Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
thequeensmum
Berichten: 3493
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:31

Chapeau voor diegenen onder ons die het verhaal snappen. Google Translate is leuk, maar niet altijd


Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 10:37

belle_boef schreef:
Denk dat de manager een verstandige keuze maakt. Wel inkomsten net zo min mogelijk verschillende mensen op het terrein


Ja denk ik ook maar daar manege is niet zo als mooi maar ook niet lelijk maar ziet wel goed eruit! Ook niet zo groot of mega manege maar zeg maar; normaal midden ;-) maar wel heeeel groot weiland dan kunnen paarden en pony’s mee genieten!

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 10:47

Ibbel schreef:
Ik snap het hele verhaal nog steeds niet.

Jij rijdt op dit moment helemaal niet vanwege de lockdown.
Jij zou je lievelingspaard willen leasen, maar de manager wil dat niet.
Manege biedt op dit moment alleen 'vrij rijden' aan, ook geen privélessen.

Vrij rijden wil jij kennelijk niet. Of de manege/manager vindt jou niet ervaren genoeg om vrij te rijden, al dan niet op je lievelingspaard.

Klopt dat?

Dat laatste bepaalt de manager, dus je moet aan hem vragen waarom dat zo is. Kunnen wij niets over zeggen.

Je vraagt aan ons of je, na 2 maart, weer op in lievelingspaard mag rijden in de groepslessen als die weer beginnen.

Ook die vraag moet je aan de manager stellen, ook daar kunnen wij geen zinnig woord over zeggen.

Wel één advies: je leert het meest van op heel veel verschillende paarden rijden. Ook of misschien wel juist van paarden die je 'niet leuk' vindt.


Ik rijd graag vrij tijdens lockdown omdat mogen voorlopig geen groeplessen en privéles ivm Corona maatregelen. Maar ik wil ook graag vrij rijden op mijn favoriete/lievelingspaard tijdens lockdown maar helaas er zijn bezet door geleasd en ook niet door lease. Maar ik vind dat wel eerlijkheid verdelen kunnen worden dan verdienen ie goed mee met geld want sommingen paarden en pony’s hebben hele hoop fans die iedereen willen op hun lievelingspaard/pony laten rijden. Maar lease is meestal voorrang dan die niet lease. Ik rijd ook graag verschillend paarden laten rijden daar leer je meer van maar als je lievelingspaard rijden voel je meer lekker en meer gelukkig worden tijdens rijden. Snap u wat ik daarmee bedoeld? Ik kan wel omgaan met off day die paard doet strontvervelend of enzo maar liever geen vaak op paard die minder lief of minder leuk is.

Ibbel
Berichten: 48928
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:53

Kort samengevat: iemand anders is je dus voor geweest met het leasen van je lievelingspaard. Dat heet pech gehad, heeft de manager weinig mee te maken.
Daarnaast wordt het leasepaard dus als ik het goed begrijp ook nog ingezet voor vrij rijden, en daar kom jij op dit moment niet tussen, omdat dat paard uiteraard maar een beperkt aantal uur kan lopen.
Tja, dat is dus ook jammer, er zijn dus kennelijk meer liefhebbers dan dat het paard inzetbaar is. En natuurlijk heeft de leaser voorrang, daar betaalt hij/zij ook voor.

Als de lease doorloopt tot ná de lockdown, dan zal de kans ook niet echt groot zijn dan je wel (vaak) op je lievelingspaard kunt rijden. Opnieuw, dan heb je pech gehad, zo is het leven nu eenmaal.

En als jij vindt dat de manager dat vrij rijden op 'jouw' favoriet' niet eerlijk verdeelt dan zal je dat toch echt met hem moeten bespreken.

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:58

Het is toch volkomen logisch dat de leaser voorrang heeft op iemand die wil vrijrijden?

Zowel qua coronaveiligheid (minder gewissel, meer vaste mensen)
Als qua financiën (meer zekerheid bij leasecontract dan bij losse sessies vrij rijden)


Daardoor kun jij nu niet op het paard dat je het liefste wilt.
Maar zo werkt het wel.
Het is niet jouw paard, niet jouw keuze.
Niet alles dat iemand wil kan altijd. Zo simpel is het. De eigenaar of manager bepaalt.


Oplossingen:
-Vragen of je het betreffende paard zelf kunt leasen
-genoegen nemen met een ander paard
-niet rijden
-elders gaan rijden
-zelf een paard kopen
-vragen of je het paard dat je zo leuk vindt kunt kopen...



(Dat laatste heb ik gedaan toen ik niet meer zou kunnen vrijrijden met mijn favoriet omdat hij verleasd zou gaan worden, niet verzonnen, echt gebeurt 14 jaar terug...)




Edit, tegelijk zitten typen met ibbel blijkbaar, maar we zijn het aardig eens zoals je ziet...

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 11:09

Ibbel schreef:
Kort samengevat: iemand anders is je dus voor geweest met het leasen van je lievelingspaard. Dat heet pech gehad, heeft de manager weinig mee te maken.
Daarnaast wordt het leasepaard dus als ik het goed begrijp ook nog ingezet voor vrij rijden, en daar kom jij op dit moment niet tussen, omdat dat paard uiteraard maar een beperkt aantal uur kan lopen.
Tja, dat is dus ook jammer, er zijn dus kennelijk meer liefhebbers dan dat het paard inzetbaar is. En natuurlijk heeft de leaser voorrang, daar betaalt hij/zij ook voor.

Als de lease doorloopt tot ná de lockdown, dan zal de kans ook niet echt groot zijn dan je wel (vaak) op je lievelingspaard kunt rijden. Opnieuw, dan heb je pech gehad, zo is het leven nu eenmaal.

En als jij vindt dat de manager dat vrij rijden op 'jouw' favoriet' niet eerlijk verdeelt dan zal je dat toch echt met hem moeten bespreken.


Mijn groeples die vrouw lease die paard, doet altijd 1 dag vrije rijden en longeren omdat die vindt prima dat andere mag ook op der lievelingspaard laten rijden tijdens groeples. Dan die vrouw is meer gezellig en aardig persoon gezien wordt.

Ik zal natuurlijk ook graag met de manager bespreken als groeples weer hervatten, nu even niet omdat wordt ook stress door lockdown.

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 11:14

Femke_Tweety schreef:
Het is toch volkomen logisch dat de leaser voorrang heeft op iemand die wil vrijrijden?

Zowel qua coronaveiligheid (minder gewissel, meer vaste mensen)
Als qua financiën (meer zekerheid bij leasecontract dan bij losse sessies vrij rijden)


Daardoor kun jij nu niet op het paard dat je het liefste wilt.
Maar zo werkt het wel.
Het is niet jouw paard, niet jouw keuze.
Niet alles dat iemand wil kan altijd. Zo simpel is het. De eigenaar of manager bepaalt.


Oplossingen:
-Vragen of je het betreffende paard zelf kunt leasen
-genoegen nemen met een ander paard
-niet rijden
-elders gaan rijden
-zelf een paard kopen
-vragen of je het paard dat je zo leuk vindt kunt kopen...



(Dat laatste heb ik gedaan toen ik niet meer zou kunnen vrijrijden met mijn favoriet omdat hij verleasd zou gaan worden, niet verzonnen, echt gebeurt 14 jaar terug...)




Edit, tegelijk zitten typen met ibbel blijkbaar, maar we zijn het aardig eens zoals je ziet...


Bij jou had ook meegemaakt vanaf 14 jaar geleden; misschien ie al vol door mensen bij die paard geleasd daarvoor moet ie wachtlijst staan dan ben je volgende als om te beurt. Heb ik ook meegemaakt bij mijn oude manege. En ik rijd al 1 jaar op andere manege na 7 jaar niet paardrijden vanwege mijn kinderen.

Dreamybol
Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:56

Of jij weer op je favoriet kunt rijden weet niemand hier. Bij ons op de manege kun je van te voren reserveren, dat kost dan 2 euro. Dan weet je zeker dat je op je gekozen paard rijdt.
En op een manege zullen de uren ook gewoon verdeeld moeten worden tussen de paarden. Anders lopen de favorieten de hele dag terwijl andere paarden stil staan.

Ik geloof niet dat je echt stil staat bij wat het inhoudt om een manege goed te runnen. Het is echt wel meer dan alleen de paarden verdelen en iedereen te vriend houden..

Overigens reed ik ooit op een manege waar sommige mensen echt werden voorgetrokken, dat vonden deze mensen zelf ook. Dat is voor mij een reden geweest om er weg te gaan. Zo simpel is het als klant ook wel weer, zint het je niet, dan zoek je het elders waar je het wel leuk hebt.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:17

Jojo2587 schreef:
Eatshay schreef:
Manager van een manege zijn heeft minder te maken met gunnen dan met continue (regelmatig strijdige) belangen afwegen.
Als je zelf alles voor het zeggen wilt hebben, is er eigenlijk maar 1 echt goede oplossing: zelf een paard kopen. Anders zul je je toch altijd op een of andere manier moeten schikken naar een ander.


Nopz ben ik niet mee eens; er zijn genoeg hele hoop fans dan krijg ie genoeg prima te verdienen tijdens verhuren.Want Bijna iedereen willen vrije rijden op lievelingspaard/pony maar wilt ook graag eerlijk verdelen dan krijg je geen discussies meer met anderen en met ook de manager.


Een commercieel bedrijf runnen omvat wat meer dan alleen 'eerlijk verdelen' volgens klantnormen.
Maar denk je niet dat het handiger is eea met deze manager te bespreken dan met een internetforum? Misschien zijn of komen er wel mogelijkheden om bv tegen extra betaling een vast paard te krijgen. Maneges zullen denk ik alle zeilen bij moeten gaan zetten om deze crisis en de gevolgen ervan te overleven, dus misschien staan ze er straks wel voor open?

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 15:20

Dreamybol schreef:
Of jij weer op je favoriet kunt rijden weet niemand hier. Bij ons op de manege kun je van te voren reserveren, dat kost dan 2 euro. Dan weet je zeker dat je op je gekozen paard rijdt.
En op een manege zullen de uren ook gewoon verdeeld moeten worden tussen de paarden. Anders lopen de favorieten de hele dag terwijl andere paarden stil staan.

Ik geloof niet dat je echt stil staat bij wat het inhoudt om een manege goed te runnen. Het is echt wel meer dan alleen de paarden verdelen en iedereen te vriend houden..

Overigens reed ik ooit op een manege waar sommige mensen echt werden voorgetrokken, dat vonden deze mensen zelf ook. Dat is voor mij een reden geweest om er weg te gaan. Zo simpel is het als klant ook wel weer, zint het je niet, dan zoek je het elders waar je het wel leuk hebt.


Ik verzin niet maar ik vind dat eerlijk verdelen moet worden omdat aangezien die bijvoorbeeld een paard(en) hebben hele hoop fans dan lopen ie genoeg goed mee tijdens paardrijden (maximaal 2uurtjes lopen) andere paard(en) hebben weinig fans omdat die minder leuk daarom loopt ie minder daarom ik vind ook sommingen ruiters ook 2/3e keuze dan genoeg prima mee te verdelen aan anderen die wilt ook der laten paardrijden. Dan verdient ie ook prima mee,hoor!

Ik vermaak daar prima en heel gezellig groeples en aardig mensen en ook hele aardig instructeur(s). Ik zit al 3 maanden om niks. Bij geleasd en niet-lease hebben gelukt tijdens lockdown paard gereden.

Hopelijk na 2 maart weer paardrijden mogen worden. +:)+

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:22

Lease heeft voorrang op vrijrijden, dat is logisch, maar als de leaser op bv maandag en donderdag het paard 'heeft'(longeren/rijden). Kun jij dan niet vragen of je op een andere dag mag vrijrijden met het paard?

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 15:30

Een commercieel bedrijf runnen omvat wat meer dan alleen 'eerlijk verdelen' volgens klantnormen.
Maar denk je niet dat het handiger is eea met deze manager te bespreken dan met een internetforum? Misschien zijn of komen er wel mogelijkheden om bv tegen extra betaling een vast paard te krijgen. Maneges zullen denk ik alle zeilen bij moeten gaan zetten om deze crisis en de gevolgen ervan te overleven, dus misschien staan ze er straks wel voor open?[/quote]

Ja maar niet iedere maneges zijn hetzelfde tijdens crisis door Corona.
Ik vraag alleen aan iedereen om zijn ervaring tijdens lockdown en hoe pak ie zelf uit om zonder zelf laten oppakken daarom ik sta zelf als machteloos en verdrietig gevoeld. Ik heb afgelopen 3 maanden heel moeilijk ermee vanwege depressief (al jaren omdat ik heb posttraumatische stress stoornis) en enzo daarom sta ik echt machteloos en ik sta soort als eind van raad daarvoor wil ik altijd graag aan paardrijden dan heb je ie meer beter voelen om zonder stress,piekeren. Daarom door posttraumatische stressstoornis tijdens paardrijden voel ie meer beter dan voel ie meer ontspanningen, paardrijden is soort als therapie.

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 15:33

Kairos schreef:
Lease heeft voorrang op vrijrijden, dat is logisch, maar als de leaser op bv maandag en donderdag het paard 'heeft'(longeren/rijden). Kun jij dan niet vragen of je op een andere dag mag vrijrijden met het paard?


Ik heb ook vaak der gevraagd maar helaas toch nog steeds bezet. Maar goed ik zal gewoon afwachten tot na 2 maart

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:35

Jojo2587 schreef:
Kairos schreef:
Lease heeft voorrang op vrijrijden, dat is logisch, maar als de leaser op bv maandag en donderdag het paard 'heeft'(longeren/rijden). Kun jij dan niet vragen of je op een andere dag mag vrijrijden met het paard?


Ik heb ook vaak der gevraagd maar helaas toch nog steeds bezet. Maar goed ik zal gewoon afwachten tot na 2 maart

Zijn er dan niet gewoon meerdere leasers? Mijn manege doet niet meer aan volledige lease in verband met de hoge prijzen op de paardenmarkt, maar verhuurt soms wel 1 paard aan 2 mensen, zolang die maar niet 7 dagen geleast wordt. Kun je niet vragen of ze een ander leuk paard hebben die er qua karakter een beetje op lijkt?

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 15:42

Ik heb ook vaak der gevraagd maar helaas toch nog steeds bezet. Maar goed ik zal gewoon afwachten tot na 2 maart[/quote]
Zijn er dan niet gewoon meerdere leasers? Mijn manege doet niet meer aan volledige lease in verband met de hoge prijzen op de paardenmarkt, maar verhuurt soms wel 1 paard aan 2 mensen, zolang die maar niet 7 dagen geleast wordt. Kun je niet vragen of ze een ander leuk paard hebben die er qua karakter een beetje op lijkt?[/quote]

Ja ook gevraagd maar ook bezet door lease en niet lease! Wel heel jammer! M’n groeples die mensen die niet lease (1 vrouw wel geleasd) hebben toch gelukt tijdens lockdown lekker paard gereden!

Dreamybol
Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:44

Maar als jij maar op 1 paard wilt rijden, dan beperk je jezelf toch heel erg? Probeer ook eens een ander om op vrij te rijden en wie weet vind je nog een lieveling. Wat altijd handig is en ook prima mogelijk is als je je ervoor openstelt.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 15:47

Dreamybol schreef:
Maar als jij maar op 1 paard wilt rijden, dan beperk je jezelf toch heel erg? Probeer ook eens een ander om op vrij te rijden en wie weet vind je nog een lieveling. Wat altijd handig is en ook prima mogelijk is als je je ervoor openstelt.


Het is alle drie zijn mijn favoriete en lievelingspaarden dus ze zijn bezet door lease en niet lease.

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:51

Jojo2587 schreef:
Dreamybol schreef:
Maar als jij maar op 1 paard wilt rijden, dan beperk je jezelf toch heel erg? Probeer ook eens een ander om op vrij te rijden en wie weet vind je nog een lieveling. Wat altijd handig is en ook prima mogelijk is als je je ervoor openstelt.


Het is alle drie zijn mijn favoriete en lievelingspaarden dus ze zijn bezet door lease en niet lease.

Kun je dan niet vragen hoezo een andere niet-leaser voorrang krijgt?

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 16:19

@ kairos

Ook al aan anderen die niet lease gevraagd maar helaas die willen nog steeds doorgaat met verhuren met der favoriete paard(en) daarom kon ik niet niemand laten dwingen.

Maar goed ik zal afwachten na 2 maart of mogen weer paardrijden. Maar ik zal ook afwachten of groeples krijgen een andere paard(en) dan hun favoriete/lievelings paarden door onze instructeur(s) omdat ze hebben al lekker gereden tijdens verhuren bij rondom lockdown

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:16

Ontevreden over het management is niet helemaal hetzelfde als niet je zin krijgen, lijkt me?

Misschien is het management wel prima. Alleen dat wat jij wil, daar zeggen ze nee op. Meer is er volgens mij niet aan de hand, en dan is het enige dat je kunt doen vriendelijke vragen of je nog een keer op je favoriete paard mag, omdat je dat zo leuk vindt.

Dreamybol
Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:33

Wat mensen tijdens de lockdown hebben gedaan staat toch helemaal los van wat ze gaan doen als er weer lessen gegeven mogen worden? Je kunt toch niet zeggen 'jij hebt nu paard x tijdens de lockdown gereden, dus nu mag je er niet meer op?' Je kunt het wel vragen, maar niet eisen.
Ik reed vaak op hetzelfde paard toen ik nog op manegepaarden reed, deels omdat ik door mijn handicap een kleiner aantal geschikte paarden had om uit te kiezen, maar ook doordat ik zorgde ruimschoots voor de les aanwezig te zijn. Moet ik dan mijn paard afstaan aan iemand die vlak voor tijd aankomt en vindt dat het niet eerlijk is dat ik altijd op dat paard rijd?
Soms is het ook gewoon een kwestie van wie het eerst komt, het eerst maalt. Pietje wil paard X leasen en Jantje ook, Jantje legt eerder de datum vast en Pietje heeft het nakijken. Dat is niemands schuld en geen reden om boos te zijn, al is het wel balen! De manager of manegehouder gaat gewoon in zee met degene die bij hem komt om iets vast te leggen. Tenzij de manager toezeggingen heeft gedaan aan Pietje doet die dus niets verkeerd.

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom jij tijdens de lockdown niet hebt kunnen rijden. Er zijn 3 paarden waar je op wilde rijden, maar die konden alledrie niet? De manege heeft toch wel meer paarden? Ik denk nog steeds dat je het jezelf ook erg moeilijk maakt door vast te blijven houden dat het oneerlijk is en de schuld van de manager. Je schrijft dat je PTSS hebt, heb je nog hulp hierbij? Leg dit dan ook eens daarvoor en bespreek hoe je dit voor jezelf om kunt zetten een in een prettiger situatie. En dat bedoel ik niet echt niet vervelend, ik heb zelf veel therapie gehad vanwege onder andere PTSS en het is zaak dat jij met de wereld om kunt gaan, want de wereld gaat geen helaas rekening met jou houden.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


heidy_wilco
Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:40

Je kunt wel van alles vinden, maar een ander vind ook van alles, en weer een ander vindt dat weer. Als je met iedereen rekening moet houden komt er nooit een uitweg. De manager is er juist om deze beslissingen te nemen en eraan te houden.

Ook is eerlijk delen onder de liefhebbers niet altijd mogelijk. Er zijn paarden die bij 50 mensen favoriet zijn, en paarden die maar 5 liefhebbers hebben. En een paard 50x per week laten lopen omdat het eerlijk verdeeld moet worden onder de liefhebbers, is voor het paard oneerlijk.

Als je wilt rijden, ga rijden en beperk je niet doordat je even niet op je lievelingen kan, hoe vervelend het ook is.

*pum**pum**pum**pum**pum*

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-21 18:53

Ik ga nu stoppen want jullie lieten me aanvallen!
Ik vind eerlijkheid om samen te verdelen is belangrijk want ik haat om iemand gebruikt als ik ik ik daar kan ik echt niet tegen. En ook elkaar te gunnen is allerbelangrijkste! Omdat samen elkaar te begrijpen. Maar goed ik ga ook al uitkijken naar 2 maart. Ook ben benieuwd bij groeples weer normaal worden. Door Corona maatregelen rondom lockdown was eerst keer voor mij om niet-lievelings toch paardrijden omdat ik mis om paardrijden daarom wil ik zo heerlijk kunnen paardrijden.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Lockdown en verhuren. Ontevreden over manager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:01

Je wordt nergens aangevallen, je krijgt je zin niet. That's all.

Ibbel
Berichten: 48928
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:04

En bovendien, wat wil je nu? Dat iedereen hier zegt: ja, elkaar wat gunnen is belangrijk? Denk jij dat jij dan opeens wél op je lievelingspaard kunt rijden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers