Puur Terschelling...ervaringen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kaat12
Berichten: 51
Geregistreerd: 10-05-13
Woonplaats: lommel

Puur Terschelling...ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-14 18:48

Hoihoi,
een vraagje: Ik wil met m'n beste vriendin eens een keertje op het strand gaan paardrijden en we zijn allebij gevorderd. Ik kwam op de site van manege Puur Terschellig. De website ziet er mooi uit, veel verschillende ritten, en de friesen zijn natuurlijk ook een pluspunt <3 .
Maar is iemand die ervaring heeft met deze manege? Zoja, goede of slechte? :)
Je kan stemmen als je te lui bent om te reageren :D
Alvast dankjewel! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 26-02-14 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Poll verwijderd, ervaringen moeten onderbouwd worden.

TallimeraRemkoIesmien


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:53

ED --> MA

kaat12
Berichten: 51
Geregistreerd: 10-05-13
Woonplaats: lommel

Re: Puur Terschelling...ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-14 07:36

Oei da's nogal zielig |(
maar de rit zelf is wel leuk dus... mss toch een andere manege zoeken. Want met die singelwonden enzo dat vind ik wel heel erg :( @Just_Sannee

TallimeraRemkoIesmien

Letsmini
Berichten: 86
Geregistreerd: 03-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Puur Terschelling...ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 07:41

Mijn man en ik, gaan als wij op Terschelling zijn ook altijd naar Puur Terschelling. Ik vindt het welzijn van de paarden ook erg belangrijk. En mij is het niet opgevallen. Mocht je er geen lekker gevoel over hebben, dan zijn er genoeg maneges op Terschelling waar je buitenritten kan maken. Wij reserveren ook nooit bij Puur Terschelling. Wij bellen meestal als we al op Terschelling zijn.

Maggy- Welsh- Merrie-21 jaar en Wieke - Fries- Merrie-9 jaar

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 07:43

Daar schrik ik best van. Ik had Puur namelijk best goed ervaren.
Ik werk zelf op Terschelling, op een andere verhuur. En als ik mensen doorstuur (wij hebben alleen pony's), doe ik dat eigenlijk naar Puur.
Ik ben er 1 keer wezen mennen en toen was alles goed in orde, paard zag er goed uit en tuig en wagen waren voor elkaar. Mensen zijn ook erg vriendelijk.

TS: mocht je naar een andere verhuur willen gaan: terpstra vind ik zelf niet zo goed. Bij Lok kijken de mensen soms wat nors, maar de paarden hebben het prima, dus dan zou ik die proberen.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-02-14 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd


Loez1986
Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Puur Terschelling...ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:23

Ik ga ieder jaar naar Terschelling en ik ga ook altijd langs bij puur Terschelling..
Super mooie en brave friesen die er goed uit zien.
Er is mij niets opgevallen aan vervelende dingen.. Ik vind ze daar zelfs heel netjes en goed voor de paarden..
Het is alleen wel zo dat de tocht op een fries over het strand bij puur Terschelling rustiger is als bij rijpaardenverhuur lok.
Bij puur Terschelling is het gewoon heerlijk rondrijden op een fries en genieten van de natuur.. Bij de gevorderde rit bij lok gaan op het strand ook alle remmen los en mogen de paarden vol gas.. Ik moet zeggen dat dat ook wel een ervaring was...

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:23

Maar denk dat je dat in de zomer bij alle verhuren hebt eigenlijk, die paarden moeten hun eten in de vakanties verdienen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-02-14 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd


Nadiine__x
Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:34

Ik heb daar ook stage gelopen.
Met de eigenaar kun ik heel slecht overweg, onze karakters botste heel erg, maar tegen zijn dieren en gasten was hij altijd goed.

Tijdens mijn stage periode waren er geen wonden van het bit of singel te bekennen en kregen de paarden NA hun rit 2 kilo sportbrok.. (heb de zakken zelf geleegd in de tonnen)

Het enigste nadeel vond ik dat zijn friezen met 2 jaar voor de huifkar worden gezet. Hij heeft er 3 naast elkaar lopen, zet 2 grote sterken ernaast en het ukkie ertussen en wat losser okk hoefde die maar 1x in de 1 a 2 weken te lopen.. Maar alsnog vond ik het wat vroeg.

Gevolg, de erg oude paarden waren flink ingezakt. Leeftijd weet ik niet meer, dacht 20 en ouder is met pension. Maar kwamen er kleine kids een ritje maken werden ze toch weer opgezadeld. Wel max. 1 beginners rit per dag.

Zwakke paarden werden NOOIT ingezet. Zo heeft hij een merrie met een krom beentje, xelf heeft ze er geen pijn aan, maar je moet er niet op gaan rijden. Zij staat bij de veulens in de weide om de boel op te voeden

Alle paarden hadden een grote weide, verspreid over het eiland had hij her en der wat staan
Alle paarden hadden ook een grote rol. Kuil in de weides staan..

Ondanks zijn koppigheid en ouderwetse gewoontes en duidelijk bij het eiland vandaan kwamen (ouderwetse boeren)

Is het een bedrijf wat hart heeft voor zijn dieren in mijn ogen..

En in de zomer (ook winter als het druk is trouwens) lopen sommige paarden inderdaad 2 ritten.
Wel enkel de sterke paarden met goede conditie. Krijgen water tussen de ritten door. Ik begeleiden ook ritten en er word onwijs veel in gestapt, omdat de natuur daar zo mooi is en de meeste gasten alleen op het strand willen galoperen.
Snap niet wat hier mis mee is, hier rijd je toch ook wel eens een dagtocht? ;)
Had nooit het idee dat de paarden het niet aan konden..
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-02-14 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:44

Nou lijkt mij niet meer dan logisch idd dat ze vaker als een keertje per dag lopen een paard is best duur in onderhoud en dat moet er wel uit natuurlijk.
Vind het ook echt niet verkeerd hoor dat ze meerdere keren op een dag lopen en als je een beetje verhuur bedrijf ben dan ben je zuinig op je werknemers want dan komt er meer geld binnen dus het is gewoon kijken wat een paard kan lopen. Bovendien hou er Rekening mee dat een buitenrit weer heel wat anders is als les want buiten ga je toch voornamelijk lekker stappen en dan tussen door ene lekker stuk draven en galoperen, en hoef je geen krappe bochtjes je maken .
Buiten de vakanties om ( das over het algemeen een week of twaalf) een stuk rustiger en hebben de paarden tijd zat om weer lekker uit te rusten.

Rana is super lief

xGoldenHero
Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:50

Ik ga al jaren naar Lok. Paarden worden goed verzorgd alleen is het soms lastig contact maken met sommige mensen die er rond lopen. Voor de rest kan je overal wel mee helpen en zijn de ritten ook leuk!

Zelf laatste jaren als begeleider mee gegaan en ik probeerde toch altijd gezellig te maken :p

Rex & Jazz

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Puur Terschelling...ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:55

Ik heb zowel een keer paardgereden als een huifkartocht gedaan op terschelling en 1 van die twee was bij Puur terschelling, ik weet niet meer zeker wat maar het beviel beide goed in ieder geval. :)

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

SayaJones
Berichten: 11920
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Puur Terschelling...ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:09

Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is als paarden 2 ritten op een dag doen als ze dat aan kunnen :)
Dit is mijn ervaring, kan er niets anders van maken

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:27

Moderatoropmerking:
Enkele berichten in dit topic zijn op verzoek verwijderd omdat deze berichten de plaatser zelf prive schade berokkende, daardoor kan het topic een beetje vreemd leesbaar zijn.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Nadiine__x
Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:52

In mijn voroge bericht zei ik dat ze met 2 jaar voor de huifkar gaan, dit moet 2,5 jaar zijn maar ik kan het niet meer aanpassen..

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Liselore92
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:45

Ik heb van de zomer een strandrit gemaakt bij Puur Terschelling en dat beviel heel goed! Leuke, brave paarden en vriendelijke mensen, hele mooie rit door de duinen, het bos en het strand. Omdat ik het een leuk bedrijf vondt heb ik een aantal weken stage gelopen bij Puur Terschelling. Ik heb een leuke tijd gehad en veel geleerd! De paarden worden goed verzorgd en krijgen wat ze nodig hebben. Aan gastvrijheid wordt veel waarde gehecht.

Kortom, leuk bedrijf wat goed voor de dieren zorgt en de ritten zijn heel leuk en door een mooie omgeving. Zeker een aanrader!

jesuisRooos
Berichten: 416
Geregistreerd: 18-03-10

Re: Puur Terschelling...ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:55

Heb het eerste bericht van Just_Sannee niet kunnen lezen maar ik maak wel iets op over singelwonden e.d. Toevallig heb ik dezelfde periode stage gelopen bij hen als Sanne en moet ik zeggen: de paarden werden prima verzorgd en onderhouden, natuurlijk zijn er een aantal schuurplekken van het tuig te vinden maar dat is niet te voorkomen met warm weer (veel zweet) en elke dag/om de dag voor de kar lopen. Daarnaast kregen de paarden die ritten onder het zadel lopen altijd een bontje om de singel heen wanneer zij een eventueel schuurplekje hadden.

Ik plaatst dit alleen even om het verhaal recht te zetten, verder is het een prima bedrijf om een strandritje te maken. :)

Boshutje
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:37

2011 heb ik een super week ervaren bij Puur Terschelling, de paarden in goede conditie waren.
Kuilvoer is er onbeperkt en krachtvoer wordt ruim voor de rit gegeven, wat mij opviel was dat zij keurig individueel gevoerd worden d.m.v. een voerzak. Puur Terschelling is al enige tijd in het bezit van het veiligheid certificaat en is vorig jaar genomineerd als hippische ondernemer. Deze onderscheidingen geven blijk van een goed en verantwoord paardenbedrijf. De bedrijfsvoering is gescreend en door onafhankelijke professionals bevestigd als zeer goed. De paarden zijn rustig, betrouwbaar, werkwillig en zien er gezond uit.
Ook in 2014 wederom gebruik gemaakt van de diensten van Puur Terschelling naar volle tevredenheid.

joniii19
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:40

Ik heb 2 keer stage gelopen bij Puur Terschelling, de eerste keer was in 2012 toen heb ik daar 3 maanden gezeten. in februari van dit jaar ook weer voor mijn afstuderen, bij mij staat het welzijn van de dieren wel op nummer 1 en ga niet zomaar terug naar een bedrijf.
De paarden staan de hele dag buiten en kunnen de hele dag door eten en drinken ook staan ze altijd met zn tweeën of meer. Je kan merken aan de paarden dat ze het leuk vinden om mee te gaan op rit, ze nemen het bit aan en reageren niet als je de singel strakker zet.
De omgeving waar je gaat rijden tijdens een rit is heel mooi je komt overal langs en er worden leuke verhalen verteld. De mensen zijn ook vriendelijk en staan altijd open voor een praatje.

Jillsil
Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:10

Een beetje late reactie maar ik kom alweer samen met een vriendin van mij voor het 5de jaar op rij naar Terschelling en we gaan dan altijd rijden in de gevorderde groep bij Puur. We rijden eigenlijk altijd op dezelfde paarden de verschillende ritten en deze passen perfect bij ons. Ik las iets over singelwonden etc. Het paard waar ik op reed had een tijdje last van een wondje op zijn schoft. Ik begreep dat hij nu een gel-pad gaat krijgen om dit te voorkomen.

Verder moet ik zeggen dat wij tevreden zijn over alles daar. De ene begeleider spreekt je meer aan als een ander en het moet natuurlijk ook klikken met de mensen wie je in de groep hebt. Je mag er inderdaad niet zo hard als bij Terpstra of Lok maar dat is ook niet iets wat wij willen en is dus ook een reden geweest om voor Puur te kiezen.
Zorg ervoor dat je bij het reserveren gewoon eerlijk vertelt wat je kunt dan kunnen ze je in de juiste groep indelen met het juist paard. En als je een probleem hebt met iemand van daar zeg dit dan gewoon eerlijk dat lossen ze het op. Tenminste dat is onze ervaring.
Wij kunnen niet wachten totdat we deze zomer weer kunnen rijden over het prachtige strand.

shampyX9
Berichten: 1108
Geregistreerd: 18-04-13
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:10

Puur Terschelling is echt geweldig!! *\o/*

En ik zat in de gevorderde groep, en onze begeleider was Jochem Bierema,
hij is gwn awesome <<)

De rit was echt heel leuk, veel in draf en galop, door het water, en in het bos,
en door de duinen en op het strand :) :) :)

Echt een aanrader! :j

I love Carla & Yvonne & Jetske!!! <3
Huur een villa in Indonesië! http://www.farconn.com
http://www.bokt.nl/markt/ad/235852/vill ... g-indonesië

Ladya
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:54

Heyy, ik zelf rijd altijd bij terpstra. Ze zijn zeer aardig en helpen je goed!! Paarden zijn meestal opgezadeld voor een rit. Gevorderden ritten zijn altijd echt GOED gevorderd! Oaarden worden goed verzorgt zijn niet te mager en aardige mdewerkers waar je goed contact mee hebt!! De huifkartochten worden goed georganiseerd en er word met liefde een verhaal verteld!! Echt een aanrader en een 5 sterren bedrijf! *\o/* <3

duikpaardje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:00

Reactie op topic uit 2014 heb, heb op de TiM knop gedrukt.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !


Svmfoto
Berichten: 40
Geregistreerd: 10-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:17

Okay hele late rea maaar… ik heb zelf stage gelopen bij het bedrijf en mijn ervaring helaas minder positief. Werd super vaak tegen je geschreeuwd etc. Voor zijn dieren is hij inderdaad wel goed alleen kan het ook zeker verbeterd worden. Alle paarden hadden singel en bit wonden in de tijd dat ik er was, en de shires vind ik aan de magere kant. Ook hadden deze schoft wonden. Maar dit is wel al van even terug misschien is dit in de tussentijd ook alweer verbeterd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers