Manege omg. Enschede

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FlameHorse
Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Manege omg. Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-20 17:10

Hoihoi allemaal!

Is er hier iemand toevallig bekend met Manege De Horstlinde of een andere goede manege in de omgeving van Enschede? Hoe zit het met het niveau van de gevorderden lessen? Hoe zijn de paarden qua rijden? Ik heb ongeveer een jaartje niet gereden i.v.m andere zaken en geldtekort. Nu ik voor mijn studie verhuisd ben naar Enschede en weer wat meer te besteden heb, mis ik het rijden eigenlijk best wel. Ik heb ruim 11 jaar ervaring waarvan ik zeker 8 jaar 3x in de week een leasepony/paard heb gehad. Zeker de laatste 5 à 6 jaar heb ik op pony's en paarden gereden die best wel pittig waren en erg voorwaarts. Laatste 2 jaar op een privépaard van de eigenaresse gereden die was opgeleid tot ZZ niveau.

Ik heb nu alleen echt geen tijd meer om 3 keer per week te rijden. Hier een verzorgpaard zoeken lijkt me daarom niet zo'n handige optie helaas.. Daarom wilde ik eigenlijk weer op een manege gaan kijken maar ik twijfel nog. Wie o wie kan mij uit mijn twijfels halen. :D

Freija ~ 10 -2018


IndianSu
Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:44

Ik heb er ruim 10 jaar gereden, maar dat is wel al een jaar of 6 geleden. Destijds vond ik het een leuke en gezellige manege, maar het niveau ligt niet heel erg hoog. Ze hadden er wel leuke paarden, maar toen hadden ze wel de neiging om paarden te kopen waar iets "mis" mee was, bijna elk paard had wel iets. Ook vond ik het toen qua organisatie erg rommelig. Maar dat kan nu natuurlijk heel anders zijn. Zelf ben ik ook weer op zoek naar een manege in die omgeving, ik ben er nog niet helemaal uit waar ik wil gaan rijden.

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Manege omg. Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:51

Studeer je aan de uni? Dan kun je ook lessen via de studentenvereniging Hippocampus, die rijden ook bij de Horstlinde.

Ik heb zelf verder geen ervaring met de manege.

IndianSu
Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:54

De kwaliteit van de lessen werd toen (en dat is natuurlijk op de meeste maneges zo) echt bepaald door degene die les gaf. Destijds vond ik Daphne goed les geven en die werkt er geloof ik nog steeds.

FlameHorse
Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 15:12

Bowo schreef:
Studeer je aan de uni? Dan kun je ook lessen via de studentenvereniging Hippocampus, die rijden ook bij de Horstlinde.

Ik heb zelf verder geen ervaring met de manege.


Ja! Je moet daarvoor echter een UnionCard aanschaffen + contributie betalen. Ik wil eerst even kijken of de manege in kwestie wat is en hoeveel tijd ik ga hebben voordat ik dat allemaal ga betalen. Ga namelijk sowieso al bij de studentenvereniging A.S.V Taste.


Ik heb van 2 bokkers via Pb gehoord dat Manege Holzik een aanrader is, meer mensen daar ervaring mee? :)

Freija ~ 10 -2018


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers