Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-21 16:04

Hoi,

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en ook mening van jullie laten horen.
Of hebben jullie ook tijdens lockdown en verhuren jou favoriete pony/paard gedaan en gereden. Maar ben ook benieuwd hoe jullie ook aan anderen laten gunnen.

Ik heb sinds lockdown afgelopen januari 2021 (na kerstvakantie) omdat groeples zijn nog verboden en moet individu rijden. Ik heb ook verhuren maar het is niet mijn favoriete. Maar heb ook gesproken met de manager van die manege maar die manager deed zichzelf manier omdat ik snap ook heel goed omdat het is angst vanwege failliet zou laten voorkomen. Maar ik zie ook er zijn genoeg hele hoop fans die wilt ook op lievelingspony/paard laten verhuren en gaan rijden maar de manager doet alleen eigen manieren en niet anderen laten gunnen omdat ik denk dat ze de lease is wel voorrang dan niet lease. Ben benieuwd naar jullie ervaringen om hoe doen jullie eigen manieren laten gunnen?.


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:06

Sorry maar ik snap niet zoveel van je verhaal :o

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:08

Zeg maar gewoon totaal niet te begrijpen. Google translate in de bocht vermoed ik. Vanuit het Frans? TS is Franstalige Belg?

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:25

Ik denk dat TS graag wil vrijrijden op haar lievelingspaard maar dat dit dier verleasd wordt door de stalmanager, en ze/hij daarom op een ander dier moet. Dat denk ik er uit te halen.
Klopt dat, TS?

fleurtjeuh
Berichten: 10271
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:53

Eatshay schreef:
Ik denk dat TS graag wil vrijrijden op haar lievelingspaard maar dat dit dier verleasd wordt door de stalmanager, en ze/hij daarom op een ander dier moet. Dat denk ik er uit te halen.
Klopt dat, TS?

Ik denk eigenlijk andersom.
TS wil paard leasen maar dat mag niet want vrij rijden gaat voor alsik het zo lees

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:56

Verwarring alom :D

purny
Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:30

Say what?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:41

Inderdaad vertaald vanuit het Frans. Net even bovenstaande tekst in Google translate gestopt. In het Frans klink het veel logischer ja.
Wat ik eruit opmaak (de Franse tekst) is dat TS graag haar favo paard/pony wil leasen maar de staleigenaar wil er niet aan beginnen. Hij verdient natuurlijk meer met de individuele lessen dan een paard te verhuren. Dat betekent dat 1 paard minder ritjes zal doen en dus minder verdient. Dat snap ik.


Beste TS,

Ondanks dat je graag je favoriete paard zou willen huren, begrijp ik het standpunt van de manager. Hij verdient met de individuele ritten per paard meer dan wanneer hij een paard verhuurt aan één persoon.

Cher TS,

Bien que vous souhaitiez louer votre cheval préféré, je comprends le point de vue du manager. Il gagne plus avec des promenades individuelles par cheval que lorsqu'il loue un cheval à une personne.

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-21 14:32

Eatshay schreef:
Ik denk dat TS graag wil vrijrijden op haar lievelingspaard maar dat dit dier verleasd wordt door de stalmanager, en ze/hij daarom op een ander dier moet. Dat denk ik er uit te halen.
Klopt dat, TS?



Precies daarom lease wordt voorrang dan mensen die niet lease/verhuren.

Maar hoe moet de manager van de manege ook mee omgaan met hoop fans? Maar ik vind ook dat de manager aan anderen laten gunnen.

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-21 14:33

karijn schreef:
Inderdaad vertaald vanuit het Frans. Net even bovenstaande tekst in Google translate gestopt. In het Frans klink het veel logischer ja.
Wat ik eruit opmaak (de Franse tekst) is dat TS graag haar favo paard/pony wil leasen maar de staleigenaar wil er niet aan beginnen. Hij verdient natuurlijk meer met de individuele lessen dan een paard te verhuren. Dat betekent dat 1 paard minder ritjes zal doen en dus minder verdient. Dat snap ik.


Beste TS,

Ondanks dat je graag je favoriete paard zou willen huren, begrijp ik het standpunt van de manager. Hij verdient met de individuele ritten per paard meer dan wanneer hij een paard verhuurt aan één persoon.

Precies denk ik ook daarom ze zijn bang om failliet kan voorkomen

Cher TS,

Bien que vous souhaitiez louer votre cheval préféré, je comprends le point de vue du manager. Il gagne plus avec des promenades individuelles par cheval que lorsqu'il loue un cheval à une personne.

Dreamybol
Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:53

Het is heel simpel, de stalhouder bepaalt.

Al wordt het bij ons op het moment zeer gewaardeerd als je juist wel een paard least. Door alle maatregelen zijn er veel minder lessen, dus een paard een maand (of langer) vast bij 1 persoon geeft meer zekerheid dan telkens afwachten wat er nu weer mag van de overheid.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 00:12

Dreamybol schreef:
Het is heel simpel, de stalhouder bepaalt.

Al wordt het bij ons op het moment zeer gewaardeerd als je juist wel een paard least. Door alle maatregelen zijn er veel minder lessen, dus een paard een maand (of langer) vast bij 1 persoon geeft meer zekerheid dan telkens afwachten wat er nu weer mag van de overheid.


Ik weet ook dat zo simpel om dit manieren laten doen. Maar voor lease tijdens lockdown daardoor geen lessen mogen worden, kost zoveel! Als maatregelen wordt minder strenger dan zal ik ook lease als coronamaatregelen niet meer hoeven worden. Maar ook er zijn genoeg hele hoop fans die geen lease heeft gehad dan moet ook ze goed na te denken, elkaar te gunnen is ook allerbelangrijkste dan ik ik ik gebruikt. Ik mis ook vreselijk om paardrijden, hopelijk na 2 maart weer hervatten mogen worden.

Dreamybol
Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 00:33

Moeten wij als klanten onze manegehouder niet ook gunnen dat ie z'n paarden nu zo inzet dat ze het meeste opbrengen? Inkomsten zijn enorm teruggelopen (niet alleen vanwege minder lessen, maar ook geen baromzet, geen westrijden en/of andere activiteiten), uitgaven niet verminderd. Als wij na deze lockdown nog willen rijden op onze vertrouwde manege, zullen wij ook onze manege moeten steunen!

Waar rijd je paard? Want in Nederland zijn gedurende de lockdown privélessen ook voor volwassenen gewoon toegestaan. Na 2 maart mogen kinderen en jongeren tot 27 weer lessen in groepsverband, mits dit buiten gebeurt.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 01:13

Het kan ook dat gebrek aan ervaring de reden is.
Mijn pony word gereden door kinderen maar lease/vrijrijden doen ze niet.
Pony is daarvoor te pittig wat wangedrag gaat geven, want hij vind racen het einde en die kids ook, dat willen we niet.
Plus als ik kijk hoeveel uur les hij loopt, loop je echt veel geld mis door te verleasen.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:43

Manager van een manege zijn heeft minder te maken met gunnen dan met continue (regelmatig strijdige) belangen afwegen.
Als je zelf alles voor het zeggen wilt hebben, is er eigenlijk maar 1 echt goede oplossing: zelf een paard kopen. Anders zul je je toch altijd op een of andere manier moeten schikken naar een ander.

c_alsemgeest
Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:52

Dreamybol schreef:
Moeten wij als klanten onze manegehouder niet ook gunnen dat ie z'n paarden nu zo inzet dat ze het meeste opbrengen? Inkomsten zijn enorm teruggelopen (niet alleen vanwege minder lessen, maar ook geen baromzet, geen westrijden en/of andere activiteiten), uitgaven niet verminderd. Als wij na deze lockdown nog willen rijden op onze vertrouwde manege, zullen wij ook onze manege moeten steunen!


Mee eens... ik zou blij zijn dat ik überhaupt kan rijden en zou de manege de inkomsten gunnen.
Heel zwart wit: Stel dat deze stal failliet gaat, kan je helemaal niet meer op je lievelingspony rijden.
Het is vervelend niet op je lievelingspony te kunnen rijden, maar in deze tijd moeten we even roeien met de riemen die we hebben. (dit zal hij heel vreemd vertalen in het frans :P )

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 09:54

Dreamybol schreef:
Moeten wij als klanten onze manegehouder niet ook gunnen dat ie z'n paarden nu zo inzet dat ze het meeste opbrengen? Inkomsten zijn enorm teruggelopen (niet alleen vanwege minder lessen, maar ook geen baromzet, geen westrijden en/of andere activiteiten), uitgaven niet verminderd. Als wij na deze lockdown nog willen rijden op onze vertrouwde manege, zullen wij ook onze manege moeten steunen!

Waar rijd je paard? Want in Nederland zijn gedurende de lockdown privélessen ook voor volwassenen gewoon toegestaan. Na 2 maart mogen kinderen en jongeren tot 27 weer lessen in groepsverband, mits dit buiten gebeurt.


Ik rijd gewoon op manege(geen eigen paard). Daar doen geen privéles voor lesklant tijdens lockdown. Wel individu rijden.
Soms lesklant hebben gelukt dat ze mogen hun lievelingspaard laten vrij rijden tijdens lockdown daar word ik stiekem beetje jaloers maar ik gun ze graag wel. Maar ik zit al hele maanden thuis zonder paardrijden kan. (Hopelijk na 2 maart weer kunnen paardrijden) Waarschijnlijk duolessen zullen worden.
Maar mijn vraag aan u: als groeples weer hervatten; krijgen lesklanten een andere paarden dan hun lievelingspaard na verhuren tijdens lockdown??

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 09:57

moonfish13 schreef:
Het kan ook dat gebrek aan ervaring de reden is.
Mijn pony word gereden door kinderen maar lease/vrijrijden doen ze niet.
Pony is daarvoor te pittig wat wangedrag gaat geven, want hij vind racen het einde en die kids ook, dat willen we niet.
Plus als ik kijk hoeveel uur les hij loopt, loop je echt veel geld mis door te verleasen.


Precies daarom denk ik ook daarover om lease maar hoop binnenkort of binnen half jaar niet weer lockdown wordt anders gooi ie geld weg dus echt zonde!

betadine
Berichten: 3237
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:00

Moet hier meteen denken aan 'het doorgeefstokje van de maand'. Hoe genant waren je eerste berichten hier op bokt ? Nou een dikke vette 9 op 10 *D

Om in te gaan op je verhaal TS (topic starter): Zoals anderen hier al zeiden, de stalhouder bepaalt. Als je het echt niet leuk meer vind kun je misschien een andere manege zoeken.

uva uvam vivendo varia fit

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 10:01

Eatshay schreef:
Manager van een manege zijn heeft minder te maken met gunnen dan met continue (regelmatig strijdige) belangen afwegen.
Als je zelf alles voor het zeggen wilt hebben, is er eigenlijk maar 1 echt goede oplossing: zelf een paard kopen. Anders zul je je toch altijd op een of andere manier moeten schikken naar een ander.


Nopz ben ik niet mee eens; er zijn genoeg hele hoop fans dan krijg ie genoeg prima te verdienen tijdens verhuren.Want Bijna iedereen willen vrije rijden op lievelingspaard/pony maar wilt ook graag eerlijk verdelen dan krijg je geen discussies meer met anderen en met ook de manager.

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 10:05

betadine schreef:
Moet hier meteen denken aan 'het doorgeefstokje van de maand'. Hoe genant waren je eerste berichten hier op bokt ? Nou een dikke vette 9 op 10 *D

Om in te gaan op je verhaal TS (topic starter): Zoals anderen hier al zeiden, de stalhouder bepaalt. Als je het echt niet leuk meer vind kun je misschien een andere manege zoeken.


Ik blijf daar want die groeples en instructie zijn allerleukste van ooit en ook paarden zijn ook leukste. En daar hebben zoveel leuk evenement. Alleen ben niet tevreden op de manager! Maar hopelijk toekomst weer normaal tijdens Corona dan beetje oud normaal kunnen terug

belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:07

Denk dat de manager een verstandige keuze maakt. Wel inkomsten net zo min mogelijk verschillende mensen op het terrein

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 10:08

c_alsemgeest schreef:
Dreamybol schreef:
Moeten wij als klanten onze manegehouder niet ook gunnen dat ie z'n paarden nu zo inzet dat ze het meeste opbrengen? Inkomsten zijn enorm teruggelopen (niet alleen vanwege minder lessen, maar ook geen baromzet, geen westrijden en/of andere activiteiten), uitgaven niet verminderd. Als wij na deze lockdown nog willen rijden op onze vertrouwde manege, zullen wij ook onze manege moeten steunen!


Mee eens... ik zou blij zijn dat ik überhaupt kan rijden en zou de manege de inkomsten gunnen.
Heel zwart wit: Stel dat deze stal failliet gaat, kan je helemaal niet meer op je lievelingspony rijden.
Het is vervelend niet op je lievelingspony te kunnen rijden, maar in deze tijd moeten we even roeien met de riemen die we hebben. (dit zal hij heel vreemd vertalen in het frans :P )


Laten verdelen is ook eerlijkheid omdat er zijn genoeg hele hoop fans! Dan verdienen ie goed van geld tijdens lockdown

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:20

Ik snap het hele verhaal nog steeds niet.

Jij rijdt op dit moment helemaal niet vanwege de lockdown.
Jij zou je lievelingspaard willen leasen, maar de manager wil dat niet.
Manege biedt op dit moment alleen 'vrij rijden' aan, ook geen privélessen.

Vrij rijden wil jij kennelijk niet. Of de manege/manager vindt jou niet ervaren genoeg om vrij te rijden, al dan niet op je lievelingspaard.

Klopt dat?

Dat laatste bepaalt de manager, dus je moet aan hem vragen waarom dat zo is. Kunnen wij niets over zeggen.

Je vraagt aan ons of je, na 2 maart, weer op in lievelingspaard mag rijden in de groepslessen als die weer beginnen.

Ook die vraag moet je aan de manager stellen, ook daar kunnen wij geen zinnig woord over zeggen.

Wel één advies: je leert het meest van op heel veel verschillende paarden rijden. Ook of misschien wel juist van paarden die je 'niet leuk' vindt.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 25-02-21 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest
Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:23

Ibbel schreef:
Ik snap het hele verhaal nog steeds niet.

Jij rijdt op dit moment helemaal niet vanwege de lockdown.
Jij zou je lievelingspaard willen leasen, maar de manager wil dat niet.
Manege biedt op dit moment alleen 'vrij rijden' aan.
Dat wil jij kennelijk niet, of de manege/manager vindt jou niet ervaren genoeg om vrij te rijden, al dan niet op je lievelingspaard.

Klopt dat?

Dat laatste bepaalt de manager, dus je moet aan hem vragen waarom dat zo is. Kunnen wij niets over zeggen.

Je vraagt aan ons of je, na 2 maart, weer op in lievelingspaard mag rijden in de groepslessen als die weer beginnen.

Ook die vraag moet je aan de manager stellen, daar kunnen wij geen zinnig woord over zeggen.

Wel één advies: je leert het meest van op heel veel verschillende paarden rijden. Ook of misschien wel juist van paarden die je 'niet leuk' vindt.


ik begreep dat de pony waar zij op wil rijden al verleased is op dit moment waardoor zij een andere moet huren?

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers