Lastig gevallen om rekening te betalen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Century
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:51

TS heeft toch de mensen aardig en vriendelijk benaderd?


DuoPenotti
Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:52

BriPi schreef:
Hoe ik het lees is dat de manege die 30min heeft geschrapt en vervolgens een les van 60min heeft gepland. Dat voorstel heeft TS geweigerd en vervolgens reageert de manege niet meer dat ze eventueel nog wel 30min willen doen. Dat zou voor mij betekenen dat het dus niet doorgaat. Natuurlijk had TS nog een keer kunnen vragen, maar in principe had zij al gereageerd en is het aan de manege om de communicatie door te zetten.
Daarnaast is het raar dat ze 60 euro ipv 30 euro vragen. Dat was mijn eerste en een van de grootste struikelblokken, naast dat ze slecht bereikbaar zijn (en als er eindelijk contact is, dit snel afkappen).



Die 60 zou ook mijn struikelblok zijn, dat gaf ik al aan.

Maar ik lees dit ook:

"Goed punt. Ik heb ze gezegd dat ik geen interesse had in de 'introductie les' die ze nu voor mij ingeboekt hadden. Vervolgens heb ik ze gevraagd of het mogelijk is om bij hun een privé les te volgen.

Dus heeft ze wederom die les geboekt.
Daarom heb ik het over dat duidelijk annuleren

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Poekkie
Berichten: 7340
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:52

Shaggy09 schreef:
Ze heeft toch gewoon die les gecanceld, zij heeft verder niks geboekt dus verder hoeft ze niks te cancellen.


Dat is het punt juist. Ze heeft niet gecancelled, maar juist te kennen gegeven dat ze die 30 min wel graag zou rijden.

Die 60 euro is idd absurd, denk dat iedereen het daarmee eens is.

Paardengek in hart en nieren!

DuoPenotti
Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:53

Century schreef:
TS heeft toch de mensen aardig en vriendelijk benaderd?

zeker...maar hoe er hier gecommuniceerd word in het topic door sommige...jee dan snap ik problemen wel hoor.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Anomien
Berichten: 7370
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:53

Schemerdier schreef:
@Kristy

Nee, na een tegenaanbod (van manege voor 1 uur) geldt het eerste aanbod van 30 minuten niet meer. Het is niet omdat het tegenaanbod wordt afgeslagen dat het initiële aanbod dan vast komt te staan.


Ook niet als ze tijdens dat tegenbod zelf weer terug komt op haar oorspronkelijke bod?

Mama van mijn lieve meisjes

Olle
Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:55

Vervelende situatie.

Zoals ik de situatie zie is er geen overeenkomst geweest tussen TS en de manege.
TS boekt een half uur privéles --> Manege wijzigt dit eenzijdig naar een uur introductieles --> TS gaat hier niet mee akkoord en vraagt of ze toch een half uur priveles kan krijgen --> hierop volgend geen reactie meer of communicatie
Ik zie hier nergens dat TS en manege een overeenkomst hebben voor deze les.

De manier waarop er daarna gecommuniceerd is met TS vanuit de manege zou voor mij genoeg reden zijn om helemaal geen cent meer te betalen.
Ik zou hen een mail sturen waarin je aangeeft geen overeenkomst te hebben en dat zij ten onrechte € 60,00 proberen te incasseren bij je en wenst dat zij geen communicatievorm meer met je aannemen.

Amber_anne
Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:55

Maar ts heeft een vraag gesteld of het mogelijk was om een les van 30 minuten te plannen. Dat is niet een afspraak maken. Er was namelijk niet duidelijk of dit kon omdat ze de orginele les hebben veranderd

Century
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:55

Een vraag stellen is toch niet hetzelfde als boeken? Ik snap dat er onduidelijkheid ontstaat bij TS als je tijdslot vervangen werd door een ongevraagde dienst. Dan is het maar de vraag of een gewone les wel kan. En die vraag stelt ze.

Olle
Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:57

DuoPenotti schreef:
Maar ik lees dit ook:

"Goed punt. Ik heb ze gezegd dat ik geen interesse had in de 'introductie les' die ze nu voor mij ingeboekt hadden. Vervolgens heb ik ze gevraagd of het mogelijk is om bij hun een privé les te volgen.

Dus heeft ze wederom die les geboekt.
Daarom heb ik het over dat duidelijk annuleren


Ik zie dit toch echt anders. Als je de vraag stelt of iets mogelijk is, wil dit niet zeggen dat je het ook meteen boekt. Ik zie dat dan als informatie inwinnen en dat lijkt mij kosteloos. Denk dat daar dan ook een kink in de kabel zit.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:58

DuoPenotti schreef:
BriPi schreef:
Hoe ik het lees is dat de manege die 30min heeft geschrapt en vervolgens een les van 60min heeft gepland. Dat voorstel heeft TS geweigerd en vervolgens reageert de manege niet meer dat ze eventueel nog wel 30min willen doen. Dat zou voor mij betekenen dat het dus niet doorgaat. Natuurlijk had TS nog een keer kunnen vragen, maar in principe had zij al gereageerd en is het aan de manege om de communicatie door te zetten.
Daarnaast is het raar dat ze 60 euro ipv 30 euro vragen. Dat was mijn eerste en een van de grootste struikelblokken, naast dat ze slecht bereikbaar zijn (en als er eindelijk contact is, dit snel afkappen).



Die 60 zou ook mijn struikelblok zijn, dat gaf ik al aan.

Maar ik lees dit ook:

"Goed punt. Ik heb ze gezegd dat ik geen interesse had in de 'introductie les' die ze nu voor mij ingeboekt hadden. Vervolgens heb ik ze gevraagd of het mogelijk is om bij hun een privé les te volgen.

Dus heeft ze wederom die les geboekt.
Daarom heb ik het over dat duidelijk annuleren

Nee, ze heeft naar een mogelijkheid gevraagd. Dat is niet hetzelfde als daadwerkelijk boeken.

Sky
Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-21 14:58

Amber_anne schreef:
Maar ts heeft een vraag gesteld of het mogelijk was om een les van 30 minuten te plannen. Dat is niet een afspraak maken. Er was namelijk niet duidelijk of dit kon omdat ze de orginele les hebben veranderd


Dit inderdaad. Ik vroeg of het überhaupt mogelijk was om een half uur les te hebben en heb hun mening hierover gevraagd. Ik heb aangegeven daar niet reguliere lessen te willen volgen, dus daarom geen introductieles te willen. Hier heb ik dus pas zaterdag einde dag antwoord op gekregen. Voor mij stond er dus geen afspraak. De introductieles van 60 minuten wilde ik niet, maar de les die ik eerst geboekt had hebben zij zelf aangepast. Er stond nu dus niks.

ingvdh
Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:58

DuoPenotti schreef:
"Goed punt. Ik heb ze gezegd dat ik geen interesse had in de 'introductie les' die ze nu voor mij ingeboekt hadden. Vervolgens heb ik ze gevraagd of het mogelijk is om bij hun een privé les te volgen.

Dus heeft ze wederom die les geboekt.
Daarom heb ik het over dat duidelijk annuleren


Ik vind niet dat ze alsnog een les heeft geboekt, ze heeft een vraag gesteld. Is het mogelijk ....
Daar verwacht je een antwoord op binnen redelijke termijn, dat antwoord kwam erg laat en liet TS niet meer de mogelijkheid om daar alsnog wel of niet op in te gaan.

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:58

DuoPenotti schreef:
BriPi schreef:
Hoe ik het lees is dat de manege die 30min heeft geschrapt en vervolgens een les van 60min heeft gepland. Dat voorstel heeft TS geweigerd en vervolgens reageert de manege niet meer dat ze eventueel nog wel 30min willen doen. Dat zou voor mij betekenen dat het dus niet doorgaat. Natuurlijk had TS nog een keer kunnen vragen, maar in principe had zij al gereageerd en is het aan de manege om de communicatie door te zetten.
Daarnaast is het raar dat ze 60 euro ipv 30 euro vragen. Dat was mijn eerste en een van de grootste struikelblokken, naast dat ze slecht bereikbaar zijn (en als er eindelijk contact is, dit snel afkappen).



Die 60 zou ook mijn struikelblok zijn, dat gaf ik al aan.

Maar ik lees dit ook:

"Goed punt. Ik heb ze gezegd dat ik geen interesse had in de 'introductie les' die ze nu voor mij ingeboekt hadden. Vervolgens heb ik ze gevraagd of het mogelijk is om bij hun een privé les te volgen.

Dus heeft ze wederom die les geboekt.
Daarom heb ik het over dat duidelijk annuleren


En het rare is dat de manege er pas de dag van tevoren op reageert dat dat kan.
Ik weet niet hoeveel tijd er tussen de laatste mail van TS en de manege zat (misschien heb ik hier overheen gelezen?), maar als dit een flinke tijd is, vind ik het zelf heel raar dat de manege zo laat reageert. Dan zou ik niet meer verwachten dat het mogelijk is.
Maar ja, TS had dan misschien wel kunnen mailen dat ze nu ergens anders had geboekt omdat de manege zo slecht reageerde (vooralsnog vind ik het raar dat de manege ervan uitgaat dat dit kan, maar goed, dat is mijn mening).

DuoPenotti
Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:59

Maar hoe was die letterlijk vraag?
Maar die 30 minuten priveles kom ik nog graag de zondag ochtend om 10 uur. Kan ook natuurlijk.
(want er was wel een tijd akkoord gemaakt)

We hebben het hier niet compleet letterlijk staan, vergeet dat niet. :)

Maar ik laat het hierbij, komen wij toch niet uit :)
Ik vind beide fout in communicatie.
En dat zou ik zo ook netjes aan de manege communiceren.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:01

DuoPenotti schreef:
Maar hoe was die letterlijk vraag?
Maar die 30 minuten priveles kom ik nog graag de zondag ochtend om 10 uur. Kan ook natuurlijk.
(want er was wel een tijd akkoord gemaakt)

We hebben het hier niet compleet letterlijk staan, vergeet dat niet. :)

We hebben hier hoe TS het gezegd heeft. Aannemende dat TS het daadwerkelijk zo gezegd heeft, is er niks geboekt.

En na het onbeschofte gedrag van de manegehouder, zou ik er helemaal klaar mee zijn. Bizar.

Dat netjes proberen te communiceren heeft ts geprobeerd. Als de manege dat weigert, ben je ook al klaar.

secricible
Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:13

Ik ben verder leek maar zie het volgende.

Ik bestel een chocoladetaart, de bakker stuurt terug "ik heb 20 citroentaartjes voor je geregeld voor 2x zoveel geld"
Ik zeg "nee, ik wil een chocoladetaart" waarna de bakker niks meer zegt.

Dan zou ik ook verder gaan kijken als ik geen bevestiging meer kreeg. En dan ben ik geen verkoop overeengekomen lijkt me.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

pien_2010
Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:22

TS ik heb even voor je gegoogeld want dit is wel interessant en ik kom deze site met info tegen:
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... assobureau
Daarin staat te lezen:
"Stel je vragen over de vordering, ofwel betwist je deze 'gemotiveerd', dan mag het incassobureau niet doorgaan met aanmanen. De incassoprocedure moet dan worden opgeschort.".
Ik zou die pagina eens goed lezen. Ik vind jouw verweer nl logisch klinken, maar tja ik ben een leek op dit gebied.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 23-02-21 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:23

DuoPenotti schreef:
BriPi schreef:
Hoe ik het lees is dat de manege die 30min heeft geschrapt en vervolgens een les van 60min heeft gepland. Dat voorstel heeft TS geweigerd en vervolgens reageert de manege niet meer dat ze eventueel nog wel 30min willen doen. Dat zou voor mij betekenen dat het dus niet doorgaat. Natuurlijk had TS nog een keer kunnen vragen, maar in principe had zij al gereageerd en is het aan de manege om de communicatie door te zetten.
Daarnaast is het raar dat ze 60 euro ipv 30 euro vragen. Dat was mijn eerste en een van de grootste struikelblokken, naast dat ze slecht bereikbaar zijn (en als er eindelijk contact is, dit snel afkappen).



Die 60 zou ook mijn struikelblok zijn, dat gaf ik al aan.

Maar ik lees dit ook:

"Goed punt. Ik heb ze gezegd dat ik geen interesse had in de 'introductie les' die ze nu voor mij ingeboekt hadden. Vervolgens heb ik ze gevraagd of het mogelijk is om bij hun een privé les te volgen.

Dus heeft ze wederom die les geboekt.
Daarom heb ik het over dat duidelijk annuleren


Maar een vraag stellen is toch niet hetzelfde als iets boeken. Als ik een autozaak inloop en vraag of die auto te koop is heb ik hem toch ook niet meteen gekocht?
En als de manege al dacht dat ze de les geboekt had zouden ze € 30,- proberen te innen en niet € 60,-.

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:25

DuoPenotti schreef:
Maar ik lees dit ook:

"Goed punt. Ik heb ze gezegd dat ik geen interesse had in de 'introductie les' die ze nu voor mij ingeboekt hadden. Vervolgens heb ik ze gevraagd of het mogelijk is om bij hun een privé les te volgen.

Dus heeft ze wederom die les geboekt.
Daarom heb ik het over dat duidelijk annuleren

Ik lees dat als een vraag om informatie en niet als een boeking.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

MarjanB
Berichten: 16406
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:27

Ts was toch nog in “onderhandeling” over haar les? Dan stuur je ten eerste nog geen betaal link en ten tweede reageer je of het kan niet of ja het kan ik stuur je een nieuwe link voor 30 euro als je dat goed vind. En dat doe je niet een halve dag van te voren zonder akkoord over wat je nu afneemt.

Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan en aan mij hadden ze een hele verkeerde :')

Life is a balance of holding on, and letting things go…

daffodil
Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Lastig gevallen om rekening te betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:37

Ik lees sommige reacties echt met verbijstering. Dit is niet eens een overeenkomst dus hier hoeft niets betaald te worden.

Draai het eens om, ik boek een tafel bij de sushi tent om 2uur lang onbeperkt sushi te eten en zij boeken dat om naar een arrangement van 3 uur want dat komt hen beter uit. Ga je dan ook gewoon die 15 euro extra betalen? Ze veranderen je initiele boeking in iets anders en daarmee komt geen overeenkomst tot stand, die komt pas tot stand als jij akkoord gaat. En dat ben je niet gegaan.

Ik zou helemaal nooit betalen en dreigen kunnen ze tot en met maar dan hebben ze, net als aan MarjanB, ook echt een heel verkeerde. Zo gaan we niet met elkaar om hoor.....

Oh en even voor jouw informatie, een incassobureau op je af? Daar hoef je al helemaal nooit van onder de indruk te zijn. Als ze dat al doen (weinig kans voor 60 euro), mogen ze eerst bewijzen dat er een overeenkomst is, en die is er niet.

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:41

Ik zou ook raar staan te kijken als ik deze vordering zou krijgen. Bijzonder rare manier van zaken van deze manege, heel onvriendelijk en brutaal. Ik zou niet betalen. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ze voor 60 euro een incassobureau in gaan schakelen. Hebben ze jouw adresgegevens etc ts? 60 minuten heb je nooit geboekt, lijkt me niet dat ze daarvoor een poot hebben om op te staan. Hoe het zit omtrent de afspraak voor een half uur, kan je dat je rechtsbijstand hebt, eens navragen hoe dat zit. Ligt er denk ik aan hoe je bewoordingen zijn geweest, dat komt hier in je topic niet helemaal duidelijk over. Heb je na afzeggen van het voorstel tot 60 min, de gehele les geannuleerd, of het met tijdstip gehouden op 30 min. Volgens mij heeft de manege helemaal geen overeenkomst om hard te maken dat je een les hebt afgesproken. Vind het heel brutaal, aangezien ze zelf ook geheel niet duidelijk gecommuniceerd hebben. Ik zou zeker na je telefoontje ook niet zomaar een voorstel doen of betalen. Wat mij betreft klinkt het ook alsof je helemaal niets overeengekomen bent, te zot dat je daar voor zou moeten betalen.
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 23-02-21 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:41

Wat een houding van die manege. De brutaliteit alleen al om je boeking ongevraagd om te zetten naar een 2 keer zo dure. Met ook nog meteen een betaalverzoek erbij ook.
Zo kan ik ook zaken doen ja...
En dan na jou nette vraag of dat evt veranderd kan niet meer reageren tot vlak van tevoren. En vervolgend wel verwachten dat je die volle 60 gaat betalen??? Waar je uberhaupt nooit interesse hebt gehad.
Nee hoor, dit was uberhaupt geen overeenkomst m.i. en je bent ze niets verschuldigd.
Nu ze je nu ook telefonisch zo behandeld hebben snap ik zeker dat de erg coulante houding die je daarvoor had ook wel is verdwenen.
Wat een onprofessioneel bedrijf...
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 23-02-21 15:45, in het totaal 2 keer bewerkt

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:44

Oef als bedrijf zou ik hier mijn verlies nemen want wat een slechte reclame.
Een les verdubbelen in tijd en prijs, laat reageren en daarna onfatsoenlijk reageren. TS is gelukkig zo netjes geen naam te noemen maar als dit op social media komt sta je er als manege fraai op.

TS, laat je niet intimideren. Zij hebben niet gereageerd op jou mail en met die €60,- ben je nergens akkoord gegaan. Je zit er dus niet aan vast.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

xxCYNNxx
Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:51

DuoPenotti schreef:
@neetoch
Nee niet vriendelijk van ts, onduidelijk van ts.

Zoals ik al aangaf, 60 euro vind ik raar, maar die 30 zou ik niet zo gek vinden. TS heeft een datum en tijd en niet geannuleerd.
Heeft alleen dat extra geannuleerd.

Communicatie van beide partijen is slecht. Alles op de mangege schuiven vind ik niet correct.
Daarnaast horen we nu alleen ook maar het verhaal van ts, ik zou graag die andere kant ook eens horen.


Nee, ts probeerde een 30 min les te boeken. Manege komt met een ander bod; namelijk een introductieles van 1 uur. TS wil dit niet.......op dat moment is er dus nog helemaal geen afspraak. Die tijd en datum zijn er alleen maar, omdat ts online had geboekt en dus daar een tijd en datum heeft moeten kiezen. Manege heeft dat nooit bevestigt, maar kwam direct met die introductieles.
TS geeft aan die niet te willen; geen overeenkomst dus...overigens is die er sowieso pas als beide partijen de reservering bevestigt hebben en dat hebben geen van beide gedaan.
Vervolgens vraagt ts of er toch een 30 min les mogelijk is. Hier wordt niet op gereageerd.
Er is dus nooit sprake geweest van een overeenkomst en dus nee; de manege heeft geen poot om op te staan.

Ts maak je geen zorgen; dat incasso kan hier niks mee....al kan het zijn dat een incasso het toch probeert in de hoop dat jij je rechten niet kent. Laat je niet gek maken; je reservering/boeking is nooit compleet en concreet gemaakt en dus is er ook geen sprake van een overeenkomst; jij hoeft nog geen eurocent te betalen

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers