Ponykamp/vakantie met eigen paard zielig?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bibi_2022
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-02-22

Ponykamp/vakantie met eigen paard zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-22 21:17

Hmm… iets wat ik me al heel lang afvraag. Ik ben dol op ponykamp! Pony’s, gezelligheid, op de manege slapen, heerlijk! Ik wil dan het liefst met mijn eigen pony natuurlijk. Ze staat nu 24/7 buiten (en ik wil haar ook niet op stal hebben. Hier is ze veelste druk voor), maar als ik op ponykamp met haar wil, is dat dan niet zielig? Ergens anders in een kudde voor een week, omdat ik “lol” wil hebben?

Ben heel benieuwd naar jullie ervaring/mening!

no hour of life is wasted that is spent in the saddle


prugelpiet
Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ponykamp/vakantie met eigen paard zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:28

Lijkt me niet dat ze op ponykamp je pony in een vreemde kudde zetten hoor. Veels te veel risico.

Hier gingen de ponykamp pony’s altijd in een eigen stukje wei/paddock. Naast elkaar, maar niet bij elkaar in. Niks zieligs aan hoor. Juist leuk toch!

I am because you were

axel_1997
Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:34

Ik zou zeggen ga er eens heen kijken of ze een klik heeft met de andere paardjes. En paarden zijn ook niet van suikergoed. Echt zielig zal het niet zomaar zijn. Zeg nou zelf is het zielig om even te moeten wennen? Dat is dan in het algemeen en wat kort door de bocht.

Maar jij kent jouw paard het beste. Het ene dier zal beter met verandering omgaan dan het andere. Als je denkt dat ze in de stres schiet niet doen. Anders gewoon proberen. En als het niets voor haar is ga je naar huis en ben je weer een ervaring rijker.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:43

onze dochter is twee keer achter elkaar met eigen pony op pony kamp geweest. De pony kwam niet in de bestaande kudde maar stond apart. Alle andere " eigen pony"s " stonden er ook naast. ieder had een eigen stukje weiland of paddock.
De pony was gesloopt na drie dagen en mijn dochter ook. Ik had zelf niet het idee dat hij er heel veel last van had maar dat we terugkwamen begon hij wel zeker tien minuten te rollen en te rennen door zijn eigen land en zijn eigen maatje. Hij was dus wel heel blij dat hij terug was bij zijn vertrouwde kudde. Tijdens het kamp was hij gewoon braaf en deed hij keurig zijn ding.
Ik denk niet dat je je pony er schade mee aanricht hoor. Gewoon een keer doen dan merk je het vanzelf.

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ponykamp/vakantie met eigen paard zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:47

Hier heb ik dochterlief niet met haar pony op kamp gestuurd omdat de pony’s op kamp van ‘s avonds relatief vroeg tot ‘s morgens 9.00u op stal stonden. Pony staat nooit om stal hier en ik wou dat die pony niet aan doen…. Beetje hypocriet mss om dan op een manegepony die wel zo leeft te gaan rijden….. maar haar pony bleef mooi thuis in de kudde.

Veel zal afhangen van hoe ze daar staan, wat je pony gewoon is en of hij goed om kan met verplaatsingen en stress.

RosaZorro
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Ponykamp/vakantie met eigen paard zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:55

Dan zou ik een ponykamp zoeken waar je paard 24/7 buiten kan staan. Ik zou er niet voor kiezen om hem bij vreemde paarden te zetten, maar apart op een eigen stukje. Ik ben ook met mijn pony op vakantie geweest maar ik wil hem ook niet op stal hebben dus ik kijk dan ook naar plekjes voor 24/7 buiten.

Love the things you have Think back to the beautiful remembering that you had <3


yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:53

Wij organiseren ponykampen waarbij je paard 24/7 buiten komt!

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers