Strandrit omgeving Alkmaar/Heerhugowaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Strandrit omgeving Alkmaar/Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 22:06

Hoi hoi,

Allereerst hoop ik dat het topic hier goed staat, anders graag verplaatsen alsjeblieft *D
Heb gezocht naar een gelijkbaar topic maar was allemaal al wat ouder vandaar een nieuwe.

Ik woon in Alkmaar, ben opgegroeid in Langedijk en zou graag eens een strandrit willen maken.
Zelf rijd ik op manege de stenen kamer, heb nu zo'n 15jaar of meer rij ervaring, start ook wel eens een f-proefje, binnenkort f13.
Op mijn huidige manege gaan we in de zomer wel eens op buitenrit en ik ben met een instructiekamp ook wel eens mee geweest in een grote groep op een echte bos/heide rit.
Nu wil ik al een tijdje een echte strandrit maken maar wil zelf NIET bij Poelenburg. Dit omdat ik hier alleen maar slechte ervaringen over hoor en dus niet betrouwbaar vind.

Als ik op buitenrit ga ben ik geen zenuwepees, vind het ook niet erg als een paard een beetje om zich heen kijkt of wat enthousiaster is maar heb liever geen paard wat zich heel sterk maakt in de mond en de hele rit onder mij uit probeert te komen.
Daarnaast zal ik het toch wel spannend vinden de 1e x op het strand dus hoef ook niet meteen in volle galop over het strand. Stappen en draven lijkt me prima en als het goed voelt een rustig galopje.
Grote of kleine groep maakt me niet heel veel uit zolang het maar niet te wild word maar kleine groep heeft wel lichte voorkeur.

Qua lokatie heb ik redelijk keus, Bergen, Schoorl, Egmond eventueel Castricum zijn prima te doen.

Ben benieuwd naar jullie tips, kwam zelf manege de Hoef al tegen maar het hoeft geen manege te zijn, mag ook particulier :j

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Strandrit omgeving Alkmaar/Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:27

Zelf juist leuke ervaring met Poelenburgh met een strandrit! Gewoon netjes gecontroleerd galopje in een rijtje, geen gerace en er werd goed rekening met de groep gehouden!

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:28


E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Strandrit omgeving Alkmaar/Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 19:58

Alvast bedankt voor de reacties! :)

Is er verder nog iemand die ervaring heeft met manege de Hoef? Of nog andere aanbevelingen?

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:12

manege groot of manege de hoef kom ik dan uit in Egmond.
deze doen ook buitenritten.

zelf geen ervaring mee alleen met poelenburgh (bosritten) maar dat is jaren terug.


ik heb ook 3/4 jaar bij steenen kamer gereden, klein wereldje dat bokt haha

Jent
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:14

Ik ben een hele tijd geleden bij manege van de hoef geweest. Helaas geen strandrit maar een bosrit, die beviel goed. Ik heb een strandrit gemaakt bij poelenburgh, erg mooie route alleen een beetje jammer dat we heel kort gegaloppeerd hadden omdat we een duits meisje van een jaar of 8/9 mee hadden die niet zo goed kon rijden en zo bij ons voorbij raasde. Heb dr toen opgevangen maar toen moesten we gelijk omkeren dus dat was wel heel balen

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:29

Jent schreef:
Ik ben een hele tijd geleden bij manege van de hoef geweest. Helaas geen strandrit maar een bosrit, die beviel goed. Ik heb een strandrit gemaakt bij poelenburgh, erg mooie route alleen een beetje jammer dat we heel kort gegaloppeerd hadden omdat we een duits meisje van een jaar of 8/9 mee hadden die niet zo goed kon rijden en zo bij ons voorbij raasde. Heb dr toen opgevangen maar toen moesten we gelijk omkeren dus dat was wel heel balen


ja dat vind ik bij poelenburgh wel een nadeel dat ze iedereen door elkaar gooien in een groep. gevorderden en beginners bij elkaar

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:33

Keell94 schreef:
Jent schreef:
Ik ben een hele tijd geleden bij manege van de hoef geweest. Helaas geen strandrit maar een bosrit, die beviel goed. Ik heb een strandrit gemaakt bij poelenburgh, erg mooie route alleen een beetje jammer dat we heel kort gegaloppeerd hadden omdat we een duits meisje van een jaar of 8/9 mee hadden die niet zo goed kon rijden en zo bij ons voorbij raasde. Heb dr toen opgevangen maar toen moesten we gelijk omkeren dus dat was wel heel balen


ja dat vind ik bij poelenburgh wel een nadeel dat ze iedereen door elkaar gooien in een groep. gevorderden en beginners bij elkaar

Yep, dat was mijn ervaring dus ook. Ik werd als gevorderde bij een stel beginnende ponykampers gegooid.Daar was ook het geval: trappen, bokken, rennen en vallende, huilende kinderen... Geef dan eerlijk aan dat je geen gevorderde groep hebt op die dag, dan kunnen we altijd nog een andere dag overwegen of een andere manege overwegen.

Zelf wel positieve ervaringen met manege de Hoef, al was dat alleen een duinrit en geen strandrit. Op de site staat wel dat ze standaard in rengalop gaan, maar ik vond mijn paard daar prima te sturen en te remmen, dus als je aangeeft dat je graag een mak paard wil, zal dat vast wel kunnen :)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Strandrit omgeving Alkmaar/Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:37

Manege de Hoef is inderdaad gewoon alleen maar gas er op. Zonder ervaring lijkt me dat niet slim.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:49

Ik heb je even een PB gestuurd. Goede ervaring met manege Groot.

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Strandrit omgeving Alkmaar/Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:07

Manege groot is volgens mij een leuke manege.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:31