Pijn aan m'n piriformis, rijtechnische tips gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Pijn aan m'n piriformis, rijtechnische tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:53

Stille meelezer van het topic omdat ik ook al jaren met vlagen last heb van deze spier. Verschillende keren naar de fysio mee geweest maar het blijft onopgelost, morgen voor het eerst naar de chiropractor. Kijken wat hij kan doen. Ik rij nu niet meer, maar toen ik nog wel reed trok het bij mij altijd omhoog m'n onderrug in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:34

Hier intussen een slijmbeursontsteking in de heup. Ik dacht dat snowboarden wel zou gaan. |(

Dus nu doet mn piriformis geen pijn meer, maar kan ik voorlopig alleen zitten en zwaaien naar mn pony.

hannaengolda
Berichten: 212
Geregistreerd: 27-09-19

Re: Pijn aan m'n piriformis, rijtechnische tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:42

AU! Dat doet pijn. Maar enige wat helpt is: rust rust rust! Heb je al pijnstillers en ontstekinsgsremmers?

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:48

ik zou even contact opnemen met sara ouwehand van ruiterpilates ! die kan jw 100% zeker verder helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:58

hannaengolda schreef:
AU! Dat doet pijn. Maar enige wat helpt is: rust rust rust! Heb je al pijnstillers en ontstekinsgsremmers?


Het doet heel erg zeer. Ken je het?

Ik mag geen NSAID's. Te groot risico voor mijn maag. Dus het is paracetamol of anders oxycodon. Dat laatste vind ik echt een laatste redmiddel. Ik functioneer er ook voor geen meter op trouwens. :')

Spuit erin wil ik nog niet. Eerst maar eens kijken wat rust me gaat brengen.


madoliefje schreef:
ik zou even contact opnemen met sara ouwehand van ruiterpilates ! die kan jw 100% zeker verder helpen


Bedankt voor de tip. Ik ga eerst even rust nemen. Kan ook weinig anders trouwens. :D

hannaengolda
Berichten: 212
Geregistreerd: 27-09-19

Re: Pijn aan m'n piriformis, rijtechnische tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:17

@safina nou in de heup geen ervaring mee, maar in de schouder wel. En dat deed zo een pijn! Nachten van wakker gelegen ondanks pijnstillers en ontstekingsremmer. Gelukkig is het nu helemaal genezen.

Ik hoop dat je slijmbeurs snel tot rust komt! Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:19

hannaengolda schreef:
@safina nou in de heup geen ervaring mee, maar in de schouder wel. En dat deed zo een pijn! Nachten van wakker gelegen ondanks pijnstillers en ontstekingsremmer. Gelukkig is het nu helemaal genezen.

Ik hoop dat je slijmbeurs snel tot rust komt! Beterschap!



Dankjewel, lief van je.

Ik vrees dat het nog wel even gaat duren.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:32

safina schreef:
Vandaag eerste dry needling-behandeling gehad. Dat was eigenlijk bestwel pijnlijk, Misschien naief, maar dat had ik helemaal niet verwacht. De pijn is de afgelopen weken verhuisd van diep in mijn billen naar een aanhechting bij mijn heupen. Ik word nog steeds wakker s nachts.

Volgende week ga ik op wintersport, dus wil nu even geen dingen verprutsen door in het zadel te klimmen. Maar daarna ga ik het weer langzaam proberen.

Vervelend probleem ...
Kijk wel uit dat je met skieën de boel niet verder forceert.

Wat betreft het rijden, met Franklin balls zou ik pas eventueel gaan oefenen als je blessure echt langdurig helemaal weg is, anders kunnen ze averechts werken.

Wat jou waarschijnlijk gaat helpen in het rijden, is om te leren je bekken beter te positioneren, en meer vanuit je midden te rijden (core stability) zodat je in de rest van je lichaam de juiste mate van ontspanning kunt houden.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:41

De tijd dat je rust moet nemen kun je heerlijk Googlen op de woorden piriformis ruiter dan kom je een hoop informatie tegen heb ik gemerkt.

Ik weet niet in welke regio je zit maar ik ben Centered Riding Insructeur en heb Franklin ballen (regio Utrechtse Heuvelrug). Maar dat is voor de toekomst. Eerst herstellen.

Firegirl
Berichten: 949
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Pijn aan m'n piriformis, rijtechnische tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:29

Om het even over een andere boeg te benaderen, hoe is het met je core stability? Heb je daar met de fysiotherapeut al naar gekeken?
Als hier verstoringen zijn, gaan andere spieren waaronder piriformis compenseren en kan ook overbelasting ontstaan.