Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:10

Proficiat, Emita! Klinkt als een leuke functie die jou op het lijf geschreven is. :)


dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:05

Goof schreef:
SdaphneS schreef:
Leuk, leven in het topic!

Fijn dat het goed bevalt Goof om weer terug te zijn in het onderwijs!
Op wat voor school werk je nu?


Ik werk nu op een kleine school die vorig jaar gestart is met gepersonaliseerd leren. Hele omslag; alles digitaal, iedere leerling zijn eigen werktempo en -pad, niet meer toetsen op de reguliere wijze, maar formatief dus zonder cijfers en puur op feedback en voortgang. Ik vind het nog best lastig om het oude los te laten en het compleet anders aan te pakken, maar ik zocht een uitdaging en iets om me verder in te ontwikkelen en dat heb ik gevonden :D
We hebben mavo/havo/vwo, waarvan mavo klas 1 t/m 4 en havo en vwo klas 1 t/m 3. Die bovenbouw van die laatste twee is op een andere locatie.
Ik heb zelf mavo 1 t/m 4 en havo/vwo 1 en 2.

Oh Lord... Klinkt ook een beetje als Agora? Ik zou het lastig vinden hoor... Formatief toetsen is prima, maar er moet ook wel summatief iets gebeuren. Uiteindelijk wacht er toch een eindexamen op ze. Wel interessant wat jullie school vervolgens merkt aan leerlingmotivatie, of dat dan verandert... Of ze zelfstandiger worden?

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:05

Gaan jullie morgen staken? Ons overkoepelend orgaan steunt het niet, dus de scholen zijn gewoon open. We mogen wel staken, maar dan houden ze voor 1 dag salaris in. Ik heb het wel redelijk goed voor elkaar, maar ik zou wel willen staken voor het basisonderwijs. Wat een mager salaris voor zo'n belangrijk beroep, wat een werkdruk!

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:43

@Janderegelaar:
Op ambtenarensalaris.nl kijk ik naar schaal tien (dat is de la-schaal die je als docent basisonderwijs krijgt) en dan heb je fulltime incl vakantiegeld €2560 en na 15 jaar €3910 (op 4851 kom je nooit). Dat vind ik niet geweldig, als je het vergelijkt met een salaris in het VO, waar je start in lb en jezelf kunt opwerken tot lc of ld met de jaren. Dat perspectief heb je vaak niet in het primair onderwijs, terwijl je ook een HBO-diploma hebt. Het verschil in salaris tussen po en vo vind ik lastig te verkroppen.
Als hoofdagent heb je mbo-4 gehaald, toch? Buiten dat ik dat ook een zeer verantwoordelijke functie vind, hangt je salaris in veel gevallen ook samen met je opleidingsniveau.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:24

Goof schreef:
Janderegelaar, ik begrijp wat je zegt. Ik heb zelf een lc functie en zit inderdaad bijna aan de max van 4800. Je zal mij nooit horen klagen over salaris en ik zou nooit staken voor salaris.
Maar leerkrachten in het basisonderwijs komen niet in die schaal en verdienen een heel stuk minder terwijl zij zeker even hard, zo niet harder, werken.

Geldt ook voor mij. Ik staak ook niet voor mezelf, maar juist voor het po. Ik vind niet dat ik het slecht heb in lc.


dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:24

Ja, Jan en wat stijgt de dierenarts nog in salaris? Vind het trouwens ook mager, hoor. Maar de ongelijkheid tussen het salaris in het po en het vo blijf ik niet oké vinden.

@goof - welke doelgroep geef je les? Engels toch? Fijn dat je zoveel plezier hebt! Is ook een leuke baan!

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:13

Oh, bij ons gaat het opwerken naar lc of ld wel soepeler dan. Ook 2egraders komen hier in ld. Het is iig in het algemeen wel gemakkelijker dan in het po om in een hogere schaal te komen.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:42

PSvanLot schreef:
dejavu schreef:
Oh, bij ons gaat het opwerken naar lc of ld wel soepeler dan. Ook 2egraders komen hier in ld. Het is iig in het algemeen wel gemakkelijker dan in het po om in een hogere schaal te komen.


Dat is handig! Hebben jullie een school die op zichzelf staat en niet onder een overkoepelende organisatie valt zoals bijvoorbeeld Ons middelbaar onderwijs?

We vallen wel onder een scholengroep, maar we zijn wel een brutaal en eigengereid schooltje.

In januari opnieuw een staking. Ben benieuwd.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:56

Weten jullie al meer over de scholen? Hoorde al dat een vo-school in Winterswijk de deuren sluit morgen. Onze school wacht kennelijk het landelijke besluit af.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:04

Die eindexamenklassen zijn ook mijn grootste zorg. De rest haal ik wel in. Ik heb alleen zelf een probleem als mijn kinderen niet naar school kunnen, maar ik wel verwacht word op school. :s
Maar goed. Even geduld.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:10

Nou, dat is wel een dingetje hoor. Dan kom je qua tijd in de knoei met 2e en 3e tijdvak. Maar goed. We gaan het zien.
@lena: dat mijn vo-school po-kinderen gaat opvangen?

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:25

Klopt, klopt. We gaan het zien.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:39

Wijslander schreef:
Stel dat ouders met een vitaal beroep hun kinderen wel naar (de middelbare) school willen sturen, zou dat dan mogen? Gezien de leeftijd van de leerlingen?

Zo te horen wel...

Bij ons wel. Die ouders moeten mailen.
Nog geen woord over het uitstellen van de eindexamens.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:38

Ik vind het wel nogal wat hoor, om ze dan zo zonder klassikaal begeleide lessen de se's in te gooien. Voor mijn vak kan het ook wel hoor, maar voor vakken als wiskunde en economie?

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:18

Wijslander schreef:
Wij hebben de SE's opgeschort tot na 6 april en bekijken wat er eventueel kan vervallen. Erg blij mee, want constant 1,5 meter afstand garanderen zou lastig worden.

Wij ook, al kan ik me niet indenken dat we na 6 april alles weer mogen.
Wel stoer dat andere scholen nu al se's afnemen. Bij ons werd gezegd dat dat nog niet mocht.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:51

Wat we ook doen met de eindexamens: de gevolgen zijn hoe dan ook groot. Ik hoop dat we morgen echt weten waar we aan toe zijn. Spannend en dan uit de categorie 'niet leuk spannend'.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:23

Het heeft meer te maken dat het PO regionaal smal is en het VO leerlingen uit een grote regio concentreert. In het VO is er doorgaans ook meer verkeer (lopen van lokaal naar lokaal, groepen in stamklassen en dan weer in clusters). Nrc had er dit weekend wel een aardig bericht bij waarom po wel open zou kunnen en VO voorlopig niet.

Ik sta in het VO en ik ga ook liever weer fysiek aan de slag met ze hoor. We proberen zo goed mogelijk het onderwijs op een schappelijke manier door te laten gaan, maar ik heb ze echt voor mijn neus nodig.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:23

Hahahaha. Hoe zij die verveelde 'Ja' nadoet. :') En dat wij dan zo optimistisch blijven. Te herkenbaar.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:06

Tuurlijk! :) Kom maar door!

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:02

Magrathea schreef:
Nogmaals iedereen super bedankt voor de PB's en gedachtenwisselingen. Ik ben zojuist aangenomen als junior docent bij de TU Delft, wat betekent dat ik de komende 3 jaar mijn onderwijsbevoegdheid 1e graads ga halen voor wiskunde/natuurkunde *\%/* Ik ben zo ongelofelijk blij!

Fantastisch!! Proficiat! Voel je vrij hier lekker mee te kletsen of uit te huilen. ;) Hoe dan ook: veel plezier en succes gewenst.

Goof, wat doen ze bij jou op school nu? VO was het toch? Hier ook VO. Wij geven lessen via Microsoft teams. Ondertussen veel nakijken. Volgens mij verandert er voor mijn school niet veel vanaf 1 juni. Voorlopig blijft het wel online lesgeven, vrees ik.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:29

Gefeliciteerd, Flying Angel.

Ja, moeilijk hè? En wat gebeurt er als je verkouden wordt? Moet je je dan laten testen? Je kunt moeilijk met een snotneus voor de klas.

Pittig, Sheran. Om mij heen ook wat risicogevallen. Ik durf nog even niet echt te zeggen hoe ik het ga doen. Tijdens de eerste golf heb ik veel gewandeld met ouders. Zo konden we elkaar toch zien. Later hebben we het versoepeld en zijn we ook bij elkaar in de tuin wat komen drinken. Geen idee hoe het straks gaat... Ik bekijk het maar een beetje per dag of week.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:00

Er zit bij de bouw van scholen ook een maximum aan de ruimte die ze aan aula en dergelijke mogen besteden.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:26

Bij ons op school zijn de eerste besmettingen gemeld en ik vind het dus echt niet meer zo oké om met zoveel mensen dagelijks in contact te komen. Heerlijk werk hoor, ook echt weer super om les te geven aan een klas lln ipv een scherm, maar ik krijg ondanks alle maatregelen wel het idee dat ik als een rat in de val zit. De besmette collega is altijd zo super voorzichtig. Ze denkt dat ze het van de 2 besmette lln heeft gekregen, die dat toen uiteraard niet wisten.

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:52

Ja, voortgezet. Die collega is wel bij één zieke leerling in het lokaal geweest, maar die andere 2 niet. Ze bleef netjes op meer dan 1,5m afstand. Personeel beweegt zich niet tegelijkertijd op de gang als de leerlingen. Maar goed, we gaan zien wat de vorderingen zullen gaan, maar ik voel me er niet oké onder, terwijl mijn school echt de zaakjes goed voor elkaar heeft en heel voorzichtig is. Niks dan lof. :)
Gaat bij andere scholen alles nog rustig?

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:58

In Nijmegen is er een vo-school dicht... Ik zie mezelf niet als zeurneus ofzo, maar het risico om besmet te raken is gewoon erg groot. Voor mezelf niet zo erg, voor mijn omgeving wel levensbedreigend. Ik wil dat niet op mijn geweten hebben en dat heeft dus ook weer impopulaire maatregelen tot gevolg. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 55 bezoekers