info mensen in de zorg met paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nardxash
Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

info mensen in de zorg met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-22 16:14

hallo allemaal,

ik ben sinds lange tijd uit de paarden en merk dat ik echter steeds meer ga missen.
alleen door mijn werk ( werk in de ouderenzorg op een verpleegafdeling) werk ik wisselende diensten en heb ik geen idee hoe ik dit kan combineren?

zouden jullie mij hier mee op weg kunnen helpen?

even nog ter info:
- manege ervaring tot 21 jaar
-hierna 4 jaar lang verzorgsponys,s gehad

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014


divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:19

Ik werk zelf niet in wisselende diensten dus ik kan je voor de combinatie geen tips geven, maar ik heb wel verzorgpaarden gehad met eigenaren die in wisselende diensten werkten waarbij we altijd per week keken welke dagen voor ons beiden uitkwamen met als uitgangspunt een x aantal dagen per week. Zo doen we het ook bij mijn huidige bijrijdpaard.
Wellicht kun je een verzorgpaard kunnen vinden waarbij je kunt afspreken om de dagen per week te bepalen?

lovelucydan
Berichten: 2064
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:21

Je kunt op de werk een vaste vrije aanvraag doen dus dat je bijvoorbeeld elke donderdag ochtend of avond of dag vrij bent. Ik zou gewoon eerst weer eens op de manege gaan lessen. Rustig aan beginnen

Ik werk ook in de zorg met wisselende diensten. Ik heb standaard de dinsdag avond vrij

my haflinger horse lucydan!

DuoPenotti
Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: info mensen in de zorg met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:24

Hoe ver van te voren staat je rooster definitief vast?
Toen ik onder de ziekenhuis cao werkte was dit ver in voren, onder de beveiliging Cao maar een week.
Van daaruit kun je wel plannen, zeker bij een manege.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

nardxash
Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-22 16:26

DuoPenotti schreef:
Hoe ver van te voren staat je rooster definitief vast?
Toen ik onder de ziekenhuis cao werkte was dit ver in voren, onder de beveiliging Cao maar een week.
Van daaruit kun je wel plannen, zeker bij een manege.

Ik mijn rooster voor nu tot aan mei, juni zal een deze dagen komen gok ik.
Manege heb ik een mail gestuurd over de mogelijkheden

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

nardxash
Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-22 16:27

lovelucydan schreef:
Je kunt op de werk een vaste vrije aanvraag doen dus dat je bijvoorbeeld elke donderdag ochtend of avond of dag vrij bent. Ik zou gewoon eerst weer eens op de manege gaan lessen. Rustig aan beginnen

Ik werk ook in de zorg met wisselende diensten. Ik heb standaard de dinsdag avond vrij

Ik heb al 1 vaste vrije avond de woensdag in verband mijn andere sport yoga, ik weet niet hoe de planning reageert als ik nog een ander dagdeel vast vrij wil

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:32

Ik werk als vpk in een ziekenhuis.
Ook onregelmatige diensten, ip 32 uur in de week.
Maar wordt heel wisselend ingepland wat het soms nog wel extra moeilijk maakt, afgelopen week 6 dagen gewerkt.. tja dan schieten de paarden er wel bij in.
Gelukkig staan ze in pension, anders had het niet gekund.
Ja, soms vind ik het wel lastig om te combineren, dan gaat het voornamelijk om het energie leven.
Ik kan 1 vast dagdeel in de week vrij vragen, niet een hele dag dus..
Op dit moment nog niet gedaan.
Wat een heel groot voordeel van onregelmatig werken is, dat je regelmatig weekend doordeweeks hebt :)
Dus hoefsmid, tandarts, osteo, noem maar op. Kan gewoon lekker door de week gepland worden!
En soms is het juist ook lekker rustig op een ochtend naar stal te gaan!:)


Misschien kun je op zoek gaan naar een rustig bijrijdpaardje ? Je kan dan misschien niet vaste dagen komen, maar dat hoeft geen probleem te zijn overal.
Ik heb ook jaren voordat ik mijn eigen had bijrijdpaarden gehad. Kon altijd lekker flexibel in plannen en nooit probleem geweest bij de eigenaren

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:49

Ik werk in een twee ploegen dienst (eigen paarden) maar het voordeel vind ik dat je (bijna) altijd in het licht kunt rijden.

Ik zou het bij de manege / waar je wilt gaan rijden aangeven en de tijden in overleg plannen.

Op een doordeweekse ochtend zal het er ook rustiger zijn (en misschien meer keuze in welk paard je kunt rijden)

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Anoniem

Re: info mensen in de zorg met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:53

Ik bekijk met mijn verzorgster wie welke dag kan. Werken beide wisselende diensten. Uiteindelijk ben ik eindverantwoordelijke, dus als mijn verzorgster het een week (of 2 of 3) niet uitkomt is ook oke, dan doe ik het zelf.
Denk dat je iemand moet vinden die bij jouw “eisen” past..

Utixo
Berichten: 6561
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: info mensen in de zorg met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:06

Gewoon per week afspreken wanneer je kunt? Er zullen echt wel eigenaren zijn die dit geen probleem vinden.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Shadow0
Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:13

Hier in de buurt geven een paar maneges de mogelijkheden om online je lessen in te plannen of te veranderen. In overleg met de manege zou je dan kunnen kijken wat het makkelijkst is, een vaste groep/avond en af en toe verzetten van die les, of geen vaste groep en per keer kijken waar er plek is.

Ik ken de maneges daar natuurlijk niet, maar hier in de omgeving zou het volgens mij wel haalbaar zijn.

nardxash
Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-22 18:32

Shadow0 schreef:
Hier in de buurt geven een paar maneges de mogelijkheden om online je lessen in te plannen of te veranderen. In overleg met de manege zou je dan kunnen kijken wat het makkelijkst is, een vaste groep/avond en af en toe verzetten van die les, of geen vaste groep en per keer kijken waar er plek is.

Ik ken de maneges daar natuurlijk niet, maar hier in de omgeving zou het volgens mij wel haalbaar zijn.

Dit neem ik mee thanks voor de tip!

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

nardxash
Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-22 18:32

Humpiedumpie schreef:
Ik bekijk met mijn verzorgster wie welke dag kan. Werken beide wisselende diensten. Uiteindelijk ben ik eindverantwoordelijke, dus als mijn verzorgster het een week (of 2 of 3) niet uitkomt is ook oke, dan doe ik het zelf.
Denk dat je iemand moet vinden die bij jouw “eisen” past..

Dat is sowieso waar ik hou ook de markt van verzorgpony,s in de gaten helaas is er niet veel in mij omgeving beschikbaar

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

miereneter
Berichten: 2518
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:56

Ik werk in de zorg met wisseldiensten. Toen ik les had, heb ik aangegeven dat ik per drie maanden (zover vooruit worden bij ons de roosters gemaakt) zou moeten kunnen wisselen van lesdag. Als dat niet mogelijk was, kon ik niet lessen. Je zou ook privéles kunnen overwegen, dan kun je de lessen los inplannen. Later mochten wij een vaste vrije dag aanvragen, ik heb toen een vrije avond gekozen, de avond van mijn rijles. En nu met eigen paard is het ideaal. Ik kan of voor, of na mijn dienst naar paard.

Bij een hypothetische bijrijder met wisseldiensten, zou ik het geen probleem vinden om per week (of zo) te plannen wie wanneer gaat.

Homo sapiens non urinat in ventum.


nardxash
Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-22 19:49

miereneter schreef:
Ik werk in de zorg met wisseldiensten. Toen ik les had, heb ik aangegeven dat ik per drie maanden (zover vooruit worden bij ons de roosters gemaakt) zou moeten kunnen wisselen van lesdag. Als dat niet mogelijk was, kon ik niet lessen. Je zou ook privéles kunnen overwegen, dan kun je de lessen los inplannen. Later mochten wij een vaste vrije dag aanvragen, ik heb toen een vrije avond gekozen, de avond van mijn rijles. En nu met eigen paard is het ideaal. Ik kan of voor, of na mijn dienst naar paard.

Het zal dan zowiezo gaan om privé les maar thanks voor je toelichting

Bij een hypothetische bijrijder met wisseldiensten, zou ik het geen probleem vinden om per week (of zo) te plannen wie wanneer gaat.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers