(manege) Stal Ermelo

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

(manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-14 12:43

Hallo Allemaal *D ,

Vanavond ga ik bij Stal Ermelo kijken. Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die deze manege/ stal kennen en wat jullie ervaringen daarmee zijn.

Zelf ga ik kijken om zo het rijden hopelijk weer op te kunnen pakken. Deze stal geeft het volgende aan:
- Geeft les in groepjes van 4
- op een vaste pony/paard
- lessen van ongeveer een half uur
- Je moet VOOR de les zelf je paard uit de wei halen of van stal en instappen
en na de les uitstappen.

Verder geven ze aan een dressuurstal te zijn, dus voornamelijk dressuur gericht. Ook kun je er paarden leasen. Zelf zou ik graag gaan leasen, daar of ergens anders maar ga daarom eerst ff lessen om te kijken of ik het goed kan combineren met werk en huishouden etc.

Graag hoor ik jullie reacties over deze stal, zodat ik daar rekening mee kan houden of na kan vragen vanavond. Want wat ze op internet vermelden, wilt niet zeggen dat het zo werkelijk gaat he ;)

Alvast bedankt!

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D


linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-14 14:30

Niemand die deze stal kent? of enige tips heeft voor vanavond

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Patsab
Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:36

Ja ken de stal maar dat is al een aantal jaar geleden, denk dat je zelf je oordeel moet vormen.
Vind het alleen raar dat je bovenop de lease ook de hoefsmid moet betalen maar goed, staan ook veel oude ponies die van mij allang hun welverdiende pensioen hadden mogen hebben.

Maar ben er al jaren niet meer geweest, was in overleg altijd wel veel te bespreken maar goed voor alles is een negatief en positief ding te benoemen.

Gezocht mijn oude merrie
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=811393&hilit=
Eieren vandaag zijn beter dan kippen morgen

linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-14 14:42

Ja dat viel me indd ook al op, dat zijn allemaal oudjes. Enkele zijn jonger. Begrijp dat ze meerdere paarden hebben als die nu bij de lease staan!

Wat ik belangrijk vind is het welzijn van de paarden, en als het alleen deze oudjes zijn dan is dat voor mij al één punt waarop ik zou afhaken.

Dit is vrijwel de enige manege/ stal waarbij je een tijdelijk vaste pony/paard heb, zodat je echt wat kan opbouwen en leren.

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Patsab
Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:45

Stal Mol in hulshorst doet ook aan lease geloof ik, maar dat kan misschien te ver voor je zijn.

Gezocht mijn oude merrie
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=811393&hilit=
Eieren vandaag zijn beter dan kippen morgen

Daf
Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:52

Net zoals Patsab heb ik daar jaren terug gereden / geleased en ik heb zelfs mijn lease-paard gekocht en daar weggehaald ...

De welzijn vond ik toentertijd nog al eens te wensen overlaten, maar goed, dingen kunnen veranderd zijn.

'Er zijn geen paarden die op een ezel rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden.'

linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-14 14:53

Ben me nog aan het oriënteren hoor, Maar dit is de eerste die ik ga bekijken.
Je hebt in Nijkerk ook een manege, alleen die hebben als les methode dat je vrijwel iedere les een ander paard heb.

Dit heb ik liever niet, Ik heb liever tijdelijk een vaste pony.. zodat je samen vertrouwen krijgt en kan groeien. Wanneer je aan een nieuwe uitdaging toe bent, natuurlijk door naar de volgende.

Zijn er nog andere opties in de omgeving?

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-14 14:55

@daf, Ik zal morgen wel een update geven van wat ik gezien heb.
Op de site staat dat de paarden da gelijks weide gang hebben, het kan zelfs voorkomen dat je hem zelf uit de wei moet halen. Ik weet niet of dit toen al zo was?

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Daf
Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:00

Ze stonden toen ook hele dagen buiten en dat is verder top, maar de regelgeving mbt hoeveelheid bodembedekking (wat echt zwaar minimaal was), ineens voor extra kosten komen te staan, paard moest bv nodig naar de tandarts, maar dan was daar geen geld voor (maar oh wee als je zelf niet kon betalen), laksheid mbt rondslingerende spullen van eigen kinderen / dieren, geen dierenarts laten komen terwijl dat echt wel nodig leek ...

Maar nogmaals, dat is inmiddels 7 jaar geleden dat ik mijn paard daar geleased / gekocht heb en weg ben gegaan. Ze zijn inmiddels veel groter gegroeid en misschien ook meer geld voor dingen.

'Er zijn geen paarden die op een ezel rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden.'

Patsab
Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:00

Ja ze hadden toen ook weide grond en paddocks, al geloof ik dat door de binnenbak de paddocks weg zijn en/of verplaatst, maar weet ik niet zeker, ben er nooit meer geweest.
Hier een linkje van de stal in hulshorst, zou verder niet weten wie er verder paarden in de lease heeft.
https://nl-nl.facebook.com/pages/Stal-M ... 9662040328

Maar goed je kan je eigen oordeel vellen na je bezoek.

Gezocht mijn oude merrie
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=811393&hilit=
Eieren vandaag zijn beter dan kippen morgen

Patsab
Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:02

Daf schreef:
Ze stonden toen ook hele dagen buiten en dat is verder top, maar de regelgeving mbt hoeveelheid bodembedekking (wat echt zwaar minimaal was), ineens voor extra kosten komen te staan, paard moest bv nodig naar de tandarts, maar dan was daar geen geld voor (maar oh wee als je zelf niet kon betalen), laksheid mbt rondslingerende spullen van eigen kinderen / dieren, geen dierenarts laten komen terwijl dat echt wel nodig leek ...

Maar nogmaals, dat is inmiddels 7 jaar geleden dat ik mijn paard daar geleased / gekocht heb en weg ben gegaan. Ze zijn inmiddels veel groter gegroeid en misschien ook meer geld voor dingen.




Ik was die herdershond vergeten :r bedankt daf :=

Gezocht mijn oude merrie
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=811393&hilit=
Eieren vandaag zijn beter dan kippen morgen

linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-14 15:06

Bedankt voor jullie reacties trouwens.

Maar dit zijn zeker dingen waar ik vanavond dus extra op ga letten. Dit is dus ook de rede dan ik dit topic aanmaakte, want de site is tip top en belooft wat.. maar vaak is de realiteit anders!

Zag wel op de site dat de binnenbak vernieuwd was, hopelijk hebben ze nu wel een juiste bodem!



De link die net gestuurd werd, doet het hier niet. komt misschien omdat ik op mn werk zit hoor :')
Laatst bijgewerkt door linn1502 op 06-10-14 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Daf
Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:07

:D

'Er zijn geen paarden die op een ezel rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden.'

davinci2412
Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:15

Ik sta nu zelf bijna een jaar bij stal ermelo en ben zeer tevreden. In het jaar is de stal ontzettend gegroeid en ze groeien nog steeds. wat is lees mbt het dieren welzijn en de bodembedekking ben ik juist niet tegen gekomen. Er wordt ontzettend goed op de dieren gelet. Om even een voorbeeld te noemen: mijn paard was niet lekker en leek koliekerig. Ik werd meteen gebeld, maar omdat ik op mijn werk was kon ik zelf lastig komen. Mijn moeder zou komen, maar die heeft totaal geen verstand van paarden. Sjerstin heeft de hele ochtend bij mijn paard in de paddock gestaan om hem aan het lopen te houden en heeft mijn moeder geholpen met het bellen van de dierenarts enz.

Natuurlijk is er niets mis mee om even te informeren, maar onthoudt wel dit is bokt ;) Leuk dat je langs komt vanavond, zal je ongetwijfeld nog wel even zien :)

linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-14 15:20

Wat leuk dat je reageerd, Ik was ook zeker niet op zoek naar negatieve reacties. maar vaak zijn sites mooier dan de werkelijkheid

Davincie, hebben ze ook meer paarden dan op de site aangegeven worden? Want de paarden daar zijn allemaal erg oud!

Je kan anders ook ff een pb sturen hoor!

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

davinci2412
Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:29

Ja de site moet weer even geupdate worden maar degene die dat normaal gesproken doet is net bevallen en verhuist dus die heeft de kans nog niet gehad om te updaten.. we hebben ook een facebook waar foto's/filmpjes geplaats worden. http://www.facebook.nl/stalermelo

Patsab
Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:30

Davinci, daarom zeggen we ook tegen ts, oordeel zelf, zowel DAF als ikzelf zijn er al jaren niet meer geweest en het kan inmiddels allemaal best verbeterd zijn hoor.
Heb er zelf met plezier op Otje gereden toen en veel bijgeleerd maar sommige dingen waren het net niet zeg maar.

Gezocht mijn oude merrie
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=811393&hilit=
Eieren vandaag zijn beter dan kippen morgen

linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-14 15:36

Nou ik ga het vanavond zien. Ben erg benieuwd, het klonk mij wel als een prima stal!~
Dit was ook niet bedoeld om alle negatieve dingen te horen, maar de dingen die net gezegd zijn z wel handig om mee te nemen. Ben ook blij met de reactie van davinci, omdat die alleen maar positief is!

Davinci weet je ook iets over de paarden, zijn het er meer en que leeftijd. Zijn ze allemaal zo oud ??

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

davinci2412
Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:40

Ik weet wel iets over de paarden maar geen idee hoe oud ze allemaal zijn want ik rij daar altijd op mijn eigen paard. Maar er zitten zeker hele leuke paarden tussen.

linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-14 15:49

thanks! Nou misschien tot vanavond hahaha

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Daf
Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:22

@linn1502: ik ben benieuwd naar je ervaring :)

'Er zijn geen paarden die op een ezel rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden.'

linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-14 11:50

Hoi Hoi,

Was een beetje druk op het werk en daarom nog niet gerageerd, sorry! %)

Wat ik daar gezien heb vond ik best positief. Had een aantal punten in mijn hoofd :list: , en deze met mijn vriend besproken. We zijn ook samen gaan kijken en konden zo allebei een eigen indruk krijgen en kijken of het bij me past.

Bij aankomst reden we langs een grote weide en de (meeste) paarden stonden lekker in de wei.

Wij kwamen rond 19:00 aan en er was les (wij gingen bewust rond het tijdstip dat er nog les gegeven werd, zodat we even konden mee kijken) Het was een les van 3 personen, gemixt met wat ervaren en een wat minder ervaren. Iedere ruiter werd op zijn niveau begeleid, en ieder kreeg net zoveel aandacht. Het was dus niet simpel weg in een rijtje en maar rondjes rijden, nee ieder had zijn eigen oefening en kreeg daarbij de nodige hulp, maar ook nodige verbetering als het paard in de weg werd gezeten! Dit vind ik zeer positief omdat ik niet van de standaard rijtjes lessen houd, maar ook dat er gewezen werd op het welzijn van het paard! +:)+

De buitenbak zag er top uit, helemaal klaar. De binnenhal, waar ook les gegeven werd was nog niet helemaal af maar ze zijn er mee bezig.

De stallen van de paarden waren wat verouderd maar verder prima. Er zijn wat (nood) stallen bijgekomen die natuurlijk minder mooi zijn maar wel veilig.

Ze hebben grote plannen betreft de stal. Zo zal de grote buitenbak overkapt worden en samen getrokken worden met de binnen bak. De stallen zullen worden verplaatst en vervangen.

De paarden zagen er goed uit en er heerste een vriendelijke sfeer. Er word gekeken naar welke doelen een ruiter heeft en proberen daar samen een weg in te vinden.

Al met al was ik dus best positief en ga ik in november 2 proeflessen rijden. Als dit bevalt ga ik vanaf januari of februari wekelijks lessen volgen, met de optie op lease.

Het is een heel verhaal geworden maar heb even van het begin tot eind voor mezelf naar voren gehaald en zo gelijk alles beschreven wat in me op kwam!

Mocht ik nog dingen vergeten zijn te vertellen, vraag het even misschien kan ik het antwoord wel geven.

@Davinci, kan het zijn dat ik je nog gezien heb???? <<)
Mocht er volgens jou iets anders zijn of nog aanvulling willen geven.. hoor het graag!

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Linnie050
Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:55

Waar zit stal Ermelo eigenlijk? Woon in putten heb gereden op verschillende maneges maar deze ken ik denk ik niet?
Stal Ermelo is ook echt de naam?

linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-14 11:57

Is indd hun echte naam! Het zit ook echt in Ermelo haha. Dit is hun site: www.stalermelo.nl

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Linnie050
Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: (manege) Stal Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:16

Nee ken het niet. Waar in Ermelo zit deze manege? Ken de straat ook niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers