Manege paard kopen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sideswipe
Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:10

ikke schreef:
Zadels verzamelen is een erg onpraktische hobby. Zeker als het budget niet onbeperkt is, is dat een kostenpost die zinloos is.
Koop een goed zadel, regardless of cost, en doe het daar voorlopig mee.



Een 9,8 voor dit goede advies.


(als er had gestaan ...."een goed passend zadel" dan was het een 10....)
:+ :D :+ :D

https://www.ruitersporthoeve.nl
Dealer van:
*Rambo*Bucas*Rhino*Amigo*Micklem*ICE-vibe*Cavallo*Harry'sHorse*Mountain Horse*Horka*Sectolin*Montey Roberts*Kerbl*Birth Alarm*Tacx*Rapide*Macna cooling vest*


Sideswipe
Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:19

xkusjeirene schreef:
Eens, ik wou ook daarom wachten met een deken hoor. Ik vind het niet echt nodig en zeker met een recuptex, eerst even kijken hoe het zich zou ontwikkelen mocht ik haar kopen. Een juist zadel en hoofdstel kan al heel veel verlichting bieden.

Wat mezelf betreft, mijn probleem zit in mijn bovenrug (houding). Ik zat altijd erg naar voren, inmiddels naar hard werken heb ik een beter houding gekregen en zijn mijn schouders meer bij mijn lichaam.
Ik zat zelf te denken aan een chiropractor (een ruggenkraker :P) of een osteopaat. Maar ik was net te laat met het veranderen van mijn pakket, en ik moet sowieso wachten tot deze rot corona over is.

Ik ervaar op dit moment geen problemen, maar had het wel heel erg toen ik nog stage liep en elke dag een uur heen en terug fietste. Een fiets helpt niet met een fijne rug houding zal ik je zeggen :(



Eerlijk gezegd valt voor mij een osteopaat onder de noemer kwakzalverij...maar goed, het is jouw geld, dus andere discussie.

Een verkeerde zithouding (onderuit op een bank) of een verkeerd afgestelde bureaustoel/hoogte kan je rug meer verknallen dan fietsen, paardrijden, bergbeklimmen etc etc..
(ja, ik heb twee keer een hernia gehad) Wat mij echt heeft geholpen is iemand die me leerde om goed te zitten en rug goed te gebruiken.

Wat betreft jou fiets ervaring...Eerlijk? Heb jij een goede maat fiets? Dus framemaat goed, zadel goed en goede hoogte, stuur hoogte en afstand goed etc...

https://www.ruitersporthoeve.nl
Dealer van:
*Rambo*Bucas*Rhino*Amigo*Micklem*ICE-vibe*Cavallo*Harry'sHorse*Mountain Horse*Horka*Sectolin*Montey Roberts*Kerbl*Birth Alarm*Tacx*Rapide*Macna cooling vest*

Sideswipe
Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:24

Marije_1997 schreef:
Voordat je een dure deken aanschaft zou ik eerst even proberen met juiste training en osteopaat. Mocht het niet voldoende helpen, kun je de deken altijd nog kopen. Anders is het echt zonde geld.

Wat betreft je eigen rug, probeer eens een mensen osteopaat. Ik heb daar echt veel aan gehad (moet echt weer want begin weer chronische klachten te krijgen) de persoon waar ik heen ga heeft me zelfs recht gekregen, ben Schots en scheef al sinds m'n 10de ofzo. Overigens alleen een tip hoor!



Als je nu alweer klachten krijgt dan zit er iets anders niet goed of doe je niet goed lijkt mij..Het neemt de oorzaak niet weg aangezien je klachten toch weer terugkomen?

(zelf vind ik osteopaten onder de kwakzalverij vallen, maar dat is mijn eigen ervaring )

https://www.ruitersporthoeve.nl
Dealer van:
*Rambo*Bucas*Rhino*Amigo*Micklem*ICE-vibe*Cavallo*Harry'sHorse*Mountain Horse*Horka*Sectolin*Montey Roberts*Kerbl*Birth Alarm*Tacx*Rapide*Macna cooling vest*

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-20 12:35

Sideswipe schreef:
xkusjeirene schreef:
Eens, ik wou ook daarom wachten met een deken hoor. Ik vind het niet echt nodig en zeker met een recuptex, eerst even kijken hoe het zich zou ontwikkelen mocht ik haar kopen. Een juist zadel en hoofdstel kan al heel veel verlichting bieden.

Wat mezelf betreft, mijn probleem zit in mijn bovenrug (houding). Ik zat altijd erg naar voren, inmiddels naar hard werken heb ik een beter houding gekregen en zijn mijn schouders meer bij mijn lichaam.
Ik zat zelf te denken aan een chiropractor (een ruggenkraker :P) of een osteopaat. Maar ik was net te laat met het veranderen van mijn pakket, en ik moet sowieso wachten tot deze rot corona over is.

Ik ervaar op dit moment geen problemen, maar had het wel heel erg toen ik nog stage liep en elke dag een uur heen en terug fietste. Een fiets helpt niet met een fijne rug houding zal ik je zeggen :(



Eerlijk gezegd valt voor mij een osteopaat onder de noemer kwakzalverij...maar goed, het is jouw geld, dus andere discussie.

Een verkeerde zithouding (onderuit op een bank) of een verkeerd afgestelde bureaustoel/hoogte kan je rug meer verknallen dan fietsen, paardrijden, bergbeklimmen etc etc..
(ja, ik heb twee keer een hernia gehad) Wat mij echt heeft geholpen is iemand die me leerde om goed te zitten en rug goed te gebruiken.

Wat betreft jou fiets ervaring...Eerlijk? Heb jij een goede maat fiets? Dus framemaat goed, zadel goed en goede hoogte, stuur hoogte en afstand goed etc...


Nee had ik niet! Mijn moeder had destijds de fiets gekocht zodat ik er mee naar stage kon. Mijn moeder is 1.68 en ik ben 1.74. Inmiddels heb ik dus zelf een fiets gekocht en heb ik geen klachten.

Maar omdat ik dus nu niet meer naar stage ga, en ook niet op die fiets, is er dus niets aan de hand. Maar een bezoekje is nooit verkeerd, zeker gezien het werk wat ik doe. Mijn moeder is ook ooit naar een osteopaat geweest, in het begin hielp het haar, maar inmiddels is ze ook alweer aan het zondigen :p

Ik was er toen ook heel sceptisch over hoor. Ik hoor er wel altijd betere verhalen over dan een fysio. Maar ze mocht helemaal niets meer, geen chocolade, geen melk producten etc. Nouja dan kun je net zo goed niets meer eten :P

Orient's Safari H | v. Gamut (IRE) | m. Terre D'Orient (FRA) | Beter bekend als Safari, Saf, Safje, Saferinos | van getraind renpaard naar eventing paard | loading 25%

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-20 21:56

Ik moet wel zeggen dat ik er een steeds beter gevoel over krijg. Vorig jaar had ik al het idee dat het dit jaar wel eens zou gaan lukken om een eigen paard te kopen. En dat komt toch steeds wel wat dichterbij.

Of dat nu met dit paard is of met een ander paard. Dat weet ik niet, dat zal ik jullie zeker laten weten.
Ik ga zeker voor een tweede poging. Wat ik zo in mijn omgeving heb gehoord zeggen ze allemaal ga voor die 2e poging. Als het dan niet lukt, ja dat zou ik heel erg vinden hoor. Moet ik eerlijk zeggen. Dat paard krijg je niet zomaar uit je hoofd. Maar sommige dingen moet je ook achter kunnen laten en misschien krijg je er wel iets heel moois voor terug.

Dus ik houdt zeker de moed erin.

Qua buffer denk ik zelf aan minimaal 1500 euro, mag nog wat meer zijn (graag zelfs :P) Ik weet niet wat jullie destijds gedaan hebben voor een eigen paard? Is misschien ook wel interessant om te weten :)

Orient's Safari H | v. Gamut (IRE) | m. Terre D'Orient (FRA) | Beter bekend als Safari, Saf, Safje, Saferinos | van getraind renpaard naar eventing paard | loading 25%

ikke
Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:11

Ik hanteer de vuistregel dat je 500 euro per maand opzij moet kunnen zetten zonder met je ogen te knipperen, dan kun je ook een paard houden.

Ja, ik weet dat half Bokt me weer voor gek verklaart maar opvallend dat juist op Bokt blijkt dat ik helemaal niet zo ver naast de waarheid zit: [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Immers, als je die buffer eens aanspreekt, moet je 'm ook weer opbouwen.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-20 22:23

ikke schreef:
Ik hanteer de vuistregel dat je 500 euro per maand opzij moet kunnen zetten zonder met je ogen te knipperen, dan kun je ook een paard houden.

Ja, ik weet dat half Bokt me weer voor gek verklaart maar opvallend dat juist op Bokt blijkt dat ik helemaal niet zo ver naast de waarheid zit: [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Immers, als je die buffer eens aanspreekt, moet je 'm ook weer opbouwen.....


Dat vind ik een hele goede inderdaad. Ik moet wel zeggen dat ik nu nog heel onregelmatig werk, dus niet altijd 500 euro heb om opzij te zetten, maar ik zet altijd alles wat ik niet nodig heb direct op de spaarrekening. En hier zit ik dan ook niet aan, tenzij het echt echt nodig is.

Maar om een "vast" bedrag opzij te zetten is zeker niet verkeerd.

Voordat er opmerkingen komen, maar kun je het dan wel betalen? Ik verdien zeker genoeg in de maand om een paard te onderhouden, wees daar maar niet bang voor. Maar het bedrag verschilt omdat ik nul uren heb. Ik heb het geloof ik al vaker gezegd, maar ik koop geen paard zonder dat ik zeker weet dat ik het paard kan onderhouden op een eerlijke manier.

Orient's Safari H | v. Gamut (IRE) | m. Terre D'Orient (FRA) | Beter bekend als Safari, Saf, Safje, Saferinos | van getraind renpaard naar eventing paard | loading 25%

ikke
Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:31

xkusjeirene schreef:
ikke schreef:
Ik hanteer de vuistregel dat je 500 euro per maand opzij moet kunnen zetten zonder met je ogen te knipperen, dan kun je ook een paard houden.

Ja, ik weet dat half Bokt me weer voor gek verklaart maar opvallend dat juist op Bokt blijkt dat ik helemaal niet zo ver naast de waarheid zit: [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Immers, als je die buffer eens aanspreekt, moet je 'm ook weer opbouwen.....


Dat vind ik een hele goede inderdaad. Ik moet wel zeggen dat ik nu nog heel onregelmatig werk, dus niet altijd 500 euro heb om opzij te zetten, maar ik zet altijd alles wat ik niet nodig heb direct op de spaarrekening. En hier zit ik dan ook niet aan, tenzij het echt echt nodig is.

Maar om een "vast" bedrag opzij te zetten is zeker niet verkeerd.

Voordat er opmerkingen komen, maar kun je het dan wel betalen? Ik verdien zeker genoeg in de maand om een paard te onderhouden, wees daar maar niet bang voor. Maar het bedrag verschilt omdat ik nul uren heb. Ik heb het geloof ik al vaker gezegd, maar ik koop geen paard zonder dat ik zeker weet dat ik het paard kan onderhouden op een eerlijke manier.

Het is ook geen wet, hè :D

Het maakt ook nogal uit wat je wil en hoe je het aanpakt. Ik ken lokaties daar kun je met mijn getallen niet eens de stalling betalen.
Wanneer jij gemiddeld gezien wel in de buurt van dat bedrag komt en geen superdeluxe, veeltedure stalling uitzoekt, dan komt het wel goed.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sideswipe
Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:12

ikke schreef:
Ik hanteer de vuistregel dat je 500 euro per maand opzij moet kunnen zetten zonder met je ogen te knipperen, dan kun je ook een paard houden.

Ja, ik weet dat half Bokt me weer voor gek verklaart maar opvallend dat juist op Bokt blijkt dat ik helemaal niet zo ver naast de waarheid zit: [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Immers, als je die buffer eens aanspreekt, moet je 'm ook weer opbouwen.....



Dat is wel een mooie plausibele inschatting. Al heb je het niet maandelijks nodig maar soms heb je een grote uitgave zoals een zadel of zelfs een paardentrailer (of zelfs een auto die de trailer kan trekken) dus gemiddeld kom je daar wel op.



ikke schreef:
Het is ook geen wet, hè :D

Het maakt ook nogal uit wat je wil en hoe je het aanpakt. Ik ken lokaties daar kun je met mijn getallen niet eens de stalling betalen.
Wanneer jij gemiddeld gezien wel in de buurt van dat bedrag komt en geen superdeluxe, veeltedure stalling uitzoekt, dan komt het wel goed.


Thuis houden is denk ik wel goedkoper (als je dan in het oosten van het land woont en je de prijs van het huis niet meeneemt) maar dan kan het ook wel weer oplopen.

Stel (voorbeeld)...je wilt een paardrijbak....

Je vraagt bij een "rijbak aanlegbedrijf" en dan kom je op op 15k-25k...oeps, wel duur
Nou dan maar een loonwerker een zandbak laten maken...
Wel erg zwaar zand. Dan maar een pomp + losse sproeiers om m wat natter te maken.......
Oja moet ook nog gevlakt worden....wat kost een baksleper of minitrrekker..ZOVEEL!?
Een pallet achter de zitmaaier werkt ook, en je hoeft m maar 16 keer los te trekken in één sessie -O-
Toch maar een 4wd Quad gekocht om te slepen....
Blijft nog wel zwaar.....Goed idee om kokosvezels erdoorheen te laten frezen.
Gaat 7 jaar goed, blijft wel klungelen met die sproeiers.
Na 7 jaar kokosvezels toch verdwenen.....bak weer te zwaar.
Nou dan toch maar een goede toplaag met vezels erin.
Dan gesleep met die sproeiers inmiddels ook zat, dus maar een ringleiding met sproeiers langs de kant inclusief grotere pomp.
Het slepen inmiddels met de minitrekker met baksleper (10 jaar geleden vond ik het te duur, nu denk ik "dat had ik 10 jaar eerder moeten doen")


Uiteindelijk heb ik bak waar ik blij mee ben en mensen in de buurt zeggen zelfs dat ie er mooi bij ligt zelfs bij veel regen....Maar ik durf niet meer uit te rekenen wat ie bij elkaar hebt gekost. :')

https://www.ruitersporthoeve.nl
Dealer van:
*Rambo*Bucas*Rhino*Amigo*Micklem*ICE-vibe*Cavallo*Harry'sHorse*Mountain Horse*Horka*Sectolin*Montey Roberts*Kerbl*Birth Alarm*Tacx*Rapide*Macna cooling vest*

ikke
Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:37

Zeer herkenbaar en dat is ook precies de reden voor ons om de paarden niet aan huis te willen hebben.
Maar ook dat heeft weer nadelen want ondanks dat we best op een prima stal staan, zijn ook daar wel wat minpunten.
En zo is het altijd wel ergens te lang of te breed :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sideswipe
Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:03

Inderdaad het is linksom of rechtsom met beide kanten voordelen/nadelen.

Het voordeel is dat je alles zelf in de hand heb en kan regelen zoals ik denk dat het goed is.
(paarden staan maximaal buiten met een hooiruif met slowfeeder, drinkbakken op waterleiding met antivorst beveiliging)

Het nadeel is dus dat je alles zelf moet regelen zoals voer of voor vakantie (Een nachtje/weekende weg lukt prima, de buren letten dan wel op maar voor een echte vakantie moet je echt iemand regelen).

Kosten zijn nu relatief laag, huis is nog een hele lage hypotheek dus of ik nu 2 of 3 paarden heb. En door de rijbak kan ik zelf rijden wanneer het nu mooi uitkomt. Tevens is het bos op 600mtr afstand dus een buitenritje is ook zo gemaakt.

Denk dat ik niet meer anders zou willen nu dat ik dit zo gewend ben. Je hebt wel minder sociale contacten die op stal dan weer wel hebt.

https://www.ruitersporthoeve.nl
Dealer van:
*Rambo*Bucas*Rhino*Amigo*Micklem*ICE-vibe*Cavallo*Harry'sHorse*Mountain Horse*Horka*Sectolin*Montey Roberts*Kerbl*Birth Alarm*Tacx*Rapide*Macna cooling vest*

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-20 14:27

Natuurlijk is dat het aller mooiste. Mijn oom en tante hebben altijd paarden aan huis gehad. En ik heb altijd gedacht dat ik dat huis in de toekomst zou gaan overnemen. Helaas gaan ze rond september het huis in de verkoop zetten. Dus het plekje met de paardenstallen, mooie bak en grote weide gaat weg :(

Paarden aan huis zijn heel leuk, maar dan moet de ruimte, tijd en geld er zijn. Deze stal is echt perfect voor mij vind ik zelf. En ook qua paardvriendelijkheid betreft. Want daar ga ik 100% voor. Ik sta nog liever op een stal waar ze 12 uur buiten komen dan op een "Manege" waar ze nog geen 8 uur buiten komen, je de hoofdprijs betaald en eigenlijk niet kiest (in mijn ogen) voor luxe voor je paard, maar meer die van jezelf.

Kijk in het toekomstbeeld zou dat echt geweldig zijn en ik droom er ook van om de paarden aan huis te hebben. Lekker een uitloopstal die dag en nacht open staat, waar ze uit kunnen wanneer ze willen. Altijd hooi tot hun beschikking en vers water. Een mooie en bruikbare bak met een goede bodem. Maar dat zijn dingen voor de toekomst :)

Orient's Safari H | v. Gamut (IRE) | m. Terre D'Orient (FRA) | Beter bekend als Safari, Saf, Safje, Saferinos | van getraind renpaard naar eventing paard | loading 25%

Sideswipe
Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:43

xkusjeirene schreef:
Natuurlijk is dat het aller mooiste. Mijn oom en tante hebben altijd paarden aan huis gehad. En ik heb altijd gedacht dat ik dat huis in de toekomst zou gaan overnemen. Helaas gaan ze rond september het huis in de verkoop zetten. Dus het plekje met de paardenstallen, mooie bak en grote weide gaat weg :(



Had je dit voor zelf bedacht (dus wenselijk dagdromen. geeft niet, doe ik ook) of echt besproken met hun?

Houd er wel rekening mee dat er ook nadelen aanzitten.
Tuurlijk, het is mooi en lekker zelf alles aan huis. Paardenmensen die we van vroeger kennen en langskomen zeggen: Wauw, dat wil ik ook wel...

De andere kant:
Een rijk sociaal leven heb ik bijna niet meer muv werk en een handjevol hele goede vrienden. Ik mis het ook niet eerlijk gezegd en ik had toch al geen zin om elk weekend weer bij iemand op verjaardag te komen.

Je hebt altijd wel wat te doen, er is altijd wel iets wat weer opgeknapt moet worden, dat weer geschilderd had moeten worden. Onkruid hier, onkruid daar. Paar palen vervangen, inc schrikdraad
Paddock omploegen en nieuw zand + drainage erin omdat het water niet meer wegliep etc etc.

Het heeft ons wel een hoop vakanties (zowel tijd als geld) gekost . Ik hoorde mijn buren nog zeggen die in de tuin zaten "Jullie zijn ook altijd bezig hé?"

Maar ik heb er een hoop voor terug dat wel, maar het is ergens ook wel je eigen werkkamp... We hebben een mooi terras met overkapping maar ik zit er bijna nooit omdat we beide naast een full time baan ook rondom thuis dingen te doen hebben.

Dus houd daar rekening mee....Of zorg dat je een rijke kerel treft :D zodat jij het thuis/paddock/stalweide gedeelte kan regelen.
Of een hele rijke kerel zodat je personeel aan kan nemen..... :+ :+

https://www.ruitersporthoeve.nl
Dealer van:
*Rambo*Bucas*Rhino*Amigo*Micklem*ICE-vibe*Cavallo*Harry'sHorse*Mountain Horse*Horka*Sectolin*Montey Roberts*Kerbl*Birth Alarm*Tacx*Rapide*Macna cooling vest*

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:56

Paarden aan huis zou ik niet kunnen tenzij alles perfect is. Maar als ik dan soms op Bokt zie wat mensen proberen te knutselen van postzegeltjes grond (sorry als iemand zich aangesproken voelt :o ), dan denk ik 'goh, dat zou ik toch niet willen voor mijn paard'.

Sideswipe
Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:10

Gini schreef:
Paarden aan huis zou ik niet kunnen tenzij alles perfect is. Maar als ik dan soms op Bokt zie wat mensen proberen te knutselen van postzegeltjes grond (sorry als iemand zich aangesproken voelt :o ), dan denk ik 'goh, dat zou ik toch niet willen voor mijn paard'.


Dat is ook zo, ik heb drie paarden op grofweg 5000m2 (de rijbak zit daar dan ook bij).
Perfect is bijna niet te doen, het liefst had ik 2 hectare, een inloopstal en een binnenbak van 60x20... :D Soms zie ik wel mooie objecten op Funda maar dan mag je 1,5 miljoen meebrengen.

Maar verderop aan de weg zit een pension stal die 325 kost, Hebben weer 1,5 ha maar dan wel 16 paarden die van 8:00 tot 16:00 op een stukje grond mogen. Dan hebben ze bij mij meer tijd buiten en per paard meer ruimte.

Dus niet elk pension is perse beter.

https://www.ruitersporthoeve.nl
Dealer van:
*Rambo*Bucas*Rhino*Amigo*Micklem*ICE-vibe*Cavallo*Harry'sHorse*Mountain Horse*Horka*Sectolin*Montey Roberts*Kerbl*Birth Alarm*Tacx*Rapide*Macna cooling vest*

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-20 18:02

Sideswipe schreef:
xkusjeirene schreef:
Natuurlijk is dat het aller mooiste. Mijn oom en tante hebben altijd paarden aan huis gehad. En ik heb altijd gedacht dat ik dat huis in de toekomst zou gaan overnemen. Helaas gaan ze rond september het huis in de verkoop zetten. Dus het plekje met de paardenstallen, mooie bak en grote weide gaat weg :(



Had je dit voor zelf bedacht (dus wenselijk dagdromen. geeft niet, doe ik ook) of echt besproken met hun?

Houd er wel rekening mee dat er ook nadelen aanzitten.
Tuurlijk, het is mooi en lekker zelf alles aan huis. Paardenmensen die we van vroeger kennen en langskomen zeggen: Wauw, dat wil ik ook wel...

De andere kant:
Een rijk sociaal leven heb ik bijna niet meer muv werk en een handjevol hele goede vrienden. Ik mis het ook niet eerlijk gezegd en ik had toch al geen zin om elk weekend weer bij iemand op verjaardag te komen.

Je hebt altijd wel wat te doen, er is altijd wel iets wat weer opgeknapt moet worden, dat weer geschilderd had moeten worden. Onkruid hier, onkruid daar. Paar palen vervangen, inc schrikdraad
Paddock omploegen en nieuw zand + drainage erin omdat het water niet meer wegliep etc etc.

Het heeft ons wel een hoop vakanties (zowel tijd als geld) gekost . Ik hoorde mijn buren nog zeggen die in de tuin zaten "Jullie zijn ook altijd bezig hé?"

Maar ik heb er een hoop voor terug dat wel, maar het is ergens ook wel je eigen werkkamp... We hebben een mooi terras met overkapping maar ik zit er bijna nooit omdat we beide naast een full time baan ook rondom thuis dingen te doen hebben.

Dus houd daar rekening mee....Of zorg dat je een rijke kerel treft :D zodat jij het thuis/paddock/stalweide gedeelte kan regelen.
Of een hele rijke kerel zodat je personeel aan kan nemen..... :+ :+


Haha heel lang geleden is het er wel eens van gekomen wie het huis dan zou overnemen. Het is namelijk een familie huis die al meer als 30 a 40 jaar in de familie zit. En mijn naam is daar wel eens in gevallen, heb het ook wel eens aangegeven. Helaas is het hartstikke onbetaalbaar, super veel grond dat van de ene kant van de straat naar de straat achter hun grenst. Zeker 2 en een halve voetbalveld, kelder en een soort extra huis waar mijn oma en opa altijd gewoond hebben tot hun dood.

Haha die rijke kerel, wanneer komt hij :P Ik heb m nog niet getroffen haha. Mijn moeder zegt ook altijd: Zorg maar dat ie een rieke boer trouwt, op zijn Twents :P Staat op de planning mam! nee grapje natuurlijk.

Wie weet kom ik ooit een bouwval tegen voor een leuk prijsje met een leuk stukje grond eraan. En anders is een stal om de hoek ook prima, zolang het paard maar gelukkig is :)

Orient's Safari H | v. Gamut (IRE) | m. Terre D'Orient (FRA) | Beter bekend als Safari, Saf, Safje, Saferinos | van getraind renpaard naar eventing paard | loading 25%

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-20 18:05

Sideswipe schreef:
Gini schreef:
Paarden aan huis zou ik niet kunnen tenzij alles perfect is. Maar als ik dan soms op Bokt zie wat mensen proberen te knutselen van postzegeltjes grond (sorry als iemand zich aangesproken voelt :o ), dan denk ik 'goh, dat zou ik toch niet willen voor mijn paard'.


Dat is ook zo, ik heb drie paarden op grofweg 5000m2 (de rijbak zit daar dan ook bij).
Perfect is bijna niet te doen, het liefst had ik 2 hectare, een inloopstal en een binnenbak van 60x20... :D Soms zie ik wel mooie objecten op Funda maar dan mag je 1,5 miljoen meebrengen.

Maar verderop aan de weg zit een pension stal die 325 kost, Hebben weer 1,5 ha maar dan wel 16 paarden die van 8:00 tot 16:00 op een stukje grond mogen. Dan hebben ze bij mij meer tijd buiten en per paard meer ruimte.

Dus niet elk pension is perse beter.


325 :O Bizar. En helemaal als het kleine stukjes grond zijn. Zou ik er voor mn levensdagen nog niet voor betalen.

Zoals ik eerder al zei luxe is niet alles.
Ik hoor soms ook dat eigenaren bij sommige stallen gewoon 10 euro per dag extra betalen om je paard naar buiten te doen. Moet je daar dan voor betalen?! Dat is toch werkelijk waar ongelofelijk. Een paard moet gewoon naar buiten kunnen.

Orient's Safari H | v. Gamut (IRE) | m. Terre D'Orient (FRA) | Beter bekend als Safari, Saf, Safje, Saferinos | van getraind renpaard naar eventing paard | loading 25%

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-20 18:06

Trouwens ik was wel eens benieuwd of iemand als leek eens naar wat filmpjes van mij en het paard zouden willen kijken via prive? Ik ben namelijk heel benieuwd of iemand nog iets anders ziet dan mij aan haar beweging? Dan hoor ik het graag :)

Orient's Safari H | v. Gamut (IRE) | m. Terre D'Orient (FRA) | Beter bekend als Safari, Saf, Safje, Saferinos | van getraind renpaard naar eventing paard | loading 25%

Sideswipe
Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:01

xkusjeirene schreef:
325 :O Bizar. En helemaal als het kleine stukjes grond zijn. Zou ik er voor mn levensdagen nog niet voor betalen.

