Welke manege is leuk voor een strandrit

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Shylah
Berichten: 468
Geregistreerd: 06-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:35

amoj schreef:
De Blinkert op Ameland! Echt een aanrader. Leuke ritten, leuke paarden en aardige mensen!


Je haalt de woorden uit mijn mond! Ik wilde ook De Blinkert zeggen haha!
Echt een aanrader! Ze hebben het hele jaar door ritten varierend van 1 tot 2 uur. Caps kun je eventueel daar huren, scheelt weer meeslepen. :)

“If you can dream it, you can do it.”


billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:47

LePinto07 schreef:
donna123 schreef:

Het ponyhof in Aagtekerke. Leuke paarden en pony's echt een aanrader!


Ja die bedoel ik ook! :)
Op welke paarden heb jij gereden?



oe ik op Luna haha ik wilde zo graaag op een fjord }:0 We waren toen met de ex-helpers van het bonte perdje gegaan we hadden daar super lang meegholpen en weg gingen nu allemaal het examenjaar in en hadden er jammer genoeg geen tijd meer voor. Nou hadden ze voor de groep (6/7) personen daar een rit geregeld!
Het was echt een mega gave ervaring

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

anniekb94
Berichten: 75
Geregistreerd: 20-07-13
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:14

Manege Bakker in Noordwijkerhout! Je maakt eerst een stuk door het bos en de duinen, en daarna kom je op het strand, waar je een heel eind mag galloperen! Ze hebben hele leuke paarden, ik reed de afgelopen keer op Zwanette, een voorwaartse Fries.

Never give up on something you really want. It's difficult to wait, but worse to regret.

Iejoorr
Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Welke manege is leuk voor een strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:58

Wil je rengalop, dan zeg ik manege poelenburgh.
Wil je liever lekker lang van het strand genieten, zeg ik manege Bakker in Noordwijkerhout.

Ik vond dat je op poelenburgh erg kort op het strand was. Draf/stap heen, rengalop terug en klaar. Daarnaast is het bij mij op strandrit 1x goed fout gegaan (lees; alle paarden er vandoor in volle galop) en sindsdien durf ik daar niet meer heen.
Manege Bakker heeft dat weer goedgemaakt. Heerlijke rit gehad en geen gerace en gedribbel op het strand :)

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

NikieV
Berichten: 242
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: België

Re: Welke manege is leuk voor een strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:21

Manege Ponyhof (leukste manege van Nederland) is zeker een aanrader!

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:24

Ik weet niet meer hoe het precies heette, iets met egmond aan zee.

Dat was een zulke keigave buitenrit met strand en bos, brave paarden en goed voorwaarts en lekker keihard galopperen.

Het ging er super aan toe.

xXbellaXx
Berichten: 170
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:25

manege elzenhof op texel ben ik met mijn vriendin heen geweest en dat is echt super leuk! we zij 11 dus de pony's zij echt betrouwbaar. 30 euries voor 2 uur rijden door bos, duin en op het strand echt leuke begeleiding
en je gaat ook het water in (niet heel diep) en de galopjes gaan (we zijn niet bang :) ) lekker hard (niet te) je moet wel goed strand hebben en dat hadden wij!

angelastolk
Berichten: 579
Geregistreerd: 27-07-13
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:08

Manege tinte(vlakbij oostvoorne) :) heb daar vorige zomer een strandrit gemaakt en is me erg goed bevallen!

ikbencoolyes
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:51

mijn kinderen hebben een paar keer een strandrit bij Le Cheval gemaakt. het personeel is wat onaardig en praat weinig met mijn kinderen. de paarden zijn wat dik en ook lui. het paard van de begeleider wou niet vooruit en de begeleider begon hem te slaan met haar zweep. vond ik wat hard. kinderen schrokken er ook van. de paarden zijn ook heel vies .mijn kinderen hebben wel heerlijk kunnen galopperen op het strand.
bij de Blinkerd was het heel leuk. het regende wel maar mijn kinderen maakte dat niets uit. zolang ze maar op zon paard zitten :) de begeleiding was heel aardig en er waren goed verzorgde paarden die nauwelijks vies waren. mijn kinderen konden lekker galopperen en hebben een geweldige strandrit gehad. ik raad persoonlijk toch echt de blinkerd aan.

Jules28040
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:28

Ponyhof in Aagtekerke is erg leuk.

Anananda
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 11:39

Shylah schreef:
amoj schreef:
De Blinkert op Ameland! Echt een aanrader. Leuke ritten, leuke paarden en aardige mensen!


Je haalt de woorden uit mijn mond! Ik wilde ook De Blinkert zeggen haha!
Echt een aanrader! Ze hebben het hele jaar door ritten varierend van 1 tot 2 uur. Caps kun je eventueel daar huren, scheelt weer meeslepen. :)


Wilde ik ook zeggen! Ben er twee keer geweest, ze hebben geweldige paarden (Ilona is echt leuk, heel nieuwsgierig en vrolijk!) en de mensen zijn erg vriendelijk. Je gaat door de duinen en het bos in, en afhankelijk van welk niveau (beginner of gevorderd) ga je in draf of in rengalop rijden op het strand. Mocht je een keer op Ameland zijn, raad ik je aan om er heen te gaan.

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:16

angelastolk schreef:
Manege tinte(vlakbij oostvoorne) :) heb daar vorige zomer een strandrit gemaakt en is me erg goed bevallen!


Lees nou dat Manege tinte stond niet meer

prugelpiet
Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:29

Ik ben bij Poelenburgh anders niet zo hard over het strand gegaan. Had ook niet bepaald een lieve pony, schopte naar alles en iedereen wat langs kwam, en toen ik er naast stond had die zelfs het lef om iemand die voor me langs liep aan te vallen :Y) Was ook totaal niet lief met opzadelen (zacht uitgedrukt) maar daar werd niet voor gewaarschuwd.
Begeleider was op het strand bang dat we uit het treintje kwamen en bleef daar op hameren. Helaas schoot die van mij ook uit het treintje omdat er van voren getrapt werd. Zat ik er te dicht op? Ongetwijfeld. De rem was ver te zoeken. Misschien dat we daarom niet meer zo hard gingen. Nu hoefde dat voor mij ook niet meer, want ik hou graag controle. Ik kan best een leuk stukje paardrijden denk ik, dus ik was er niet dusdanig van onder de indruk, maar ik denk dat het voor menig ruiter wel wat spannend had kunnen zijn. En die rem lag dus ook niet aan mijn stuurkunsten, maar meer aan een hele enthousiaste pony. Die precies weet waar het galop stukje zit. Op het moment van omdraaien op het strand, was het gedribbel en gehups ook meteen klaar. Enge stukken galop in de duinen zonder overzicht over smalle paden, wat resulteerde in volle hakken op de rem want er waren ineens tegenliggers om de bocht. Mijn eigen paard had haar benen gebroken in die rit.

Oke, nou moet ik er wel eerlijk bijvertellen dat we echt net na de eerste corona lockdown zijn geweest, de paarden nog niet weer meegeweest waren het strand op en we de fout hadden gemaakt te vertellen dat we wel een leuk stukje konden rijden en thuis eigen paarden hebben. Als je een wilde pony wil moet je dat vertellen, maar als je iets braafs wil vertellen wij doorsnee dat we goed kunnen stappen, draven en galopperen maar dat we geen helden zijn. Moment van aankomen daar werd er niet meer overlegd over wat er gezocht werd in een paard, maar je kreeg iets toegewezen. Heb best lol gehad onderweg hoor :D maar als je ietwat bang bent aangelegd had je geen lol gehad onderweg.

I am because you were


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers