een band met een manegepony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

een band met een manegepony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 11:35

Zoals jullie al hadden gezien, gaat dit over een band met je manegepony.
ik rij nu op een manege, en heb een lieveling. ik heb echt het gevoel dat hij me begrijpt.veel mensen kunnen hem niet aanpakken maar bij mij wel.
denken jullie dat het mogenlijk is dat deze manegepony een band met mij heeft?
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Margrietjuh

Berichten: 633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Fryslân

Re: een band met een manegepony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:44

Wat superleuk dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden!

Ik denk dat het absoluut kan, veel paarden hebben net als mensen, mensen waar ze beter mee op kunnen schieten. Zelfs een manegepony hoor!
Het is natuurlijk nooit te verklaren, en dat maakt het ook zo bijzonder, maar jullie voelen elkaar zo te lezen gewoon goed aan. Dit heeft vaak te maken met een wederzijds vertrouwen, en precies snappen van elkaar wanneer je iets nodig hebt.

Supertof ook dat je de pony mag gaan verzorgen, ik hoop dat jullie nog heel veel leuke avonturen mogen gaan beleven en geniet lekker van elkaar! :)

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:45

Wat heerlijk penny :D

Of hij een band met je geeft kan niemand beoordelen op basis van deze informatie. Dat ligt denk ik ook aan hoeveel mensen er dagelijks met hem bezig zijn. Als het een kleinschalige manege is, dan zou dat best kunnen. Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de manege waar mijn pony staat, nee dan denk ik niet dat die paarden een band hebben met de ruiters. Daarvoor zijn ze simpelweg met te veel verschillende mensen bezig. Ik denk dat ze de meeste mensen niet eens herkennen.

Maar uiteindelijk, wat maakt het uit? Jij vindt deze pony leuk en daar gaat het om. Lekker van genieten.

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 11:46

Westhof schreef:
Wat heerlijk penny :D

Of hij een band met je geeft kan niemand beoordelen op basis van deze informatie. Dat ligt denk ik ook aan hoeveel mensen er dagelijks met hem bezig zijn. Als het een kleinschalige manege is, dan zou dat best kunnen. Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de manege waar mijn pony staat, nee dan denk ik niet dat die paarden een band hebben met de ruiters. Daarvoor zijn ze simpelweg met te veel verschillende mensen bezig. Ik denk dat ze de meeste mensen niet eens herkennen.

Maar uiteindelijk, wat maakt het uit? Jij vindt deze pony leuk en daar gaat het om. Lekker van genieten.


ik ben dr een paar keer in de week maar rij er altijd op enz. verder denk ik 1 perzoon per dag mee bezig maar de meesten vinden hem niet leuk dus hoev ik hem niet veel te delen *D
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 09-02-22 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:46

Wat super leuk!
Ik denk vooral dat jij een band hebt met de pony en hij jou daardoor beter begrijpt. Misschien geef je duidelijkere hulpen of ben je al wat kundiger dan de rest. :j

Geniet er maar lekker van. :D

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 13:22

Giolli schreef:
Wat super leuk!
Ik denk vooral dat jij een band hebt met de pony en hij jou daardoor beter begrijpt. Misschien geef je duidelijkere hulpen of ben je al wat kundiger dan de rest. :j

Geniet er maar lekker van. :D


heel erg bedankt!

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: een band met een manegepony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:33

Tuurlijk kan dat. Manege paarden en pony’s kennen hun vaste ruiters echt wel.

Ik had vroeger ook een manegepaard waarmee ik een band had. Een lastig kreng dat iedereen eraf bokte behalve mij.
Toen ze 20 jaar was mocht ik haar kopen van de eigenaar.. ze was echt mijn vriendinnetje.

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 13:44

Aww wat leuk! kon ik hem maar kopen...
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:48

itsjustme593 schreef:
Aww wat leuk! kon ik mijn [naam paard] maar kopen...



Zeg nooit, nooit he
Laatst bijgewerkt door Sica op 16-11-21 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd uit quote

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 13:50

SjonnieZ schreef:
itsjustme593 schreef:
Aww wat leuk! kon ik mijn [naam paard]maar kopen...



Zeg nooit, nooit he


idd. heb jij het gevraagd of kreeg je het voorgesteld?
Laatst bijgewerkt door Sica op 16-11-21 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd uit quote

Mr_Mx
Berichten: 98
Geregistreerd: 11-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:51

Wat leuk om te lezen!

Jaren geleden werkte ik op een manege. Daar was een erg lastige zure merrie waar niemand goed mee om kon gaan. Het was wel het lievelingspaard van een meisje. En als zij bij de merrie was zag je haar ter plekke veranderen. Ze werd lief en zacht, liet zich geduldig poetsen, liep ook rustig met het meisje mee. Ik was blij voor de merrie dat er iemand was waar ze zich zo prettig bij voelde.
Overigs was het wel een fijne merrie om te rijden voor iedereen. Alleen vanaf de grond had ze haar streken.

Ook bij een ander manegepaard gezien dat die extra zijn best deed voor lesruiter waar hij een band mee had. Dat paard was een tuiger en middendraf of uitgestrekte draf waren een hele opgave voor het dier. Maar bij haar deed hij echt zijn best om ruimer te draven.

Leuk dat de fjord jouw verzorgpony wordt, ik denk dat het prima gaat werken voor jullie. Veel plezier samen!

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:00

[/quote]

Zeg nooit, nooit he[/quote]

idd. heb jij het gevraagd of kreeg je het voorgesteld?[/quote]

Toen ze ouder werd (20Jaar) heb ik het hem gevraagd en voorgesteld haar daar in pension te laten en ook gedaan.