Wat is normaal om hoeveelheid manegepony’s en manegepaarden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kookaburra
Berichten: 5336
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:19

Ik reed eerst op een manege met een handvol paarden en ponys. Ik denk iets van 8-10 paarden en 5-6 pony's.
Was een manege in landelijk gebied, en met toestemming van de eigenaar werden ook wel eens pensionpaarden ingezet.
Is mij ook wel eens gebeurd dat ik aan de manegeeigenaar vroeg 'op wie mag ik?', en dat een bekende van mij naast mij stond en zei: 'wil je mijn eigen paard niet eens proberen?' :D
Aantal paarden/ponys tegelijk verschilde tussen 5 en 11 mensen in de bak. Bij veel mensen in de bak reed ik vaak zonder zadel :D Want tja, dan kun je niet veel... Dus zocht ik zelf de uitdaging op.

Nu rijd ik op een grote manege, aantal paarden en ponys weet ik niet, want het zijn er een boel... ;) Zitten maximaal 10 mensen in 1 les.

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3


Lieser
Berichten: 1406
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:57

Kelly_ann schreef:
Ik heb gewerkt op verschillende manege en je houdt je paarden op de lange termijn het beste heel als ze niet meer dan 12 tot 15 uur in de week werken. Soms zijn er uitschieters, denk aan zomerkamp. Maar daar moeten paarden ook echt van kunnen bijkomen!

Op onze manege lopen ze gemiddeld 14 uur per week inderdaad. Met uitschieters naar boven voor de snelle, jongere pony's en uitschieters naar beneden voor de oudjes. Die lopen 1 uurtje per dag. De oudste is nu volgens mij 27, een voormalig sportpaard dat al meer dan 10 jaar met de manegelessen mee loopt. En als je een muziekje aanzet, loopt hij als een jonge god :)

cir_der
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-09-21

Re: Wat is normaal om hoeveelheid manegepony’s en manegepaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:18

Ik heb vorig jaar een kamp gedaan waar de ponys 4-6u per dag moesten werken, na de zomer waren er toen 2 paarden kreupel en 3 die eigelijk niet 100´% correct liepen, maar niet zo erg dat ze niet konden meerijden. Dat kwam omdat er 50mensen op kamp waren en er maar 20 paarden/ponys waren. Dat was echt niet oké. Ook als het 35°C was moesten sommige ponys nog 5u werken. En dan waren ze "lui". We reden toen ook soms met 20 in een 20-50 bak.

Rex_Rolfo
Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:22

Butterfly schreef:
De zinsbouw in de Nederlandse Gebarentaal is inderdaad heel anders
Dat wist ik niet, vind ik dan weer heel interessant om te leren.


DuoPenotti schreef:
Ik herkende het bericht van ts direct als zijnde van een doof persoon.
Zoals Nederlands bekendste filosoof al zei: "Je snap het pas als je het begrijp" :D

DaysOfAutumn
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:34

De manege waar ik heb leren rijden en 10 jaar lid ben geweest had dit:
- 3 paarden
- 2 e-pony’s
- 1 d-pony
- 2 c-pony’s
- 1 b-pony

Maximaal 6 in 1 les, bak 30x70 meter. Paarden liepen 4 dagen per week, maximaal 2 uur per dag. Zo gaat het nog steeds daar.


Indi_Vito
Berichten: 2740
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:21

Jojo2587 schreef:
Indi_Vito schreef:
Tijd voor een lesje Nederlands?
Misschien zijn je topics dan beter te begrijpen?


Ik heb altijd lastig om correctie Nederlands omdat ik ben zelf doof. Merk je ook dat hele andere grammatica is.


Mijn excuses TS :) wat vervelend dat de talen dan zo verschillen als je doof bent.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 4 bezoekers