Pennymeisjes

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marika_15
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-20

Pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-21 20:25

Als eerste geen idee of het hier goed staat sorry als dat niet zo is.

Hoi hoi bokkers, ik vroeg me nu af wat mensen nou verstaan onder “pennymeisjes”.Ik dacht altijd dat dat ging over 11/12 jarige kinderen die 2 jaar op een manege in een groepsles rijden waar je alleen leert stappen, draven, galoperen en de basis figuren. Maar ik merk nu dat dat niet klopt.
Ik ben zelf zoekend naar een bijrijdpaard en zoek dan ook op verschillende sites. ik zie dan advertenties voorbijkomen waar dan staat niet voor pennymeisjes. Ik reageerde dan en volgens mij als ze zagen dat ik nog een kind ben ze meteen afhaakte. Ik snap dat stel je hebt een heel gevoelig paard of je wilt wedstrijden rijden etc. dat je dan iemand zoekt op hoog niveau, maar ik zie soms advertenties waar dan onder staat “bomproof” “zet geen stap verkeerd” “zal nooit iets gemeens doen” en dan alsnog mag het niet aangezien ik jong ben (ook als ik zei dat er een ouder mee zou gaan). Ik zeg hiermee echt niet dat ik mega goed kan rijden maar ik durf wel te zeggen dan ik toch wel iets beter kan rijden dan iemand die zoals ik net zei alleen maar in een groepsles rijden op een “standaard” manege. Maar ik merk nu als ik zeg dat ik nog een kind ben iedereen meteen denkt dat ik een pennymeisje ben.

Alvast voor als er vragen komen wat ik met dit topic wil bereiken. Ik wil graag weten of het klopt dat als je een kind bent en je hebt geen eigen/lease paard dat je meteen gezien word als pennymeisje.


xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:28

Ben je 19 zoals in je profiel staat?

Maar je vraag vind ik moeilijk te beantwoorden, in principe nee. Je bent niet gelijk penny als je jong paardrijdt. Maar de meisjes die wilde hengsten temmen en ze groentesoep geven wel.
Vanaf een jaar of 15/16 krijg je meer verantwoordelijkheidsgevoel en realiteitszin en kan je dus ook evenwichtiger met een paard omgaan.

La Vie en Rose 

Mirre1415
Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:31

Nou, ik ben 15, rij 3 jaar, maar noem mezelf nou geen pennymeisje. Ik kan voor mijn ervaring in jaren goed rijden. Ben op zware ritten van 8 uur geweest en kan wat meer dan de basis. Dussss.... In mijn ogen zijn pennymeisjes echt meisjes die helemaal gek zijn op paarden, alleen maar zich gedragen als een paard en slecht rijden maar denken dat ze alles beter weten.

Regenboog!
*pum* :O

Poekkie
Berichten: 7288
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:32

Het gaat ook niet altijd om het paard. Hier mag bvb geen persoon jonger dan 16 alleen op stal zijn. Puur omdat de staleigenaar het risico niet wil nemen dat een kind alleen hier zich verwondt. Dus vat het niet te persoonlijk op, je kan vast wel ergens terecht :)

Paardengek in hart en nieren!

mika11
Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:35


office
Berichten: 802
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:42

Ik zie Penny meisje juist als een positief woord.Dan denk ik aan jonge giechelende dames met veel roze die mijn paard lekkers komen brengen mooie vlechten kunnen maken en de sfeer op stal verhogen .Al dat serieuze gedoe ...niks voor mij.Penny meisjes houden ook van wandelen met paarden net als ik en mooie tekeningen maken .Maar misschien zijn sommige paarden iets minder geschikt voor onverwachte bewegingen enzo dat is wel zo zeker zonder toezicht.Mijn paard is in ieder geval DOL op jonge mensjes

NoorxPavel
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-02-18

Re: Pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:44

penny meisjes heeft altijd een negatieve ondertoon, ik vind dat ook helemaal niet zo! Wordt dan gedacht dat je alleen maar loopt ge giechelen een “meisje meisje” bent, vlechtjes in etc.

Copi
Berichten: 42
Geregistreerd: 23-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:01

Ach. Ik ben 31 en nog steeds een pennymeisje. Onze pony's hebben veel roze (ook de ruin), ik vind het heerlijk om te tutten, ik lees de penny's van mijn dochter en als de auto niet snel zat optrekt klak ik met mijn tong of ik zeg even 'hop' als we over een drempel moeten :))
Laatst bijgewerkt door Copi op 24-02-21 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:33

Ik ben 67, lees de Penny en ben dus een Pennyvrouw.Ik wil dat ook blijven want het is een meer romantische kijk op paarden en dat vind ik juist leuk.

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:40


JM :#

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:43

Ik versta onder de term pennymeisje iemand die liefst de hele dag met 'n pony/paard loopt te tutten. En verder ook 'n beetje iemand die niet aan durft of wil pakken als paard of pony iets niet wil.


Boompje1985
Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:49

Ja ieder mens heeft een pennymeisje in zich jong of oud, man of vrouw. Ik ben 35 jaar maar kan nog steeds bijzonder hard genieten van prachtige paarden. Of bij het zien van een top ruiter met een fantastische rijstijl en dan dromen dat ik dat zou kunnen. Vlechten en tutten met een paard vind ik heerlijk dan kom ik helemaal tot rust. Dus voor mij zit er helemaal geen negatief beeld aan een pennymeisje.

Broken crayons still color


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 4 bezoekers