hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lizenlotte
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-01-20

hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-20 23:03

zomaar nieuwschierig; wat is jullie reistijd/de afstand naar jullie manege? en wat zou jouw maximum zijn? dit omdat ik binnenkort weer begin met rijden en graag meer dan 1 manege wil bekijken en beperkt ben in mijn vrije tijd. ik merk dat je dan al snel wat kms verderop terecht komt. ik heb er nu 3 in het vizier, waarvan die wat het dichtste bij zit 15 km rijden is en nr 2 en 3 20 en 22 km.


nienke555
Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:14

Ik begin binnenkort ook weer met rijden. Die stal is zelfs 55 km (36 minuten met de auto) verderop :P

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:15

Mijn pony staat op net geen 3 km van mij thuis. Te voet is het zo’n 45min, met OV een 30min en met de auto 5min... bij gebrek aan een rijbewijs en auto ga ik meestal met OV of te voet.
Vroeger stond mijn pony op ongeveer 10km. Dat deed ik met de bus, was ook een half uur ongeveer. Om te voet te gaan was dat te ver.
Ik denk dat dat persoonlijk is hoe ver je kan en wil rijden om naar stal te gaan. Voor mij is verder dan 10km niet bepaald een optie en veel hangt ook af van bereikbaarheid met OV.

Anoniem

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:17

35 km, klein half uur met de auto (4 - 6 keer per week)

Verste ooit was 200 km (1 keer per week)

Kortste afstand ooit 2 km (7 keer per week)

fjordjes
Berichten: 12016
Geregistreerd: 03-07-05

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:20

Met de auto 12 minuten, het is zo'n 11 km.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

StillAngel
Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:23

20minuten met de auto heen voor een enkeltje. Ik vind het soms wel veel en heel jammer dat ik niet even heen en weer kan. Maar sta heel goed.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Aronson
Berichten: 61
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:23

Verste was 12,5 km fietsen heen en 12,5 km weer terug. 5 dagen in de week. 9 jaar gedaan. Nu fiets ik 8 km heen en weer terug. Ov niet mogelijk. Geen rijbewijs.

Kidde
Berichten: 3444
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:25

Hier is het 5 kilometer, met de fiets doe ik er een kwartier over en met de auto 7 minuten ongeveer. Ik zou voor een manege denk ik maximaal een half uur willen reizen.

pateeke schreef:
Mijn pony staat op net geen 3 km van mij thuis. Te voet is het zo’n 45min, met OV een 30min en met de auto 5min... bij gebrek aan een rijbewijs en auto ga ik meestal met OV of te voet.
Vroeger stond mijn pony op ongeveer 10km. Dat deed ik met de bus, was ook een half uur ongeveer. Om te voet te gaan was dat te ver.
Ik denk dat dat persoonlijk is hoe ver je kan en wil rijden om naar stal te gaan. Voor mij is verder dan 10km niet bepaald een optie en veel hangt ook af van bereikbaarheid met OV.


Is fietsen dan geen optie?

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:27

pateeke schreef:
Mijn pony staat op net geen 3 km van mij thuis. Te voet is het zo’n 45min, met OV een 30min en met de auto 5min... bij gebrek aan een rijbewijs en auto ga ik meestal met OV of te voet.
Vroeger stond mijn pony op ongeveer 10km. Dat deed ik met de bus, was ook een half uur ongeveer. Om te voet te gaan was dat te ver.
Ik denk dat dat persoonlijk is hoe ver je kan en wil rijden om naar stal te gaan. Voor mij is verder dan 10km niet bepaald een optie en veel hangt ook af van bereikbaarheid met OV.


Dan vraag ik mij dus af. Waarom ga jij dat kkeine stukje niet met de fiets?

Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:32

Mijn paard staat op een privéstal, 10min met de auto. Ik heb zelf een auto dus is erg makkelijk. Ik ga vaak 1 of 2 keer per dag naar stal, het is lekker dichtbij. Soms een dagje niet.

Ik heb nooit op een manege gereden of op een stal gestaan die verder dan 15min was met de auto.

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:38

KenJeMe schreef:
pateeke schreef:
Mijn pony staat op net geen 3 km van mij thuis. Te voet is het zo’n 45min, met OV een 30min en met de auto 5min... bij gebrek aan een rijbewijs en auto ga ik meestal met OV of te voet.
Vroeger stond mijn pony op ongeveer 10km. Dat deed ik met de bus, was ook een half uur ongeveer. Om te voet te gaan was dat te ver.
Ik denk dat dat persoonlijk is hoe ver je kan en wil rijden om naar stal te gaan. Voor mij is verder dan 10km niet bepaald een optie en veel hangt ook af van bereikbaarheid met OV.


Dan vraag ik mij dus af. Waarom ga jij dat kkeine stukje niet met de fiets?


Ik vraag me af hoe je 45 min doe over 3 km?

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Ann_moi
Berichten: 3849
Geregistreerd: 11-04-06

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:42

Hier nu 7 minuten, maar over een maand 25 minuten. Heb een fantastische manege en wil daar niet zomaar weg ondanks dat ik ga verhuizen.

“We must be free, but to have real freedom, you must be wild and free yourself.”
B+8 :)

Brainless
Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:43

candalisa schreef:
Ik vraag me af hoe je 45 min doe over 3 km?

Lopend.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Jaceymila
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-05-18

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:48

Nu 10 minuten, de stal hiervoor zonder file 50 minuten

Droom niet je leven,Leef je droom

Mikkiej
Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:51

Ruim een half uur naar de manege.
Er is wel een manege dichterbij, maar ik reis liever een stukje verder voor wat ik echt wil en zoek

xxxmh
Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-06-11

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:59

Fiets 15/20 min en scooter 10 minuten en auto 10 minuten tot 15 minuten.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

gerlindie
Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 01:00

Mijn shetlanders staan aan huis,
Verzorgpony 20 minuten fietsen,
Manege 30 minuten fietsen, 15 minuten met de auto

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

dollyspikkel
Berichten: 1037
Geregistreerd: 20-01-12

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 05:25

45min met de auto :o

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light"

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 05:57

Kidde schreef:
Hier is het 5 kilometer, met de fiets doe ik er een kwartier over en met de auto 7 minuten ongeveer. Ik zou voor een manege denk ik maximaal een half uur willen reizen.

pateeke schreef:
Mijn pony staat op net geen 3 km van mij thuis. Te voet is het zo’n 45min, met OV een 30min en met de auto 5min... bij gebrek aan een rijbewijs en auto ga ik meestal met OV of te voet.
Vroeger stond mijn pony op ongeveer 10km. Dat deed ik met de bus, was ook een half uur ongeveer. Om te voet te gaan was dat te ver.
Ik denk dat dat persoonlijk is hoe ver je kan en wil rijden om naar stal te gaan. Voor mij is verder dan 10km niet bepaald een optie en veel hangt ook af van bereikbaarheid met OV.


Is fietsen dan geen optie?


Nee, helaas niet. Ik heb het wel ooit gedaan, maar het is eigenlijk echt te gevaarlijk. Ik heb een visuele en auditieve beperking waardoor enkel met de tandem rijden nog lukt op een veilige manier. Maar ik heb niet zo vaak iemand die mee kan rijden naar stal.

lianne304
Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:07

Momenteek 15 km.
Dat is een half uur fietsen ongv

She wears short skirts, I wear jodhpurs.
She's cheer captain. And I jumping oxers.

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:27

Paardje staat aan huis, maar 1 per week neem ik hem mee naar de manage. 30 minuten met de trailer.

Anoniem

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:42

Het is niet echt een manege, meer privéstal. Maar das 500 meter tot 1km van m'n huis ofzo. Heb hier 10 jaar gereden. En 5 jaar ongeveer bij een manege verder op. Was +/- 8km en half uurtje fietsen.

M'n paardje staat nu 10min met de auto verder op. Dus dat is ook prima te doen :)

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:06

De stal waar mijn pony staat is 22 km enkele reis en daar doe ik ongeveer 30 minuten over met de auto

Lizenlotte
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-01-20

Re: hoe lang zijn jullie onderweg naar jullie manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-20 08:21

het is dus zeker niet vreemd als je manege wat verder weg is lees ik al. ook ik rijdt liever wat verder voor een goede manege waar de paarden goed worddn verzorgd en waar ik me prettig voel.
pateeke respect voor jou, dat je ondanks je beperkingen toch mogelijkheden zoekt om je hobby uit te oefenen. ik kan me goed voorstellen dat fietsen voor jou te gevaarlijk is.
nienke veel plezier met rijden weer, wanneer is je 1e les? ik heb zaterdag een proefles bij manege 2 en volgende week maandag bij manege 1.
jeetje djali, 200 km is echt ver! hoe kwam dat zo als ik vragen mag? ik snap dat je blij bent dat je paard nu veel dichter bij staat!

LWDaisy
Berichten: 4760
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:22

Mijn paard staat ongeveer 5km verderop, kleine 10 minuten met de auto.
Helaas zit ik momenteel zonder auto, dus neem ik de fiets. Zonder tegenwind en regen ben ik 20 minuten onderweg :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers