van plan om te stoppen met manege!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

van plan om te stoppen met manege!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 19:37

hoi iedereen,
ik ben van plan te stoppen met de manege, het ligt er niet aan dat ik het niet meer leuk vind maar omdat de instructrice ALTIJD boos is en je gedwongen word. met dat dwingen bedoel ik bijvoorbeeld 1 van mijn problemen. ik HAAT springen en dan MOET je wel springen want anders word de instructrice enorm boos. dit is een reden waarom ik niet meer met plezier naar de manege ga, mij gaat rijden namelijk 100% om plezier hebben! wat denken jullie wat ik het best kan doen, prima te betalen groepslessen met dit probleem en elke week paardrijden of enorm dure les en 1 keer in de 2 weken een privéles met plezier? ik hoor het graag,
groetjes


DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 19:45

Westerntrail schreef:
Een andere manege zoeken, is ook nog een optie :)

daar heb ik een keer gekeken en een les meegekeken enzo, daar gaat het ook zo.
en zij doen veel aan caroussel en cross dus dat is niks voor mij.
er is wel een andere(nog nooit geweest) maar dat is echt te ver weg

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 19:55

Westerntrail schreef:
Is er geen westernmanege in de buurt, lijkt me net wat ;)

nee, helaas niet. ik vind western eigenlijk wel leuk om te proberen alleen ik kan niets uit de buurt :(

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 19:57

Westerntrail schreef:
Is er geen westernmanege in de buurt, lijkt me net wat ;)

lijkt mij wel heel gaaf om een keer uit te proberen alleen wel verwarrend met alles, het klopt toch dat western totaal anders moet?

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 20:04

Nala schreef:
Dit hoor ik heel vaak, maar de basis is eigenlijk precies hetzelfde. Een soepel paard dat fijn aan de hulpen staat, door middel van vooral zithulpen en soms teugels e.d.

Ik heb 8 jaar op een Engelse manege gereden en ben toen overgestapt naar western verzorgpaarden. Behalve dat deze uiteraard gevoeliger zijn dan manege paarden was er niet zo veel anders aan de basis hulpen.

oh, dat wist ik nog niet!(ben niet heel bekend met western)
weer wat geleerd

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 20:09

xxSaschaa schreef:
Zijn er niet meer instructrices op je manege? Misschien kan je overstappen op een andere les als naar een andere manege niet gaat!

jazeker zijn die er alleen een andere tijd komt mij echt te slecht uit en anders zit ik in een opstaplesje, dus die leren nog net goed zitten in draf enzo, en ik heb alles onder controle en ben ervaren
(niet gemeen bedoeld)


DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 20:32

Oh dat is erg vervelend... Andere dagen lukken ook niet? Het is natuurlijk jammer om paardrijden te moeten opgeven vanwege je instructrice, misschien kan je aan haar (op een nette en rustige manier natuurlijk) aangeven hoe je je voelt en waar jij tegenaan loopt? En als je ouders dit ook weten kunnen zij jou hier misschien ook wel mee helpen![/quote]
ja, dat zal ik wel eens kunnen proberen. mijn ouders weten ook al wat het probleem is

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 20:34

capopjekop schreef:
Heb je al eens overwogen om het te bespreken met je instructrice. Of beter nog laat je ouders dat doen
Mss is ze er zich niet bewust van dat ze te streng is. Het is fijner dat mensen delen als ze ontevreden zijn dan zomaar te stoppen.

dat zal ik eens proberen :)

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 20:40

Anna79 schreef:
Eens met capopjekop, als voormalig instructrice zijnde heb ik ervaring met leerlingen die niet willen springen. Uiteraard hoort de instructrice niet boos te worden maar als het onderdeel van de les is,hoor je wel mee te doen. Net als wanneer jullie bijvoorbeeld gaan wijken dat je dan ook meedoet. Wat is de reden dat je zo'n hekel hebt aan springen? Heb je er angst voor? Bespreek het eens met je instructrice. Springen is ook voor dressuurruiters een uitstekende manier om aan je balans en zit te werken evenals het controleren van je paard tussen de sprongen. Als je angstig bent kun je misschien afspreken dat je balkjes doet of een heel laag sprongetje.
Succes!

het is niet zo dat ik niet ga maar het is ook zo van, er luisteren veel pony's niet en willen echt niet en dan gaat ze er met een zweep heel hard tegenaan en soms zelfs schoppen onder de buik geven!

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 20:41

Barbet schreef:
Wat een rare manege, een instructrice die enorm boos wordt als je niet wilt springen.
Dan kun je inderdaad beter stoppen en iets anders zoeken om te rijden.

ja, dacht ik ook. ik had vroeger voor de manege privéles, wil hier graag weer gaan rijden alleen dan kan ik 1 keer in de 2 weken omdat het best hoog in de prijzen valt

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 20:48

Anna79 schreef:
Dat klinkt niet als een goede instructrice. Ik zie dat je 11 jaar bent, misschien kan je samen met je ouders met haar praten over hoe je de les ervaart.

Ik zal dat binnenkort eens doen

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-19 17:41

x_Xantos_x schreef:
Misschien een verzorg pony zoeken waar je af en toe op mag rijden dan kan je zelf bepalen waar je zin in hebt(overleg wel Goed met de eigenaar!!!) succes

ik ben al een tijdje op zoek maar helaas niks kunnen vinden, ik ben bij mensen in de buurt geweest maar die hebben helaas vaste bijrijders -O-

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-19 14:46

Volgens de tekst op je profiel heb je twee verzorgpony's.[/quote]

dat klopt maar het gaat helaas niet zo goed met de new forest pony, hij heeft al cushing dus hij staat vooral op rust en heeft pas hoefzweer gehad dus nu belast ik hem even niet. het is ook maar een kwartiertje per week als ik er even op ga.
de andere is een mini shet dus daar ben ik met mijn 1.70 een stuk te groet voor(en te zwaar :D )

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-19 14:49

Rakkie123 schreef:
Ehhhh, gesprekje met de instructrice of de eigenaar van de manege?

die instructrice is de eigenaar en ik heb het er over gehad, het hielp voor korte tijd. toen had ik het er nog een keer over gahad en toen helaas weer hetzelfde -O-
inmiddels ben ik gestopt en morgen begin ik bij de andere manege :)

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-19 14:56

Absolem schreef:
Maar je woont hier vlakachter en er zijn tig mensen die hier in de omgeving een verzorger of bijrijder zoeken. Je gaat mij niet wijsmaken dat je niks kunt vinden hoor...

oh, ik ben al bij best wat mensen langsgeweest…
woon jij dan ook in scherpenzeel??

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 14:54

Rakkie123 schreef:
Ja, das dan het beste, veel plezier op je nieuwe manege!

dankje! inmiddels heb ik al een les gehad en het beviel me heel goed!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers