Welke manege in Overijssel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Welke manege in Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-20 23:26

Hoi Bokkers,

Sinds kort wil ik weer beginnen met rijden. Ik heb altijd al gereden, maar de laatste tijd staat het helaas op een (iets te) laag pitje. Helaas lukt het nog niet om een bijrijdpaard of leasepaard te vinden. Toch maar besloten dan weer een manege te proberen.
Vandaag heb ik een proefles gehad en het viel me vies tegen... Overvolle bak, weinig zelf bezig, paard wat zo hard hangt dat ik de blaren op mijn handen had staan (en de instructrice maar roepen dat ik mn teugels korter moest nemen :\ ). Volgende week ga ik in een andere les op een ander paard en anders toch op zoek naar wat anders.

En dan..? Wie weet er een fijne manege in omgeving Hardenberg/Ommen/Coevorden/Dedemsvaart.
Manege Hoogenweg en de Hazelhorst ken ik al. Op mijn lijstje staan nu de Horsetellerie in Hardenberg, De Talisman in Dedemsvaart en De Laarbrug.
Het liefst ook een mogelijkheid tot lease voor 2/3 dagen.

Spoiler:
Of als iemand een leuk bijrijdpaardje heeft staan houd ik me ook aanbevolen :D


Ik hoor het graag!

[O]


Marleen_L
Berichten: 186
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Re: Welke manege in Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:17

Bij de Talisman bieden ze volgens mij geen manegelessen meer, je kan wel leasen en dan les krijgen. In Kerkenveld heb je stal Vogelzang26, die hebben wel lessen, ken ik verder niet...

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Welke manege in Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-20 14:22

Iemand nog tips?

[O]

Manon_Harry
Berichten: 167
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Overijssel :B

Re: Welke manege in Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:52

Klein oever misschien ?

The revolution is not an apple that falls when it is ripe. You have to make it fall

A thing of beauty is a joy forever

Harry L1+5
Kiandro B

Skessa_
Berichten: 10600
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:17

Klein Oever, ben ik vroeger altijd op ponykamp geweest :D

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Welke manege in Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-20 15:37

Klein oever gaat op het lijstje! Iets uit de richting, maar als het er echt leuk is is dat het wel waard natuurlijk :D

[O]

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:45

Klein Oever idd, ook genoeg lessen voor volwassenen. Veel pony's en kleinere paarden. Alles loopt door elkaar heen. Ik vond de instructie daar altijd prima.

Cabelona
Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Welke manege in Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:55

Ik weet dat de hazelhorst ook mogelijkheid heeft tot leasen.
In Den Ham heb je ook de Lourenshoeve zitten, hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Ga ook vooral op diverse maneges proefrijden. Er zit zo veel verschil tussen, ook tussen de personen die les geven. Het hangt er denk ik vooral wat je zoekt. Als je echt wilt leren rijden kom je in de manege les over het algemeen niet heel ver, de aandacht van de instructrice wordt zo veel verdeeld over de verschillende mensen dat je vaak maar een paar aanwijzingen krijgt en niet de hulp die je nodig hebt om echt stappen te maken. Je zou daarom ook kunnen kijken of er in de buurt particuliere lessen worden aangeboden of misschien eens in de twee weken privé les.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

yakari123
Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Re: Welke manege in Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:26

Je hebt ook nog stal Vogelzang. Dat ligt net achter Dedemsvaart.

Every rider, has that one, special horse, that one horse, who changes, everything, about them

SnuitjeLove
Berichten: 1073
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:30

Ik zou horstelerrie proberen. Zelf vroeger gestaan met mijn pony toen het nog volledig pension stal was. Een vriendin van mij heeft hier gewerkt en ik heb een paar keer met haar een buitenritje gemaakt met een paard van daar.
Paarden zijn wat uitdagender en actiever dan gewone manege paarden en volgens mij zijn de lessen ook niet prop vol. Al heb ik dat er niet gevolgd.
Ik weet eventueel ook wel een adresje met wat paarden voor bijrijden in omgeving ommen, maar hiervoor moet je wel voldoende ervaring hebben en met een eigenwijze eigenaar omgaan :p

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-20 17:30

SnuitjeLove schreef:
Ik zou horstelerrie proberen. Zelf vroeger gestaan met mijn pony toen het nog volledig pension stal was. Een vriendin van mij heeft hier gewerkt en ik heb een paar keer met haar een buitenritje gemaakt met een paard van daar.
Paarden zijn wat uitdagender en actiever dan gewone manege paarden en volgens mij zijn de lessen ook niet prop vol. Al heb ik dat er niet gevolgd.
Ik weet eventueel ook wel een adresje met wat paarden voor bijrijden in omgeving ommen, maar hiervoor moet je wel voldoende ervaring hebben en met een eigenwijze eigenaar omgaan :p


Ik heb je een pb gestuurd :D

[O]

Slagroomsoes
Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Welke manege in Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:01

Ik heb zelf een hele tijd met plezier bij Laarbrug gereden. Ik heb ook bij de Talisman gereden maar dat is een hele tijd terug en dat was toen niet zo goed. Er speelden toen wel veel dingen mee, dus kan best zijn dat het nu veel beter is. Ik dacht alleen ook dat zij geen manegelessen meer aanbieden. Ik heb van de horstellerie wel van anderen positieve verhalen gehoord, maar zelf nooit gereden. Klein Oever hetzelfde.

Wie zwijgt stemt niet altijd toe, want soms hebben ze geen zin om met idioten te discussiëren

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Welke manege in Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-20 19:35

Ik heb aanstaande dinsdag een proefles bij de Horsetellerie, mocht dit niks worden ga ik de Laarbrug of de Talisman bellen.

Iedereen bedankt voor de tips!

[O]

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:10

Reggehoeve in Nijverdal, wel een stukje uit de richting maar een super fijne stal/manege. Goede zorg voor de paarden en rijtechnisch erg goed gericht op de biomechanica van een paard. Erg leerzame lessen en geen getrek/kleine groepjes. Ook niet duur.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Koekie73
Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:56

Kristy1998x schreef:
Reggehoeve in Nijverdal, wel een stukje uit de richting maar een super fijne stal/manege. Goede zorg voor de paarden en rijtechnisch erg goed gericht op de biomechanica van een paard. Erg leerzame lessen en geen getrek/kleine groepjes. Ook niet duur.


Daar ben ik het dan weer helemaal niet mee eens. Wordt momenteel veelal les gegeven door meisjes die zelf niet eens goed kunnen rijden. Eigenaresse die onze New Forest pony elke keer een koudbloed noemde :(:) Goede zorg voor de paarden...mwah. Er is wel wat veranderd maar onze pony stond er nog niet lang geleden op pension en had er binnen no time rotstraal omdat er zo slecht werd uitgemest. Dat gold zeker ook voor de manege paarden.

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:00

Het is al een tijd geleden geweest dat ik daar een proefles heb gereden, toen stond alles er iig goed bij en heb ik een erg fijne les gehad van de eigenaresse zelf :o Kan inmiddels natuurlijk verandering in zijn gekomen uiteraard.


Koekie73 schreef:
Kristy1998x schreef:
Reggehoeve in Nijverdal, wel een stukje uit de richting maar een super fijne stal/manege. Goede zorg voor de paarden en rijtechnisch erg goed gericht op de biomechanica van een paard. Erg leerzame lessen en geen getrek/kleine groepjes. Ook niet duur.


Daar ben ik het dan weer helemaal niet mee eens. Wordt momenteel veelal les gegeven door meisjes die zelf niet eens goed kunnen rijden. Eigenaresse die onze New Forest pony elke keer een koudbloed noemde :(:) Goede zorg voor de paarden...mwah. Er is wel wat veranderd maar onze pony stond er nog niet lang geleden op pension en had er binnen no time rotstraal omdat er zo slecht werd uitgemest. Dat gold zeker ook voor de manege paarden.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

tijger22
Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Welke manege in Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:02

Ik heb leren paardrijden en vele jaren met plezier gereden bij Het Lamoen in Markelo... hele fijne manege waar grotendeels van de paarden in grote groepsstallen staan met dus heel veel sociaal contact. Je kunt daar ook mooi buitenrijden.

Velaris
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-06-20

Re: Welke manege in Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:23

Met lessen en leasen heb ik helaas geen ervaring in die omgeving, maar ik heb een aantal leuke buitenritten gemaakt bij de Laarbrug. Fijne paarden, prachtige omgeving en vriendelijke mensen, dat beviel me dus wel goed. Ik hoop dat je wat leuks vindt!

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Welke manege in Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-20 16:39

Even een update;

Ik heb vanmorgen les gehad bij de Horsetellerie, en ik ben zeer te spreken! Het ontvangst was prima, wat ik zo snel kon zien was het paardenwelzijn goed voor elkaar (de paarden stonden lekker in de wei, ruime stallen met buitenluiken en er was ruwvoer), het tuig zag er netjes uit (alle zadels hadden veiligheidsbeugels, het leer was netjes verzorgd en de dekjes zagen er netjes en schoon uit). Het paard waar ik op mocht was erg fijn te rijden, zat goed in de bespiering en was echt goed opgeleid. Echt een heel fijn paard. De instructie was ook erg goed! Zeker wat geleerd, en ik had ook geen typisch manege gevoel. Al met al dus een aanrader voor wie ook een leuke manege zoekt (of ruitersportcentrum, zoals ze het zelf noemen). Ik blijf er in ieder geval rijden :D

[O]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers