"oud barendrechters"

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
windhond
Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

"oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-05 09:47

Zijn er nog mensen die vroeger op Marfleet/Hippisch Centrum Barendrecht hebben gereden ?

Ik heb daar gereden (manegepony's/manegepaarden en eigen paard)
vanaf 1978 tm 1991. Ik heb het dus voor de periode van F.Dros want die heb ik maar een paar maanden meegemaakt en ben toen weggegaan.

Dus.......... zijn hier nog meer "oudjes" ????????!!!!!!!!!


zonnetje2
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-02-04

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:48

Ook ik heb daar gereden, eerst les gehad van Rob (als ik het goed heb, hij had een schimmel ?dacht ik.)
Toen Filip kwam heb ik er denk ik nog ong. een jaar gereden toen ben ik gaan studeren en had geen tijd meer.


Meestal reed ik op Paddy, Bailey, Junior of (omdat ik altijd de kleinste van de groep was, jippie!) op Tarzan, die bruine pony of die grootste schimmel, ook een pony maar kom even niet op d'r naam.

Bijna iedere dag was ik er el te vinden om naar Misky te gaan (ook pony)
Daar heb ik nooit op gereden maar die vond ik gewoon leuk.
Die "verzorgde"ik met nog een meisje (lekker penny hahah)
De pony's stonden toen nog in de groene stal.

Als je op de site van de manege kijkt staan er wat archieffoto's tussen, ook leuk!
www.hippischcentrumbarendrecht.nl

M'n zoontje rijd er nu op de shetjes met veel plezier.

1 ei is geen ei, 2 ei is een half ei, 3 ei is een paasei ;-)

AnkyVanG
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-06-05
Woonplaats: horseville

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 07:09

tja, wat kan ik zeggen......ik kom er al jaren!

@zonnetje2....wie is je zoontje dan?

nix!

windhond
Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-05 10:20

zonnetje2 schreef:
Ook ik heb daar gereden, eerst les gehad van Rob (als ik het goed heb, hij had een schimmel ?dacht ik.)
Toen Filip kwam heb ik er denk ik nog ong. een jaar gereden toen ben ik gaan studeren en had geen tijd meer.


Meestal reed ik op Paddy, Bailey, Junior of (omdat ik altijd de kleinste van de groep was, jippie!) op Tarzan, die bruine pony of die grootste schimmel, ook een pony maar kom even niet op d'r naam.

Bijna iedere dag was ik er el te vinden om naar Misky te gaan (ook pony)
Daar heb ik nooit op gereden maar die vond ik gewoon leuk.
Die "verzorgde"ik met nog een meisje (lekker penny hahah)
De pony's stonden toen nog in de groene stal.

Als je op de site van de manege kijkt staan er wat archieffoto's tussen, ook leuk!
www.hippischcentrumbarendrecht.nl

M'n zoontje rijd er nu op de shetjes met veel plezier.


Die pony bedoel je denk Sproet mee.

Ken je mij nog Mirjam en had een stevige vos Winsor.

windhond
Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-05 10:21

AnkyVanG schreef:
tja, wat kan ik zeggen......ik kom er al jaren!

@zonnetje2....wie is je zoontje dan?


Het gaat mij echt om die periode van de laatste tijd weet ik niks.

Flaps
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-07-05

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:17

ik ben er gekomen in 1993 toen was ik 6 toen was filip er al :) maar tarzan was me 1e pony waar ik op reed

Esmeralda
Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:08

mijn zus heeft er gestaan met har paard, Beertje
heb er zelf toen der tijd een paar lessen genomen, toen zat ik op meneer Flap ofzo. Dat was in de tijd dat het idd nog f.d. heette

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Prissiej
Berichten: 559
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Noord -Brabant ; Rijsbergen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:11

I heb daar ook gereden maar dat was volgens mij in de periode van F.Dros ergens in 1998 ofzo weet het niet meer zo goed

Maarja. daar was toen Belle me lievelingspony en Diana en Habibi

eefje_rudmer
Berichten: 747
Geregistreerd: 20-01-05

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:47

AnkyVanG schreef:
tja, wat kan ik zeggen......ik kom er al jaren!

@zonnetje2....wie is je zoontje dan?


ja ben nog steeds nieuwsgierig naar wie je bent...

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:50

En ik heb daar gereden van ongeveer euhm..1991 tot 1998 ongeveer? Ik heb les gehad van FIlip, daarna van Erik en ook nog van Els! Leuke instructie, en van Filip heb ik steengoede zitlessen gehad op sproet en tarzan!!

windhond
Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-05 15:18

Zonnetje ,

Rob geeft nu les op Reyerbos en zijn schimmel (paso doble) heeft ie nog steeds. Staat bij een kennis in Duitsland.

Mijn lievelingspony´s waren Bento en Bimbo. De paarden waren zoveel leuke. Ik was gek met Alcazar.

Ik heb les gehad van Rene Allard (overleden) Peter de Cock, Wim van Dijk (nog steeds goed contact mee) Mevr.Slootheer (was iedereen als de dood van) Ricardo Rijsdijk, Pim Haaksman en nog een paar maar weet ik geen namen meer van.

Heb heel mijn jeugd daar doorgebracht totdat FD kwam en ik snel naar Reyerbos gerend ben.hahahahahaha.

Misschien dat er nog meer "oudjes" zijn?

AnkyVanG
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-06-05
Woonplaats: horseville

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:53

ik heb ook les gehad van peter de cock maar dan bij charlois! 10jaar
geleden ofzo!

nix!

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:46

meld zich :D
ik ben daar begonnen rond 1994 ofzo? Pukkie was in t begin mn favo, lekker eigenwijs :D (heb pas nog een foto van ons samen gevonden, meteen in een lijstje gezet.. hihi mini mi op pukkie :D )

latere tijden vond ik Fred en Goldy wel leuk... Op een een of andere manier vond ik Habibi en Malle echt verschrikkelijk... al hoewel in nu wel op ergere paarden gereden heb... achja... hihi

Er stonden ook nog heel eventjes 2 pony'tjes.. kimberley en nog iets, waren moeder en dochter.. waren ook wel schatjes...

Ik heb altijd op zaterdag gereden, les gehad van Filip, Els, Brigitte, en nog soms van een man, weet even zn naam niet meer... waren erg goede lessen! Filip gaf soms nog theorie huiswerk haha

vind het nogsteeds jammer dat ik daar door zo'n ruzie met Gerda op zo'n manier ben weggegaan na zo'n super tijd met Filip!

ik stop nu maar want ik blijf banketstaaf hihi :o

Prissiej
Berichten: 559
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Noord -Brabant ; Rijsbergen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:50

goedemorge mevrouweTje
Linnie ;)

haha wis niet dat jij ook op bokt zat en daar heb gerede ;)

windhond
Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-05 21:31

Ik wil niet banketstaaf doen maar het gaat me echt om de periode VOOR fd zijn er daar nog mensen van op bokt?! :D :D :D :D

zonnetje2
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-02-04

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:12

Het was inderdaad Sproet die ik bedoelde!

Stond Winsor niet in de stallen op de 2e rij vanaf de binnenbak aan de rechterkant met een rolbeugel?

Even diep graven in mijn geheugen, ik dacht dat Morning Star daar ook in die rij heeft gestaan, die heb ik nog een poos gepoetst iedere dag, 2 keer op gereden.
Ik weet echt niet meer op welke dag ik daar les had maar op "mijn" lesdag reed daar altijd een dame op leeftijd op, altijd met zadelbontje. Ook zo'n leuk mens. Kon ook echt genieten van Morning Star.
(Ik hoor je bijna denken , in godsnaam, wie bedoel je haha)

Anky en Eefje, mijn zoon is Nick *o/* , hij rijd op zaterdagmiddag.
Als hij een shettenwedstrijdje meedoet zit ie 9 van de 10 keer op Sneezy en anders op Queeny.

Maar goed, die andere man die ook les gaf was een vrij lange man, ik kan niet op zijn naam komen. Gaf ook leuk les voor zover ik mij kan herrinneren.

1 ei is geen ei, 2 ei is een half ei, 3 ei is een paasei ;-)

windhond
Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-05 10:08

zonnetje2 schreef:
Het was inderdaad Sproet die ik bedoelde!

Stond Winsor niet in de stallen op de 2e rij vanaf de binnenbak aan de rechterkant met een rolbeugel?

Even diep graven in mijn geheugen, ik dacht dat Morning Star daar ook in die rij heeft gestaan, die heb ik nog een poos gepoetst iedere dag, 2 keer op gereden.
Ik weet echt niet meer op welke dag ik daar les had maar op "mijn" lesdag reed daar altijd een dame op leeftijd op, altijd met zadelbontje. Ook zo'n leuk mens. Kon ook echt genieten van Morning Star.
(Ik hoor je bijna denken , in godsnaam, wie bedoel je haha)

Anky en Eefje, mijn zoon is Nick *o/* , hij rijd op zaterdagmiddag.
Als hij een shettenwedstrijdje meedoet zit ie 9 van de 10 keer op Sneezy en anders op Queeny.

Maar goed, die andere man die ook les gaf was een vrij lange man, ik kan niet op zijn naam komen. Gaf ook leuk les voor zover ik mij kan herrinneren.


Mag ik vragen hoe je heet?

Winsor stond idd op die rij maar niet met een rolbeugel.

Die vrouw die jij bedoelt was dat niet Mevr.de Jong ?!

zonnetje2
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-02-04

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:22

Mijn naam is Patricia van Krimpen, ik zat toch wel een beetje in de richting wat Winsor betreft ;-), jammer dat mijn geheugen mij na zo'n tijd in de steek laat.

Die dame die op Morning Star reed, heet ze zo? klinkt wel bekend maar da's al snel met de naam de Jong.

Er zijn niet veel "oud Barendrechters/Marfleters" op dit forum geloof ik.

1 ei is geen ei, 2 ei is een half ei, 3 ei is een paasei ;-)

windhond
Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-05 20:48

zonnetje2 schreef:
Mijn naam is Patricia van Krimpen, ik zat toch wel een beetje in de richting wat Winsor betreft ;-), jammer dat mijn geheugen mij na zo'n tijd in de steek laat.

Die dame die op Morning Star reed, heet ze zo? klinkt wel bekend maar da's al snel met de naam de Jong.

Er zijn niet veel "oud Barendrechters/Marfleters" op dit forum geloof ik.


Nee ik geloof het ook niet. Wel jammer. Leek me leuk weer oude verhalen op te rakelen.

Jouw naam zegt me zo ook niets sorry maar ga er wel over nadenken hoor :D

justicehcb
Berichten: 410
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: rotterdam

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:52

mijn eerste keer was tarzan :D en pukkie en sandy was ook leuk :D
maar habibi fred goldy bell die ik hier boven las zijn er nog steets
welke oude zijn er nog meer carmen daisy wanda kajash roman james
dreezle is net 2 maanden gelden naar het rusthuis gegaan :D

appleoosa
Berichten: 46
Geregistreerd: 30-07-05
Woonplaats: Klaaswaal

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:03

[quote="windhond"]

Ik heb les gehad van Rene Allard (overleden) Peter de Cock, Wim van Dijk (nog steeds goed contact mee) Mevr.Slootheer (was iedereen als de dood van) Ricardo Rijsdijk, Pim Haaksman en nog een paar maar weet ik geen namen meer van.


Rene Allard kwam in die tijd ook best veel op Reyerbos. Van Ricardo Rijsdijk heeft waarschijnlijk heel/half "oud" Reyerbos people les gekregen. Ik namelijk wel, hij gaf springles aan mij en we deden ook altijd, uiteraard de hele lesgroep, parcoursen uitmeten. Ricardo zat in de tijd van Ton Gerlach en Piet van Vliet op Reyerbos. Een oud kennis van ons ging veel naar Marfleet omdat Kees de Winter er toen zat, waren vrienden van elkaar.

windhond
Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-05 15:26

appleoosa schreef:
windhond schreef:

Ik heb les gehad van Rene Allard (overleden) Peter de Cock, Wim van Dijk (nog steeds goed contact mee) Mevr.Slootheer (was iedereen als de dood van) Ricardo Rijsdijk, Pim Haaksman en nog een paar maar weet ik geen namen meer van.


Rene Allard kwam in die tijd ook best veel op Reyerbos. Van Ricardo Rijsdijk heeft waarschijnlijk heel/half "oud" Reyerbos people les gekregen. Ik namelijk wel, hij gaf springles aan mij en we deden ook altijd, uiteraard de hele lesgroep, parcoursen uitmeten. Ricardo zat in de tijd van Ton Gerlach en Piet van Vliet op Reyerbos. Een oud kennis van ons ging veel naar Marfleet omdat Kees de Winter er toen zat, waren vrienden van elkaar.


Mijn tijd was echt die van Kees de Winter en degene die ervoor in de manege zat. (weet ff geen naam meer)

Grappig ik wist helemaal niet dat Ricardo en Rene ook op Reyerbos gezeten hebben.

fidootje
Berichten: 58
Geregistreerd: 15-05-04

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:01

Heb ook pas vanaf Filip op Barendrecht gereden, was echt een supertijd en ben daar ook een paardje gaan leasen, Yes, ze staat er nu nog.
Heb les gehad van Erik ( geeft nu les op Reigersburg in Waddinxveen), Astrid en Els (zij gaf ook les op Reyerbos).
Daarna toch ook weer een eigen paard en sindsdien niet meer daar geweest, ben dus nog nooit op de nieuwe locatie wezen geweest.
Kom wel nog vaak op wedstrijden mensen tegen waar ik toen mee reed, lekker gezelli....

Kees de Winter heeft nu weer een manege overgenomen in Hellevoetsluis met de toepasselijke naam Manege Hellevoet.

moniquebosch
Berichten: 826
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: bleiswijk

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:17

he mirjam zo erg was t toch niet met flipje haha?
ik mocht nog wel blijven van hem nadat simone hollaar anne en patricia t hart django manssen enzo er uit gegooid werden maar ben daarna toch ook snel terug gegaan naar reyerbos is toch beter hoor

hcb dandore B+12 L1+11 L2+12
fa felipe b+2 rip 13-05-2014
http://www.hippischcentrumbleiswijk.nl

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:47

Mijn moeder heeft daar gereden, in Barendrecht, weet zo uit me hoofd even niet welke stal. Annelies Blom.. eh, ohnee, Mannee heette ze toen nog :P, misschien dat iemand dr kent? Ze reed daar ook heel lang geleden..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers