Stal 't Reelaer zomer 2020

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 13:45

2019 zit er alweer bijna op en 2020 staat voor de deur, dus het aftellen tot de zomer kan weer beginnen! En zo is ook het boeken voor zomer 2020 alweer begonnen *\o/* Naast de Crossweek, JT en TREC zijn er dit jaar ook 2 weken Cross 14+! Duss wie gaat er zomer 2020 naar Stal ’t Reelaer? :D

Zelf ga ik alweer voor de 5e keer een weekje op TREC in week 3, met een groepje mensen uit mijn groep van vorig jaar, heel veel zin in! :D En natuurlijk wil ik ook weer een paar weekjes begeleiden :)

Ik zou zeggen brand los en als je vragen hebt, stel ze gerust!

En terwijl we aftellen tot de zomer kunnen we het best nog maar even nagenieten van de prachtige zomer van 2019 {:}

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:09

Jaaaa, TREC week 3 *\%/* Zin in!

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:44

Ik hoop ook weer te gaan!

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:19

Wat leuk dat ze dit jaar ook een 14+ crossweek doen. Zie ook al dat er 1 14+ week vol zit, gaat snel hé! Ik volg het topic wel weer, geen idee of ik ga maar vind de verhalen wel altijd leuk ;) Ik heb nu 2 keer de trektocht gedaan en zou heel graag eens met een eigen (verzorg)paard willen gaan maar helaas heb ik die mogelijkheid nu niet. Wie weet beslis ik uiteindelijk om toch nog een keer met een reelaer paard te gaan en anders ga ik genieten van jullie verhalen!

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:32

JT week 2 *\o/*

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 10:56

Iejoorr schreef:
Jaaaa, TREC week 3 *\%/* Zin in!

Yess *\o/*


Arnon schreef:
Ik hoop ook weer te gaan!

Leuk! Cross, JT of TREC?


hanneke32xx schreef:
Wat leuk dat ze dit jaar ook een 14+ crossweek doen. Zie ook al dat er 1 14+ week vol zit, gaat snel hé! Ik volg het topic wel weer, geen idee of ik ga maar vind de verhalen wel altijd leuk ;) Ik heb nu 2 keer de trektocht gedaan en zou heel graag eens met een eigen (verzorg)paard willen gaan maar helaas heb ik die mogelijkheid nu niet. Wie weet beslis ik uiteindelijk om toch nog een keer met een reelaer paard te gaan en anders ga ik genieten van jullie verhalen!

Zou leuk zijn als je weer zou kunnen gaan! Reelaer paard is ook altijd leuk! :D Maar kan me goed voorstellen dat je ook graag met een eigen/verzorgpaard wil gaan!


Ginny135 schreef:
JT week 2 *\o/*

Leuk! :)

Dragiony
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-01-20

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:15

Ik ben ook van plan om dit jaar op JT te gaan, maar ik heb geen idee hoe dat is en of ik genoeg ervaring heb. (Ik wordt deze zomervakantie pas (30 juli) 14) Dus ik weet niet of ik kan :(

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:54

Dragiony schreef:
Ik ben ook van plan om dit jaar op JT te gaan, maar ik heb geen idee hoe dat is en of ik genoeg ervaring heb. (Ik wordt deze zomervakantie pas (30 juli) 14) Dus ik weet niet of ik kan :(

Superleuk dat je ook wil!
Hoe zou je je ervaring omschrijven? Er zijn 14 jarigen die een prima niveau hebben om mee te kunnen, maar geldt helaas niet voor iedereen :)
Het belangrijkste is een onafhankelijke zit die het paard niet stoort, het kunnen controleren van je paard (maar er zijn natuurlijk makkelijkere en moeilijkere paarden) en het goed kunnen rijden in een groep (dus commando's goed doorgeven en dergelijke)

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 14:02

Bowo schreef:
Dragiony schreef:
Ik ben ook van plan om dit jaar op JT te gaan, maar ik heb geen idee hoe dat is en of ik genoeg ervaring heb. (Ik wordt deze zomervakantie pas (30 juli) 14) Dus ik weet niet of ik kan :(

Superleuk dat je ook wil!
Hoe zou je je ervaring omschrijven? Er zijn 14 jarigen die een prima niveau hebben om mee te kunnen, maar geldt helaas niet voor iedereen :)
Het belangrijkste is een onafhankelijke zit die het paard niet stoort, het kunnen controleren van je paard (maar er zijn natuurlijk makkelijkere en moeilijkere paarden) en het goed kunnen rijden in een groep (dus commando's goed doorgeven en dergelijke)

Bij de onafhankelijke zit hoort ook wel de verlichte zit beheersen, die heb je nml wel nodig in galop op trektocht. Naast het rijden zelf is het ook wel belangrijk dat je zelf je paard kunt opzadelen, ook in de wei/onderweg evt. met een buddy(de een houdt dan twee paarden vast en de ander zadelt een paard). Ook zelf op kunnen stappen (onderweg ook zonder krukje) is heel handig!
Om een indruk te krijgen van je doet in een week JT staan er een heleboel filmpjes op YouTube van mensen die eerder zijn geweest: https://www.youtube.com/results?search_query=reelaer

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:07

Ah ja, goede aanvulling! En een beetje tempo tijdens het opzadelen is ook nooit zo verkeerd, zeker niet met een tropenrooster :P

Dragiony
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:40

Bowo schreef:
Dragiony schreef:
Ik ben ook van plan om dit jaar op JT te gaan, maar ik heb geen idee hoe dat is en of ik genoeg ervaring heb. (Ik wordt deze zomervakantie pas (30 juli) 14) Dus ik weet niet of ik kan :(

Superleuk dat je ook wil!
Hoe zou je je ervaring omschrijven? Er zijn 14 jarigen die een prima niveau hebben om mee te kunnen, maar geldt helaas niet voor iedereen :)
Het belangrijkste is een onafhankelijke zit die het paard niet stoort, het kunnen controleren van je paard (maar er zijn natuurlijk makkelijkere en moeilijkere paarden) en het goed kunnen rijden in een groep (dus commando's goed doorgeven en dergelijke)


Ik heb in totaal 8 jaar rij-ervaring waarvan 5,5 jaar op de manege en de rest met een eigen pony. Ik heb nu 2 jaar (en een kwart) een eigen pony. Zelf beleerd gemaakt, (was geen makkelijke pony, veel bokken enzo) Opzadelen is bij mij echt geen probleem, snel of met meer tijd. Het moet lukken! De verlichte zit denk ik wel te beheersen, maar meer oefening is zeker geen probleem :D . Ik hoop wel dat er genoeg pony's zijn daar ben zelf namelijk niet de grootste (1.62). Controleren van je paard, bedoel je daarmee de gangen onder controle hebben en sturen etc? En bedankt voor het snelle reageren!

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:14

Klinkt alsof het wel goed zou moeten komen (al heb ik je niet zien rijden :p)
Er zijn daar meer dan genoeg pony's! Sowieso staan daar zomers soms wel een stuk of 50 paarden en pony's, dus zit altijd wel iets tussen dat bij je past :p

Dragiony
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:24

Bowo schreef:
Klinkt alsof het wel goed zou moeten komen (al heb ik je niet zien rijden :p)
Er zijn daar meer dan genoeg pony's! Sowieso staan daar zomers soms wel een stuk of 50 paarden en pony's, dus zit altijd wel iets tussen dat bij je past :p

Bedankt +:)+

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:18

Wat zijn jullie favoriete paarden/pony's?
Ik vind Urbanus erg leuk, heb op hem een crossweek en ruiterbewijsweekend gereden. Lungo heb ik gehad voor een eerdere JT, erg leuk om te rijden! Wel wat sterk op de grond.

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 21:29

Ginny135 schreef:
Wat zijn jullie favoriete paarden/pony's?
Ik vind Urbanus erg leuk, heb op hem een crossweek en ruiterbewijsweekend gereden. Lungo heb ik gehad voor een eerdere JT, erg leuk om te rijden! Wel wat sterk op de grond.

Ik heb inmiddels op redelijk wat verschillende pony's en paarden gereden en ben er nog geen een tegengekomen die ik niet leuk vond :) Alleen maar leuke paarden op 't Reelaer! :D

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:22

Leuk hoor, weer een nieuw topic :)

tirzaxelvis
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-12-18

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:20

Hoi, ik lees even mee ik wil dit jaar een crossweek of trektocht doen (weet nog niet welke) ik ga voor de eerste x en ben 15 jaar. Ik kom met mijn eigen pony die daar al 1x is geweest. Zijn er meer mensen die voor het eerst gaan/alleen gaan? ☺️

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:53

Hoi!
Ik zit te twijfelen om met mijn pony op TRECtocht te komen.
Officieel ben ik te oud (27) maar was wel mogelijk zeiden ze.
Maar voel me dan toch wel te oud.... Daarom twijfel ik eigenlijk.
Lijkt me wel super leuk, maar weet niet of ik in de groep pas dan.

Ik lees wel lekker met het topic mee!

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:12

Kayleigh327 schreef:
Hoi!
Ik zit te twijfelen om met mijn pony op TRECtocht te komen.
Officieel ben ik te oud (27) maar was wel mogelijk zeiden ze.
Maar voel me dan toch wel te oud.... Daarom twijfel ik eigenlijk.
Lijkt me wel super leuk, maar weet niet of ik in de groep pas dan.

Ik lees wel lekker met het topic mee!

Ik ben als ik op TREC ga ook al 24 :)) Kan dus prima! Ik geloof dat de meesten in onze groep wel wat ouder zijn :D

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 22:27

tirzaxelvis schreef:
Hoi, ik lees even mee ik wil dit jaar een crossweek of trektocht doen (weet nog niet welke) ik ga voor de eerste x en ben 15 jaar. Ik kom met mijn eigen pony die daar al 1x is geweest. Zijn er meer mensen die voor het eerst gaan/alleen gaan? ☺️

Wat leuk dat je wil gaan! Ik ben toen ik voor 't eerst ging ook alleen geweest. is ook erg leuk, je maakt snel genoeg vrienden in zo'n week! Ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad en ga niet voor niks alweer voor de 5e keer dit jaar :D

Iejoorr schreef:
Kayleigh327 schreef:
Hoi!
Ik zit te twijfelen om met mijn pony op TRECtocht te komen.
Officieel ben ik te oud (27) maar was wel mogelijk zeiden ze.
Maar voel me dan toch wel te oud.... Daarom twijfel ik eigenlijk.
Lijkt me wel super leuk, maar weet niet of ik in de groep pas dan.

Ik lees wel lekker met het topic mee!

Ik ben als ik op TREC ga ook al 24 :)) Kan dus prima! Ik geloof dat de meesten in onze groep wel wat ouder zijn :D

Wat leuk dat je toch overweegt om ook te gaan! Onze groep is idd gemiddeld wel wat ouder, een aantal van ons zitten aan de bovenkant van de TREC leeftijd. De jongsten van wat we tot nu toe weten in onze groep zijn 19, verder zijn we geloof ik met een stuk of 4 mensen van 23/24 jaar. Als je zin hebt in een gezellig paardrijdweekje, zou ik zeggen gewoon doen! Ja er worden begin van de week(de dagen dat je op stal bent) ook wel avondspellen georganiseerd waar je als TREC ook wel aan mee dient te doen, maar zelf vind ik dat ook echt nog wel leuk om aan mee te doen, kun je je toch weer ff jong voelen :+ En in je eigen groep ben je toch meer met mensen van je eigen leeftijd, gezelligheid voorop!
Als je nog vragen hebt mag je ze zeker stellen, mag ook via PB!

Dragiony
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:56

tirzaxelvis schreef:
Hoi, ik lees even mee ik wil dit jaar een crossweek of trektocht doen (weet nog niet welke) ik ga voor de eerste x en ben 15 jaar. Ik kom met mijn eigen pony die daar al 1x is geweest. Zijn er meer mensen die voor het eerst gaan/alleen gaan? ☺️

Ja! Ik ben van plan om op JT te gaan voor de eerste keer. Misschien een late reactie! Maar je bent niet de enige evt! :D

Sabahartje

Berichten: 372
Geregistreerd: 25-11-13

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:38

Ik wil misschien crossweej 14+ te gaan met me eigen paardje. Alleen vind mezelf te oud haha

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 22:10

Sabahartje schreef:
Ik wil misschien crossweej 14+ te gaan met me eigen paardje. Alleen vind mezelf te oud haha

Je zou even kunnen mailen naar stal om te vragen wat de gemiddelde leeftijd van de cross 14+ is, je weet nooit ;) En anders is de TREC ook leuk, als je het ook leuk vindt om een trektocht te maken.

Sabahartje

Berichten: 372
Geregistreerd: 25-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:12

Anja_96 schreef:
Sabahartje schreef:
Ik wil misschien crossweej 14+ te gaan met me eigen paardje. Alleen vind mezelf te oud haha

Je zou even kunnen mailen naar stal om te vragen wat de gemiddelde leeftijd van de cross 14+ is, je weet nooit ;) En anders is de TREC ook leuk, als je het ook leuk vindt om een trektocht te maken.


Al gedaan leeftijd 14 tot 18, maar ouder kan ben zelf 21 dus ja Hahah. Vind trektocht wel leuk alleen wil het graag samen met mijn eigen paardje doen

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:31

Ik zit er over na te denken om eventueel op TREC te gaan dit jaar! Ben in 2018 al op JT geweest :)