Zoals ik eerder al zei luxe is niet alles.
Ik hoor soms ook dat eigenaren bij sommige stallen gewoon 10 euro per dag extra betalen om je paard naar buiten te doen. Moet je daar dan voor betalen?! Dat is toch werkelijk waar ongelofelijk. Een paard moet gewoon naar buiten kunnen.



Het is wel vlak aan het bosrand van het veluwe bos, dus honderden km ruiterpad als je een paar weken de tijd hebt :-)

De halve straat/weg hier (inclusief mijzelf) zijn mensen vanuit het westen die "geëmigreerd" zijn voor de uitrij mogelijkheden.

En die pensionstal, die is er pas een jaar ofzo maar zat gelijk vol. Ik vermoed om de uitrij mogelijkheden. Er is nog een pensionstal in het dorp maar die zit net aan de andere kant van de snelweg, maar die heeft wel meer land.

Mij is het ook opgevallen als je naar huizen zoekt. Of het is mooi met uitrijd mogelijkheden, Of je hebt veel land maar dan moet je met de trailer weg als je van het terrein af wilt te paard om knap te rijden.
Beide opties zijn kan ook maar dan is het niet te betalen voor een normaal werkend persoon.

https://www.ruitersporthoeve.nl
Dealer van:
*Rambo*Bucas*Rhino*Amigo*Micklem*ICE-vibe*Cavallo*Harry'sHorse*Mountain Horse*Horka*Sectolin*Montey Roberts*Kerbl*Birth Alarm*Tacx*Rapide*Macna cooling vest*

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-20 19:11

Sideswipe schreef:
xkusjeirene schreef:
325 :O Bizar. En helemaal als het kleine stukjes grond zijn. Zou ik er voor mn levensdagen nog niet voor betalen.

Zoals ik eerder al zei luxe is niet alles.
Ik hoor soms ook dat eigenaren bij sommige stallen gewoon 10 euro per dag extra betalen om je paard naar buiten te doen. Moet je daar dan voor betalen?! Dat is toch werkelijk waar ongelofelijk. Een paard moet gewoon naar buiten kunnen.



Het is wel vlak aan het bosrand van het veluwe bos, dus honderden km ruiterpad als je een paar weken de tijd hebt :-)

De halve straat/weg hier (inclusief mijzelf) zijn mensen vanuit het westen die "geëmigreerd" zijn voor de uitrij mogelijkheden.

En die pensionstal, die is er pas een jaar ofzo maar zat gelijk vol. Ik vermoed om de uitrij mogelijkheden. Er is nog een pensionstal in het dorp maar die zit net aan de andere kant van de snelweg, maar die heeft wel meer land.

Mij is het ook opgevallen als je naar huizen zoekt. Of het is mooi met uitrijd mogelijkheden, Of je hebt veel land maar dan moet je met de trailer weg als je van het terrein af wilt te paard om knap te rijden.
Beide opties zijn kan ook maar dan is het niet te betalen voor een normaal werkend persoon.


Ohja, veluwe is denk ik ook een stukje duurder. Ik zit aan de grens van duitsland, binnen 2 minuten ben ik er. Dus dat zou wellicht ook meespelen in de prijs.

Ja qua huisje moet je het zeker treffen! Dat geloof ik. Een plek met veel grond die ook nog mooi is is niet altijd vanzelfsprekend :) Maar dat gaan we zien in de toekomst.

Orient's Safari H | v. Gamut (IRE) | m. Terre D'Orient (FRA) | Beter bekend als Safari, Saf, Safje, Saferinos | van getraind renpaard naar eventing paard | loading 25%

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:45

Sideswipe schreef:
Gini schreef:
Paarden aan huis zou ik niet kunnen tenzij alles perfect is. Maar als ik dan soms op Bokt zie wat mensen proberen te knutselen van postzegeltjes grond (sorry als iemand zich aangesproken voelt :o ), dan denk ik 'goh, dat zou ik toch niet willen voor mijn paard'.


Dat is ook zo, ik heb drie paarden op grofweg 5000m2 (de rijbak zit daar dan ook bij).
Perfect is bijna niet te doen, het liefst had ik 2 hectare, een inloopstal en een binnenbak van 60x20... :D Soms zie ik wel mooie objecten op Funda maar dan mag je 1,5 miljoen meebrengen.

Maar verderop aan de weg zit een pension stal die 325 kost, Hebben weer 1,5 ha maar dan wel 16 paarden die van 8:00 tot 16:00 op een stukje grond mogen. Dan hebben ze bij mij meer tijd buiten en per paard meer ruimte.

Dus niet elk pension is perse beter.


Jep, dat is zeker ook wat ik bedoel. Ik heb een plaatje in mijn hoofd van hoe ik het precies zou willen als ik ooit voor paarden aan huis zou gaan, maar dat zou zo onrealistisch veel geld kosten. :') Als ik dan kijk naar het pension waar mijn paard staat, dan zou ik daar eigenlijk bijna niet aan kunnen tippen, toch zeker voor mijn paard niet. Die grond die zij nu tot haar beschikking heeft, die zou ik haar niet kunnen bieden (tenzij een miljonair ineens op mij valt, wie weet).

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:14

Het verschilt idd zo per regio. Hier in en om Den Haag is aan huis niet te doen tenzij je flink miljonair bent. En dan heb je nog steeds weinig grond :)) pension kost hier gemiddeld rond de 400 en als je geluk hebt mag je paard dan 2 uur per dag in een paddock van 7x7 meter :n
Wij zijn dus 25 km richting t noorden uitgeweken, daar is het stukken beter geregeld en zit ik met liefde langer voor in de auto.

Sideswipe
Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:37

Gini schreef:
Jep, dat is zeker ook wat ik bedoel. Ik heb een plaatje in mijn hoofd van hoe ik het precies zou willen als ik ooit voor paarden aan huis zou gaan, maar dat zou zo onrealistisch veel geld kosten. :') Als ik dan kijk naar het pension waar mijn paard staat, dan zou ik daar eigenlijk bijna niet aan kunnen tippen, toch zeker voor mijn paard niet. Die grond die zij nu tot haar beschikking heeft, die zou ik haar niet kunnen bieden (tenzij een miljonair ineens op mij valt, wie weet).


Wat is dat jouw "standaard" als ik vragen mag? Ik denk dat jij wel een super pension heb, kijk maar naar het verhaal van "Frummels", zo ken ik de pensionstallen ook.

Dan ben ik nog wel blij met mijn stukje.
[ img ]


staat ook een hooiruif met slowfeedernet dus ze hebben 24/7 ruwvoer ( en ook drinkwater middels automatische drinkbakken)
[ img ]



Frummels schreef:
Het verschilt idd zo per regio. Hier in en om Den Haag is aan huis niet te doen tenzij je flink miljonair bent. En dan heb je nog steeds weinig grond :)) pension kost hier gemiddeld rond de 400 en als je geluk hebt mag je paard dan 2 uur per dag in een paddock van 7x7 meter :n
Wij zijn dus 25 km richting t noorden uitgeweken, daar is het stukken beter geregeld en zit ik met liefde langer voor in de auto.


Das hier verderop op ook bij een pension. Maximaal stallen gebouwd en weitje ingedeeld in vakjes, inmiddels geen gras meer te bekennen. Mogen wel naar buiten van 8:00 tot 16 oid.

Ik kom uit de hoofdstad, buren tegenover mij uit Rotterdam (met paarden). Begin van de straat nog een stel uit Wassenaar (met een stel Quarters). Twee straten verderop is vorige jaar een stel komen wonen uit Leiden (met twee paarden). De paardenmensen zijn om die redenen die jij noemt verhuist naar dit gebied.

https://www.ruitersporthoeve.nl
Dealer van:
*Rambo*Bucas*Rhino*Amigo*Micklem*ICE-vibe*Cavallo*Harry'sHorse*Mountain Horse*Horka*Sectolin*Montey Roberts*Kerbl*Birth Alarm*Tacx*Rapide*Macna cooling vest*

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-20 17:02

Ziet er heerlijk uit bij jou @sideswipe

Orient's Safari H | v. Gamut (IRE) | m. Terre D'Orient (FRA) | Beter bekend als Safari, Saf, Safje, Saferinos | van getraind renpaard naar eventing paard | loading 25%

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:09

Sideswipe schreef:
Wat is dat jouw "standaard" als ik vragen mag? Ik denk dat jij wel een super pension heb, kijk maar naar het verhaal van "Frummels", zo ken ik de pensionstallen ook.


Bij mij gaat het eigenlijk vooral om veel grond voor de paarden, weiland. En echt zo een weiland wat al meer dan 100 jaar een weiland is en dat dus echt stevig en goed is. :D Dat vind ik echt het belangrijkste.
Mijn paard staat inderdaad op een toppensionstal. Nu ze hier staat, is paarden aan huis niet echt meer een absolute droom, want ik kan haar niet meer bieden dan dit. Mijn paard staat altijd op wei, zomer en winter. Er zijn 7 weilanden, waarvan het kleinste weilandje dat ze hebben is 40 op 100 meter. Dat is dan ook echt het "kalere" stuk waar de paarden staan die niet te veel op gras mogen (neiging tot dik worden, HB,...).

Zoveel grond zou ik nooit kunnen betalen denk ik, zelfs niet omgerekend naar 3-4 paardjes. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers