Motivatie topic; studeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:17

Hebben jullie ook nog tips voor het leren van tentamens?

Ik heb al samenvattingen gemaakt, flascards gemaakt, oefenvragen gemaakt en toch een vijf gehaald op het tentamen. Wat zou ik nog meer kunnen doen? :)


SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:46

Ik meld mij hier ook weer eens. Ik heb echt geen motivatie om te leren voor mijn tentamens van aankomende donderdag. Heb er twee en nog nauwelijks geleerd. Terwijl ik echt super veel tijd heb om te leren, maar ik kan mij er niet toe zetten. Iemand een tip?

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:10

Goede tips worden er gegeven!
Ik red vijf minuten één pagina lezen ook niet, maar de informatie dichtheid in de boeken die ik moet leren zijn erg hoog. Waardoor ik soms over vier pagina's rustig twee uur zoet kan zijn.

Het indelen van een hoofdstuk in tijd is dan wellicht een goed idee, dan moet je je wel aan de hoofdzaken houden.

Ik ben onverwachts eerder klaar met mijn werk, dus kan eerder aan de studie vandaag en vanochtend ook al extra vroeg opgestaan om te studeren. Hopelijk gaat het goed komen. :D

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:14

Jaa dat ding een kamer verderop leggen. :+ dan moet je lopen als iets wilt met de telefoon. Haha.

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:10

Welke app is dat? :)


SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:42

Mijn tentamens gingen ook echt ruk, in de ochtend nog naar de dokter geweest omdat ik enorme keelpijn had. Nu nog steeds overigens.
Eerste tentamen ook niet gehaald, een 5. :+

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:48

Ik ga regelmatig in een open werkruimte bij de avondopleidingen zitten. Ideaal, want overdag werk ik en kan ik in de avonden dan mooi daar zitten en ben ik een stuk productiever dan thuis. Ondanks dat ik thuis wel een studeerkamer heb.

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:01

Hoe gaat het studeren?
Ik ging vandaag uitrekenen hoeveel pagina's ik moet leren voor een vak.
314.
Waaaaaaarom!? |(

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:07

Eind januari het tentamen gelukkig pas.
Maar heb dan ook twee herkansingen en voor dit vak moet je enorme opdrachten maken.
Ik ga maar eens een planning maken denk ik.

Wat voor tentamen heb jij morgen? Goede voorbereiding gehad?

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:53

Heel groot schopje.

Hoe gaat het hier? :D

Bij mij komen de tentamens eraan, ik heb 2 herkansingen en 1 regulier tentamen.
De twee herkansingen wil ik echt halen, eentje ervan is voor mijn propedeuse.
Zou zo balen als ik ze niet ging halen, beide vorige keer een 5. :+

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:15

Domi_94 schreef:
Heel veel succes!

Hier vrijdag mijn 1e tentamen, volgende week de 2e en de week erna een herkansing (welke verplicht is om te mogen beginnen aan je scriptie). Het ene moment gaat het leren lekker en het andere moment heb ik zoiets van f*ck it, ben helemaal klaar met deze master

Ik heb ook al meerdere malen de handdoek in de ring willen gooien.
Maar gewoon doorgaan, het gaat lukken! :D

LienC schreef:
Succes allebei! Voor jullie allebei wel tentamens dus die fijn zijn als je ze kan wegstrepen.

Ik heb maandag een tentamen en begin morgen met leren :) verder geen tentamens, dit blok maar 1 vak. Alleen na maandag de rust ook voorbij, want in blok 3 en 4 heb ik twee vakken (in totaal 3 statistiek vakken en 1 met veel saaie stof)

Wat voor tentamen heb je komende maandag? Veel leerwerk of valt het mee?
Statistiek is echt verschrikkelijk

MarJon schreef:
Ik kan ook wel wat motivatie gebruiken. Volgende week dinsdag mijn eerste tentamen en ik ben vandaag begonnen. Maar alles wat ik lees, landt gewoon niet in mijn hoofd. Ik lees het, maar ik snap en sla het gewoon niet op. Hierdoor raak ik in paniek, waardoor ik het nog slechter opsla.

Misschien youtube filmpjes kijken over de onderwerpen, zodat het op een andere manier wordt uitgelegd?
Ik weet niet of dit kan voor de lesstof natuurlijk, maar voor mijn studie (BA Biologie) is dit soms echt een uitkomst.

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:26

Ik maak dan vaak ook nog flashcards naast de samenvatting en maak online oefenvragen (indien aanwezig).

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:56

:wave:

Zijn er meer mensen alweer aan de studie?
Ik heb eind deze maand een landelijke kennisbasis toets die ik moet halen voor de lerarenopleiding.
Aangezien ik nu nog tijd heb om ervoor te leren, maar begonnen met studeren.
Maar de motivatie is laag, ik vind het zo moeilijk om te studeren als iedereen leuke dingen doet en lekker aan het relaxen is.
Ik zoek lotgenoten die ook aan het studeren zijn. :D

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:30

Chiren schreef:
Ik heb de hele “vakantie” doorgewerkt en ben dus nog gewoon aan het studeren. Als je wil sparren kun je het beste een pb’tje sturen want ik ben slecht in topics meelezen :’)

Oh wat goed! Waar ben je voor aan het studeren?


CalipsoLover schreef:
Ik moet ook weer beginnen. 1 herexamen 26 augustus, was ik echt grandioos op gebuisd in de eerste zit. Gelukkig maar 1 herexamen van de 16 (?) vakken. Kijk er wel tegenop. Door de quarantaine hier geen les gehad, verstond er niks van waardoor ik dus ook gebuisd was maar wel minstens 3 uur per week voor dat vak zitten werken. Professor had ook nog eens heel streng verbeterd bleek achteraf bij het inkijken. Hoop dat ik het deze keer echt wel ga kunnen dan.

Wat knap dat je maar 1 herexamen hebt! Hopelijk gaat het leren een beetje goed en haal je het examen! :)
Loolotte schreef:
Succes allemaal met herkansingen en toelatingstoetsen!! Ik weet dat dit weer afleidend werkt, maar hou vol :D Ik ben zelf nog bezig met mijn thesis proposal, flinke vertraging ivm corona maar hoop nu wat meters in te gaan halen.

Lukt het een beetje om een inhaalslag te maken?
Domi_94 schreef:
Succes met leren en jullie (her/toelating)tentamens!
Loolotte, succes met het schrijven van je thesis.
Ik zit nu te blokken voor twee deficiënties die ik deze vakantie ga doen, maar het weer helpt me er niet echt bij.
Hebben jullie al inzicht in jullie rooster? Mijn laatste vak wordt digitaal gegeven (m.u.v. de toets), wat mij wel een hoop reistijd en -kosten bespaard :$

Mijn school heeft aangegeven zoveel mogelijk online te houden. Scheelt mij inderdaad ook veel reistijd en kosten. Tevens heb ik eigenlijk geen vakken meer die ik hoef te volgen, maar ben ik bezig met mijn afstuderen. Dus was toch niet van plan veel heen te gaan. O:)
Mettee schreef:
Ik begin pas over twee weken weer maar vandaag lekker in de tuin mijn macbook opgeschoond & leeggemaakt voor het nieuwe schooljaar. :D

@ Sdaphnes; Succes alvast met je toets! Je kunt wel lekker in de tuin zitten als je daar beschikking over hebt en een beetje bruinen ondertussen. +:)+
De rest ook vast succes met toetsen en herkansingen!!


Ik zat er zelf een beetje doorheen op het laatste maar al mijn herkansingen gehaald tot nu toe! Dat gaf wel een lekker gevoel. 1 cijfer krijg ik nog terug na de zomer, maar dat is niet mijn beste vak haha. Hier is verder nog niks bekend over online werken of op school, wel dat eerste/tweedejaars voorrang hebben om op school te studeren dus het zal wel voornamelijk online zijn.

Wat fijn dat je alles hebt gehaald!
Ik zit ook nog te wachten op een beoordeling van een vak die ik eind juni heb ingeleverd. Vind het echt zo stom dat nakijken zo lang moet duren. :n
Sellyxx schreef:
Fijn om hier medestanders tegen te komen die de 34 graden trotseren en zich proberen te focussen {:} , ik ben vanaf gisterenavond ook weer begonnen (al begin ik vandaag nu pas een beetje tot leven te komen, buiten op het terras met de ventilator op mijn gezicht)

Merk wel dat ik echt motivatie kan gebruiken.
Geef mij een boek en een tentamen en ik vind het heerlijk om een boek door te spitten en een paar dagen later een toets te maken, maar zulke tentamens heb ik op mijn opleiding helaas al een lange tijd niet meer. Enkel essays/papers/ e.d. waarin ik zelf moet produceren. Ik weet dat ik het kan, heb nog nooit iets onvoldoende teruggekregen, maar maak zelf veel te vaak gek. Perfectionisme komt daarbij steeds weer om de hoek kijken. Vooral het eerste begin voelt bij mij vaak als een grote onbeklimbare berg. Merk dat ik het een beetje zat wordt dat studeren elke keer zoveel energie, stress en spanning kost. Is dat herkenbaar voor anderen?

Haha ik heb echt precies het tegenovergestelde.
Ondanks dat ik je mening helemaal deel over een boek door spitten en leren ben ik heel slecht in het maken van tentamens. Ik raak vaak in de war van de teksten en krijg dan black outs. Super vervelend, want ik beheers vaak de stof wel goed, maar het komt er niet uit.

Het schrijven van essays vind ik daarom heel erg fijn, want dan kan ik helemaal los.
Heb ook nog geen enkel essay onder een 8 gescoord op deze opleiding.
Hoop daarom dat mijn laatste studieonderdelen (allemaal portfolio's/assessments) een beetje goed te scoren zijn voor mij. Staat zo leuk op mijn cijferlijst. :D

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:32

Even een bijleespost gedaan!
Ik was het topic alweer vergeten na mijn berichtje een tijdje terug.

Inmiddels weer wat aan het studeren.
Doordat ik al 6 week vakantie heb en daarvoor corona zit ik echt niet in mijn ritme en ligt het tempo echt super traag.
Ik had dus gehoopt al veel verder te zijn dan waar ik nu ben. Ik zal dus beter moeten filteren wat ik ga leren.

Ik moet een landelijke kennisbasistoets halen. Tekstboek die ik moet leren is 1400 pagina's. De samenvatting 500 pagina's. :=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, ComscoreBot, Jennifer_S, Larislaatje, Sas75, Swift en 42 bezoekers