Vraag het de FNRS jury....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
AfricanLady
Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:04

Oke dus het gaat alleen over de verzorging en tuig etc
En evt figuren enzo


Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:43

ynskek schreef:
Windstriker schreef:
Hoihoi, ik heb een vraag rondom het zomertenue, want er is besloten dat we daarin de zitcompetitie regiofinale van aankomende zondag mogen rijden {:}
Mag zo'n wedstrijdshirt ook ipv een blouse? Ik heb namelijk een bruin shirt met een witte kraag, en steentjes over de knopen heen. (Het bruine past oa bij mijn laarzen)
Het is een erg net shirt wel, maar ik weet niet wat een jury er van zou vinden? :o


Dit kun je op de dag zelf vragen maar reglementair is volgens mij blouse met lange mouwen...

Neem in ieder geval je jasje.


Ik heb zelf regiofinale gereden op 2 juni, toen mochten we ook in zomertenue. Toen heb ik meerdere mensen ook in korte mouwen zien rijden (sommigen daarvan zelfs in club t-shirt van de manege), maar je kan het beter zondag even vragen op de dag zelf want het kan per jury/secretariaat verschillen. De een wil misschien dat je je aan het reglement houdt en een andere jury kan daar minder streng in zijn..
Succes in ieder geval :D

Ik had wit shirt met lange mouwen en een zwarte zomerbodywarmer (ik moest al om 10.00 dus was nog niet heel warm). en had mijn jasje voor de zekerheid ook mee

F13+1

Windstriker
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-09-18
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:07

Citaat:
Ik heb zelf regiofinale gereden op 2 juni, toen mochten we ook in zomertenue. Toen heb ik meerdere mensen ook in korte mouwen zien rijden (sommigen daarvan zelfs in club t-shirt van de manege), maar je kan het beter zondag even vragen op de dag zelf want het kan per jury/secretariaat verschillen. De een wil misschien dat je je aan het reglement houdt en een andere jury kan daar minder streng in zijn..
Succes in ieder geval :D

Ik had wit shirt met lange mouwen en een zwarte zomerbodywarmer (ik moest al om 10.00 dus was nog niet heel warm). en had mijn jasje voor de zekerheid ook mee


Goed plan, dankjewel! Ik moet ook vroeg, maar vanwege de prijsuitreiking neem ik mijn jasje sowieso maar mee. Zweten zal het toch wel worden -O-

If you don't know where you're going, any road will get you there. ~Lewis Caroll

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:50

Ik heb nu een aantal fnrs wedstrijden gereden f5 t/m f8 en ook een aantal wedstrijden geschreven. En het valt me eigenlijk op dat de jury soms helemaal niet kijken naar de proef of bepaalde onderdelen. Maar geven hier dan wel een cijfer voor.

Met schrijven heb ik zelfs wel gehad dat ze dus een een onderdeel niet gezien hadden en dus aan het eind zeiden 'Oh doe maar gewoon een 6je'. :')
Met mijn laatste wedstrijd zei zelfs iemand die aan de zijlijn stond te kijken dat de jury bezig was met andere dingen dan mn proefje.

Wat is jullie kijk op dit soort situaties?

Groetjes

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:04

Juryleden zien meer dan je denkt. En 'oh, doe maar een zesje' wil niet zeggen dat ze het niet gezien hebben, maar dat het soms gewoon een zesje is.
Daarnaast zijn juryleden ook gewoon mensen, die af en toe iets missen.
De een is meer ervaren dan de ander. Soms kijk je als ondertussen even op het meeleesprotocol, zoek je iets op in het reglement of kijk je of het goed gaat met schrijven. En vergeet niet dat er ook een slokje thee tussendoor gedronken kan worden, want er is lang niet altijd pauze.
Een ervaren jury kan vaak aan de inzet van een figuur zien hoe het afloopt, hoewel je daar natuurlijk nooit van uit gaat.
Kortom: vele mogelijkheden.

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:23

Ik heb ook een keer bij een wedstrijd geschreven waar onderling en f-proefjes en knhs-proeven werden verreden. Wat de jury en mij opviel is dat je soms bij f-proeven voor heel veel kleine dingen een apart cijfer moet geven.

Voorbeeld: bij een KNHS-proef geef je 1 cijfer voor over de middenlijn komen, halthouden en groeten, vanaf het afwenden van de hoefslag.

Bij een F-proef is dat in de lagere niveaus opgedeeld in: afwenden, over de middellijn stappen, halthouden, groeten. Mijn jury had dus ook een cijfer gegeven voor het halthouden en groeten samen, waar we later aparte cijfers van hebben gemaakt.
Het gaat dan zo vlug met zoveel stapjes, dat de jury eerder een totaalbeeld cijfer geeft dan alles apart, maar ze wist nog prima dat het groeten beter was dan het halthouden.

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:40

Ilja000 schreef:
Juryleden zien meer dan je denkt. En 'oh, doe maar een zesje' wil niet zeggen dat ze het niet gezien hebben, maar dat het soms gewoon een zesje is.
Daarnaast zijn juryleden ook gewoon mensen, die af en toe iets missen.
De een is meer ervaren dan de ander. Soms kijk je als ondertussen even op het meeleesprotocol, zoek je iets op in het reglement of kijk je of het goed gaat met schrijven. En vergeet niet dat er ook een slokje thee tussendoor gedronken kan worden, want er is lang niet altijd pauze.
Een ervaren jury kan vaak aan de inzet van een figuur zien hoe het afloopt, hoewel je daar natuurlijk nooit van uit gaat.
Kortom: vele mogelijkheden.


Het is toch wel knap dat je op fb en app kan reageren en te gelijk een proefje kan beoordelen. Ik ben voor mezelf altijd een van de meest kritische personen die er zijn en ik duf ook eerlijk te zeggen als ik vind dat ik een 7 of een 8 niet verdiend heb (al zijn gevoel en aanzicht wel verschillende dingen) en drinken en eten prima, maar uitgebreid op fb kijken, reageren op app, sorry vind ik niet kunnen. Dat zijn zeg maar de dingen die ik heb kunnen zien en meemaken

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:44

Klopt. Fb en appen is voor de pauze. Of tussen de proeven door.
Hoewel ik ook wel eens een spoedbericht heb beantwoord tijdens de proef. Spoed in de zin van fam naar ziekenhuis. Belangrijkste is dan dat de ruiter niet tekort wordt gedaan.
Tja en sommige juryleden houden zich niet aan de regels. Net als andere mensen. Je kunt dat altijd aangeven bij het secretariaat en die kan al dan niet een klacht indienen.

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:48

Hoi,
Ik heb altijd F proefjes op manege paarden gereden en er dus nooit aangedacht wat wel en niet mag kwa kleding voor mens en paard. Maar nu ik mijn eigen heb en toch nog een lidmaatschap heb begint het toch tekriebelen om bij onze manege nog een aantal keer mee tedoen, want een B proef zie ik nog niet helemaal zitten. :') maar nu heb ik geen spullen van hun dus ging ik over allerlij dingen nadenken mag dit en mag dat. Sommige dingen kom ik niet uit vandaar mijn vraag.

Mag je met bandages starten?
Mag je bitloos (glucksrad) starten?
En mag je met een ander kleur dan een wit dekje starten? B-)

Alvast bedankt!

When people say “it’s just a horse” they just don’t understand


ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10400
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:04

Knabbel1070 schreef:
Hoi,
Ik heb altijd F proefjes op manege paarden gereden en er dus nooit aangedacht wat wel en niet mag kwa kleding voor mens en paard. Maar nu ik mijn eigen heb en toch nog een lidmaatschap heb begint het toch tekriebelen om bij onze manege nog een aantal keer mee tedoen, want een B proef zie ik nog niet helemaal zitten. :') maar nu heb ik geen spullen van hun dus ging ik over allerlij dingen nadenken mag dit en mag dat. Sommige dingen kom ik niet uit vandaar mijn vraag.

Mag je met bandages starten? Nee
Mag je bitloos (glucksrad) starten? Deze kun je het best even nagaan in de bijlage van t reglement te vinden op de site van de KNHS
En mag je met een ander kleur dan een wit dekje starten? B-) ja

Alvast bedankt!

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Yentaah
Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:10

Ik heb morgen weer wedstrijd en ben de protocollen van de vorige keer aan het teruglezen. Er staat bij stap verruimen de opmerking ‘meer bodem nemen’. Zou iemand mij willen uitleggen wat hiermee bedoelt wordt? :)

Dakota F12+1 / L1+4

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101668
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:37

Aparte opmerking. :+

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:39

Denk dat je passen ruimer moeten

Yentaah
Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:57

Hahah ik had er ook nog nooit van gehoord. Ik dacht ook al zoiets inderdaad, als in meer bodem per stap meenemen.

Dakota F12+1 / L1+4

Tilmar
Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:59

Ja, precies: verruimen en niet versnellen zeg ik dan.
Niet vergeten ook wat halsruimte te geven, anders kan het paard niet verruimen.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

Yentaah
Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:47

In de F11 staat het volgende:

B-H van hand veranderen in middenstap
H arbeidsdraf

Als de middenstap over de gehele lijn gevraagd wordt, welke overgang maak je dan bij H? De overgang van middenstap naar arbeidsdraf, of ga je eerst nog terug naar arbeidsstap en dan overgang arbeidsdraf?
Dit tweede lijkt me logischer, maar het staat niet specifiek aangegeven. :)

Dakota F12+1 / L1+4

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:58

Het lijkt mij logisch het gevraagde te tonen, er wordt niet gevraagd eerst terug te gaan naar arbeidsstap. Ik zou vanuit de middenstap aandraven.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:00

truus1957 schreef:
Het lijkt mij logisch het gevraagde te tonen, er wordt niet gevraagd eerst terug te gaan naar arbeidsstap. Ik zou vanuit de middenstap aandraven.

Mij lijkt het doel van de middenstap dat je kunt schakelen in de stap, dus ook je overgang terug kunt tonen. Ik zou daarom net voor H terug naar arbeidsstap gaan en daarna aandraven. Anders krijg je dat je het verschil niet goed getoond hebt, lijkt mij.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10400
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:05

Deel van het rijden van verfilmingen is ook het terug rijden :j

Hierna inderdaad pas overgang draf

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Loes1996
Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:40

Eerst terug naar arbeidsstap, dan naar arbeidsdraf.
Wat ik graag zie is voorbereiding, zeker ook in de F11. Als je dan niet de hele lijn, maar de hele lijn - 2 meter bv hebt gedaan en de overgang correct hebt gereden zal ik je hoger punten dan wanneer je vanuit middenstap de draf in knalt :)

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Yentaah
Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:06

Ik heb gisteren met wedstrijd inderdaad eerst teruggereden, maar twijfelde toch of ik de oefening wel correct had uitgevoerd. Bedankt voor de antwoorden!

Dakota F12+1 / L1+4

sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:42

Als je 5x de F15 hebt gehaald, wat kun je daarna gaan rijden via de FNRS? Vroeger ging het tm F20, maar dat is veranderd en wil men geloof ik ook niet meer ondersteunen bij de FNRS.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10400
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:48

Oude F16 tm 20 mogen nog gereden worden die worden enkel niet meer vernieuwd.

De nieuwe leerlijn van Brons en Zilver is F1 tm F15 en daarna B, L1 en L2.

Deze kunnen ook in het zilveren paspoort gestempeld worden bij "winstpunten"

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:23

dank je Ynskek. Rijd je dan een "gewone" B proef, dezelfd die je rijdt als je KNHS start? En kun je dan B winstpunten halen voor de FNRS die niet meetellen voor de KNHS, dus 2 aparte trajecten? Sorry voor de vele vragen, maar op de KNHS site word ik nog niet veel wijzer (of ik kijk met het verkeerde lichaamsdeel).

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10400
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:44

sas66 schreef:
dank je Ynskek. Rijd je dan een "gewone" B proef, dezelfd die je rijdt als je KNHS start? En kun je dan B winstpunten halen voor de FNRS die niet meetellen voor de KNHS, dus 2 aparte trajecten? Sorry voor de vele vragen, maar op de KNHS site word ik nog niet veel wijzer (of ik kijk met het verkeerde lichaamsdeel).


Het zijn inderdaad de gewone B en L proeven maar je hebt er geen startkaart voor nodig en je kan iedere keer met een ander paard starten...

Punten binnen dit traject worden enkel in het paspoort gestempeld en worden niet in het knhs systeem geregistreerd.

Voor winstpunten bij de KNHS moet je een startpas en combinatienummer hebben.

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers