Leuke manege voor volwassenen in het Gooi (Omg Hilversum)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy12

Berichten: 908
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Hilversum

Leuke manege voor volwassenen in het Gooi (Omg Hilversum)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 08:43

Ik ben opzoek naar een manege in of rond Hilversum, Bussum, Baarn, Laren.

Nu zie ik wel verschillende via Google, maar ik heb geen idee welke leuk is voor iemand van 31 jaar.

Ik zoek een manege waar ook springlessen zijn en waar in de zomer buitenritten worden gereden. Ik ben niet echt een wedstrijdruiter.

De maneges die ik heb kunnen vinden zijn:
- Manege de Kamphorst
- De Larense manege
- Manege Hallinckveld
- De Hilversumse Ponyclub
- De Blaricumse manege

Wie heeft er goede ervaringen met een van deze maneges?

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:16

Ik volg, ik kom dan wel uit Almere, maar ik heb bij verschillende maneges in de buurt geïnformeerd en bij eentje ook gereden. Bij sommige ben je verplicht om eens per week dressuur af te nemen om te mogen springen, maar dat is voor mij te duur. Ik zou bijvoorbeeld wel iets willen als twee keer springen en dan dressuur. En de manege waar ik wel lessen heb geprobeerd vond ik de dressuurles steeds hetzelfde en bij het springen gaat het niet verder dan 3 hindernissen van 50cm. Kan ook heel leerzaam zijn, maar vroeger sprong ik met mijn paard 1.20 dat verwacht ik met manege lessen niet maar wel iets meer uitdaging. En de rest van de groep bestond uit 15 jarige wat niet heel erg hoeft te zijn, maar het was wel erg te merken.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 23-02-19 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:19

Manege Zonneveld in Baarn. Zelf geen ervaring me overigens.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Leuke manege voor volwassenen in het Gooi (Omg Hilversum)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:49

Stal Prinsenburg in Hollandsche Rading?
Het is een pensionstal maar ze hebben lease paarden waar je wekelijks een privé les op kan krijgen.'
Verder weet ik er niet veel van, over springen of buitenritten, maar dat zou je kunnen informeren.
De stal ligt in ieder geval tegen het natuurgebied aan.

Billy12

Berichten: 908
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 11:17

Barbet schreef:
Stal Prinsenburg in Hollandsche Rading?
Het is een pensionstal maar ze hebben lease paarden waar je wekelijks een privé les op kan krijgen.'
Verder weet ik er niet veel van, over springen of buitenritten, maar dat zou je kunnen informeren.
De stal ligt in ieder geval tegen het natuurgebied aan.


Ik heb ze wel een email gestuurd een paar maanden geleden met die vraag, maar helaas nooit iets van gehoord. Misschien moet ik er gewoon een keertje langs.

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:16

@jumpgirl heb je nog iets gevonden?

Ik heb laatst een oefencross gereden in Nijkerk bij stal Jacobs en ook de lessen die ik daar vooraf had waren echt fijn. Voor mij is het alleen 40 minuten rijden wat me toch wel iets te ver is (ook omdat ik elke dag al 40km heen en weer 40km terug naar het werk en van het werk rij). Maar misschien is het voor jou wel te doen?

thequeensmum
Berichten: 3520
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Leuke manege voor volwassenen in het Gooi (Omg Hilversum)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:45

Marcroix Amersfoort? Ken het persoonlijk niet maar hoor er goede dingen over

Billy12

Berichten: 908
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 20:26

moonsparkle schreef:
@jumpgirl heb je nog iets gevonden?

Ik heb laatst een oefencross gereden in Nijkerk bij stal Jacobs en ook de lessen die ik daar vooraf had waren echt fijn. Voor mij is het alleen 40 minuten rijden wat me toch wel iets te ver is (ook omdat ik elke dag al 40km heen en weer 40km terug naar het werk en van het werk rij). Maar misschien is het voor jou wel te doen?


Dankjewel voor de tip! Heb even gekeken op google maps, maar ik vind het toch iets te ver.
Ik ben nog niet wezen kijken bij de maneges hier in Hilversum en Laren.

Het leasen bij stal Prinsenburg spreekt mij ook wel aan. Ik ga de kosten even vergelijken met manege en lease 1x per week.