Manege de Veluw, Ewijk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
lenavoske
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:14

Ik rijd zelf op de Veluw, al bijna 8 jaar en het bevalt prima. De lessen zijn goed en de stallen zijn zo klein omdat ze niet mogen uitbreiden van de gemeente. Het is er sowieso super gezellig, met super ponys !


Elissaax
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:12

Ik rijd zelf nu een jaar op de manege de veluw heb eerst in alverna gereden maar ze hebben midsvhien w kleine stallen maar ze worden echt goed verzorgd ja het is max. Negen maar je keijgt heel goed les zegaan echt wel vaak naar buiten. In de winter staan ze met de deken en het is er helemaal niet donker !!!
Veel plezier met je verzorgpaard en trouwens je leert er echt wel goed op de veluw

RaboStorm
Berichten: 44
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:44

ik zeg je nu manege de veluw is echt een hele leuke manege ze hebben leuke pony's en paarden de mensen zijn aardig er hangt een goede sfeer de beheerster is aardig heel aardig zelfs je mag bijna alles en ze staan wel degelijk lang in de wei ze staan elke dag in de wei ze worden er s'avonds in gezet en worden er een 1 uur voordat de lessen weer uit gehaald en we mogen max! met 9 in 1 les rijden maar dat komt omdat we grote bakken hebben en een buitenbak we gaan ook vaak op buitenrit!

♥als god iets mooiers heeft gemaakt dan een paard, heeft die het voor zichzelf gehouden♥

'Ik hoef geen prins, doe mij maar zijn paard.'


Rabo♥
http://www.mijnalbum.nl/Album=E6XCBZRO

Hutcherson
Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:41

Ik heb 8 jaar op de Veluw gereden, omdat er in de buurt niet een echt een andere manege was waar ik terecht kon. Daarnaast was ik gehecht aan t paard waar ik veel op reed(Limit).
De manege heb ik ervaren als vies, klein, ongezellig, en soms kon ik de eigenaar wel wat aandoen omdat hij de paarden letterlijk naar buiten trapte.
Het paard waar ik veel op reed, Limit, had continue hoefproblemen. Dat kwam niet omdat ie van zichzelf zulke slechte hoeven had, maar omdat ie gewoon n week lang in zn eigen uitwerpselen stond te soppen. Heb jaren lang, als ik ging rijden, stiekem savonds de stal deels uitgemest en opnieuw hooi erin(dit mocht eigenlijk helemaal niet) omdat ik het zo zielig vond.
Tegenwoordig is de manege overgenomen door de dochter en hoop ik dat het iets beter is geworden.
De stallen zijn erg klein, en de houding van de paardeneigenaren die hun paard op de manege gestald hebben is echt schrikbarend. Zo arrogant en voelen zich zoveel beter dan de manege klanten.
Vreselijk volk af en toe. Denken op een onderlinge wedstrijd wel ff alles te regelen en denken dat ze zoiezo beter rijden dan manege mensen.

De zadels en hoofdstellen, zal ik het maar niet eens over hebben wat dat is echt uberslecht. Alle paarden en ponys hebben drukplekken, er wordt neit naar om gekeken.

Overigens, er zijn wel goede instructeurs die lesgeven op de manege. Ik heb leren rijdne van Jan. Die gaf altijd veel aandacht tijdens de lessen aan mensen die hij mocht en die goed konden rijden en potentie hadden om hoger en verder te komen met rijden. Als je niet goed kon rijden, of als hij je neit mocht, dan was het gewoon n uurtje hobbelen en dat was het. Hij is erg goed, en ik vond zijn lessrn altijd erg fijn.
De andere instructeurs vond ik niet zo.
Verder is t wel leuk hoor, maar als je 2x per week gaat rijden dan ben je denk ik heel snel uitgeleerd. Jan gaf mij meestal wel apart oefeningen(zoals travers, wijken in galop etc) zodat ik verder kon, maar op gegeven moment ben je wel uitgeleerd.

Ik zou eerder uitwijken naar de prinsenbankhoeve(die zit naast de snelweg net buiten nijmegen), stal klein amerika, of de brandenburgh in nijmegen.

Je hebt in ewijk ook nog een pensionsstalling waar je manegelessen kunt volgen op paarden./ Die stal is echt goed voor elkaar en volgens mij een heel leuk team met pension mensen etc..
stal zwiers heet die.

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-13 12:11

Dit topic is al oud ik rijd inmiddels gewoon weer/nog op manege St Frans en heb geen "verhuis" plannen meer. :)
Een instructeur die alleen aandacht geeft aan de mensen die hij mag/goed kunnen rijden klinkt niet echt als een
goede instructeur in mijn ogen..

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-13 12:59

Stal Zwier heb ik een tijdje een verzorgpaard gehad, inderdaad goede stal! Helaas klikte het niet echt met
het paard.

RaboStorm
Berichten: 44
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:46

RoyceMack mag ik vragen waar u reactie op slaat? want Limit heeft al vanaf jongs afaan hoef problemen en de eigenaren doen er wel degelijk iets aan elke maand komt de hoefssmid om te kijken naar de hoeven van limt, hij heeft hoefijzers en de paarden hebben helemaal geen drukplekken. De hoofdstellen en zadels zijn hartstikke goed ze worden elke maand ingevet en goed verzorgd. dat u 5 sterren manege's gewend bent dat maakt mij niks uit maar zeg pleas niet zulke dingen over de leukste manege van het hele land!

♥als god iets mooiers heeft gemaakt dan een paard, heeft die het voor zichzelf gehouden♥

'Ik hoef geen prins, doe mij maar zijn paard.'


Rabo♥
http://www.mijnalbum.nl/Album=E6XCBZRO

capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:00

Er zijn anders wel dingen uit haar reactie die ik kan beamen. Het is niet voor niets dat ik mijn dieren daar niet meer heen breng als ik op vakantie ga. Naar mijn mening hebben ze daar te veel paarden voor de ruimte die er is. De stallen waren toen erg klein en ik zie zomers heel veel paarden op een klein weitje gepropt staan. Dan zie ik liever de stallen en de weilanden van de Prinsenbankhoeve. Daar vind ik het toch paardvriendelijker geregeld.

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:09

RaboStorm schreef:
RoyceMack mag ik vragen waar u reactie op slaat? want Limit heeft al vanaf jongs afaan hoef problemen en de eigenaren doen er wel degelijk iets aan elke maand komt de hoefssmid om te kijken naar de hoeven van limt, hij heeft hoefijzers en de paarden hebben helemaal geen drukplekken. De hoofdstellen en zadels zijn hartstikke goed ze worden elke maand ingevet en goed verzorgd. dat u 5 sterren manege's gewend bent dat maakt mij niks uit maar zeg pleas niet zulke dingen over de leukste manege van het hele land!


HeHe, Er bestaat ook nog een even leuke stal XD

What doesn't kill you, makes you stronger.

Vergeef, vergeet, en laat het gaan!

RaboStorm
Berichten: 44
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: nijmegen

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:23

hahaha ja dat klopt StormHeidi maar gewoon even voor de reactie XD

♥als god iets mooiers heeft gemaakt dan een paard, heeft die het voor zichzelf gehouden♥

'Ik hoef geen prins, doe mij maar zijn paard.'


Rabo♥
http://www.mijnalbum.nl/Album=E6XCBZRO

RaboStorm
Berichten: 44
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: nijmegen

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:25

capopjekop als u dat vind dan moet u dat vinden.. maar ze zijn de wei nu wel groter aan het maken er zijn tuurlijk wel dingen die beter kunnen dat geef ik zelf ook wel toe geen een ding is perfect maar manege de veluw heeft wel veel vooruitgang geboekt maar ze mogen niet uitbrijden van de manege

♥als god iets mooiers heeft gemaakt dan een paard, heeft die het voor zichzelf gehouden♥

'Ik hoef geen prins, doe mij maar zijn paard.'


Rabo♥
http://www.mijnalbum.nl/Album=E6XCBZRO

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:25

RaboStorm schreef:
hahaha ja dat klopt StormHeidi maar gewoon even voor de reactie XD



Precies
Veluw is helemaal niet zo erg. Prima stal.

What doesn't kill you, makes you stronger.

Vergeef, vergeet, en laat het gaan!

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:30

Maar ik rijd toch het liefst bij ons, maar dat is logisch :)

What doesn't kill you, makes you stronger.

Vergeef, vergeet, en laat het gaan!

RaboStorm
Berichten: 44
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:37

StormHeidi schreef:
Maar ik rijd toch het liefst bij ons, maar dat is logisch :)

ja bij jullie is het ook leuk :)

♥als god iets mooiers heeft gemaakt dan een paard, heeft die het voor zichzelf gehouden♥

'Ik hoef geen prins, doe mij maar zijn paard.'


Rabo♥
http://www.mijnalbum.nl/Album=E6XCBZRO

fourseasons
Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:48

RaboStorm schreef:
RoyceMack mag ik vragen waar u reactie op slaat? want Limit heeft al vanaf jongs afaan hoef problemen en de eigenaren doen er wel degelijk iets aan elke maand komt de hoefssmid om te kijken naar de hoeven van limt, hij heeft hoefijzers en de paarden hebben helemaal geen drukplekken. De hoofdstellen en zadels zijn hartstikke goed ze worden elke maand ingevet en goed verzorgd. dat u 5 sterren manege's gewend bent dat maakt mij niks uit maar zeg pleas niet zulke dingen over de leukste manege van het hele land!

:')

Ik vind het goed van je dat je daar niet bent gaan rijden want ik heb er nog geen positief ding over gehoord in mijn omgeving. (familie van mij heeft er gewerkt dus ik ben er zelf ook vaak genoeg geweest) De prinsenbankhoeve heb ik zelf gereden en dat zal ik je eerlijk gezegd nu ook niet meer aanraden, als je me dat drie jaar geleden had gevraagd wel maar nu... La Grande in Beuningen vind ik zelf de beste in deze omgeving. Kleine groepslessen waardoor je veel aandacht krijgt, veel activiteiten, ieder paard eigen borstels, mooie ruime stallen en poetsplaatsen etc. :j

capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:04

Komen de paarden daar weleens buiten vraag ik me altijd af?

Black_Devil
Berichten: 490
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:10

ik heb daar ook gereden maar het beviel me erg slecht...
ik rijd nu on overassselt op de schuurgraaf, is heel leujk~!

ღLukaღ ღPaddyღ

ღConnyღ ღSamღ

Boompje1985
Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:21

Ik heb daar leren rijden zo'n 21 jaar geleden en ik heb daar een fantastische tijd gehad maar dat was toen... Sylvester en Sasja dat waren toen de beginners pony's en ik zal ze nooit vergeten <3 ja de penny komt even naar buiten door dit topic :')

Maar als ik terug kijk met mijn ondertussen ontwikkelde paardenkennis zou ik er denk ik niet gaan lessen vanwege de kleine stallen en toen kwamen de pony's wel buiten maar alleen in de buiten bak er was toen nog een strookje gras maar ik kan me niet herinneren dat daar ook daadwerkelijk pony's op liepen...

Broken crayons still color

Furbie11
Berichten: 141
Geregistreerd: 26-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:25

Ik kom regelmatig langs de manege in Ewijk. De paarden heb ik daar al een tijd niet meer buiten zien lopen. Iemand die ik ken heeft daar wel haar paard gehad en alleen die kwam buiten in de winter omdat de rest het niet wilde.

Bij La Grande staan ze wel veel buiten.

Black_Devil
Berichten: 490
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:30

Sorry dat mijn vorige reactie zo kort was, ik moest weg van de mediatheek.
Maar het beviel me daar niet zo goed, er is ook paard gebeten door een ander, en toen moest z'n oog eruit gehaald. Dat was m'n lievelingspony toen, en vind het nog steeds heel erg! Ook reed ik vaak op Misty dat was wel heel leuk, kent iemand hem en gaat het goed?
Elke keer als we buiten reden sloegen de paarden op hol, soms wel de hele dijk af! En als beginner heb ik heel lang priveles gehad omdat ik daar ook een soort getraumatiseerd ben geworden... Dus ik heb er niet hele goede herrineringdn aan, maar vroeger op Lucky vond ik het wel heel leuk, meer als beginner! Maar als je op een paard wilt rijden is het wel duurder, let daar ook op.
Op de schuurgraaf is het heel leuk en als je een keer niet kan mag je die les gewoon te goed houden voor wanneer jij zi'n hebt om te rijden! En ze hebben daar ook heeeeeele lieve ezeltjes! (dat maakt verder aan de manege niet zoveel uit, maar ik hou gewoon zo veel van ezels :+ )
Edit: de paarden worden gewoon overgenomen in de bak en rijden soms 3 uur achter elkaar, de stallen waren heel vaak vies en ik zag ze idd nooit buiten. Ook hebben ze geen halsters of borstels, als je je paard wilde poetsen dan moest je zelf maar halsters en borstels kopen... Er reden dus ook regelmatig vieze pony's, wat voor de pony zelf ook niet fijn is onder het zadel oid...

ღLukaღ ღPaddyღ

ღConnyღ ღSamღ

RaboStorm
Berichten: 44
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: nijmegen

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:41

black devil je vroeg hoe het met misty ging het gaat erg goed met misty, misty is erg lief en is buitenritten al meer gewend.

♥als god iets mooiers heeft gemaakt dan een paard, heeft die het voor zichzelf gehouden♥

'Ik hoef geen prins, doe mij maar zijn paard.'


Rabo♥
http://www.mijnalbum.nl/Album=E6XCBZRO

RaboStorm
Berichten: 44
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:43

Furbie11 schreef:
Ik kom regelmatig langs de manege in Ewijk. De paarden heb ik daar al een tijd niet meer buiten zien lopen. Iemand die ik ken heeft daar wel haar paard gehad en alleen die kwam buiten in de winter omdat de rest het niet wilde.

Bij La Grande staan ze wel veel buiten.


bij ons staand e pony's wel degelijk veel buiten elke dag 1 uur voordat de lessen beginnen worden ze naar binnen gehaald misschien komt u er wel langs als de lessen zijn begonnen.... heeft u daar wel een over na gedacht

♥als god iets mooiers heeft gemaakt dan een paard, heeft die het voor zichzelf gehouden♥

'Ik hoef geen prins, doe mij maar zijn paard.'


Rabo♥
http://www.mijnalbum.nl/Album=E6XCBZRO

RaboStorm
Berichten: 44
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:44

capopjekop schreef:
Komen de paarden daar weleens buiten vraag ik me altijd af?


ja ze komen erg vaak buiten elke dag. en als zaterdag de lessen zijn afeglopen gaan ze naar de grote wei tot maandag middag

♥als god iets mooiers heeft gemaakt dan een paard, heeft die het voor zichzelf gehouden♥

'Ik hoef geen prins, doe mij maar zijn paard.'


Rabo♥
http://www.mijnalbum.nl/Album=E6XCBZRO

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Re: Manege de Veluw, Ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:47

Wow. er springt er hier even een in de verdediging XD

What doesn't kill you, makes you stronger.

Vergeef, vergeet, en laat het gaan!

Black_Devil
Berichten: 490
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:50

RaboStorm schreef:
black devil je vroeg hoe het met misty ging het gaat erg goed met misty, misty is erg lief en is buitenritten al meer gewend.


oh echt wat gaaf! <3 hij is zo lief altijd! als je hem weer ziet zou je hem dan een dikke kus van mij willen geven? :+:

ღLukaღ ღPaddyღ

ღConnyღ ღSamღ


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 2 bezoekers