Ideeën gez. activiteiten/workshop manege/dagbesteding 14-18j

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zhoevezoekt
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-11-20

Ideeën gez. activiteiten/workshop manege/dagbesteding 14-18j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 09:41

Ik ben op zoek naar leuke ideeën die we zelf kunnen aanbieden, of die iemand anders aan wil bieden!

Wij zijn een zorgboerderij die dagbesteding op de zaterdag levert aan kinderen van 4-18. Omdat de groep op dit moment best gevarieerd is, en we voor ieder wat wils willen aanbieden zoeken we leuke activiteiten en workshops voor de meiden van 14-17 jaar oud. (+/- 6 tot 8 meiden) in de ochtend tussen 10-13 uur.

Zij zijn allen (semi)gevorderde ruiters. We zoeken leuke activiteiten of workshops buiten de bak, aangezien die niet beschikbaar is en ze in de middag al een rijles hebben. Er zijn wel paarden beschikbaar (maar op dat moment dus niet om te rijden)

Als er iemand extern is die iets leuks kan aanbieden; goed om te weten is dat een bijkomende factor waardoor wij op zoek zijn naar iemand die een ruim hart heeft en open staat voor out of the box oplossingen, is dat er door het minimale zorgbudget vanuit gemeentes geen budget is voor dit soort dingen. We zoeken iemand die in de vorm van ruilhandel, een aantal biologische streekproducten, waaronder brood en groente en een heel ruim hart hier mogelijk iets in wil betekenen.

Ik zelf als begeleider ben pedagoog en geen paardenmeisje, wat het in dit geval lastiger maakt!
Dus wie o wie heeft leuke ideetjes voor mij? Waar kan ik kijken, wie helpt me op weg met iets wat ik voor ze kan opzetten?


LoveBodin
Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ideeën gez. activiteiten/workshop manege/dagbesteding 14-18j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:47

Ik weet niet of er veel gesprongen wordt, maar 1x per maand ofzo een cursus parcours bouwen? En die dan 's middags in de rijles springen?
Toiletteren? Leren lesgeven? Ruiterfitness? En dan ook evt incl. balansbal enzo? Workshop over eten voor paarden (hooi, krachtvoer, wat wanneer geven, waarom vitaminebrokken enzo, en dan ook zelf een keer afwegen enzo?), of een keer over paarden houden (Paddock paradise, incl zelf ontwerpen en dan feedback op elkaars design, maar ook andere manieren van paarden houden).

Ik snap dat het als niet-paardenmeisje wat lastiger is om dit zelf te doen. Misschien is het handig om te vertellen welke hoek je zit? Want er zijn zat bokkers die veel weten over dit soort onderwerpen.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"


Zhoevezoekt
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 09:49

Citaat:
Ik snap dat het als niet-paardenmeisje wat lastiger is om dit zelf te doen. Misschien is het handig om te vertellen welke hoek je zit? Want er zijn zat bokkers die veel weten over dit soort onderwerpen.


We zitten in buitengebied Almere!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers