gehad en dat was het. De toets hoeft niet perse nu dit jaar, maar ik wil er vanaf zijn haha

Ik heb inderdaad inloggegevens van mijn docent gekregen om online te oefenen, dat ga ik dan maar veel doen!

♥♥♥♥♥

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 17:03

Kelly ik heb misschien in de hele opleiding 1 uur Medisch rekenen gehad :') ik vroeg zelf steeds om oefen toetsen.

Oh en nog iets leuks :) de vlag hangt uit want ik ben geslaagd :)F :)F :)F :)F :)F

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:03

Gefeliciteerd Brittjuh97!

Zijn hier nog mensen bezig met het verzamelen van LINT-examens?

PeerAppel
Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:31

Gefeliciteerd!! **\O/**

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:32

xxxMarleen schreef:
Gefeliciteerd Brittjuh97!

Zijn hier nog mensen bezig met het verzamelen van LINT-examens?


ja hiero! vind kwaliteit en deskundigheid n hele lastige..

LizMD
Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:21

Gefeliciteerd!!!!!

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 00:03

Dankjulliewel!!

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:46

its_daantjee schreef:
xxxMarleen schreef:
Gefeliciteerd Brittjuh97!

Zijn hier nog mensen bezig met het verzamelen van LINT-examens?


ja hiero! vind kwaliteit en deskundigheid n hele lastige..



Ja ik ook! Ik weet ook niet meer waar ik aan moet denken..

Blacky94
Berichten: 3469
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:23

Gefeliciteerd Brittjuh! Goed gedaan! Lekker genieten nu! :D
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar weet je al wat je nu gaat doen? :)

Medisch rekenen hadden wij online oefentoetsen voor. Dus heb dat een paar keer gedaan. Maar heb ook wel aanleg voor vakken als wiskunde en scheikunde dus heb hier nooit zoveel mee hoeven oefenen gelukkig :=

LINT examens ken ik niet dus kan ik niet bij helpen...

Hier gaat het inmiddels wel okee :) werk sinds kort weer volledige dagen maar merk nog wel dat ik er qua energie en concentratie nog lang niet ben. Wel vorige week mijn presentatie van mijn onderzoek gehouden (waar ik dus in mei mee begonnen was) dus die heb ik in principe, eindelijk!, af. Wacht nu nog op feedback/beoordeling van mn opleider maar hoop het dan definitief af te kunnen sluiten *\o/*
En dan vanaf februari weer echt verder met school :)
Heb wel ongeveer een half jaar uitloop, maar mag gelukkig op deze afdeling blijven want heb het hier onwijs naar mijn zin en voel me veel meer onderdeel van het team tov de vorige afdeling :)

LizMD
Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:43

Fijn dat het weer wat beter gaat Blacky!

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 19:53

Blacky94 schreef:
Gefeliciteerd Brittjuh! Goed gedaan! Lekker genieten nu! :D
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar weet je al wat je nu gaat doen? :)

Medisch rekenen hadden wij online oefentoetsen voor. Dus heb dat een paar keer gedaan. Maar heb ook wel aanleg voor vakken als wiskunde en scheikunde dus heb hier nooit zoveel mee hoeven oefenen gelukkig :=

LINT examens ken ik niet dus kan ik niet bij helpen...

Hier gaat het inmiddels wel okee :) werk sinds kort weer volledige dagen maar merk nog wel dat ik er qua energie en concentratie nog lang niet ben. Wel vorige week mijn presentatie van mijn onderzoek gehouden (waar ik dus in mei mee begonnen was) dus die heb ik in principe, eindelijk!, af. Wacht nu nog op feedback/beoordeling van mn opleider maar hoop het dan definitief af te kunnen sluiten *\o/*
En dan vanaf februari weer echt verder met school :)
Heb wel ongeveer een half jaar uitloop, maar mag gelukkig op deze afdeling blijven want heb het hier onwijs naar mijn zin en voel me veel meer onderdeel van het team tov de vorige afdeling :)


Dankje! ja het is zeker genieten nu.
Ik heb een vast contract in de gehandicapten zorg.
maar ik wil nog wel gaan kijken bij defensie om daar als verpleegkundige te gaan werken.

fijn dat het weer beter gaat!

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:16

xxxMarleen schreef:
Ja ik ook! Ik weet ook niet meer waar ik aan moet denken..


ik heb nu 2 bewijsstukken bij elkaar.. heb een middag studenten begeleid om mijn stagebedrijf en de zorg de promoten, daar maak ik een verslag van en laat ik tekenen. ik merkte dat onze studenten inwerkmap niet helemaal up to date was, die heb ik helemaal opnieuw in elkaar gezet, ze gaan deze straks ook inzetten binnen mijn stage voor de nieuwe studenten. ook deze map gebruik ik als bewijsstuk. maargoed, veel verder dan dat ben ik nog niet :+

Lisette1987
Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:48

Ik heb een onderzoek gedaan naar het beldeid mbt agressie van zorgvragers en familie naar zorgverleners toe.
Er kwam uit dat er een begin was gemaakt met het schrijven van een beleid en protocol maar dat ze daar wat in vastliepen

Mijn onderzoek wordt gebruikt als basis voor het nieuwe beleid en protocol en ik ben gevraagd om te helpen schrijven en het te implementeren op de werkvloer. Ga de thuiszorg teams daar scholingen voor geven, dat is een van mijn bewijsstukken voor kwaliteit en deskundigeid geloof ik
En daarnaast ben ik naar een beurs geweest van technologische innovaties in de zorg, das ook een bewijsstuk

0 ShindaXAcilliano = Iylux!
0 IyluxXBergquell = Iylena!

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 00:30

Lisette1987 schreef:
Ik heb een onderzoek gedaan naar het beldeid mbt agressie van zorgvragers en familie naar zorgverleners toe.
Er kwam uit dat er een begin was gemaakt met het schrijven van een beleid en protocol maar dat ze daar wat in vastliepen

Mijn onderzoek wordt gebruikt als basis voor het nieuwe beleid en protocol en ik ben gevraagd om te helpen schrijven en het te implementeren op de werkvloer. Ga de thuiszorg teams daar scholingen voor geven, dat is een van mijn bewijsstukken voor kwaliteit en deskundigeid geloof ik
En daarnaast ben ik naar een beurs geweest van technologische innovaties in de zorg, das ook een bewijsstuk


mooie bewijsstukken als ik het zo hoor! hoeveel moet jij er voor je je examen mag aanvragen? ik moet 3 kwaliteit en 3 deskundigheid bewijsstukken inleveren.. valt me nog vies tegen haha

Eloya
Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:53

Hier ook druk bezig met de lint examens, bewijzen voor crisis situatie in overvloed op het moment XD voordeel van werken op een HIC afdeling.
Nieuwe medewerker begeleider heb ik een uitruil gedaan met andere stagiaire, wij werkten elkaar dan in op onze eigen afdeling.
Kwaliteitsbevordering en eigen deskundigheid vind ik ook lastig. Ik ben nu vooral boeken aan het lezen en ik heb de verpleegkast opgeruimd op stage zodat wij in een noodsituatie makkelijker alle spullen kunnen vinden. Bijvoorbeeld verbandmateriaal bij heftige zelfverwonding. Ook heb ik cliënten begeleid bij ect behandeling op de ok en een training gevolgd van ZEBRA over automultilatie. Maar vind het wel lastig en heb 7 april mijn grote CGI al.

Ook werd er aan alle kanten aan mij "getrokken" voor vakantie werk :'), ouderen psychiatrie waar ik nu ook werk zit slecht in de zomer bezetting.Maar ik heb toch voor mijn eigen ontwikkeling gekozen toen ik gisteren een contract aangeboden kreeg van juni tot oktober bij de spoed divisie waar ik nu stage loop. Maar komen wel wat onzekere tijden aan. Had zekerheid van best wat uren op ouderen en ga nu wat meer onzekerheid tegemoet omdat spoed divisie best wel goed in de zomerplanning zit. maar we gaan het meemaken. Eerst nog afstuderen ook in juni XD

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Lisette1987
Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:32

Van de crisis 1 en de rest 1-5

its_daantjee schreef:
Lisette1987 schreef:
Ik heb een onderzoek gedaan naar het beldeid mbt agressie van zorgvragers en familie naar zorgverleners toe.
Er kwam uit dat er een begin was gemaakt met het schrijven van een beleid en protocol maar dat ze daar wat in vastliepen

Mijn onderzoek wordt gebruikt als basis voor het nieuwe beleid en protocol en ik ben gevraagd om te helpen schrijven en het te implementeren op de werkvloer. Ga de thuiszorg teams daar scholingen voor geven, dat is een van mijn bewijsstukken voor kwaliteit en deskundigeid geloof ik
En daarnaast ben ik naar een beurs geweest van technologische innovaties in de zorg, das ook een bewijsstuk


mooie bewijsstukken als ik het zo hoor! hoeveel moet jij er voor je je examen mag aanvragen? ik moet 3 kwaliteit en 3 deskundigheid bewijsstukken inleveren.. valt me nog vies tegen haha

0 ShindaXAcilliano = Iylux!
0 IyluxXBergquell = Iylena!

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:49

Zeker mooie bewijsstukken allemaal!
Ik ben op dit moment echt inspiratieloos :')
Nieuwe medewerker begeleiden heb ik al. En ook een verbetervoorstel heb ik. Maar verder loop ik nu behoorlijk vast..

Lisette1987
Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:05

Kan je geen scholing ofzo ergens over geven? Of voorlichting over iets

0 ShindaXAcilliano = Iylux!
0 IyluxXBergquell = Iylena!

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:28

xxxMarleen schreef:
Zeker mooie bewijsstukken allemaal!
Ik ben op dit moment echt inspiratieloos :')
Nieuwe medewerker begeleiden heb ik al. En ook een verbetervoorstel heb ik. Maar verder loop ik nu behoorlijk vast..



Ik werk in de apotheek in een ziekenhuis en wat ik op verpleegsfdelingen vaak als verbeterpunten zie:
-medicatieveiligjheid in het delen van medicatie
-medicatie via de sonde (vaak wordt alles bij elkaar gekwakt en fijn gemaakt)
-klaarmaken van iv antibiotica

Wie weet kan iemand daar wat mee doen

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:19

genja schreef:
xxxMarleen schreef:
Zeker mooie bewijsstukken allemaal!
Ik ben op dit moment echt inspiratieloos :')
Nieuwe medewerker begeleiden heb ik al. En ook een verbetervoorstel heb ik. Maar verder loop ik nu behoorlijk vast..



Ik werk in de apotheek in een ziekenhuis en wat ik op verpleegsfdelingen vaak als verbeterpunten zie:
-medicatieveiligjheid in het delen van medicatie
-medicatie via de sonde (vaak wordt alles bij elkaar gekwakt en fijn gemaakt)
-klaarmaken van iv antibiotica

Wie weet kan iemand daar wat mee doen


Misschien kun je hier nog wat specifieker in zijn? Wat zie jij graag als verbeterpunten? Zoals klaarmaken iv medicatie is nu een groot begrip, wat zie jij graag veranderen op verpleegafdelingen? Als je het iets concreter benoemt kan ze er denk ik sneller iets mee. Jij ziet het tenslotte van een andere kant dus dan kijk je er vast anders tegenaan. :)

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

ravellie
Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:42

_KellyAV schreef:
Dankjulliewel allemaal!
Ik doe deeltijd, dus ik heb eind 2019 2x 3kwartier les gehad en dat was het. De toets hoeft niet perse nu dit jaar, maar ik wil er vanaf zijn haha

Ik heb inderdaad inloggegevens van mijn docent gekregen om online te oefenen, dat ga ik dan maar veel doen!


Ik vind dat rekenen ook lastig
Via het portaal van onze school kan ik proefopdrachten maken en staat uitleg
En ook meneer Megens heeft ook duidelijke uitleg filmpjes


genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:59

Klaar maken van iv antibiotica zie ik vaak dat niet echt veilig gewerkt wordt . Er wordt geknoeid , bij
Lucht uit de spuit wordt er regelmatig wat gespriets . Dit is niet veilig voor jezelf je krijgt toch wat binnen waardoor je resistentie voor antibiotica kan krijgen . Als je vaak antibiotica moet maken zou een afzuigkas waar je in kan werken veel veiliger zijn bv.
En wat ook hierbij handig is als het er nog niet is op de afdeling goede protocollen . Bij die sterkte ab van die soort moet er zoveel oplosmiddel bij en spuit je bij in een zak van zoveel ml en zet je het infuus op die stand.

Medicatie via de sonde als dat op je afd voor komt . Uitzoeken welke oplos methode er zijn , welke medicatie wel bij elkaar mag en welke niet.
Wat te doen met medicatie die niet bij voeding mag etc


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Travel_me en 34 bezoekers