Ibbel schreef:Begint al met een fout op de website, kennelijk. Daar zou gewoon moeten staan dat 30 minuten privéles alleen geboekt kan worden door bestaande klanten.
TS boekt iets wat niet leverbaar is. Althans, niet aan haar. Manege wijzigt dit eenzijdig in iets anders dat duurder is. Daarmee is dat al geen 'contract' want het is een eenzijdige wijziging. Zelfs als manege dit niet had gecommuniceerd en TS die zondag op was komen draven had de manege die 60 euro niet in rekening mogen brengen.
Manege neemt wel direct contact op (dan kunnen ze het dus wel) en TS geeft ook direct aan dat uur niet te willen. Daarmee is er al zeker geen 'contract' want TS is niet akkoord.
TS stelt wel een vraag, maar krijgt geen antwoord op die vraag.
Vervolgens krijgt ze minder dan 24 uur van te voren (wat een gebruikelijke termijn is om een les kosteloos te annuleren!) een aanbod van een les van 30 minuten (of dat wel of niet op het oorspronkelijke tijdstip is doet niet ter zake) waarop TS direct aangeeft dat ze niet (meer) geinteresseerd is.
Dat aanbod is geen antwoord op de vraag. Het antwoord op de vraag had iets kunnen zijn als: "Tja, we doen dat normaal niet, maar vooruit, het zijn moeilijke tijden, dus voor deze keer willen we je wel een les van 30 minuten aanbieden. Wil je je oorspronkelijk boeking nog steeds, dan stuur ik een betaalverzoek voor 30 euro."
Er is er echt maar 1 die hier niet snapt hoe een koopovereenkomst tot stand komt, en dat is de manege.
Duidelijke taal, Ibbel