Welke kant moeten teugels

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:48

_Lorette_ schreef:
Rechtsonder. :j En het leren uiteinde in het midden van je teugel hoort ook naar rechts.


Om de een of andere reden heb ik dat ook. Als mijn verzorgster ze er andersom aan zet, moet ik dat eerst veranderen want ik kan mij daar gewoon aan storen :')

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:39

_Penotti schreef:
Er over? Dan heb je altijd een wiebel deel op je teugel. Dat stoort een rustige aanleuning.


Geen idee, geen last van. Ik heb op de klassieke manier leren paardrijden, en zo werd het geleerd.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 00:08

Pally schreef:
_Lorette_ schreef:
Rechtsonder. :j En het leren uiteinde in het midden van je teugel hoort ook naar rechts.


Om de een of andere reden heb ik dat ook. Als mijn verzorgster ze er andersom aan zet, moet ik dat eerst veranderen want ik kan mij daar gewoon aan storen :')

Even voor de zekerheid:
Hoe ie door het ‘lusje’ steekt dan? (Dus het puntje wijst naar rechts zeg maar?)

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Welke kant moeten teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 00:28

De gesp zit links dan dus?

Ik rij met mijn teugels rechtsonder.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:15

Ayasha schreef:
Pally schreef:


Om de een of andere reden heb ik dat ook. Als mijn verzorgster ze er andersom aan zet, moet ik dat eerst veranderen want ik kan mij daar gewoon aan storen :')

Even voor de zekerheid:
Hoe ie door het ‘lusje’ steekt dan? (Dus het puntje wijst naar rechts zeg maar?)


Ja

pinto_1

Berichten: 2554
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:58

Hier altijd rechts, en teugels onderdoor.

Of het klopt? Geen idee, maar ben er nu zo aan gewend dat ik het niet meer zo snel zal aanpassen. ;)

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Welke kant moeten teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:06

Teugels rechts en eronder.
De gesp moet een E zijn als je erop zit en recht erop kijkt, dan zitten ze goed. Weet ik nog van viertal rijden.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Welke kant moeten teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:11

Ik rij veel eenhandig dus bij mij is het teugels in de linkerhand, en de uiteindes rechts eroverheen. Dan kun je ze makkelijk met je andere hand op maat maken. Soms rij ik met rechts en dan is het andersom. Als ik in beide handen een teugel heb liggen ze net waar praktisch is of ze terecht gekomen zijn, maar altijd onderdoor. Ik heb geloof ik wel de neiging om ze dan te hangen aan de andere kant dan waar ik m'n zweep heb