Apc waveren, iemand ervaring?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
annedv
Berichten: 122
Geregistreerd: 27-01-13

Apc waveren, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-13 19:45

Ik ben op zoek naar een nieuwe manege en ik kwam apc waveren tegen op internet.
Heeft iemand hier ervaring mee?

What doesn't kill you, makes you stronger


serenta
Berichten: 2271
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Apc waveren, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:30

Ik sta hier op stal, wat wil je weten

El Niardo : B+10 L1+10 L2+1

annedv
Berichten: 122
Geregistreerd: 27-01-13

Re: Apc waveren, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-13 16:29

Okee, ik heb een aantal vragen;
Hoeveel paarden zijn er ongeveer? Ik ben denk ik te groot voor de meeste pony's dus dan is wel een pluspunt als er veel paarden zijn.
Wat moet je allemaal doen in een volwassenen les van 2 en een half Uur als je hiervan maar een uur rijd?
En vanaf welke leeftijd ga je naar een volwassenen les?
En als laatste, is er een wekelijkse springles? Aangezien ik dit op mijn manege nu ook rijdt.
Alvast bedankt!

What doesn't kill you, makes you stronger

KirstenHorse
Berichten: 1286
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Apc waveren, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:33

Ik rijd ook op apc Waveren, hele vriendelijke mensen en een leuke sfeer. Een aantal vragen kan ik voor je beantwoorden :)
Er zijn wel paarden, maar die worden voornamelijk voor de hogere groepen gebruikt en het meest voor de volwassenen groepen. Er is naar mijn weten geen wekelijkse springles, apc Waveren is een dressuurmanege. Heel soms krijg je in je les een keer een springles, dacht te horen van anderen dat dat ongeveer 1 a 2 keer in het jaar is?

Hoop hiermee een paar van je vragen beantwoord te hebben :) Je kan ook altijd een mail naar de manege sturen ;)

Nelis M2+1

_roodvos_
Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Apc waveren, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:45

Ik heb ook een tijd op waveren gereden maar ik ben een paar maanden geleden gestopt.
Ik weet niet op welk niveau je rijd, maar ik de halfgevorderden voor kinderen heb ik nooit gesprongen. Alleen draf en stap, en rondjes galopperen, elke week hetzelfde eigenlijk. De sfeer is inderdaad erg fijn, en er zijn best veel paarden. Ik heb zowel in lessen gezeten waar eigenlijk nooit paarden in reden als in lessen waar er wel drie a vier paarden meereden... Een groot nadeel vind ik de grootte van de groepen, je rijd met maximaal twaalf in een les, meestal een stuk of tien. vooral met meerdere paarden (vaak lopen er wel wat shetlanders mee, maar in die les met veel paarden niet, dus toen was het echt vol) is dit erg druk.
in een les doe je: een uur poetsen en paard halen (zeggen ze, wij kregen meestal tien a twintig minuten), een uur rijden en dan een half uur "klussen", dit houd in dat je het erf gaat vegen en dergelijke gingen.
Dit is dus een kinderles, maar naar mijn weten val je als 16jarige nog gewoon onder de kinderen...

Laatst bijgewerkt door _roodvos_ op 0 min geleden, in het totaal 100.000.000 keer bewerkt

Marouss_
Berichten: 50
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:55

Ik rij nu al 5 jaar op deze manege en ik heb het er erg naar mijn zin. De lessen zijn inderdaad best druk, vooral irritant als je op een groot paard zit en er veel pony's meerijden. Veel paarden zijn er niet, voornamelijk pony's. We rijden bijna alleen dressuur. Het ligt eraan welke instructrice je hebt. In mijn les wisselen we heel veel af en doen af en toe weleens een sprongetje. Jammer genoeg is er niet elke week een springles, maar 2x per jaar!

I never thought I would love some so much until I met you, Lasco <3

Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:53

ik rij op manege waveren in les 3 en wij doen best vaak springlessen ong 1 x in de maand je moet er gewoon naar vragen.
er is een hele fijne sfeer ze letten heel erg op je lengte dus het zal niet gebeuren dat je op een te kleine gaat tis een superfijne manege ik rij hier al sinds mijn 6e..

Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

Re: Apc waveren, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:55

ze doen alles op niveau dus het zal aan jezelf liggen dat je met 16 nog tussen de kinderen zit

Marith666
Berichten: 210
Geregistreerd: 01-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:57

Late reactie :o
Ik rijd op manege waveren!! Je kunt mij misschien het beste een pb sturen, ik kan denk ik heel veel vragen wel beantwoorden!

Gladys_flod
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:27

Apc waveren is een leuke manege waar je eigenlijk alles kan doen. Springwedstrijden heb je er niet maar het ligt eraan als je groep er klaar voor is om te springen of niet. Ik rijd er al 4 jaar en ik heb bij de les van rachel gezetten daar kreeg ik veel "balkjes" les omdat je in niveau 1 nog niet echt mag springen als je op les komt wordt je waarschijnlijk in niveau 1 geplaatst als je al goed kan rijden stroom je natuurlijk snel door. Op lengte wordt goed gelet en je hoeft je geen zorgen te maken je hebt grote en kleine pony's en grote paarden. Heel veel grote paarden zijn er niet maar er is altijd een oplossing.

ornellabella
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:21

weet er iemand of ze daar ook privéles geven ??

KirstenHorse
Berichten: 1286
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:58

Ja ze geven daar privé les. Heb er vele gevolgd. Wel alweer zo'n 2 jaar terug :)

Nelis M2+1

ikbencoolyes
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:04

ik ben nuvan plan om naar manege Waveren te gaan. weet niet hoe het daar is. iemand tips?

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:25

ikbencoolyes schreef:
ik ben nuvan plan om naar manege Waveren te gaan. weet niet hoe het daar is. iemand tips?

TS, je reageert op topics van een aantal jaar oud. Dat is niet helemaal de bedoeling :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers