Manege paard kopen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 08:26

Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik heb mijn manegepaard voor €1700 gekocht inclusief nieuw kunststof zadeltje (die volgens de zadelmaker niet eens zo verkeerd lag). Ze was wel 16 en redelijk wat kreupel. Heb nog wel vier mooie jaren met haar gehad :)

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:46

xkusjeirene schreef:
Gizeppie schreef:
Ik zou het heel gek vinden als ze 4000/5000 euro vragen voor een manege paard. Een goed paard/talentvol of een paard met een mega goede afstammeling loopt simpel weg niet in het manege werk.. Het wordt of ingezet voor de sport of voor de fokkerij.

Maneges kopen ook geen paarden aan van 4000/5000 euro. Hoogstens van 1500 tot 2000 euro. Meer leggen ze niet neer voor een manege paard, want het moet winst opleveren (is een bedrijf).

Ik zou zelf nooit een manege paard kopen, hoe lief ik het dier ook vind.. Het paard is door van alles en iedereen gereden. Rijtechnisch moet je er heel veel aan sleutelen dit ooit nog goed te krijgen + de eventuele schade die er al aan het paard zit (slijtage etc).


Ja dat lijkt altijd het geval op maneges, maar hier lopen de beste paarden rond. Paarden met 1.35 spring ervaring, goede stamboom (er wordt regelmatig een veulen gefokt) vaak zijn de paarden al wel wat op leeftijd (vaak 12-15) die zo hoog ergens gelopen hebben. Maar het zijn stuk voor stuk talentjes. Of ze komen net zoals dit paardje met een jonge leeftijd binnen en worden hier verder opgeleid.

Ze hebben echt goede paarden staan, maar met haar hebben ze nooit overwogen om een veulen te nemen. Dus dan vraag ik mij af of ze een "goede" stamboom heeft.

Deze manege kijkt echt naar kwaliteit, mijn instructeur geeft aan dat ze regelmatig bij andere maneges gaan kijken hoe er les wordt gegeven, naar de paarden enz. Dan zien ze vaak het typische manege beeld (vertrapte paarden, paarden die scheef zijn, paarden die naar links kijken als ze rechtsom lopen) en tuurlijk hun zijn ook niet perfect! Maar ze doen er wel alles aan om een goede eerlijke manege neer te zetten.



Wat ik zo even niet snel kan terugvinden in je topic.......weet je al of je haar KUNT kopen?
Als het antwoord van de manege is: "Nee!" Dan kun je verder in plaats van te twijfelen.

Als het "Ja" is......wat houd jou dan tegen? Er zijn genoeg voorbeelden beide kanten op... De Fjord "Guusje" komt ook bij een manege vandaan en die heeft het ook ver geschopt.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:52

Er zijn ook maneges met de betere paarden dus wat een onzin. Ik ken een manege die eigen fok inzetten in de manege, dus allemaal paarden met een goede afstamming.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:57

TS, ga eerst eens vragen of ze überhaupt te koop is en zo ja wat de richtprijs is.
De prijzen op dit moment zijn namelijk absurd hoog en het zou me niets verbazen als
ze minimaal het dubbele van jou geschatte bedrag vragen.

En daarnaast ben ik nu wel heel benieuwd op welke manege ze staat? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:05

Gizeppie schreef:
Ik zou het heel gek vinden als ze 4000/5000 euro vragen voor een manege paard. Een goed paard/talentvol of een paard met een mega goede afstammeling loopt simpel weg niet in het manege werk.. Het wordt of ingezet voor de sport of voor de fokkerij.


Dit is niet waar. Ik heb hier bijvoorbeeld een raszuivere Groninger lopen, die heeft wel wat meer gekost dan 5000 euro, tevens een tinker die ook al meer kostte dan dat. Ook hebben we een Olivi stermerrie en een Apache ruin op stal staan, bijvoorbeeld. Echt goede manegepaarden vind je tegenwoordig niet voor 1500/2000 euro.

Citaat:
Maneges kopen ook geen paarden aan van 4000/5000 euro. Hoogstens van 1500 tot 2000 euro. Meer leggen ze niet neer voor een manege paard, want het moet winst opleveren (is een bedrijf).

Ook niet waar. Een goed manegepaard kost geld. Het paard moet braaf, veelzijdig en vergevingsgezind zin, daarnaast gezond.

Citaat:
Ik zou zelf nooit een manege paard kopen, hoe lief ik het dier ook vind.. Het paard is door van alles en iedereen gereden. Rijtechnisch moet je er heel veel aan sleutelen dit ooit nog goed te krijgen + de eventuele schade die er al aan het paard zit (slijtage etc).


Ook dit hoeft niet per se waar te zijn. Wel is het inderdaad zo dat er veel mensen op gereden hebben, maar ook dat hoeft niet negatief te zijn. En schade kan aan ieder paard zitten.

Ik vind je reactie nogal kort door de bocht. Nee, niet alle manegepaarden zijn heel duur, allemaal kerngezond of wat ook maar, maar het is ook echt niet allemaal troep, zoals jij het in jouw bericht wil doen laten overkomen.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:19

Een goed en braaf (manege)paard is goud waard zeg ik altijd maar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:22

Zonnetje81 schreef:
Een goed en braaf (manege)paard is goud waard zeg ik altijd maar.

Nou, zo is het wel hoor. Als ik zie hoe braaf de paarden hier zijn, en gezond.

Moet ook wel, je kunt als bedrijf niet om de zoveel jaar nieuwe paarden moeten kopen. Dat kost pas geld. het is dus juist voor een manegebedrijf van belang dat je goede, gezonde paarden hebt. En goede en gezonde paarden koop je niet voor 1500 euro. Was het maar waar :).

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:25

Ik stond laatst met een eigenaar van een manege te praten,en die zei dat je een goed manege paard niet kon vinden onder de 5000 euro. En er lopen te veel hittepitten rond zei hij ,daar heb je als manege niks aan.Zijn paarden blijven dan ook tot ze overlijden.Hij heeft een paar fijne weide's waar ze met pensioen mogen als het zover is.

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 10:34

@sideswipe ook op jou kan ik niet meer quoten... :P moet bokt nog even uitvogelen voor mezelf


Nee ik weet dit nog niet. Ik ben nog steeds voor mezelf aan het inschatten of ik het financieel als studentje op kan brengen, daarom ben ik dit topic ook gestart, omdat wellicht mensen ervaringen hebben die ze kunnen en willen delen. Ik ben van plan volgend jaar te gaan vragen.

Ze verkopen daar heel vaak manegepaarden, het komt eigenlijk jaarlijks wel 2 a 3 keer voor. Toevallig gaat vanaf volgende week een paard die er 2 jaar gestaan heeft ook naar een particulier. In overleg is daar heel veel mogelijk!

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 10:34

Autumnn schreef:
Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik heb mijn manegepaard voor €1700 gekocht inclusief nieuw kunststof zadeltje (die volgens de zadelmaker niet eens zo verkeerd lag). Ze was wel 16 en redelijk wat kreupel. Heb nog wel vier mooie jaren met haar gehad :)


Ik heb er altijd wat aan! bedankt voor je reactie! :j

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:36

beatje schreef:
Ik stond laatst met een eigenaar van een manege te praten,en die zei dat je een goed manege paard niet kon vinden onder de 5000 euro. En er lopen te veel hittepitten rond zei hij ,daar heb je als manege niks aan.Zijn paarden blijven dan ook tot ze overlijden.Hij heeft een paar fijne weide's waar ze met pensioen mogen als het zover is.



Inderdaad, er zijn niet zoveel paarden die echt geschikt zijn voor een beginner.

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 10:37

Zonnetje81 schreef:
Er zijn ook maneges met de betere paarden dus wat een onzin. Ik ken een manege die eigen fok inzetten in de manege, dus allemaal paarden met een goede afstamming.


Gebeurt bij ons inderdaad ook! wij hebben sinds kort twee pony'tjes terug, 1 is hier geboren, moeder heeft altijd in de lessen mee gelopen (is inmiddels overleden) en toen dat paard weg was bij ons heeft ze ook nog een veulen gehad, beide zijn nu weer terug en lijken als twee druppels water op de moeder. Heel bijzonder om te zien! Ze hebben er ook bewust voor gekozen om die pony's te kopen omdat ze wisten wat ze aan de moeder hadden. Ze kijken daar echt naar kwaliteit. En natuurlijk heeft elk paard zijn of haar eigen kwaliteiten, maar ze kopen geen afgetrapte beestjes. :)

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 10:42

Sideswipe schreef:
beatje schreef:
Ik stond laatst met een eigenaar van een manege te praten,en die zei dat je een goed manege paard niet kon vinden onder de 5000 euro. En er lopen te veel hittepitten rond zei hij ,daar heb je als manege niks aan.Zijn paarden blijven dan ook tot ze overlijden.Hij heeft een paar fijne weide's waar ze met pensioen mogen als het zover is.



Inderdaad, er zijn niet zoveel paarden die echt geschikt zijn voor een beginner.


zeker waar! Ik heb in dat opzicht ook wel bewondering voor manege's. Ik ben er van overtuigd dat heel veel meiden of jongens die er rondlopen heel groot over hunzelf denken. Ik hoor het zo vaak. Dat een aantal te horen hebben gekregen dat ze naar de paardenles mogen. En dat ze dan ineens als een trotse pauw rondlopen en op elk paard gaan en er uiteindelijk helemaal niet op kunnen rijden.

Ik zou het nooit kunnen om zomaar 10+ mensen op mijn paard te laten rijden. En helemaal als sommige mensen eigenlijk je paard meer kapot rijden.

Ik ben ook verre van perfect!

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 10:45

Shaggy09 schreef:
TS, ga eerst eens vragen of ze überhaupt te koop is en zo ja wat de richtprijs is.
De prijzen op dit moment zijn namelijk absurd hoog en het zou me niets verbazen als
ze minimaal het dubbele van jou geschatte bedrag vragen.

En daarnaast ben ik nu wel heel benieuwd op welke manege ze staat? :)


Ik wil de naam wel prive zeggen. Ik houdt het liever voor me ivm het volgende;

Omdat ik erg bang ben dat ze gaan opdringen als ik vraag of ze te koop is en voor wat voor prijs. En ik voor mezelf eerst helemaal duidelijk wil hebben of ik het financieel aan kan heb ik dit nog niet gedaan. Ik wil mezelf kunnen "indekken". Ik kan geen beloftes doen die ik niet kan waar maken. En nu is vragen maar vragen... En ja heb je nee kun je krijgen, maar ik wacht er liever nog wat langer mee, en dat ik het vraag dat ik dan ook de koop kan inzetten. Ik maak mezelf anders heel gauw lekker met iets wat ik nog niet heb.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:47

xkusjeirene schreef:
@sideswipe ook op jou kan ik niet meer quoten... :P moet bokt nog even uitvogelen voor mezelf


Nee ik weet dit nog niet. Ik ben nog steeds voor mezelf aan het inschatten of ik het financieel als studentje op kan brengen, daarom ben ik dit topic ook gestart, omdat wellicht mensen ervaringen hebben die ze kunnen en willen delen. Ik ben van plan volgend jaar te gaan vragen.

Ze verkopen daar heel vaak manegepaarden, het komt eigenlijk jaarlijks wel 2 a 3 keer voor. Toevallig gaat vanaf volgende week een paard die er 2 jaar gestaan heeft ook naar een particulier. In overleg is daar heel veel mogelijk!



Met dat financieel inschatten kan ik je niet helpen... (nouja ik heb nu zo'n 18 jaar paarden aan huis en als ik niks met paarden had gedaan en in een "normaal"huis was gaan wonen had ik nu inmiddels wel een hele dure Italiaanse sportauto kunnen kopen :D :+ :D :+ )

Met een pensionstal weet je wel wat je kwijt bent per maand .


Toch een tip: je kunt ook wel op spullen besparen. Je hoeft echt geen Anky dekje, KEP helm en hoofdstel van €250 te hebben omdat de rest dat ook heeft.
Spullen van Harry'sHorse, Kerbl en Sectolin voldoen ook prima. (als het maar goed past!)

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 10:52

Sideswipe schreef:
xkusjeirene schreef:
@sideswipe ook op jou kan ik niet meer quoten... :P moet bokt nog even uitvogelen voor mezelf


Nee ik weet dit nog niet. Ik ben nog steeds voor mezelf aan het inschatten of ik het financieel als studentje op kan brengen, daarom ben ik dit topic ook gestart, omdat wellicht mensen ervaringen hebben die ze kunnen en willen delen. Ik ben van plan volgend jaar te gaan vragen.

Ze verkopen daar heel vaak manegepaarden, het komt eigenlijk jaarlijks wel 2 a 3 keer voor. Toevallig gaat vanaf volgende week een paard die er 2 jaar gestaan heeft ook naar een particulier. In overleg is daar heel veel mogelijk!



Met dat financieel inschatten kan ik je niet helpen... (nouja ik heb nu zo'n 18 jaar paarden aan huis en als ik niks met paarden had gedaan en in een "normaal"huis was gaan wonen had ik nu inmiddels wel een hele dure Italiaanse sportauto kunnen kopen :D :+ :D :+ )

Met een pensionstal weet je wel wat je kwijt bent per maand .


Toch een tip: je kunt ook wel op spullen besparen. Je hoeft echt geen Anky dekje, KEP helm en hoofdstel van €250 te hebben omdat de rest dat ook heeft.
Spullen van Harry'sHorse, Kerbl en Sectolin voldoen ook prima. (als het maar goed past!)


Nee tuurlijk dat kan ook niet! Dat moet ik ook volledig zelf doen. Ik moet gewoon overal goed gaan informeren. De spullen voor mezelf heb ik allemaal al dus dat scheelt al in het kostenplaatje. Verder ga ik gewoon opzoek naar goede spullen, maar wel met een goede redelijke prijs.
Ik wil het beste voor een paard, maar het moet wel leuk blijven :j

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:53

xkusjeirene schreef:
Autumnn schreef:
Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik heb mijn manegepaard voor €1700 gekocht inclusief nieuw kunststof zadeltje (die volgens de zadelmaker niet eens zo verkeerd lag). Ze was wel 16 en redelijk wat kreupel. Heb nog wel vier mooie jaren met haar gehad :)


Ik heb er altijd wat aan! bedankt voor je reactie! :j


Daarnaast reed alles op haar. Van kinderen van 7 met hun eerste lesje tot aan volwassenen die in de L met haar reden. Springles reden dan ook echt gevorderderde op haar omdat ze daar echt veel te sterk voor was.
Ik had mijn handen vol aan haar, maar mijn nichtje van 8 kon er zo mee weg rijden. Daarom moest ik ook 14 jaar wachten tot ze weg mocht, iedereen was veel te gek op haar :D

Trouwens nog een tip, vraag iemand anders om haar te kopen/informeren.

Vriendin van mij heeft dat ook gedaan met haar ex-manegepaard en dat scheelde aanzienlijk in de prijs.
Die manege-eigenaar was namelijk op-en-top handelaar en hoe sterker je band was met het paard, hoe hoger de prijs :))

Bij mij was het juist andersom. Omdat de eigenaar wist hoe gek ik op haar was (en ben....) was ik de enige die haar mocht kopen van hem. Ging wel om 2 verschillende personen van verschillende maneges (Noord-Holland/Drenthe)

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:57

Autumnn schreef:
Trouwens nog een tip, vraag iemand anders om haar te kopen/informeren.

Vriendin van mij heeft dat ook gedaan met haar ex-manegepaard en dat scheelde aanzienlijk in de prijs.
Die manege-eigenaar was namelijk op-en-top handelaar en hoe sterker je band was met het paard, hoe hoger de prijs :))

Bij mij was het juist andersom. Omdat de eigenaar wist hoe gek ik op haar was (en ben....) was ik de enige die haar mocht kopen van hem. Ging wel om 2 verschillende personen van verschillende maneges (Noord-Holland/Drenthe)



Dit zijn wel hele goede tips ja!!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:57

Misschien kan je bij de manege laten weten dat je geïnteresseerd bent en of er mogelijkheid
is om er eventueel over te nemen....stel je voor dat er een ander ook geïnteresseerd is of dat ze haar verkopen omdat zoals je zegt niet het typische manegepaard is?

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:00

Je zegt dat je het zeker wil weten of het financieel lukt; misschien kan je hier neerzetten hoe veel je in de maand over denkt te houden en denkt te gebruiken?

Ik zal je eerlijk zeggen, toen ik mijn kocht, kon ik dat eingelijk niet zo goed betalen. Mijn spaarrekening was leeg en ik verdiende niet zo veel dat die snel weer voller werd. En ik heb het prima gered hoor. En ik kocht haar ook als 19 jarige student.

En behalve de spullen die je af en toe tussendoor moet kopen, vind ik het onderhouden van mijn paard reuze meevallen en is het echt niet zo'n big deal als iedereen er altijd van maakt :=

Je moet gewoon genoeg op je spaarrekening hebben of een back-up plan hebben als je paard ziek wordt. En dan komt alles best goed.

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 11:07

prugelpiet schreef:
Je zegt dat je het zeker wil weten of het financieel lukt; misschien kan je hier neerzetten hoe veel je in de maand over denkt te houden en denkt te gebruiken?

Ik zal je eerlijk zeggen, toen ik mijn kocht, kon ik dat eingelijk niet zo goed betalen. Mijn spaarrekening was leeg en ik verdiende niet zo veel dat die snel weer voller werd. En ik heb het prima gered hoor. En ik kocht haar ook als 19 jarige student.

En behalve de spullen die je af en toe tussendoor moet kopen, vind ik het onderhouden van mijn paard reuze meevallen en is het echt niet zo'n big deal als iedereen er altijd van maakt :=

Je moet gewoon genoeg op je spaarrekening hebben of een back-up plan hebben als je paard ziek wordt. En dan komt alles best goed.


Pfoee, dat vind ik een goede! Ik ga het eens uitrekenen. Ik kom erop terug!

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 11:09

kally schreef:
Misschien kan je bij de manege laten weten dat je geïnteresseerd bent en of er mogelijkheid
is om er eventueel over te nemen....stel je voor dat er een ander ook geïnteresseerd is of dat ze haar verkopen omdat zoals je zegt niet het typische manegepaard is?


Er is dus nog iemand die ooit interesse gehad heeft. Verder hoor ik niemand over haar. Dit paard vind je leuk of die vind je verschrikkelijk. Ze staat er 6 jaar denk ik nu, wellicht was ze al eerder verkocht, ik weet het niet. Ik kan altijd hints geven dat ik interesse heb inderdaad. Thanks voor de tip!

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:15

xkusjeirene schreef:
kally schreef:
Misschien kan je bij de manege laten weten dat je geïnteresseerd bent en of er mogelijkheid
is om er eventueel over te nemen....stel je voor dat er een ander ook geïnteresseerd is of dat ze haar verkopen omdat zoals je zegt niet het typische manegepaard is?


Er is dus nog iemand die ooit interesse gehad heeft. Verder hoor ik niemand over haar. Dit paard vind je leuk of die vind je verschrikkelijk. Ze staat er 6 jaar denk ik nu, wellicht was ze al eerder verkocht, ik weet het niet. Ik kan altijd hints geven dat ik interesse heb inderdaad. Thanks voor de tip!


Dat zou ik zeker doen! Dat heb ik bij mijn merrie ook altijd gedaan. Tot vervelends aan toe :+ ("ben je er nu alweer voor dat knol" (met een knipoog) "ja, als jij haar nog steeds niet wilt verkopen moet ik wel ;) "
Daardoor kreeg ik een hele hoge gunfactor en kon en mocht ik haar eindelijk kopen.
Hou daar ook rekening mee. Met zulke aankopen is een gunfactor heel erg belangrijk :))
Ik ging met de trein 3 uur heen en 3 uur terug. Dat wist hij ook. Elke x op ponykamp voor haar..
Jij rijdt daar dus dat is lastig, maar laat het zien aan de eigenaar dat je haar wilt kopen en je best voor haar doet (vooral als er anderen zijn)

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 13:10

@autumnn ook op jou kan ik niet reageren via quote..

Ik ga eens kijken wat ik kan doen! Ik loop daar sinds 2011 dus het zou toch niet anders kunnen dan dat ik wel een kleine gun factor heb gewonnen :D. Maar dat is afwachten tot ik de grote vraag ga stellen.

Ik vind het wel spannend om de vraag te gaan stellen hoor. Ik wil haar al kopen sinds ik 13 ben, en nu dat het steeds dichterbij komt voelt het allemaal wel een beetje onwerkelijk. :O Maar dat mag de pret niet drukken! Ik hou jullie op de hoogte. Mijn plan is om rond mei, juni, juli de brandende vraag te gaan stellen!

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:21

xkusjeirene schreef:
@autumnn ook op jou kan ik niet reageren via quote..

Ik ga eens kijken wat ik kan doen! Ik loop daar sinds 2011 dus het zou toch niet anders kunnen dan dat ik wel een kleine gun factor heb gewonnen :D. Maar dat is afwachten tot ik de grote vraag ga stellen.

Ik vind het wel spannend om de vraag te gaan stellen hoor. Ik wil haar al kopen sinds ik 13 ben, en nu dat het steeds dichterbij komt voelt het allemaal wel een beetje onwerkelijk. :O Maar dat mag de pret niet drukken! Ik hou jullie op de hoogte. Mijn plan is om rond mei, juni, juli de brandende vraag te gaan stellen!


Jeetje dan pas???? :o

Zo lang kunnen wij niet wachten hoor! :+