Weer gaan paardrijden na 1 jaar...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PonyPaardxo
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-08-19

Weer gaan paardrijden na 1 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 19:37

Heyy,

Ik ga in september weer paardrijden op de manege (andere dan eerst). En dan ga ik samen met een vriendin, zij heeft wel gewoon gereden (verzorgpony). Maar in die les waar ik ga rijden moet je een bepaald niveau halen, en ik ben bang dat ik dat dan dus niet haal.... en in een andere les gaan kan niet, anders moet ik bijna 1 uur lang fietsen en kan niet gebracht worden.
In de jaar waar ik “niet” heb “gereden” had ik eigenlijk wel gereden maar dat was maar 2 keer ff uitgestapt op iemands paard, en 1x ‘sirieus’ gereden op de paard van de eigenaar van mn verzorgpony (vertel er later meer over). Maar dat ging niet echt goed... ik voelde me echt een beginner.... kwam het miss doordat het een paard was en ik gewend was aan pony’s?
En die verzorgpony die ik nu heb is al heel oud en dus met pensioen. Heb daar alleen maar mee gewandeld en gelongeerd ect.

Nu ben ik dus bang dat ik dat niveau niet haal. En als ik het dus niet haal, kan ik wss nooit meer paardrijden (lessen). Een manege die dichterbij is, vind ik niet zo fijn.... nare herinneringen. En eigen pony/paard is helaas te duur...

Wie kan mij hierbij helpen? ;(


Janneke2
Berichten: 22658
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Weer gaan paardrijden na 1 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:44

...heb je een idee wat je zoal moet kunnen?

Goed in balans zitten kun je niet via bokt oefenen, al kunnen beelden van centered riding wel helpen.
En met dingen als 'zien of je op het juiste been lichtrijdt' kunnen we wellicht helpen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

PonyPaardxo
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-08-19

Re: Weer gaan paardrijden na 1 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 19:54

Aan de teugel, schouder binnenwaarts, wijken ect. En meestal springen ze hoger dan 1 meter

Janneke2
Berichten: 22658
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Weer gaan paardrijden na 1 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:58

Okee, dat is een stevig niveau.

Er zijn bakken topics over 'wat aan de teugel' is (en de verschillen met 'in de krul')
ken je de hulpen voor schouderbinnenwaarts en wijken...?

Hoe goed is je verlichte zit....?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Weer gaan paardrijden na 1 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:03

En in hoeverre beheerste je dat soort dingen voordat je stopte?

Want ik merkte dat na een jaar niet rijden mijn niveau niet heel erg was gedaald. Viel me in elk geval alles mee :).

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

o_mariska_o
Berichten: 581
Geregistreerd: 23-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:07

Misschien kan je het overleggen met de manege. Misschien weten zij wel een oplossing bv. een tijdje privé lessen of iets dergelijks. En misschien vinden ze het helemaal niet erg als je in de springles even meespringt en daarna zelf dressuur gaat rijden als het voor jou te hoog wordt.

PonyPaardxo
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-08-19

Re: Weer gaan paardrijden na 1 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 20:14

Huh, had net een heel verhaal getypt, blijkt hij nii geplaats te zijn :(

Maar nu ff kort,
Op mijn vorige manege gingen we wel veel dressuren, maar dat waren best wel simpele dingen (meestal voor de proefjes).
Stelling, wijken, ect. deden niet voor de proefjes.

PonyPaardxo
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 20:20

o_mariska_o schreef:
Misschien kan je het overleggen met de manege. Misschien weten zij wel een oplossing bv. een tijdje privé lessen of iets dergelijks. En misschien vinden ze het helemaal niet erg als je in de springles even meespringt en daarna zelf dressuur gaat rijden als het voor jou te hoog wordt.


Ik kan idd wel privelessen nemen, maar ik zit dan met vervoer... fietsen vind ik niet erg, maar na 1 uur fietsen ben ik wel uitgeput en moe, en dan nog rijden, en daarna weer naar huis fietsen....

Shadow0
Berichten: 43455
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:22

Ik zou het overleggen met de manege. Uiteindelijk kunnen zij zien of je mee kunt in de les. Soms kan het prima, soms niet.

En overleg misschien ook met je vriendin, als jullie samen reizen, kan het misschien zo zijn dat jij bv een les eerder of later meerijdt, en je even op elkaar wacht?

Ik hoop dat het lukt! En misschien weet de manege ook wel of je met iemand anders mee zou kunnen reizen voor een andere les (of een briefje op het prikbord ofzo?)


PonyPaardxo
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-08-19

Re: Weer gaan paardrijden na 1 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 20:26

Oke, heel erg bedankt iedereen _/-\o_


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker