Manege Groessen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carazonxoud
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-05-17

Manege Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-17 19:59

Hallo lieve bokkers :) !

Jullie meningen/ervaringen met manege Groessen.
Manege groessen was eerst Manege de Vossenberg.

Regels:
- je mag iets negatief zeggen, maar niet kattenkoppen als je ergens niet mee eens bent!
- blijf aardig

Ben benieuwd!

Groetjes Femke <3

Carazón Sangre


_Annemiek
Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:14

Goed idee dat de paarden buiten staan zoveel mogelijk, echter mis ik de schuilmogelijkheden wel...
lesseb goed afwisselend en niet alleen rijden maar ook de rest eromheen.
Top.

#Ladytrucker #Proud

Carazonx
Berichten: 67
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:55

Vroeger reed ik op manege de Vossenberg, goh wat is dat een tijd geleden.
Echter was de leefomstandigheden niet zo leuk voor die paarden daar...

Ben ook een tijd geleden naar Manege Groessen gekeken, rijd daar nog regelmatig wedstrijden.
Dat vind ik er wel leuk van, Manege de Vossenberg hield bijna nooit wedstrijden voor mensen met eigen paard. Meestal moest je dan meedoen met een F-proefje, waar je totaal niks aan had.

Goed idee, paarden meer in de ''vrije'' natuur zetten, beter dan dat ze 24/7 in de stal staan.

Echter ben ik nog steeds niet blij met de manege, als je hier je paard stalt heb je alleen maar nadelen.
Je kan nooit alleen in de bak rijden, of je moet op onmogelijke tijdstippen gaan rijden. Anders heb je altijd wel een groep in je bak, of je moet buitenrijden. Maar als het regent of het ijskoud is zie je mij niet zo snel buiten rijden :o ...

Ben trouwens niet echt fan van het concept manege, het is vele maler beter om een paard recht te rijden.
Alleen om een beginner te gaan vragen of je het paardje recht kan rijden is nou ook weer niet reëel.
Dit omdat als je recht rijd het veel beter is voor de rug, meestal wordt de rug van het paard wel ''verpest'' omdat niet alle ruiters zo ervaren is als de ander. Sommige stuiteren heel erg namelijk.

Heb er ook eens voor het leuke een proefles daar gedraaid.
Ik heb meteen gezien dat niet alle zadels passen bij elke pony, bij mijn eigen paardje zat het zadel ook niet al te lekker. Ook zie ik liever een bontje onder het zadel. Maar ja.

Een meisje werd op een pony gezet die net beleerd was, wat een ramp.
Pony sloeg op hol en het meisje hing ontzettend op de teugels en zat helemaal stijf. Zodat haar benen strak om de pony zat, die daardoor alleen maar sneller ging. Uiteindelijk instructrice (die tevens ook de eigenaresse is) voor de pony gesprongen omdat die niet wou stoppen.

Ook heeft die pony een paar keer mijn paard gebokt omdat ze te dichtbij kwam.

Ze is wel een goede instructrice, helaas niet echt iets nieuws geleerd of dingen verbeterd.
Dus het was echt een beetje voor een lolletje rijden.

Eigenaren zijn ontzettend aardig en behulpzaam, mag ze erg.

Maar nee, een manege ben ik geen fan van. Zitten altijd nadelen aan. Geef mij maar een pensionstal, zoals manege de Landsmaat. Dit is een privé stal voor mensen met een eigen paard. Zo kunnen ook geen manege kinderen stiekem je paard voeren of in de stal komen. <3

You can dream it, so you why can't you do it?

_Annemiek
Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:57

Carazonx schreef:
Vroeger reed ik op manege de Vossenberg, goh wat is dat een tijd geleden.
Echter was de leefomstandigheden niet zo leuk voor die paarden daar...

Ben ook een tijd geleden naar Manege Groessen gekeken, rijd daar nog regelmatig wedstrijden.
Dat vind ik er wel leuk van, Manege de Vossenberg hield bijna nooit wedstrijden voor mensen met eigen paard. Meestal moest je dan meedoen met een F-proefje, waar je totaal niks aan had.

Goed idee, paarden meer in de ''vrije'' natuur zetten, beter dan dat ze 24/7 in de stal staan.

Echter ben ik nog steeds niet blij met de manege, als je hier je paard stalt heb je alleen maar nadelen.
Je kan nooit alleen in de bak rijden, of je moet op onmogelijke tijdstippen gaan rijden. Anders heb je altijd wel een groep in je bak, of je moet buitenrijden. Maar als het regent of het ijskoud is zie je mij niet zo snel buiten rijden :o ...

Ben trouwens niet echt fan van het concept manege, het is vele maler beter om een paard recht te rijden.
Alleen om een beginner te gaan vragen of je het paardje recht kan rijden is nou ook weer niet reëel.
Dit omdat als je recht rijd het veel beter is voor de rug, meestal wordt de rug van het paard wel ''verpest'' omdat niet alle ruiters zo ervaren is als de ander. Sommige stuiteren heel erg namelijk.

Heb er ook eens voor het leuke een proefles daar gedraaid.
Ik heb meteen gezien dat niet alle zadels passen bij elke pony, bij mijn eigen paardje zat het zadel ook niet al te lekker. Ook zie ik liever een bontje onder het zadel. Maar ja.

Een meisje werd op een pony gezet die net beleerd was, wat een ramp.
Pony sloeg op hol en het meisje hing ontzettend op de teugels en zat helemaal stijf. Zodat haar benen strak om de pony zat, die daardoor alleen maar sneller ging. Uiteindelijk instructrice (die tevens ook de eigenaresse is) voor de pony gesprongen omdat die niet wou stoppen.

Ook heeft die pony een paar keer mijn paard gebokt omdat ze te dichtbij kwam.

Ze is wel een goede instructrice, helaas niet echt iets nieuws geleerd of dingen verbeterd.
Dus het was echt een beetje voor een lolletje rijden.

Eigenaren zijn ontzettend aardig en behulpzaam, mag ze erg.

Maar nee, een manege ben ik geen fan van. Zitten altijd nadelen aan. Geef mij maar een pensionstal, zoals manege de Landsmaat. Dit is een privé stal voor mensen met een eigen paard. Zo kunnen ook geen manege kinderen stiekem je paard voeren of in de stal komen. <3


Mijn paard heeft er gestaan maar had geen last van de manege lessen. Als er plek waa mocht je gewoon mee rijden en overdag tijd en ruimte zat om alleen te rijden, veel dingen zijn bespreekbaar en mogelijk.
Paarden worden goed verzorgt gaan regelmatig naar de tandarts en netjes op tijd naar de smid, ook de pensionpaarden kregen netjes op tijd via manege roulatie wormenkuur.

De lessen zijn lekker afwisselend hoe het met de beginners gaat vindt ik ook wel mee vallen ze worden in de gaten gehouden ( begin tijd van de manege hoe het nu is weet ik niet) alles netjes onderhouden ook zadels.

#Ladytrucker #Proud

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:13

Carazonx schreef:
(...)
Ben trouwens niet echt fan van het concept manege, het is vele maler beter om een paard recht te rijden.
Alleen om een beginner te gaan vragen of je het paardje recht kan rijden is nou ook weer niet reëel.
Dit omdat als je recht rijd het veel beter is voor de rug, meestal wordt de rug van het paard wel ''verpest'' omdat niet alle ruiters zo ervaren is als de ander. Sommige stuiteren heel erg namelijk.

Heb er ook eens voor het leuke een proefles daar gedraaid.
Ik heb meteen gezien dat niet alle zadels passen bij elke pony, bij mijn eigen paardje zat het zadel ook niet al te lekker. Ook zie ik liever een bontje onder het zadel. Maar ja.



Wat is volgens jou een 'concept manege'? Waarom zou een gevorderde manegeruiter zijn paard niet recht kunnen rijden?
Reed jij jouw pony recht toen je net begonnen was? ;)

Bontje onder het zadel is juist niet nodig als je een goed passend zadel hebt. Dus waarom heb je dat liever?


TS, geen ervaring met de manege. Maar was toch wel benieuwd wat Corazon hiermee bedoeld aangezien dit weinig te maken heeft met specifiek de manege waar jij het over hebt! :)

Carazonx
Berichten: 67
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:38

Paris_ schreef:
Carazonx schreef:
(...)
Ben trouwens niet echt fan van het concept manege, het is vele maler beter om een paard recht te rijden.
Alleen om een beginner te gaan vragen of je het paardje recht kan rijden is nou ook weer niet reëel.
Dit omdat als je recht rijd het veel beter is voor de rug, meestal wordt de rug van het paard wel ''verpest'' omdat niet alle ruiters zo ervaren is als de ander. Sommige stuiteren heel erg namelijk.

Heb er ook eens voor het leuke een proefles daar gedraaid.
Ik heb meteen gezien dat niet alle zadels passen bij elke pony, bij mijn eigen paardje zat het zadel ook niet al te lekker. Ook zie ik liever een bontje onder het zadel. Maar ja.



Wat is volgens jou een 'concept manege'? Waarom zou een gevorderde manegeruiter zijn paard niet recht kunnen rijden?
Reed jij jouw pony recht toen je net begonnen was? ;)


Ik zeg toch niet dat een gevordenen manege ruiter niet recht kan rijden? (Ik zie het nergens staan dus ik snap het niet.)
Ook zeg ik niet dat een beginner zo moet rijden in het begin, ik zeg toch juist dat het niet rëeel is daarvoor? Dus ik snap allebei je reacties niet.

You can dream it, so you why can't you do it?

_Annemiek
Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:57

De manege is te koop, per februari stoppen ze ermee en gaan ze terug naar utrecht.

#Ladytrucker #Proud


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers