Op zoek naar een manege/paardrij school

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Logiicus
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-10-20

Op zoek naar een manege/paardrij school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-20 22:11

Hoi!

Ik ben nieuw in dit forum, dus sorry als dit niet de goede plek is voor deze vraag en laat het me gerust weten als ik het ergens anders naar moet verplaatsen!

Ik zou wel een heel verhaal kunnen houden maar ik laat het even simpel. Ik ben de laatste tijd een beetje aan het spelen met het idee om paardrijlessen te volgen. Ik ben 16 en heb geen ervaring met rijden. Ik heb wel wat ervaring met paarden, ik heb mijn vriendin die paarden heeft wel eens geholpen en heb wat kennis van mijn opleiding (dierenverzorging), maar echt rijden heb ik nooit gedaan.

Nu heb ik uren op het internet gekeken voor een goede manege, maar bijna alles is niet berijkbaar of heeft een onduidelijke site. Ik woon in coevorden en kan i.v.m. mijn opleiding door de weeks gratis met het OV.

Ik vraag me af of iemand toevalig een manege kent op fietsafstand rond Coevorden, of ergens in de buurt van waar ik kan komen met OV. Heb nog niet echt een goede gevonden.

Nog een vraagje, wat is een normale prijs die je per jaar uit geeft aan lessen (gewoon standaard groepslessen) want ik vond een hele leuke manege die helaas niet bereikbaar was, maar ik had uitgerekent dat ik dan ongeveer 600 euro zou uitgeven per jaar. Is dat goedkoop of duur vergeleken het gemiddelde/wat jij betaald?

Nou ja, deze post is een beetje een zooitje dus ik laat her er hier maar bij. Laat het me weten als je een manege kent of tips hebt om er een te vinden!

-Esther


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70504
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:49

Welkom op bokt :) Ik verplaats dit topic naar Manegepraat waar het beter past.

ToosxHorses
Berichten: 134
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: België

Re: Op zoek naar een manege/paardrij school

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:17

Toen ik nog op de manege reed betaalde ik €832 per jaar aan groepslessen. Ik vind €600 best een mooie prijs dan!


Foaly
Berichten: 4813
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Op zoek naar een manege/paardrij school

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:31

Het hangt ervan af hoeveel je lest. Als je 1 les per week hebt en je rijdt het hele jaar door (even geen rekening gehouden met vakanties enzo, dus echt 52 lessen per jaar), dan betaal je 11 euro nogwat per les. Dat is best wel goedkoop. Als je 1x per maand rijdt, ben je natuurlijk wel vrij duur uit.

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Logiicus
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 08:12

Foaly schreef:
Het hangt ervan af hoeveel je lest. Als je 1 les per week hebt en je rijdt het hele jaar door (even geen rekening gehouden met vakanties enzo, dus echt 52 lessen per jaar), dan betaal je 11 euro nogwat per les. Dat is best wel goedkoop. Als je 1x per maand rijdt, ben je natuurlijk wel vrij duur uit.

Oh ja inderdaad! Het was iets met 11 per les, dus ik denk dat dat dan idd 1 les per week was

yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Op zoek naar een manege/paardrij school

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:14

Ik geef lessen aan huis. Het is in Ell. Opzich wel goed bereikbaar met het ov. Bushalte ligt 20m van ons huis af.

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Re: Op zoek naar een manege/paardrij school

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:20

Welkom op bokt!
Ik betaal 17,50 per rijles.
Dat zou als je wekelijks rijd zo ruim 830 euro per jaar zijn.
Met een 10 ritten kaart zou ik wel goedkoper uit zijn maar geen 600 euro.
Dus 600 euro is een hele redelijke prijs.
Ik woon zelf niet bij Coevorden in de buurt. Misschien dat je eens kunt googelen naar maneges in de buurt en kunt bellen om een afspraak te maken om eens langs te gaan?

Life is a climb but the view is great

purny
Berichten: 27458
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Op zoek naar een manege/paardrij school

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:58

Wat een koopje. Ik betaalde op mijn laatste stal 226 euro voor 13 lessen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Kairos
Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Op zoek naar een manege/paardrij school

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:03

Ik betaal 222 euro voor 13 lessen. Ik vind dus dat je best goedkoop uit bent.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

tempura
Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Re: Op zoek naar een manege/paardrij school

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:30

€600 per jaar is €50 per maand, wat een normale prijs is. Ik betaal bijna €100 per maand en dat is een dure manege, maar met goede instructie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers