"oud barendrechters"

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sabbientje
Berichten: 4680
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:43

ikzelf niet, maar mijn man heeft er een tijdje gereden. Ik weet niet hoe lang.
Voor hij in 1998 van manege wisselde waar ik hem toen heb leren kennen.
De lesgeefster die hij toen had, kwam naar onze manege.


frebarie
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 16:48

zonnetje2 schreef:
Mijn naam is Patricia van Krimpen, ik zat toch wel een beetje in de richting wat Winsor betreft ;-), jammer dat mijn geheugen mij na zo'n tijd in de steek laat.

Die dame die op Morning Star reed, heet ze zo? klinkt wel bekend maar da's al snel met de naam de Jong.

Er zijn niet veel "oud Barendrechters/Marfleters" op dit forum geloof ik.



gert van dergraaf tijd polderman of van vliet ???

frebarie
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:35

Mousmous schreef:
Was Marfleet, daarvoor manege Hak? Daar liep Joop de Jong ook. En meneer van Vliet gaf les. Hij reed zelf op de schimmel Pico. En de favoriete pony was een valkmerrie Bella. Daar mocht je altijd mee voorop rijden. De tuigpaardhengst Liberty Light stond er, En de hengst Hornet.
Maar ja, ik praat wel over de jaren 60 :D



gert van der graaf was daar ook in die tijd en het klopt was de manege van hak /de hoefslag daarna is ht marfleet geworden de heer van delden was er voor de tuigpaarden teven was de heer van de jagt daar ook n woonde in het huis wat daar stond

Mousmous
Berichten: 1507
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:00

de heren van Delden en de Jagt heb ik ook gekend, ook al was ik nog maar een guppie. Van de Jagt liep dacht ik altijd in zo'n beige stofjas?

frebarie
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:23

windhond schreef:
Ben wel benieuwd wie jij bent eukje. Wie jij allemaal opnoem ken ik ook namelijk. Met meneer van Dijk heb ik nog steeds contact. Het gaat goed met hem . Hij woont in Zeeland met Marian.



gert van der graaf ik zou graag nog eens in kontactkomen met wim van dijk heb samen met hem gewerkt in de jaren 70 mijn mail is gvangraaf@gmail .com

frebarie
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:28

Mousmous schreef:
Was Marfleet, daarvoor manege Hak? Daar liep Joop de Jong ook. En meneer van Vliet gaf les. Hij reed zelf op de schimmel Pico. En de favoriete pony was een valkmerrie Bella. Daar mocht je altijd mee voorop rijden. De tuigpaardhengst Liberty Light stond er, En de hengst Hornet.
Maar ja, ik praat wel over de jaren 60 :D


klopt hoor ben ook een van het begin

Mousmous
Berichten: 1507
Geregistreerd: 02-01-09

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 14:16

Ik was lid van riijvereniging Mazeppa en we hadden altijd clubles buiten op de manege.

frebarie
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:32

windhond schreef:
Zonnetje ,

Rob geeft nu les op Reyerbos en zijn schimmel (paso doble) heeft ie nog steeds. Staat bij een kennis in Duitsland.

Mijn lievelingspony´s waren Bento en Bimbo. De paarden waren zoveel leuke. Ik was gek met Alcazar.

Ik heb les gehad van Rene Allard (overleden) Peter de Cock, Wim van Dijk (nog steeds goed contact mee) Mevr.Slootheer (was iedereen als de dood van) Ricardo Rijsdijk, Pim Haaksman en nog een paar maar weet ik geen namen meer van.

Heb heel mijn jeugd daar doorgebracht totdat FD kwam en ik snel naar Reyerbos gerend ben.hahahahahaha.

Misschien dat er nog meer "oudjes" zijn?

gert van der graaf kan je adres gegevens van wim van dijk geven heb begin 70 nog gewerk met hem

Samzan
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:05

Mousmous schreef:
Was Marfleet, daarvoor manege Hak? Daar liep Joop de Jong ook. En meneer van Vliet gaf les. Hij reed zelf op de schimmel Pico. En de favoriete pony was een valkmerrie Bella. Daar mocht je altijd mee voorop rijden. De tuigpaardhengst Liberty Light stond er, En de hengst Hornet.
Maar ja, ik praat wel over de jaren 60 :D

Ja en Minstead en Ivoor en Albion en Twist en Bella en Kopersnuit en die k§$£§¥ Bontje waar je geheid in een plas van af donderde, dan ging die met dhr van Vliet ff mee naar achteren en dan liep hij weer een uurtje braaf…. toen kreeg ik m’n eigen pony en ging over naar Mazeppa.

prompter
Berichten: 10916
Geregistreerd: 28-09-02

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:14

Hee, ik zie ineens bekende namen, zoals Ivoor en Albion, maar die ken ik uit de tijd in Rotterdam bij Polderman :)

Extremely rare and Beyond Compare

Samzan
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:44

prompter schreef:
Hee, ik zie ineens bekende namen, zoals Ivoor en Albion, maar die ken ik uit de tijd in Rotterdam bij Polderman :)

Dat is een naam die ik niet ken, weet niet beter of het waren de ponies van manege Hak aan de Barendrechtseweg

Indi_Vito
Berichten: 2740
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 22:57

Mousmous schreef:
Ik was lid van riijvereniging Mazeppa en we hadden altijd clubles buiten op de manege.


Mijn moeder reed ook op Mazeppa en ik heb er zelfs nog wedstrijden gereden zo'n 23 jaar geleden

Samzan
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-20

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 07:59

Ik ben ongeveer in 1965 lid geworden, toen kreeg ik mijn eerste pony maar die stond niet op de manege, ik ben een oudje

Mousmous
Berichten: 1507
Geregistreerd: 02-01-09

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:11

Ivoor en Albion weet ik ook nog. En Bontje, ohhhh, dat was wat, daar ben ik op begonnen. Die wilde bij mij niet lopen, tot ie een tik van de instrukteur kreeg en ik eraf kukelde. Toen ben ik op andere pony's gaan rijden. En heb ik ok mijn shetlander gekregen, Eddy. Was de pony van Ineke Rietveld, die dacht ik, ook bij Mazeppa reed. Indi-Vito, misschien ken ik jouw moeder dan wel. En Samzan, misschien ken ik jou dan wel. We gingen ook met Mazeppa op ruiterkamp, vond ik helemaal geweldig.

Mousmous
Berichten: 1507
Geregistreerd: 02-01-09

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:13

Ria Groeneveld, reed ook bij Mazeppa, later kwam ik haar nog wel eens tegen toen ze jureerde. Ze is al wat jaren geleden overleden.

frebarie
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-22

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:25

gert van der graaf dit was volgens mij ria groeneboom ui ridderkerk ik heb in de tijd polderman achter de bar gestaan daarvoor met van delden de concoursen gedaan

frebarie
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:26

Samzan schreef:
prompter schreef:
Hee, ik zie ineens bekende namen, zoals Ivoor en Albion, maar die ken ik uit de tijd in Rotterdam bij Polderman :)

Dat is een naam die ik niet ken, weet niet beter of het waren de ponies van manege Hak aan de Barendrechtseweg

dat klopt hoor

frebarie
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:30

Samzan schreef:
Mousmous schreef:
Was Marfleet, daarvoor manege Hak? Daar liep Joop de Jong ook. En meneer van Vliet gaf les. Hij reed zelf op de schimmel Pico. En de favoriete pony was een valkmerrie Bella. Daar mocht je altijd mee voorop rijden. De tuigpaardhengst Liberty Light stond er, En de hengst Hornet.
Maar ja, ik praat wel over de jaren 60 :D

Ja en Minstead en Ivoor en Albion en Twist en Bella en Kopersnuit en die k§$£§¥ Bontje waar je geheid in een plas van af donderde, dan ging die met dhr van Vliet ff mee naar achteren en dan liep hij weer een uurtje braaf…. toen kreeg ik m’n eigen pony en ging over naar Mazeppa.

de hengst marfleet was daar ook de heer van delden was er voor de concour paarden i gert van dergraaf heb nog in de horeca gewerkt

frebarie
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:32

Mousmous schreef:
de heren van Delden en de Jagt heb ik ook gekend, ook al was ik nog maar een guppie. Van de Jagt liep dacht ik altijd in zo'n beige stofjas?

klop hoor en woonde in het huis daar

prompter
Berichten: 10916
Geregistreerd: 28-09-02

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:54

Een hoop manegepony's uit Barendrecht zijn later met Polderman mee naar Rotterdam gegaan, naar een manege die provisorisch in een oude RET werkplaats was opgezet. In de binnenbak stonden op de A-C lijn palen. En het was een binnenbak, tot het ging regenen :')

Voordeel was wel dat de voetbalvereniging, die er ooit naast had gezeten, weg was en dat de velden daarvan als weiland voor de pony's gebruikt kon worden. Maar vandaar dat ik de namen Ivoor, Albion, Kopersnuit en mijn favoriet Viola ken.

Extremely rare and Beyond Compare

frebarie
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-22

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:53

dat klop polderman is toen naar chaam gegaan mijn mail is gvangraaf@gnail .com ik heb bij polderman achter de bar gestaan

prompter
Berichten: 10916
Geregistreerd: 28-09-02

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:29

In Rotterdam? Zo ja, dan heb ik bij jou regelmatig wat besteld als 12-jarige :))

In Chaam ben ik nooit geweest, heb nadat hij daarheen was vertrokken nog even op de manege in Ridderkerk gereden maar daar vond ik het niet zo leuk, en op mijn 15e kreeg ik een eigen pony en ben ik iedereen uit die tijd uit het oog verloren. Mijn huidige beste vriendin heeft wel een poosje in Barendrecht gereden.

Extremely rare and Beyond Compare

frebarie
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-22

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:55

oke ik was daar wel geweest maar werkte toen al voor mezelf ben op bezoek geweest

Samzan
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:33

Mousmous schreef:
Ivoor en Albion weet ik ook nog. En Bontje, ohhhh, dat was wat, daar ben ik op begonnen. Die wilde bij mij niet lopen, tot ie een tik van de instrukteur kreeg en ik eraf kukelde. Toen ben ik op andere pony's gaan rijden. En heb ik ok mijn shetlander gekregen, Eddy. Was de pony van Ineke Rietveld, die dacht ik, ook bij Mazeppa reed. Indi-Vito, misschien ken ik jouw moeder dan wel. En Samzan, misschien ken ik jou dan wel. We gingen ook met Mazeppa op ruiterkamp, vond ik helemaal geweldig.


Ja dat weet ik nog wel, alle ponies in een grote vrachtwagen naar ik weet niet meer waar…luchtbed mee, slapen in lege boksen meisjes apart, 1x straf, niet met erwtjes gooien, ik wel, mijn eerste pony was bij Piet Dam ( instructeur Mazeppa) vandaan, hij hangt nu nog aan de muur

Samzan
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:34

prompter schreef:
Een hoop manegepony's uit Barendrecht zijn later met Polderman mee naar Rotterdam gegaan, naar een manege die provisorisch in een oude RET werkplaats was opgezet. In de binnenbak stonden op de A-C lijn palen. En het was een binnenbak, tot het ging regenen :')

Voordeel was wel dat de voetbalvereniging, die er ooit naast had gezeten, weg was en dat de velden daarvan als weiland voor de pony's gebruikt kon worden. Maar vandaar dat ik de namen Ivoor, Albion, Kopersnuit en mijn favoriet Viola ken.

Oh ja Viola…en Browny die altijd samen met Bella liep ❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers