Ervaring gevraagd over manege Het zwarte Water in De Mortel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dolfijntje80
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-12-19

Ervaring gevraagd over manege Het zwarte Water in De Mortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 18:51

Hoi allemaal,

Wie heeft er recente ervaring over manege Het zwarte Water in De Mortel?

Hoe zijn de lessen, alleen dressuur, of afwisselend springen en dressuur of andere afwisselende dingen?
Hoe zijn de instructrices?
Hoe zijn de paarden, eigen wil of lopen ze maar een beetje achter elkaar aan?

Groetjes

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring gevraagd over manege Het zwarte Water in De Mortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:01

Ik zit te kijken om daar komende zomer een trainingskamp te doen, dus mocht iemand daar ervaringen mee hebben hoor ik die ook graag!

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Ervaring gevraagd over manege Het zwarte Water in De Mortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:08

Ik heb toevallig een paar weken terug geïnformeerd bij het zwarte water ivm rijlessen, maar was er vrij snel achter dat ik daar niet ging rijden. Slechte communicatie en dan ben ik al snel klaar. Zeer korte antwoorden en ook geen antwoorden op mijn vragen. Ik ben nu gaan rijden bij De Stap.

Inhoudelijk mbt de lessen heb ik geen ervaring. Begreep wel dat ze erg gericht zijn op wedstrijden.

Dolfijntje80
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 11:32

Druif_01 schreef:
Ik heb toevallig een paar weken terug geïnformeerd bij het zwarte water ivm rijlessen, maar was er vrij snel achter dat ik daar niet ging rijden. Slechte communicatie en dan ben ik al snel klaar. Zeer korte antwoorden en ook geen antwoorden op mijn vragen. Ik ben nu gaan rijden bij De Stap.

Inhoudelijk mbt de lessen heb ik geen ervaring. Begreep wel dat ze erg gericht zijn op wedstrijden.


Hoe vind je het bij de stap?

Vond het wel aardig aan de prijs daar qua lessen. Krijg je waar voor je geld?

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:59

Ik vind het erg fijn. Gemoedelijke sfeer en vriendelijke medewerkers. Overigens ben ik nog wel een beginner :)

Qua prijs in de groepsles zijn ze bijna net zo duur als het Zwarte Water.

Loop anders bij allebei gewoon eens binnen. Dan kun je in ieder geval een beetje de sfeer ervaren.

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ervaring gevraagd over manege Het zwarte Water in De Mortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:29

Ik heb zelf altijd bij de Satp gereden vroeger. De sfeer is daar echt heel fijn en ik heb het niveau van de lessen ook altijd erg goed gevonden. Moet ik wel bij zeggen dat ik nu al zo'n 9 jaar daar niet meer rijdt.. Mijn zoontje heeft wel wat peuterlesjes gehad daar recent.

Gaat het om rijlessen voor jezelf? Ik zou ook adviseren eens gewoon binnen te lopen, dan kun je een beetje kijken hoe het is.

Dolfijntje80
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 13:37

Maartje_M schreef:
Ik heb zelf altijd bij de Satp gereden vroeger. De sfeer is daar echt heel fijn en ik heb het niveau van de lessen ook altijd erg goed gevonden. Moet ik wel bij zeggen dat ik nu al zo'n 9 jaar daar niet meer rijdt.. Mijn zoontje heeft wel wat peuterlesjes gehad daar recent.

Gaat het om rijlessen voor jezelf? Ik zou ook adviseren eens gewoon binnen te lopen, dan kun je een beetje kijken hoe het is.


Gaat idd om rijlessen voor mezelf en voor mijn zoon

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ervaring gevraagd over manege Het zwarte Water in De Mortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:45

Zoals gezegd, ik heb er zelf altijd met plezier gereden en ook het idee dat ik al die jaren nog wat leerde (dus het niveau was niks mis mee), maar voor kinderen heb ik ze altijd écht heel goed gevonden

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:51

Ik rijd al jaren bij De Stap en ik vind het een hele goede manege. Als kind hele dagen doorgebracht en nu na bijna 15 jaar leer ik nog steeds bij. Je hebt natuurlijk wel verschil in lessen, ik vind zeker de lessen van de eigenaresse erg goed. Daar wordt echt aandacht besteed aan het losmaken van het paard, ontspanning, over de rug rijden etc. Qua paarden ook veel variëteit (hele brave waar je een bom naast kan laten ontploffen tot paarden met veel wedstrijdervaring en waar de knopjes opzitten).
Het zwarte water heb ik ooit een kinderfeestje gehad maar er hing niet zo'n goede sfeer en het was niet echt kindvriendelijk.

Nessia
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 00:15

Ben zelf tevreden over de manege lessen bij manege het zwarte water , ook als je graag wedstrijden wilt rijden , en zeker de fnrs selectie wedstrijden dan is manege het zwarte water Zeker een geschikte manege ze leiden En bereiden je daar goed op , voor de fnrs ruiters die graag wat verder willen komen. Met regelmaat uitwedstrijden zoals manege battles , en spring competities. Wat natuurlijk heel leuk is om met je mede ruiters de paarden klaar te maken voor de wedstrijd op de trailer te laden en naar de locatie te gaan waar de wedstrijd plaats gaat vinden .je bent dan wel een hele dag op pad Zie KNHS fnrs springcompetitie.
Het zou mooi zijn als meerdere maneges hun fnrs ruiters die kans zouden kunnen aanbieden . De KNHS probeert dit in ieder geval wel te stimuleren.