Probleem houding: tips gevraagd!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NickyJ
Berichten: 12
Geregistreerd: 17-05-19

Probleem houding: tips gevraagd!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 21:32

Hallo allemaal

Ik ben een springruiter en rij regelmatig wedstrijden. Deze zomer heeft mijn paard een periode constant uit het niets gestopt. Dit waren noodstoppen, waarbij ze haar hoofd nog eens naar beneden deed. Hierdoor lag ik er vaak over. Dit probleem is opgelost dankzij lessen. Maar nu ben ik op een ander probleem gestoten. Ik zit tijdens het rijden van mijn parcours te veel naar achteren waardoor ik mijn paard met mijn zit meer vooruit drijf. Dit is natuurlijk niet de bedoeling want ze is al vooruit. Heeft iemand tips hoe ik mezelf terug kan leren recht te zitten? Ik neem natuurlijk nog lessen, maar vroeg me af of iemand de gouden tip heeft?

Groetjes!!!

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Probleem houding: tips gevraagd!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:57


friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Probleem houding: tips gevraagd!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:48

tijdens het rijden ook periode(s) zonder beugel, mijn ervaring is dat je dan automatisch recht gaat zitten.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Probleem houding: tips gevraagd!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:38

Eens wat andere type zadels proberen; misschien komt het zwaartepunt van het zadel net niet overeen met je paard, ligt het net iets achterover of heb je baat bij een wrong op een andere plek. Op het juiste zadel zitten de meeste ruiters automatisch goed, dus als je moeite moet doen om in balans te zitten, dan is het zeker de moeite waard om hier eens naar te kijken. Succes!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:38

Zonder filmpje is het lastig te beoordelen.

NickyJ
Berichten: 12
Geregistreerd: 17-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 18:54

myk_en_shant schreef:
Zonder filmpje is het lastig te beoordelen.


Lante schreef:
Eens wat andere type zadels proberen; misschien komt het zwaartepunt van het zadel net niet overeen met je paard, ligt het net iets achterover of heb je baat bij een wrong op een andere plek. Op het juiste zadel zitten de meeste ruiters automatisch goed, dus als je moeite moet doen om in balans te zitten, dan is het zeker de moeite waard om hier eens naar te kijken. Succes!

GA ik eens proberen dank je wel!!!!

NickyJ
Berichten: 12
Geregistreerd: 17-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 18:56

friesiszwart schreef:
tijdens het rijden ook periode(s) zonder beugel, mijn ervaring is dat je dan automatisch recht gaat zitten.


Oké bedankt voor de tip. Ga ik eens uittesten. Doe je dan direct je beugels weg? Ik rijdt soms zonder beugels maar dan plooi ik mij' beugels over de hals van mijn paard. Of doe ik ze beter weg zodat ik er ook niet naar terug kan grijpen?