Manege Zwolle Evaringen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
equii_lr
Berichten: 24
Geregistreerd: 30-01-22
Woonplaats: Rouveen - Overijssel

Manege Zwolle Evaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-22 21:24

Hooi hooi,

Ik was dus zo opzoek naar een leuke manege in mijn buurt en ik kwam toen manege Zwolle tegen. Leek me een super leuke manege enz, mr ik ken letterlijk niemand die daar rijd. Dus ik heb ook geen idee hoe het daar is. Ik heb natuurlijk die website gelezen & een promo filmpje gezien, maar ja dat heeft die manege zelf gemaakt en wil eigenlijk graag weten hoe de ruiters die daar rijden het daar vinden.

Dus zijn er mensen die op Manege Zwolle rijden? Vertel jullie ervaringen, verhalen ect. ik lees ze graag allemaal door!

"15/07/2015, The Day I Will never Forget"


BrechtCarlos
Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Manege Zwolle Evaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:30

De manege in Zwolle Zuid is naar mijn mening echt vele male gezelliger en paardvriendelijker. Er heerst een hele andere sfeer.

Carlos <3

equii_lr
Berichten: 24
Geregistreerd: 30-01-22
Woonplaats: Rouveen - Overijssel

Re: Manege Zwolle Evaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-22 16:38

Nog meer mensen?

"15/07/2015, The Day I Will never Forget"

Amber_anne
Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Manege Zwolle Evaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:44

Hele slechte ervaring daar. Ik kwam daar voor een privé les om daarna eventueel door te stromen naar de manege lessen.

Ik kwam binnen bij de kantine en heb aangegeven dat ik voor een privé les kwam en het mijn eerste keer was. Iemand wees mij mijn paard en was daarna weg. Dier diende nog opgezadeld te worden en ik wist niet waar überhaupt iets lag. Met behulp van een hele aardige manege klant heb ik alles gevonden en stond ik klaar voor de les.
De les die op dat moment nog bezig was reden alle kinderen met elastieken. Naast dat ik de instructrice niet aardig vind ging mijn hele privé les over het paard 'aam de teugel' rijden. Dat moest door middel van om en om kneepjes te geven.

Laat het duidelijk zijn dat ik hier dus nooit meer ben geweest.

europe_x
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:54

Hoi, ik ben 5 jaar geleden gestopt bij Manege Zwolle. Ik ben als 11 jarige daar begonnen met lessen omdat een vriendinnetje van mij daar ook reed en mijn ouders die niks van paarden wisten vonden het allemaal wel prima. Ik moet zeggen dat ik altijd de lessen erg leuk vond en daar veel plezier heb gehad.

Op gegeven moment kreeg ik door dat de veel paarden ongelukkig waren. Hierdoor vond ik het rijden niet meer leuk en ben ik op zoek gegaan naar wat anders waar het paardenwelzijn hogere prioriteit had (voldoende ruwvoer, veel naar buiten, ruime stallen etc.)

De paarden stonden bij Manege Zwolle weinig buiten. Af en toe kwamen ze in kleine paddocks waar ze haast niet konden rennen en in de zomer stonden ze een paar weekjes op de wei. Verder altijd op stal… Ook kregen ze destijds weinig hooi, als er ‘s avonds hooi werd gevoerd werden alle paarden gek, schoppen tegen de wand, hinniken etc. :(

Verder liepen de paarden vaak meerdere lessen per dag, ook vaak achter elkaar door waardoor ze geen energie meer hadden maar de oplossing hiervoor was: schoppen en anders slaan met de zweep. Als kind luister je dan natuurlijk want: de instructrice heeft altijd gelijk… Later begreep ik pas dat dit heel oneerlijk was tegenover het paard.

Dit is wel een zo’n 5 jaar geleden, ik hoop heel erg dat het ondertussen is verbeterd maar ik kom er geregeld langs en zie zelden paarden buiten lopen. Verder kan ik niet zeggen of het nu anders is qua voer beleid, hoeveel de paarden gereden worden etc. Het zou best kunnen dat het nu beter gaat, daar kan ik niet over oordelen.

Voor zover ik weet staan de paarden bij Manege Zwolle Zuid en manege Gerner (Dalfsen) wel veel buiten. Ik heb daar verder zelf geen ervaring mee. Succes met je zoektocht en ik hoop dat je een leuke plek vindt! :D

DaysOfAutumn
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-01-22

Re: Manege Zwolle Evaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:00

Op de maneges in Zwolle Zuid en Dalfsen (Gerner) worden de paarden beter behandeld en is het leuker. De paarden op de manege in Genemuiden hebben ook een goed leven, lopen weinig. Alleen ik vind de sfeer daar minder. Maar sfeer is iets wat je zelf moet ervaren natuurlijk.


equii_lr
Berichten: 24
Geregistreerd: 30-01-22
Woonplaats: Rouveen - Overijssel

Re: Manege Zwolle Evaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-22 08:51

Bedankt voor jullie reacties! Manege Gerner lijkt me echter een super leuke manege en ga daar zeker achter aan!

"15/07/2015, The Day I Will never Forget"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers