Bokken bij been geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:00

Evelijn schreef:
Je hebt al wel veel gedaan in twee weken met een vier jarige... zou het veel rustiger aan gaan doen, als dit klopt.

Is je fjord 174 hoog?


Ik ben niet t’s haha :)

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 02:10

Evelijn schreef:
Je hebt al wel veel gedaan in twee weken met een vier jarige... zou het veel rustiger aan gaan doen, als dit klopt.


Ze wil aandraven, hoeveel rustiger moet ze doen dan? Alleen stappen voorlopig?

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 07:44

Kelly_ann schreef:
Evelijn schreef:
Je hebt al wel veel gedaan in twee weken met een vier jarige... zou het veel rustiger aan gaan doen, als dit klopt.


Ze wil aandraven, hoeveel rustiger moet ze doen dan? Alleen stappen voorlopig?


Ik haalde de posts van TS en horselover door elkaar...
Alleen aandraven zou inderdaad normaal moeten lukken.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:48

Ik heb niet alles gelezen.

Ja je kan het paard van voor tot achter op de foto zetten. Maar ik vind dat een klein beetje de hype van tegenwoordig. Ja je hebt je paardje net, en misschien moeten jullie nog een beetje aan elkaar wennen.
Doet ze het aan de longe ook? Probeer de eerst even een paar keer aan de longe te zetten en koppel een commando aan het aandraven. Bijv drrrrrraf en een klein beetje zweep erbij. Maak aan de longe veel overgangen stap draf en weer terug totdat je alleen maar het commando hoeft te geven en pak dan het rijden erbij. Eerst geen been en alleen commando, als dat goed gaat ga je heel langzaam van commando naar been.
Het is misschien heel kort door de bocht, maar je hebt wel en een fjord en een merrie. Mijn kon merrie is een super doet, kern gezond maar als mevr geen zin heeft om bijv. Een pasje te wijken slaat ze als een gek naar been en zweep. Als ze daar eenmaal weer doorheen is (even geen been en commando opzij) gaat het weer goed.

Janevm
Berichten: 98
Geregistreerd: 01-03-10

Re: Bokken bij been geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:29

Misschien ga je veel te snel, moet ze nog wennen en jullie elkaar betrr leren kennen. Is het geen idee om elkaar eerst te leren kennen dmv grondwerken lange teugels en longeren? Dan leert ze misschien ook Dat jij haar leider bent en dat ze op jou kan vertrouwen.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Bokken bij been geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:37

Van de week kwam de DA/osteopaath op stal voor een paard.

Nota bene: DA heeft een ruim uur gezocht naar de diagnose, inclusief aan de longe, eigenaar er op met zadel en uiteindelijk zelfs de DA er op.

Het dier had pijn aan het linkerschouderblad plus schoft/borstwervels en een deel van de ribkorf links. Rechtsom draf verruimer ging redelijk, linksom kwam het dier in verzet.

Eigenaar gaat oefenen om volgende week rechts op te stijgen....