S springproeven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

S springproeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 22:54

Ik heb mijn eigen paard niet ver van een manege staan, en ik rijd recreatief en heb af en toe een F proefje gedaan. Nu vind ik springen leuker en wil, nu we de F6 door zijn gaan beginnen met het S springen.

Ik mag instromen in de S60, maar denk dat ik eerder voor S50 ga, net ff iets lager hihi.

Nu zit ik steeds met een aantal vragen in mijn hoofd, hoe gaat t met parcours verkennen? Gebeurt dat altijd aan het begin en zijn de parcoursen makkelijk te onthouden? (vroeger officieel gesprongen en was soms best pittig van die soms onlogische lijnen te moeten onthouden 8)7 )

En is er daarna meteen een barrage? Of is dat later en moet je dan opnieuw parcours lopen?

En stel je wordt uitgebeld met 3 weigeringen, mag je dan nog wel parcours afmaken?

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:25

Ik weet niet of het inmiddels verandert is, maar na het parcour in hoogte wordt versteld kun je parcour verkennen. De barrage is er soms gelijk achteraan dus dat moet je gewoon onthouden.

Ik ga binnenkort voor het eerst een indoor cross rijden en het spannendste vindt ik het parcour onthouden :')

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 07:12

Veel van je vragen zijn per manege verschillend.. Dus je kan dit het beste aan de organisatie vragen.
Parcours verkennen is inderdaad meestal voor de eerste start.
Volgens mij zijn de parcoursen niet lastig te onthouden, ik zeg altijd je moet weten welke nummer 1 is en de rest kom je vanzelf tegen :D

Of de barrage aansluitend is dat is keuze van de manege. Er is in ieder geval geen apart parcours lopen voor de barrage.

En of je na 3 weigeringen nog door mag is ook verschillend. Het kost veel tijd, het is de vraag of daar rekening mee gehouden is.
Zeker als het paard of pony stout is kan het lang duren voordat alles gesprongen is.