van manege overstappen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meinskedeb

Berichten: 6
Geregistreerd: 14-09-20

van manege overstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 19:23

hoi! Ik zit met een probleempje en ben benieuwd of iemand me hiermee kan helpen:

Ik vind het de laatste tijd steeds minder leuk op de manege en wil graag overstappen. Maar er is dus een probleempje, ik rij al bijna 5 jaar op die manege en mijn moeder is er erg gehecht aan waardoor ik niet durf te vertellen dat ik wil overstappen. Heeft iemand misschien ervaring of tips voor me? ik hoor het graag!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: van manege overstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:33

Ik verplaats dit topic naar Manegepraat.

Jodhi

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:52

Ik heb hetzelfde een poosje geleden ook gedaan, en dan met name met oog op het welzijn van de paarden.
Toen had ik zelf nog geen vervoer en was ik ook afhankelijk van mijn moeder, financieel en qua vervoer :P, ik heb uitgelegd waarom deze andere stal beter was, ook voor het welzijn voor de paarden en dat ik er zelf meer baat bij zou hebben.
Als je het duidelijk uitlegt met goede redenen zou je moeder er vast wel begrip voor hebben!

Meinskedeb

Berichten: 6
Geregistreerd: 14-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 08:46

Jodhi schreef:
Ik heb hetzelfde een poosje geleden ook gedaan, en dan met name met oog op het welzijn van de paarden.
Toen had ik zelf nog geen vervoer en was ik ook afhankelijk van mijn moeder, financieel en qua vervoer :P, ik heb uitgelegd waarom deze andere stal beter was, ook voor het welzijn voor de paarden en dat ik er zelf meer baat bij zou hebben.
Als je het duidelijk uitlegt met goede redenen zou je moeder er vast wel begrip voor hebben!



Dankje! ga ik proberen.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: van manege overstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:57

Ik denk dat je moeder het goed begrijpt als je het verteld.
Ze wil immers dat jij het leuk vindt!

Heb je al een nieuwe manege op het oog?
Wat is daar anders? Waarom vind je het daar wel leuk?

Een andere optie is om naar een verzorgpony te kijken en privé lessen te nemen in plaats van manege lessen. Er zullen vast wel mensen in de buurt zijn die een verzorgster zoeken die ook nog heel graag wilt lessen! (Privélessen zijn duurder dan groepsleden, maar vaak doe je dit niet elke week)

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:59

Ik denk dat je moeder het wel zal begrijpen. Jij hebt tenslotte eigen gevoelens. Zoals Jodhi zegt, duidelijk uitleggen zal helpen. Als jij wil overstappen dan moet dat gewoon kunnen!

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: van manege overstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:02

Paardrijden is een heel dure hobby, dus je moeder vindt het vast heel belangrijk dat jij het goed naar je zin hebt!

Meinskedeb

Berichten: 6
Geregistreerd: 14-09-20

Re: van manege overstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 22:15

Dankjewel allemaal! ik ben ondertussen begonnen op mijn nieuwe manege en er hoeft niet meer gereageerd te worden!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: van manege overstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:33

Wat fijn, veel plezier op je nieuwe manege!