Manege de Veluw, Ewijk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-12 15:29

Vandaag had ik een "privéles" (met twee) via Groupon bij manege de Veluw.
Dit beviel heel erg goed! Nu wil ik op deze manege misschien twee keer in de
week gaan lessen. Het is namelijk zo dat je korting krijgt wanneer je tweemaal
per week lest en aangezien ik dat al heel lang graag wil is dat voor mij ideaal,
ik ben namelijk maar een arme student haha ;) (het is 315 euro per kwartaal
voor 2 lessen per week). Nu ben ik erg benieuwd naar ervaringen van anderen!
Ik zou dan waarschijnlijk bij de gevorderden in een volwassenen les komen.
Momenteel rijd ik op manege St. Frans in Alverna. Ik hoor graag jullie ervaringen
of eventueel andere aanraders in de omgeving van Nijmegen waar je voor een
redelijke prijs tweemaal per week kan lessen. :)


matasja
Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:52

Toen ik er les had vond ik de lessen ERG vol, niet echt aandacht op rijtechnisch gebied, paarden staan klein gehuisvest vind ikzelf, sfeer onderling kan beter maar moet je zelf een weg in vinden. Eigenaren zijn wel erg aardig troiwens.
Vind het wel daar dat je goed op tuig moet letten, ik kreeg daar mijn eerste springles een zadel waar de beugelblokjes uit waren, gevolg erdoorheen geschote en behoorlijk gevallen.

Mijn zusje heeft er 6 jaar gereden, rijd nu sinds deze maand lessen op mijn ponyclub in millingen aan de rijn op een prive paard en ze geeft aan geen steek geleerd te hebben op de veluw in vergelijking met wat ze nu al heeft geleerd, ze rijden daar veel rondjes achter elkaar aan, maar dat is mede door de hoeveelheid paarden in de bak denk ik.
Ga eens een paar lessen kijken, of neem een 10 rittenkaart voordat je beslist, een manege moet je aanstaan vind ik.

trots op mijn dames: Famke & Flamboyante R.I.P Nynke & Matasja

JenW
Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:44

ik had ook staan twijfelen bij manege de veluw, ben er alleen niet erg enthousiast over..
vind dat de paarden en pony's in te kleine stallen staan, met 10 man in de les :n
niets voor mij.

je hebt ook Hippisch centrum la grande, ik rijd daar nu zelf ook al 4 jaar lang, en is goed te betalen en max. 5 man per les.
paarden elke dag lang naar buiten, alle disciplines, grote stallen. aparte poetsplaatsen ideaal!

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-12 16:46

Bedankt voor de reacties! Huisvesting viel me inderdaad ook wel op..
Ik heb nu een paar mailtjes de deur uit naar verschillende maneges!
O.a. La Grande. :)

JenW
Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:30

oke, ben benieuwd wat je gaat kiezen :)

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-12 21:34

Ja ik ook haha :) heb mail uitstaan naar la grande en klein Amerika.. Helaas allebei in de avond
niet super goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

Loes000
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-11-10

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:37

Ook hier niet zulke geweldige ervaringen met deze manege,
naast het feit dat de paarden heel kleine stallen hebben, er een (behoorlijk) aantal zijn die gewoon nooit buiten (in het land) komen, zijn de lessen ook erg vol en leer je er zeer weinig (dat zie ik althans bij mensen/kinderen die daar gereden hebben). Ik heb er iets van 3 (misschien wel 4) jaar op de wachtlijst gestaan, en mezelf uit eindelijk er vanaf gehaald omdat ik toen allang weer ergens anders les had....

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-12 21:47

Hm oke.. Ik denk dat deze manege dan sowieso al afvalt, ik wil wel goed les voor dat geld!

JenW
Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:52

ja precies!
lijn 11 stopt bijna aan de straat van la grande ;)
en vaak veranderd lijn 11 gelijk door naar lijn 5 richting de horst.

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-12 07:54

Ja maar ik zag dat lijn 11 's avonds amper rijd :( of heb ik dat mis?
Als ze bovendien geen korting hanteren bij tweemaal lessen in de week dan ga
ik kijken naar stal klein Amerika, 414 euro per kwartaal kan ik niet missen.
(Of nouja ik betaal dan de helft dus 207 euro).

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:11

Als het niet te ver is zou ik zeker ook eens kijken naar Akasha rijkunst in Gassel. Geen idee van de prijzen maar de instructie is volgens mij wel erg goed.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Boompje1985
Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:20

ha das lang geleden maar daar heb ik ook gereden bijna 20 jaar geleden toen was de huisvesting voor sommige pony's al klein en de laatste keer dat ik er was waren er alleen maar meer stallen bij gebouwd...niet echt een top manege meer indd, zou lekker verder kijken!

Broken crayons still color

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-12 10:59

Bedankt voor de info! Helaas is die manege wat te ver. Ik woon in het centrum van Nijmegen
en ben afhankelijk van het openbaar vervoer.

Pentax
Berichten: 2948
Geregistreerd: 16-09-10
Woonplaats: Achter mijn neus.

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:04

Ik vond de veluw erg leuk. Meen dat de paarden wel op de wei komen. Paarden hadden het niet ideaal a la huisvesting, maar zagen er goed uit, meeste waren ook fijner te rijden dan een gemiddeld manegepaard (niet allemaal gereden), en de sfeer was gezellig.

Wil je simpel wat geld verdienen met een paar muisklikjes per dag? :oo Het is geen snel rijk-word-garantie. :') Maar het is met wat geduld wél een héél leuk zakcentje! :j Klik HIER

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-12 11:40

Mijn ervaring was inderdaad dat het paard wat ik reed erg fijn te rijden was en meer in zich leek te
hebben dan menig ander manegepaard! Maar dit paard was nog erg jong en ik begreep dat hij niet
zo veel/snel in de (in ieder geval beginners) lessen werd ingezet. Wel vond ik de huisvesting, met
name voor de pony's erg klein. Maar een les met 9 man vind ik persoonlijk wel erg druk, helemaal
in een bak van 20x40.

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:20

Sem_ schreef:
Mijn ervaring was inderdaad dat het paard wat ik reed erg fijn te rijden was en meer in zich leek te
hebben dan menig ander manegepaard! Maar dit paard was nog erg jong en ik begreep dat hij niet
zo veel/snel in de (in ieder geval beginners) lessen werd ingezet. Wel vond ik de huisvesting, met
name voor de pony's erg klein. Maar een les met 9 man vind ik persoonlijk wel erg druk, helemaal
in een bak van 20x40.


Als je echt opzoek bent naar 'het betere manegepaard', dan zou ik gaan voor La Grande.
Heb begrepen dat hier ook paardjes staan die zijn uitgebracht in het Z (in hoeverre dit waar is zou ik niet weten) en ééntje zelfs Grandprix St.Georges.
Nu vraag ik mij wel af, of de instructrices zover zijn opgeleid dat ze jou kunnen vertellen hoe je het meeste uit zo'n paard haalt.
Want als je er eenmaal op zit, denk ik wel dat je graag de wat hogere oefeningen zou willen doen! ;)

JenW
Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:42

Paris_ schreef:
Sem_ schreef:
Mijn ervaring was inderdaad dat het paard wat ik reed erg fijn te rijden was en meer in zich leek te
hebben dan menig ander manegepaard! Maar dit paard was nog erg jong en ik begreep dat hij niet
zo veel/snel in de (in ieder geval beginners) lessen werd ingezet. Wel vond ik de huisvesting, met
name voor de pony's erg klein. Maar een les met 9 man vind ik persoonlijk wel erg druk, helemaal
in een bak van 20x40.


Als je echt opzoek bent naar 'het betere manegepaard', dan zou ik gaan voor La Grande.
Heb begrepen dat hier ook paardjes staan die zijn uitgebracht in het Z (in hoeverre dit waar is zou ik niet weten) en ééntje zelfs Grandprix St.Georges.
Nu vraag ik mij wel af, of de instructrices zover zijn opgeleid dat ze jou kunnen vertellen hoe je het meeste uit zo'n paard haalt.
Want als je er eenmaal op zit, denk ik wel dat je graag de wat hogere oefeningen zou willen doen! ;)



der zitten inderdaad verschillende paarden tussen die zz zwaar hebben gelopen ja ;) maar grand prix heb ik nog nooit gehoord! haha :P
weet wel dat Ollie, z gesprongen heeft ;)
maar op la grande mogen alleen maar mensen les geven die gediplomeerd zijn ;)
dit om het beste uit je les te halen ;)

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

Ajansen95
Berichten: 63
Geregistreerd: 01-01-12

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:49

ik kom ook even gezellig mee kletsen.
ik heb bijna 12 jaar bij manege de veluw gereden. er zijn zo veel verschillende meningen over deze stal maar veel er van de negatieve meningen zijn ook echt waar. de paarden komen weinig buiten en hebben kleine stallen. met ponys is het max 9 in de les en met paarden minder. ik wil niet de stal compleet zwart maken omdat ik er wel heel erg veel plezier heb gehad.

nu ga ik met mijn (aanstaandemoetiknogvinden nieuwe paardje) naar la grande. je betaald meer maar je krijgt er betere dingen voor terug. en ik denk dat je vanaf je 16/17 toch echt fijner kan lessen bij la grande. dit omdat ik vind dat je bij manege de veluw al snel blijft hangen op je niveau en bij la grande niet.

ik hoop dat je er wat mee kan!

Feeling down? Saddle up.

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-12 07:44

Dankjewel! Ben erg blij met de vele reacties. Gister ben ik wezen kijken bij een paard waar nog
een bijrijder voor gezocht werd en waarschijnlijk ga ik hem twee keer per week (of meer) rijden,
in ieder geval 1 keer in de week les en 1 keer vrij rijden! Hij is nog maar 8 jaar en 1.65 hoog,
vanmiddag ga ik nog een keertje rijden om een beetje te wennen. :)

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-12 17:25

Zo ik ben net terug van de tweede keer rijden! Ik ga het paard twee keer per week vast rijden
en eventueel nog in de weekenden als ik tijd/zin heb en de eigenaresse zelf niet gaat. :) Op
maandag ga ik vrij rijden en iedere woensdag lessen op de stalling zelf, kost 10 euro per les en
het is een les met (incl. ikzelf) 4 ruiters! Met de bus ben ik er in 20 minuten en de bushalte
stopt precies voor de stalling en gaat om het halfuur helemaal super dus! Iedereen bedankt
voor de reacties. :)

JenW
Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:49

oh wat leuk! in ieder geval veel plezier met je bij rijd paardje!! ;)

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:53

Leuk dat het bevalt.

Ik heb zelf leren rijden op de Veluwe, dus dat is al jaren geleden. Toen waren de lessen erg vol en chaotisch. Mijn moeder heeft regelmatig doodangsten uitgestaan volgens mij. Ik vind de stallen ook erg klein die de paarden hebben. Mijn pony's hebben er 2 keer gestaan toen ik op vakantie was. In de zomer was dat prima, want toen mochten ze overdag naar buiten in een soort weiland/bakje. In de winter was het dieptriest hoe ik ze aantrof en toen heb ik besloten om een andere oplossing te zoeken, want dit was geen succes.

RenWaBl
Berichten: 2174
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:12


capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:13

Nee hoor, het is toch leuk dat het haar bevalt bij het bijrijdpaard? Heb niet geschreven leuk dat het bevalt op de manege :P

RenWaBl
Berichten: 2174
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:17

Hu nou snap ik jou niet meer. :')

Ik weet dat ze op haar bijrijdpaardje bij Stal Zwier lest. :j Maar ik dacht dat jij dacht, dat ze op de Veluw ging lessen, snap je? :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 4 bezoekers