De manager doet alleen maar claimen.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
jojo26
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-03-13

De manager doet alleen maar claimen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-21 22:20

Beste allemaal,

Hierbij schrijf ik op omdat ik ben niet tevreden op manager (bij eigenaar en instructeurs ben ik wel heel tevreden) omdat die doet alleen baas spelen om eigen manier voor verhuren en lesklanten en ook graag alles duur te maken voor lesklanten en verhuren. Tijdens lockdown afgelopen januari tot maart; in beginnen was in maart stuk minder duur en daarna februari tot maart maakt ze hele duur voor vrije rijden tijdens lockdown. En ook afgelopen juli lestarieven maakt nog meer duur; normaal toen 160 euro daarna in mei 170 euro en juli wordt al 200 euro.

Dus m’n vraag of komt door corona crisistijd of wilt ze alleen maar duur te maken? Ook ben heel benieuwd naar jullie ervaringen bij de maneges.

Met vriendelijke groetjes,

Jojo


Juut
Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: De manager doet alleen maar claimen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:29

Denk dat dit nog best normale prijsen zijn...Betaalde 7 jaar geleden 190 voor 10 ritten. Mischien zijn de kosten juist verlaagd tijdens de lockdown, om toch wat klanten te houden? Vraag er eens naar.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Onali
Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Re: De manager doet alleen maar claimen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:47

Is de tekst door Google Translate gehaald?

Black is the colour of my true love's hair

jojo26
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-21 22:49

Juut schreef:
Denk dat dit nog best normale prijsen zijn...Betaalde 7 jaar geleden 190 voor 10 ritten. Mischien zijn de kosten juist verlaagd tijdens de lockdown, om toch wat klanten te houden? Vraag er eens naar.


Wat is normaal prijs voor lestarieven om 10 rittenkaart?
Bij me is sinds begin juli kwartaal rittenkaart.

jojo26
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-21 22:50

Onali schreef:
Is de tekst door Google Translate gehaald?


Nee hoor helemaal niet! Omdat ook al dat ik doof bent ;-)

Avalanche
Berichten: 15794
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: De manager doet alleen maar claimen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 23:05

Hi, super leuke topic, alleen denk ik dat hij hier niet helemaal goed staat :) ik tem even voor hem te verplaatsen :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

jojo26
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-21 23:15

Avalanche81 schreef:
Hi, super leuke topic, alleen denk ik dat hij hier niet helemaal goed staat :) ik tem even voor hem te verplaatsen :)


Waar is ie verplaatsen?

Billy
Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 23:26

Maar wat is nu je probleem? Denk je dat de manager de prijzen omhoog gooit om jou te pesten of voor de lol? Denk je niet dat ze tijdens de covid pandemie erg veel inkomsten misgelopen zijn, de kosten lopen wel door met een manege, denk je niet dat een verhoging nodig is om de rekeningen af te betalen? Ik kan me zo voorstellen dat de rekeningen sneller kwamen dan de inkomsten....

Goedgekeurd onderschrift :)

LindyH
Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 00:17

In je andere topic lees ik dat de manege failliet was gegaan en nu een nieuwe eigenaar heeft. Dan is het wel logisch dat er wat prijzen verhoogd worden, anders is de manege zo weer failliet. Nee, leuk is het niet als de prijzen omhoog gaan, maar het is iets dat regelmatig moet gebeuren, juist ook in coronatijd. Anders zouden veel bedrijven de coronatijd niet overleven en dat willen we toch ook niet met z'n allen. Dan is je manege straks echt verdwenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 01:11

LindyH schreef:
In je andere topic lees ik dat de manege failliet was gegaan en nu een nieuwe eigenaar heeft. Dan is het wel logisch dat er wat prijzen verhoogd worden, anders is de manege zo weer failliet. Nee, leuk is het niet als de prijzen omhoog gaan, maar het is iets dat regelmatig moet gebeuren, juist ook in coronatijd. Anders zouden veel bedrijven de coronatijd niet overleven en dat willen we toch ook niet met z'n allen. Dan is je manege straks echt verdwenen.


Het andere topic is 8 jaar geleden.

200 per 3 maanden vind ik trouwens een heel net bedrag, ik betaalde €70 per maand.

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: De manager doet alleen maar claimen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 03:47

Er is misschien wel jurisprudentie over onredelijke prijsstijgingen. Dus je zou dat kunnen uitzoeken en er een zaak van maken...


Het lijkt me echter dat een eigenaar van een bedrijf niet voor de lol tarieven verhoogd. Bovendien zal iemand die niet marktconforme tarieven hanteert zich vanzelf uit de markt prijst.

Dus je andere optie is verhuizen.

Je kan ook eens vragen naar de reden van de prijsstijgingen. En als dit kosten voor diensten betreft zou je nog kunnen opperen of je in ruil voor wat korting zelf wat werk in handen kan nemen. Bijvoorbeeld zelf de weides mesten of de voerbeurten in de weekenden in corveediensten te doen met stalgenoten.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

jojo26
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 06:33

Kelly_ann schreef:
Er is misschien wel jurisprudentie over onredelijke prijsstijgingen. Dus je zou dat kunnen uitzoeken en er een zaak van maken...


Het lijkt me echter dat een eigenaar van een bedrijf niet voor de lol tarieven verhoogd. Bovendien zal iemand die niet marktconforme tarieven hanteert zich vanzelf uit de markt prijst.

Dus je andere optie is verhuizen.

Je kan ook eens vragen naar de reden van de prijsstijgingen. En als dit kosten voor diensten betreft zou je nog kunnen opperen of je in ruil voor wat korting zelf wat werk in handen kan nemen. Bijvoorbeeld zelf de weides mesten of de voerbeurten in de weekenden in corveediensten te doen met stalgenoten.


Voor de lol bedoel ik niet. Maar ik bedoel het gaat het om prijs. Was tijdens lockdown, was normaal prijs voor vrij rijden; 80 euro, waren begonnen lockdown in januari en in februari weer lockdown om te verleningen; kost 150 euro en daarna weer verleningen 170 euro en daarna tot maart tussen 230 euro daarom schrok me echt dood dat kost veel duur voor vrij rijden tijdens lockdown. Daarna lessen gingen eindelijk weer bevatten mogen worden; normaal lestarieven 160 zoals toen, daarna in mei werd 170 euro (10 euro erbij) en nu netjes begonnen in juli 200 euro voor kwartaal.

Zoals zei iemand (die was eerst reactie ontvangen) heeft ook misschien te maken om lesklant en voor de lease blijven te houden terwijl sommingen lesklant en zowel lease kunnen niet betalen.

Daarom denk ik dat heeft te maken met Corona crisistijd daarvoor om failliet te voorkomen.
Ook al die manager wilt ook heel graag die lesklant wordt verhuren op hun favoriete/lieveling pony/paard wordt lease daarvoor heb je goed meer winst bij te verdienen dan gewoon lesklant met die lestarieven.

jojo26
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 06:34

[***] schreef:
LindyH schreef:
In je andere topic lees ik dat de manege failliet was gegaan en nu een nieuwe eigenaar heeft. Dan is het wel logisch dat er wat prijzen verhoogd worden, anders is de manege zo weer failliet. Nee, leuk is het niet als de prijzen omhoog gaan, maar het is iets dat regelmatig moet gebeuren, juist ook in coronatijd. Anders zouden veel bedrijven de coronatijd niet overleven en dat willen we toch ook niet met z'n allen. Dan is je manege straks echt verdwenen.


Het andere topic is 8 jaar geleden.

200 per 3 maanden vind ik trouwens een heel net bedrag, ik betaalde €70 per maand.


Welke lestarieven is wel heel duur? Tussen 215-250 euro?

jojo26
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 06:41

Billy schreef:
Maar wat is nu je probleem? Denk je dat de manager de prijzen omhoog gooit om jou te pesten of voor de lol? Denk je niet dat ze tijdens de covid pandemie erg veel inkomsten misgelopen zijn, de kosten lopen wel door met een manege, denk je niet dat een verhoging nodig is om de rekeningen af te betalen? Ik kan me zo voorstellen dat de rekeningen sneller kwamen dan de inkomsten....


Ik geef u geen reactie omdat jij deed zo lelijk woorden tegen mij. Andere rest zoals deze reacties doen heel normaal tegen mij.

Kijk eens; m’n oude manege toen ik 7 jaar geleden daar gereden (pas 3 maanden daar) die nieuwe eigenaar maken zelf verpesten; alles lesklanten verloren en die wilt alleen maar om geld. Daarom gingen lesklanten daar weggegaan omdat die eigenaar maakt alleen om geld. Nu rijd ik bijna 2 jaar nieuwe manege. Is wel goeie en normaal manege. Maar alleen ben ontevreden bij manager( bij instructrices en eigenaar voel me heel tevreden en ook heel goed in me gemak. Ook heb ik via van anderen gehoord ; die manager doet alleen claimen, wilt proberen om lesklant om lease te worden. Daarom ze zijn ook ontevreden bij die manager.

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 07:33

Als je ontevreden bent ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.
Op de manege rijden is nog altijd goedkoper dan een eigen paard :D

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Billy
Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:15

jojo26 schreef:
Billy schreef:
Maar wat is nu je probleem? Denk je dat de manager de prijzen omhoog gooit om jou te pesten of voor de lol? Denk je niet dat ze tijdens de covid pandemie erg veel inkomsten misgelopen zijn, de kosten lopen wel door met een manege, denk je niet dat een verhoging nodig is om de rekeningen af te betalen? Ik kan me zo voorstellen dat de rekeningen sneller kwamen dan de inkomsten....


Ik geef u geen reactie omdat jij deed zo lelijk woorden tegen mij. Andere rest zoals deze reacties doen heel normaal tegen mij.

Kijk eens; m’n oude manege toen ik 7 jaar geleden daar gereden (pas 3 maanden daar) die nieuwe eigenaar maken zelf verpesten; alles lesklanten verloren en die wilt alleen maar om geld. Daarom gingen lesklanten daar weggegaan omdat die eigenaar maakt alleen om geld. Nu rijd ik bijna 2 jaar nieuwe manege. Is wel goeie en normaal manege. Maar alleen ben ontevreden bij manager( bij instructrices en eigenaar voel me heel tevreden en ook heel goed in me gemak. Ook heb ik via van anderen gehoord ; die manager doet alleen claimen, wilt proberen om lesklant om lease te worden. Daarom ze zijn ook ontevreden bij die manager.

Volgens mij zeg ik niks verkeerds hoor, jij denkt blijkbaar dat paarden niks eten... Alleen aan de voeding van 1 paard of pony ben je gemakkelijk 100 euro per maand kwijt, dan heb je je hypotheek, je benodigdheden, zadels, tuig etc wat aan slijtage onderhevig is, je verzekeringen, je personeel... Moet ik nog verder gaan? Al die kosten zijn gewoon doorgegaan toen er geen klanten kwamen. Nu zijn ze weer opgestart en moeten noodgedwongen verhogen. En dan ben jij boos omdat je niet meer voor een habbekrats kunt rijden?

Goedgekeurd onderschrift :)

jojo26
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 08:30

Cowgirl schreef:
Als je ontevreden bent ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.
Op de manege rijden is nog altijd goedkoper dan een eigen paard :D


Ja idd op manege laten rijden is stuk goedkoper dan eigen paard.

jojo26
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 08:36

@billy

Ik ben niet boos hoor alleen vind wel vreemd dat de prijs ineens verhoging geworden. Ik kom alleen paardrijpleizer en ook graag goed toekomst zoals graag ooit springruiter worden bij knhs. Lijkt me heel speciaal en eer omdat ik doof bent, bij knhs en fnrs zie je heel weinig doven ruiters.
Alleen bij personeel problemen op manege is bij de kantines; niemand werkt meer achter de bar sinds Corona crisis.

Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Re: De manager doet alleen maar claimen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:42

Ik vind "ineens" altijd zo'n aparte woordkeuze bij dit soort dingen. Prijzen worden best wel vaak "ineens" verhoogd... Dat gaat niet altijd geleidelijk aan en daar zit vaak een reden achter. Bijvoorbeeld hogere prijzen van het hooi, ander/meer bijvoeren nodig door slecht weer of financiële tegenslag op andere vlakken door bij corona.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

DuoPenotti
Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:45

Als je kijkt wat paarden houden kost verbaas ik me altijd over de enorme lage prijzen van de lessen.
Wil je de manege paarden goed onderhouden, dus genoeg buiten, goed tuig, dan zou het eigenlijk overal veel duurder moeten zijn.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

jojo26
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 08:51

DuoPenotti schreef:
Als je kijkt wat paarden houden kost verbaas ik me altijd over de enorme lage prijzen van de lessen.
Wil je de manege paarden goed onderhouden, dus genoeg buiten, goed tuig, dan zou het eigenlijk overal veel duurder moeten zijn.


Als die maneges wordt nu even duur geworden dan paar maanden later dan zal wordt lestarieven omlaag zoals normaal lesprijs?

DuoPenotti
Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De manager doet alleen maar claimen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:55

Jij vind een lage lesprijs gewoon.
Ik denk eerder dat een lage lesprijs abnormaal is. Bij alle maneges zou die veel hoger moeten zijn om het welzijn van de paarden te verhogen.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:56

jojo26 schreef:
DuoPenotti schreef:
Als je kijkt wat paarden houden kost verbaas ik me altijd over de enorme lage prijzen van de lessen.
Wil je de manege paarden goed onderhouden, dus genoeg buiten, goed tuig, dan zou het eigenlijk overal veel duurder moeten zijn.


Als die maneges wordt nu even duur geworden dan paar maanden later dan zal wordt lestarieven omlaag zoals normaal lesprijs?


De prijs waarvoor je rijdt is al heel laag, het is niet duur.

Juut
Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:57

Cowgirl schreef:
Als je ontevreden bent ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.
Op de manege rijden is nog altijd goedkoper dan een eigen paard :D

Het scheelt in ieder geval een hoop slapeloze nachten als paard wat mankeert :')

TS, ik vind de prijzen die je noemt echt normaal. Kak, dat het zo snel verhoogt, wel realistisch.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Telpeva
Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:59

Ik kan niet op al je vragen antwoord geven omdat ik je tekst niet helemaal begrijp, sorry daarvoor :)

Ik rij al een tijd niet meer bij maneges, maar 15 jaar geleden betaalde ik omgerekend al 19 euro per les, een uur vrijrijden kostte hetzelfde. Het volledig leasen van een manegepaard was hier bij de manege (laatste keer dat ik checkte) meer als 400 euro per maand, maar dat is ook alweer jaren geleden. Ik ga er van uit dat deze prijzen inmiddels zijn gestegen.


Misschien een heel gekke vraag, maar rij je mee in de reguliere lessen of lessen voor gehandicapten vanwege je gehoor? Ik weet niet of het bij elke manege zo geldt, maar hier zijn die lessen sowieso al goedkoper als de reguliere lessen, en die prijzen zijn hier met covid ook aangepast (goedkoper geworden per kwartaal) omdat de mogelijkheid om te kunnen rijden voor die mensen een stuk verminderd is en een tijd geheel niet mogelijk is geweest.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 2 bezoekers